Uusin Mint päivity enää

vaikeaa.on

minkään kautta. Ei päivityksistä, ei päätteessä, ei Synapticissä.

9

294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jalaa1x

      Oletko koittanut ajaa päivityksiä Terminalin kautta. Eli, ekaksi nosta itsesi rootiksi sudo -i komennolla. Ollessassi roottina aja apt-get update. Tuolla päivität pakettivarannot. Lopuksi apt-get upgrade tai apt-get dist-upgrade

      • luetaan-ensin

        "ei päätteessä".


    • Vaikea keksiä syytä kun ei mitään virheilmoitusta. Useampaa pakentinhallintaohjelmaa ei saa ajaa samanaikaisesti. Synaptic ei toimi jos päivitysohjelma on taustalla. Voi kokeilla
      sudo rm -rf /var/lib/apt/lists/*
      sudo apt-get update
      Korjaa virheen jos pakettien latauksissa virheitä.

    • Linuxmintti

      Näkyyhän nuo tulleen kun katsoo päivityshistoriaa iha pyytämättä kun on automaattipäivitys valittu.

    • vaikeaa.on

      Vaikeaa on.
      Edellä olevat neuvot eivät auttaneet.
      Mint on ollut Widowsien rinnalla jo jo kymmenisen vuotta, mutta tällaista kuraa ei ole tullut vastaan ikinä.
      Surkuhupaisaa on se, että päivityksen epäonnistumisraportissa annettu korjauskomento ei toimi sekään.
      Mitään asiaan vaikutavia muutoksia en ole Mintissä tehnyt.

    • Mitähän se virheraportti sisältää... Tällaiset valitukset vähän turhia kun ei oikein käsitystä mikä vikana. Itsellä paketinhallinta toiminut hyvin - ongelmat olleet lähinnä erilaisissa riippuvuuksissa jos pitkään ollut päivittämättä.

      Lukko voi olla päällä - sen saa pois
      sudo rm /var/lib/apt/lists/lock
      sudo rm /var/cache/apt/archives/lock
      sudo rm /var/lib/dpkg/lock

      Jos koneen käynnistää merkkitilaan ilman X luulisi päivitysten lähtevän rullaamaan.

    • vaikeaa.oli

      Jo riiviö korjasi itsensä ja päivittyi.
      Aina epäonnistuneen päivityksen jälkeen antoi vaihtelavia korjauskomentojaan päätteeseen.
      Älkää vaan kysykö mikä komento se oli, kun on sama pää kesät talvet.

    • changed-its-Origin

      Ilmeisesti Chrome tai Opera käytössä, jotka ovat vaihtaneet reproritisityjään. Päätteessä komento apt update ja vastaa kysymykseen y, eli yes.

    • Turbo-Urpo1

      Testasin tuota Mint 19.1 Xfce versiota, ja vaikutti siltä että kaikki vaan hidastuu, BOOTti kestää pitempään, selaimen ensimmäinen käynnistyminen nousee 1.x sekunnista 11.x sekuntiin, eikä näiden hidastumisien tilalle ole tulossa mitään sen arvoista jonka vuoksi kannattaa tuohon uuteen siirtyä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe