Uusin Mint päivity enää

vaikeaa.on

minkään kautta. Ei päivityksistä, ei päätteessä, ei Synapticissä.

9

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalaa1x

      Oletko koittanut ajaa päivityksiä Terminalin kautta. Eli, ekaksi nosta itsesi rootiksi sudo -i komennolla. Ollessassi roottina aja apt-get update. Tuolla päivität pakettivarannot. Lopuksi apt-get upgrade tai apt-get dist-upgrade

      • luetaan-ensin

        "ei päätteessä".


    • Vaikea keksiä syytä kun ei mitään virheilmoitusta. Useampaa pakentinhallintaohjelmaa ei saa ajaa samanaikaisesti. Synaptic ei toimi jos päivitysohjelma on taustalla. Voi kokeilla
      sudo rm -rf /var/lib/apt/lists/*
      sudo apt-get update
      Korjaa virheen jos pakettien latauksissa virheitä.

    • Linuxmintti

      Näkyyhän nuo tulleen kun katsoo päivityshistoriaa iha pyytämättä kun on automaattipäivitys valittu.

    • vaikeaa.on

      Vaikeaa on.
      Edellä olevat neuvot eivät auttaneet.
      Mint on ollut Widowsien rinnalla jo jo kymmenisen vuotta, mutta tällaista kuraa ei ole tullut vastaan ikinä.
      Surkuhupaisaa on se, että päivityksen epäonnistumisraportissa annettu korjauskomento ei toimi sekään.
      Mitään asiaan vaikutavia muutoksia en ole Mintissä tehnyt.

    • Mitähän se virheraportti sisältää... Tällaiset valitukset vähän turhia kun ei oikein käsitystä mikä vikana. Itsellä paketinhallinta toiminut hyvin - ongelmat olleet lähinnä erilaisissa riippuvuuksissa jos pitkään ollut päivittämättä.

      Lukko voi olla päällä - sen saa pois
      sudo rm /var/lib/apt/lists/lock
      sudo rm /var/cache/apt/archives/lock
      sudo rm /var/lib/dpkg/lock

      Jos koneen käynnistää merkkitilaan ilman X luulisi päivitysten lähtevän rullaamaan.

    • vaikeaa.oli

      Jo riiviö korjasi itsensä ja päivittyi.
      Aina epäonnistuneen päivityksen jälkeen antoi vaihtelavia korjauskomentojaan päätteeseen.
      Älkää vaan kysykö mikä komento se oli, kun on sama pää kesät talvet.

    • changed-its-Origin

      Ilmeisesti Chrome tai Opera käytössä, jotka ovat vaihtaneet reproritisityjään. Päätteessä komento apt update ja vastaa kysymykseen y, eli yes.

    • Turbo-Urpo1

      Testasin tuota Mint 19.1 Xfce versiota, ja vaikutti siltä että kaikki vaan hidastuu, BOOTti kestää pitempään, selaimen ensimmäinen käynnistyminen nousee 1.x sekunnista 11.x sekuntiin, eikä näiden hidastumisien tilalle ole tulossa mitään sen arvoista jonka vuoksi kannattaa tuohon uuteen siirtyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1792
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe