minkään kautta. Ei päivityksistä, ei päätteessä, ei Synapticissä.
Uusin Mint päivity enää
9
293
Vastaukset
- jalaa1x
Oletko koittanut ajaa päivityksiä Terminalin kautta. Eli, ekaksi nosta itsesi rootiksi sudo -i komennolla. Ollessassi roottina aja apt-get update. Tuolla päivität pakettivarannot. Lopuksi apt-get upgrade tai apt-get dist-upgrade
- luetaan-ensin
"ei päätteessä".
Vaikea keksiä syytä kun ei mitään virheilmoitusta. Useampaa pakentinhallintaohjelmaa ei saa ajaa samanaikaisesti. Synaptic ei toimi jos päivitysohjelma on taustalla. Voi kokeilla
sudo rm -rf /var/lib/apt/lists/*
sudo apt-get update
Korjaa virheen jos pakettien latauksissa virheitä.- Linuxmintti
Näkyyhän nuo tulleen kun katsoo päivityshistoriaa iha pyytämättä kun on automaattipäivitys valittu.
- vaikeaa.on
Vaikeaa on.
Edellä olevat neuvot eivät auttaneet.
Mint on ollut Widowsien rinnalla jo jo kymmenisen vuotta, mutta tällaista kuraa ei ole tullut vastaan ikinä.
Surkuhupaisaa on se, että päivityksen epäonnistumisraportissa annettu korjauskomento ei toimi sekään.
Mitään asiaan vaikutavia muutoksia en ole Mintissä tehnyt. Mitähän se virheraportti sisältää... Tällaiset valitukset vähän turhia kun ei oikein käsitystä mikä vikana. Itsellä paketinhallinta toiminut hyvin - ongelmat olleet lähinnä erilaisissa riippuvuuksissa jos pitkään ollut päivittämättä.
Lukko voi olla päällä - sen saa pois
sudo rm /var/lib/apt/lists/lock
sudo rm /var/cache/apt/archives/lock
sudo rm /var/lib/dpkg/lock
Jos koneen käynnistää merkkitilaan ilman X luulisi päivitysten lähtevän rullaamaan.- vaikeaa.oli
Jo riiviö korjasi itsensä ja päivittyi.
Aina epäonnistuneen päivityksen jälkeen antoi vaihtelavia korjauskomentojaan päätteeseen.
Älkää vaan kysykö mikä komento se oli, kun on sama pää kesät talvet. - changed-its-Origin
Ilmeisesti Chrome tai Opera käytössä, jotka ovat vaihtaneet reproritisityjään. Päätteessä komento apt update ja vastaa kysymykseen y, eli yes.
- Turbo-Urpo1
Testasin tuota Mint 19.1 Xfce versiota, ja vaikutti siltä että kaikki vaan hidastuu, BOOTti kestää pitempään, selaimen ensimmäinen käynnistyminen nousee 1.x sekunnista 11.x sekuntiin, eikä näiden hidastumisien tilalle ole tulossa mitään sen arvoista jonka vuoksi kannattaa tuohon uuteen siirtyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371792
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33629Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453