Skaala 2018

Tiedonhaluinen

Millaisia kokemuksia Skaalan Tuotteista, Palvelusta ja reklamaation hoidosta?

35

6251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuotetietoinenuunotettu

Meille tilattiin viime talvena ikkunat ja ulko-ovet Skaalalta. Ensin oli tavarat myöhässä melkein 2 kk. Asennusryhmää odoteltiin myös monta päivää sovitusta, oli kuulemma edellinen ryhmä häipynyt Skaalan naksukyvyttömyyden vuoksi!? Takuuasiat ot vieläkin hoitamatta ( pellitykset päin p..tä, toinen ovi säätämättä, ikkuna naarmut ) Jälkeenpäin vasta sain kuulla, että Skaala on yrityssaneerauksessa. Eipä myyjä maininnut sanallakaan . En kyllä prkle voi suositella!!

• Tiedonhaluinen

Meillä myös rutkasti vikoja... Mm ikkunat ja ovet väärän kokoisia kaikki. Osa liian pieniä ja osa liian suuria. Silikonoinnit puutteellisia. Tuotteet jota ei keretty asentaa vaihtoivat oikean kokoisiksi... Mutta suurin osa vaihtamatta... Pellityksessä kanssa vikaa jne... Meitä pyöritettiin 6 henkilön välillä reklamoidessamme... Reklamaatioita tehty useita...

• Tuotetietoinenuunotettu

Kuulin vasta jälkeenpäin, että olisin voinut perua koko kaupan, koska myyjä ei maininnut että yhtiö on yrityssaneerauksessa. Saadana kun ei vaan ehi kaikesta ottaa selvää ajoissa.

• PallasAthen
        Tiedonhaluinen kirjoitti:

Meillä myös rutkasti vikoja... Mm ikkunat ja ovet väärän kokoisia kaikki. Osa liian pieniä ja osa liian suuria. Silikonoinnit puutteellisia. Tuotteet jota ei keretty asentaa vaihtoivat oikean kokoisiksi... Mutta suurin osa vaihtamatta... Pellityksessä kanssa vikaa jne... Meitä pyöritettiin 6 henkilön välillä reklamoidessamme... Reklamaatioita tehty useita...

Ootteko mahtaneet asentaa tuotteet niiden oikeisiin, niille tilattuihin aukkoihin? Hyvää päivää..

• Anonyymi

Asennus tuli Skaalalta.

• Tiedonhaluinen

Lähetä sähköposti reklamaatio Skaala Inf Oy.

• äölkjh

Tilaaja yleensä tarkistaa yrityksen taloustiedot ennen kaupantekoa

• Lakiasiat

Myyjän on velvollisuus kertoa yrityksen velkasaneerauksesta. Ei normi kuluttaja näe taloustiedoista ko. tietoja!!

• Rakentava

Onko millaisia kokemuksia muilla Skaalan ikkunoista?

• 2ke

Skaalan Alfat, ei ongelmia.

• Kenkää

Ihmeikkunan tekijät potkittu Pellolle, Varför? Jos toute on hyvä kun miksei kehitetä lissää edelläkävijänä Alfa ikkuna fönster?

• Anonyymi

Onko muilla kokemuksia skaala ikkunoista?

• Anonyymi

En suosittele ellei uusi omistaja ole panostanut laadunparannukseen.

• Anonyymi

Viime vuonna tappiota 20 miljoonaa ja nyt alkaa lyhennykset velkojille saneerausohjelman mukaisesti. Konkurssi kolkuttelee ovella. En ostaisi ko tehtaan tuotteita, jos vähänkään takuuasiat kiinnostaa. KAiken päälle asennusryhmät kaikonneet maksamattomien laskujen takia ja joutuvat hankkimaan asennusryhmiä, jotka eivät muille kelpaa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viime vuonna tappiota 20 miljoonaa ja nyt alkaa lyhennykset velkojille saneerausohjelman mukaisesti. Konkurssi kolkuttelee ovella. En ostaisi ko tehtaan tuotteita, jos vähänkään takuuasiat kiinnostaa. KAiken päälle asennusryhmät kaikonneet maksamattomien laskujen takia ja joutuvat hankkimaan asennusryhmiä, jotka eivät muille kelpaa!

Joko pian viimevuoden tilinpäätös on julkaisukelpoinen? Mielenkiintoista nähdä joko tappio on lukuna pienempi kuin liikevaihto.

• Anonyymi

Ei ongelmaa. Velkasaneerauksen idea on juurikin se, että niitä velkoja ei tarvitse maksaa! Lisäksi rikkaat omistajat, joilta ei heti rahat lopu.

• Anonyymi

Entä laatu... Onko parantunut yhtään uusien omistajien myötä... Entä kuinka hoitavat mahdolliset reklamaatiot.

• Anonyymi

Hassua, että kuvittelet, että reklamaatiot pitäisi jotenkin "hoitaa". Kerronpa sinulle, että ei tarvi. Asiakkaalle voi ihan vain ilmoittaa, että reklamatio on aiheeton.

• Anonyymi

Onko tämä skaalan linja tai onko kokemusta vai mielipiteesi.

• Anonyymi

Onko lähiaikaisia kokemuksia Skaalan ikkunoista?

• Anonyymi

En suosittele oma kokemusta on.

• Anonyymi

Suomi24 Kauhava oli että halpatyövoima jatkunut laadun kustannuksella.

• Anonyymi

Mikä laatu???

• Anonyymi

Pääkaupunkiseudulle ylivoimaisesti eniten viallisia ikkunoita tulee Skaalalta. Tiedän sen kun olen ollut rakennusalalla pääkaupunkiseudulla pian 15 vuotta. Laatu huononee vuosi vuodelta.

• Anonyymi

Hankin omakotitalooni ikkunat Skaalalta 2017. Toimitus oli reilusti myöhässä, eikä kaikkea tilaukseen kuulunutta tuotetta koskaan tullut. Kesken asennuksen haluttiin lisää rahaa, koska asentajilla ei sitä ollut kaikkien tarvikkeiden hankkimiseen. Viimeiset hyttysverkot saatiin vuoden päästä asennuksesta.
      Yhden ikkunan avausmekanismi oli heti rikki, reklamoitaessa saatiin pahvilaatikollinen osia ilman minkäänlaista saatekirjettä.
      Nyt keväällä 2020 ainakin yhden ikkunanrungon sisäpuolinen lista irvistää.

Kun yritin silloin 2017 saada kiinni jonkun Skaalan vastaavan henkilön, jotta voisin keskustella näistä ongelmista, vastuunkantajia ei yksinkertaisesti löytynyt. Minulle vastasi joku asiakaspalvelija, joka hoki, ettei hänellä ole oikeuksia tehdä näitä päätöksiä.

Ostaessa myyjän yhtenä argumenttina oli se, että meininki on reilua pohjalaista ja suoraselkäistä. Jep.

Toivon, ettei minun tarvitse enää koskaan olla tekemisissä Skaalan kanssa.

• Anonyymi

Mitenkähän se pohjalainen suoraselkäisyys istuu Itävaltalaiseen kulttuuriin?

• Anonyymi

Ja mikä pohjalainen suoraselkäisyys ylipäätään?? -Tai lappilainen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mikä pohjalainen suoraselkäisyys ylipäätään?? -Tai lappilainen.

Onko Skaala vielä voimissaan? se oli ennen aina halvin pitääpä taas kysyä tarjous niiltä.
        Kuulin että niiltä loppui jo rahat tehdä ikkunoita. Onko joku tyhmä pankki lähtenyt rahoittamaan niitä? Vai Härmän kuntako niitä rahoittaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko Skaala vielä voimissaan? se oli ennen aina halvin pitääpä taas kysyä tarjous niiltä.
        Kuulin että niiltä loppui jo rahat tehdä ikkunoita. Onko joku tyhmä pankki lähtenyt rahoittamaan niitä? Vai Härmän kuntako niitä rahoittaa?

Näyttää olevan pohjaton kassa Itävaltalaisilla. Piti laittaa reilut 6 milj.€ lisää rahaa että saatiin viime vuoden tappiot kuitattua!

• Anonyymi

Meillä Skaalan kanssa meni ensin koko kesä tapellessa asennusten laadun ja toimitusviiveiden vuoksi. Varoituksena kaikille tätä lukeville: Tilatkaa ikkunat jostain muualta kuin Skaalalta.
      Alla ensimmäinen sähköposti Skaalan johdolle, kun homma ei usean viikon yrityksen jälkeen tuottanut työmaalla tulosta:

Kun teiltä päin ei ole vastausta kuulunut, ajattelin tässä koostaa vähän asioita. Voitte sitten vastata minulle ja saa soittaakin.

1. Myyjä toiminta
      - kommunikoinnissa viesteillä on kaupan teon jälkeen ollut päivän-kahden viiveitä. Tämän vielä ymmärtää, jos on kiireitä
      - ei ole toissa viikon jälkeen vastannut mitään viesteihin, ei ole vastannut puhelimeen, eikä soittanut takasin.
      - asentajat sanoivat myös samaa, eli ei vastaa viesteihin ja puheluihin
      - on painottanut useaan otteeseen, että maksu tapahtuu vasta kun kaikki tuotteet on asennettu hyväksytysti paikalleen
      - epäselvä kommunikointi asennuksen kanssa
      o asennus ei tiennyt, että vuorilaudoitus pitää maalata
       urakkasopimukset ja rajat epäselvät
      o epäselvät ilmoitukset kuormien saapumisesta, asennus kyselee minulta tiedoista
      - kun annoin palautetta toisen asennuksen jälkeen neuvoo keskustelemaan asentajien kanssa
      o koska asentajat ovat teillä aliurakoitsijoina, mielestäni minä annan palautteen teille ja te käsittelette sen asentajienne kanssa

2. Skaalan toiminta
      - rikkinäinen makuuhuoneen ikkunan sisäpuite toimittamatta
      o kuljetuksessa rikki mennyt sisäpuitteen lasi
      o jäänyt selvitystenne mukaan tilaamatta jonkun ”sähköpostipallottelun” seurauksena
      - urakoitsijoiden kouluttaminen puuttuu täysin
      - urakkasopimuksissa puutteita ja töiden läpikäynti selkeästi puuttuu

3. Asennuksen toiminta
      - ensimmäisessä asennuksessa huomautettavaa (talon ikkunat)
      o loppusiivous jäi osin tekemättä
      o uretaanitäyttö osittain puutteellinen
      o korvausilmaventtiilit eivät asentajille ollenkaan tuttuja
       alkuun osassa asennettu vain toinen kappale
       lopuksi osa karminpuoleisista kappaleista asennettu väärin päin
      o sisälistoituksessa nauloja osin siellä-täällä ja vinoon menneet lyöty vain listan sisään
      - toisessa asennuksessa huomautettavaa (varaston/tallin ikkunat)
      o uretaanisotkua pitkin ikkunoita, osittain onnistuivat puhdistamaan. Asennus vielä ulkopuolen osalta kesken.
      o uretaanitäytössä reikiä ulos asti
      - kolmannessa asennuksessa huomautettavaa (ikkunapellit ja vuorilaudat)
      o pyysin tarkastamaan uretaanitäytöt
      o ikkunapeltejä puuttui osa
      o kun osa pelleistä oli asennettu paikalleen, huomautin peltien kaadoista, jotka olivat ~0-kulmassa. Sanoivat itsekin miettineensä samaa.
       ongelma on siinä, että vaikka ikkunat on mitoitettu selvästi pienemmäksi, asentajat asensivat ne noin 10mm korkoon alarungosta.
       yläpuolella on ~30mm rako
       ikkunat OLISI PITÄNYT asentaa alareunasta noin 25-30mm korkoon, jolloin myös kaato olisi saatu kohdalleen
       pitääkö ikkunat asentaa uudelleen?
      o asentajilla ei ollut tullessa tiedossa, että vuorilaudat pitää olla maalattuna (myyjän kommunikonti)
       alkoivat maalaamaan lautoja nurmikolla, tarjosin maalauspukit homman helpottamiseksi
       parin tunnin jälkeen ukkoskuuro yllätti asentajat ja maalatut sekä maalattavana olleet laudat jäivät sateeseen, kun asentajat poistuivat sadetta pitelemään
      • kun sade vähän hellitti, asentajat tulivat takaisin ja toinen kaveruksista alkoi levittämään lisää maalia sateen kastelemille laudoille!!!!!
      • tässä vaiheessa puhalsin pelin poikki ja kävin sanomassa, että on ehkä viisainta lopettaa työt
      o pyysin laittamaan muutaman jo hieman kuivuneen laudan olohuoneen ikkunanpieliin, koska sade piiskaa monesti juuri niille ikkunoille ja ulkovuoren väliin valuva vesi ei tee hyvää rakenteille.

Kun ostin teiltä ikkunat ja asennuksen, kuvittelin asioivani ammattitaitoisten myyjien ja asentajien kanssa. Voin jälkeenpäin vain sanoa, että käsittämätöntä amatöörimäistä säheltämistä.
      Asentajat ovat varmaan rakennusalalla, mutta eivät selvästikään ikkuna-asentajia.
      Kenen vastuulla teillä on asennukset ja niiden valvonta?

”Remontti on nyt menossa neljättä viikkoa. Olen nyt käyttänyt kolme täyttä päivää näiden asentajien puuhailujen valvomiseen, yrittänyt kommunikoida teidän myyjän kanssa enemmän kuin tarpeeksi ja lisäksi keskustellut ylempien henkilöiden kanssa puhelimitse.
      Homma ei siltikään ole vielä edes valmis. Ainakin yksi asennuskerta tulee vielä, mutta se tuskin riittää edes virheiden korjaamiseen.

• Anonyymi

Jatkoa tuohon edelliseen seuraava sähköposti muutaman kuukauden jälkeen Skaalalle, tälle kertaa suoraan toimitusjohtajalle:

Laitan sinulle nyt viestiä, koska homma täällä pohjoisessa ei etene ja asiakkaana minun mittani Skaala kohti on tulvinut jo yli.

----kuun puolenvälin jälkeen on tapahtunut paljon, mutta ei juurikaan parempaan suuntaan.

Teidän asennus on nyt käynyt työmaalla kahdeksan kertaa ja homma on edelleen kesken. Asennusta on yhdentoista ikkunan osalta tehty kolme kuukautta
        - ulkovuorilaudoitus ja pellitys on parhaimmissa ikkunoissa tehty kolmeen kertaan
        o tämän seurauksen juuri vaihdetussa ja maalatussa ulkovuoressa on sorkkaraudan jälkiä ja maaliläikkiä
        - sisälistat on vielä vaihtamatta¨
        - yksi ikkuna on kokonaan vaihtamatta

Nykyinen tilanne:
        Viimeisen asentamattoman ikkunan sisäpuite saapui meille viikolla kolme viikkoa sitten. Olen siitä asti yrittänyt saada myyjältä asennukselle aikataulua.
        Selityksenä sille, että asennusta ei voida aloitta on viiden viikon ajan ollut se, että asennusfirma on vaihtumassa ja se viivästyttää aloitusta.

Melkeinpä joka viikko olen asiasta tiedustellut, joka viikko on luvattu palata asiaan ”muutaman päivän kuluttua” tai ”seuraavana päivänä”. Yhteydenottoa ei ole kuitenkaan sitten taas kuulunut.

- Yksi ikkuna on siis kokonaan asentamatta
        - ulkovuorilaudat on 80% asennettu ja muutama pelti pitää vielä vaihtaa ja laudoituksen sirkkelöidyt/sahatut kohdat on maalaamatta
        - sisälistoitus on vaihtamatta. Teidän asennus sotki alkuvaiheessa listat väärä värisellä listamaalikynällä
        - keittiö ikkunassa on kolo/maalivika, joka on vielä kokonaan käsittelemättä. Kaikki asentajat ovat sanoneet, että eivät osaa korjata virhettä. Uutta sisäpuitetta ei ole kuitenkaan tilattu
        o yksi asentajista sotki puitteen akryylimassalla yrittäessään korjata koloa

Kahdella viimeisellä asennuskerralla asentamassa oli eri firman työpari kuin aiemmin. Jälki oli tuolloin asiallista. Tuolloin kuitenkin puuttui viimeisen ikkunan puite ja tarkoitus oli kai, että olisivat tulleet tekemään homman loppuun. Nyt asennusliikettä ollaan kuitenkin taas vaihtamassa.

Laskutuksesta:
        Kaupantekohetkellä myyjänne sanoin useaan kertaan, että mitään ei tarvitse maksaa, ennen kuin ikkunat on hyväksytysti asennettu.
        Teidän laskutuspalvelunne Intrum on lähettänyt laskut ikkunoista --.- ja --.--. Ikkunoista on lisäksi tullut
        - maksumuistutukset --.-- ja --.--
        - maksuvaatimukset --.-- ja --.-- näissä oli myös asennuksen osuus mukana
        - taas maksumuistutukset --.--, jotka kuitenkin päivätty --.-- ja --.--

Olen pyytänyt ilmoittamaan minulle kirjallisesti mitä summia minun pitäisi maksaa.
        Täyttä hintaa en ole tällä hetkellä valmis maksamaan neljästä ikkunasta
        - keittiön ikkuna, jossa maalivaurio
        - varaston ikkuna, jossa on ulkopuitteessa uretaani värjäymä asennuksen uretaani sotkujen jäljiltä
        - olohuoneen ikkuna, jossa on uretaaniläikkä sisäpuitteessa
        - makuuhuoneen ikkuna, jossa on maalitahroja(?) ulkopuitteessa

Olen pyytänyt
        - ----kuussa myynnin aluevastaavaa puhelinkeskustelun yhteydessä ilmoittamaan minulle kirjallisesti, mitä minun tulisi maksaa
        - myyjää useaan kertaan (sähköpostitse ja puhelimessa) ilmoittamaan minulle kirjallisesti summat ja lähettämään teidän reklamaatio-ohjeet
        Summia ja reklamaatio-ohjetta en ole siis edelleenkään saanut.

Kokonaisuudesta:
        Kokonaisuudessaan tämä homma on ollut teidän yhtiöltänne käsittämättömän surkea esitys.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkoa tuohon edelliseen seuraava sähköposti muutaman kuukauden jälkeen Skaalalle, tälle kertaa suoraan toimitusjohtajalle:

Laitan sinulle nyt viestiä, koska homma täällä pohjoisessa ei etene ja asiakkaana minun mittani Skaala kohti on tulvinut jo yli.

----kuun puolenvälin jälkeen on tapahtunut paljon, mutta ei juurikaan parempaan suuntaan.

Teidän asennus on nyt käynyt työmaalla kahdeksan kertaa ja homma on edelleen kesken. Asennusta on yhdentoista ikkunan osalta tehty kolme kuukautta
        - ulkovuorilaudoitus ja pellitys on parhaimmissa ikkunoissa tehty kolmeen kertaan
        o tämän seurauksen juuri vaihdetussa ja maalatussa ulkovuoressa on sorkkaraudan jälkiä ja maaliläikkiä

Nykyinen tilanne:
        Viimeisen asentamattoman ikkunan sisäpuite saapui meille viikolla kolme viikkoa sitten. Olen siitä asti yrittänyt saada myyjältä asennukselle aikataulua.
        Selityksenä sille, että asennusta ei voida aloitta on viiden viikon ajan ollut se, että asennusfirma on vaihtumassa ja se viivästyttää aloitusta.

Melkeinpä joka viikko olen asiasta tiedustellut, joka viikko on luvattu palata asiaan ”muutaman päivän kuluttua” tai ”seuraavana päivänä”. Yhteydenottoa ei ole kuitenkaan sitten taas kuulunut.

- ulkovuorilaudat on 80% asennettu ja muutama pelti pitää vielä vaihtaa ja laudoituksen sirkkelöidyt/sahatut kohdat on maalaamatta
        - sisälistoitus on vaihtamatta. Teidän asennus sotki alkuvaiheessa listat väärä värisellä listamaalikynällä
        - keittiö ikkunassa on kolo/maalivika, joka on vielä kokonaan käsittelemättä. Kaikki asentajat ovat sanoneet, että eivät osaa korjata virhettä. Uutta sisäpuitetta ei ole kuitenkaan tilattu

Kahdella viimeisellä asennuskerralla asentamassa oli eri firman työpari kuin aiemmin. Jälki oli tuolloin asiallista. Tuolloin kuitenkin puuttui viimeisen ikkunan puite ja tarkoitus oli kai, että olisivat tulleet tekemään homman loppuun. Nyt asennusliikettä ollaan kuitenkin taas vaihtamassa.

Laskutuksesta:
        Kaupantekohetkellä myyjänne sanoin useaan kertaan, että mitään ei tarvitse maksaa, ennen kuin ikkunat on hyväksytysti asennettu.
        Teidän laskutuspalvelunne Intrum on lähettänyt laskut ikkunoista --.- ja --.--. Ikkunoista on lisäksi tullut

Olen pyytänyt ilmoittamaan minulle kirjallisesti mitä summia minun pitäisi maksaa.
        - varaston ikkuna, jossa on ulkopuitteessa uretaani värjäymä asennuksen uretaani sotkujen jäljiltä

Olen pyytänyt
        - ----kuussa myynnin aluevastaavaa puhelinkeskustelun yhteydessä ilmoittamaan minulle kirjallisesti, mitä minun tulisi maksaa
        - myyjää useaan kertaan (sähköpostitse ja puhelimessa) ilmoittamaan minulle kirjallisesti summat ja lähettämään teidän reklamaatio-ohjeet

Kokonaisuudesta:
        Kokonaisuudessaan tämä homma on ollut teidän yhtiöltänne käsittämättömän surkea esitys.

a vielä viimeisin vuodatus myynnin vastaavalle noin kuukausi sitten:
        Syy miksi tilasin tuotteet ja asennuksen teiltä olivat kilpailukykyinen hinta ja alun perin kesän suunnitelmiini hyvin sopiva asennusaikataulu. Asennuksen tilasin, koska ajattelin pääseväni helpommalla ja kuvittelin teidän käyttävän ammattitaitoisia asentajia. Nyt olen joutunut
        - käyttämään useita päiviä teidän asentajienne työn valvomiseen
        - Huomauttelemaan työn virheistä suoraan asentajille ja kun korjaus ei ole onnistunut, huomauttelemaan niistä myyjälle
        - kirjaamaan listaa puutteista ja virheistä, useaan kertaan samoja asioita
        - selostamaan korjattavat puutteet aina uudelleen vaihtuville työryhmille

Luulin ostavani teiltä avaimet käteen asennuksen, mutta toisin kävi.
        Tähän käsittämättömän turhaan työhön tuhrautui useita lomapäiviä ja useita tunteja poissaoloa töistä.
        Asennuspäiviä on ollut tähän mennessä kymmenen ja pisimmät päivät kesällä olivat klo 9-23.

Suosittelen teitä vahvasti panostamaan asiakaspalvelun ja asennuksen laatuun ja valvontaan. Tämmöinen työ ja käytös on teidän mainoksenne.

Asentajiksi ei voida laittaa ketä vaan, joka on joskus tehnyt rakennusalan töitä. Koulutuksessa ja perehdytyksessä on selviä puutteita. Asentajat eivät työmaalle tullessa tunne tuotteita eivätkä asennuksen vaatimuksia.
        Asennukseen teidän pitäisi luoda asentajille ja asiakkaalle etukäteen jaettavat asennusohjeet ja -standardit, jotta tällaisilta käsittämättömiltä epäonnistumisilta vältytään.

Myyjän toiminnassa todella käsittämättömäksi koen sen, että kesällä ongelmien alkaessa myyjä ei vastannut kahteen viikkoon puheluihin, eikä viesteihin. Lopulta jouduin ottamaan yhteyttä muihin henkilöihin teidän organisaatiossanne, jotta homma saatiin etenemään.
        Lähes sama toistui uudelleen nyt syksyllä: Katteettomia lupauksia asioiden hoitamisesta ja yhteydenotoista. Ja jälleen jouduin olemaan yhteydessä, tällä kertaa yksikkönne johtajaan asti.

Lopputulos ulospäin saattaa ollakin hyvä, mutta organisaatioltanne tämä on ollut mielestäni todellinen pohjanoteeraus suurimmalta osin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nykyinen tilanne:

Laskutuksesta:

Olen pyytänyt

Kokonaisuudesta:

No, mitä itävallasta vastattiin? vastasko suomeks vai saksaks?

• Anonyymi

Kalliiksi tulee ostaa Skaalan halvat ovet ja ikkunat, kun takuuajan päätyttyä saa uudestaan uusia kaiken. Huolto- ja korjauspalvelu taas on pienemmissä vioissa hinnoiteltu niin kalliiksi etteivät ilmeisesti aidosti tätä palvelua edes tarjoa.

• Anonyymi

tää firma on yritysaneerauksessa, muistakaa jos ostatte heiltä, että kaatuessa ei ole ketään jolle reklamoida takuuasioita!

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      137
      4053
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      1989
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1881
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1507
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1395
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1216
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      95
      1087
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1060
    Aihe