Naispappeus kirkossa

Naispapit

Evankelisluterilaisessa kirkossa vihitään yhä enemmän ja enemmän naispappeja. Mitä Esikoiset ry:n jäsenet tekevät, mikäli miespapin palveluita on mahdotonta enää saada? Eroatteko siinä tapauksessa kirkosta vai jatkatteko kirkossa entiseen tapaan ja otatte palvelut naispapeilta?

61

105

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PysytäänAsiassa

Eikö sinulla olisi tärkeämpi rukoilla Kristusta pelastamaan sinut helvetistä?

Esikoiset tekee omat päätöksensä. Ja jokainen henkilökohtaisesti valitsee seuraako hän uskossa Jeesusta. Änkyrät kyttäävät tilaisuutta osoittaa oma vanhurskautensa parhaaksi kuten farisekset aikanaan.

• OnVainYksiTie

Piru haluaa syrjäyttää evankeliumin Kristukswsta kääntämällä puheet pelastuksen kannalta epäoleellisiin asioihin, joilla lakihenkiset änkyrät pyrkivät osoittamaan oman vanhurskautensa.

Ksiken tällaisen sijasta, kristittyjen tulee hakeutua jumaöattomien keskusteluryhmiin julistamaan siellä parsnnusta synnistä ja Kristusta pelsstikseksi uskosta osattomille.

• OnVainYksiTie

Julistetaanko kirkossa pappeja ja kirkkoa? Jaetaanko kirkossa pappien ruumis ja veri ehtoollisessa?

Jos nämä asiat eivät avaudu ymmärrykseen, niin jää tyhjä käteen.

• TehkääParannus

Apostolisella ajalla Jumalan sanan kuulijoilla oli vain kysymys, mitä MINUN pitää tekemän, että perisin iankaikkisen elämän. Ja vastaus oli, usko Herraan Jeesukseen niin sinä pelastut.

Tähän totuuteen kristikunnan pitää palata. Jeesus on tie totuus ja elämä ja me syntidet olemme kadotettuja ja tuomittuja iankaikkiseen kadotukseen. JOS JUMALA EI MEITÄ KRISTUKSEN TÄHDEN ARMAHDA.

Minne totuus syntisistä on kadonnut? Minne Kristus on hävinnyt syntisiltä?

• OnkoEvankeliumiHävinnyt

Lopun aikojen vastakkainasettelu on alkanut myös kristittyjen keskuudessa. Kaikki ihmiset ovat toinen toisiansa vastaan ja koittavat ahnehtia kaiken itselleen.

Jeesus toi jakamattoman pelastuksen. Jokainen joka häneen uskoo, pelastuu. Ja lähetti omansa viemään tätä ilosanomaa kaikkeen maailmaan. Jeesus ei siis lähettänyt omiaan muhimaan keskenään ja onnittelemaan itseään samalla kun tuomitsee muita.

• Naispapit

Esikoiset siis hyväksyy naispapit. Sitä minä vähän arvelinkin... Surullista.

• JeesusOnAinutTie

Esikoiset siis eivät hyväksy naispappeja. Miksi pitää jatkuvasti valehdella?

Pappeus on julistus- ja palvelutehtävä, jossa Kristuksen sanaa julistetaan ja sakramantteja jaetaan. Papin jalkovälissä olevat värkit liittyvät suvunjatkamiseen, - eivät hänen tehtäväänsä.

Evankelisluterilaisessa kirkossa on naisia pappeina, siksi edustajamme kirkolliskokouksessa on allekirjoittanut toivomuksen miespappien aseman muuttamiseksi kirkossa.

Nasten pappisvihkimys on ollut jo 30 vuotta Suomen kirkossa, tämän asian muuttaminen ei ole mahdollista. Ei edes kirkon ulkopuolelta, ateistien kanssa kiviä heittelemällä.

Eikö änkyrä- mänteillä mene perille faktat? Änkyröimällä ja syyttelemällä toisia sellaisista asioista, jotka eivät ole muutettavissa, - te ainoastaan vahvistatte omaa vanhurskauttanne ja hengellistä ylpeyttänne. Tuo naukuminen netissä tapahtuu lihanne tyydyttämiseksi, ja se on vailla mitään arvoa.

Muiden kyttääminen ja arvostelu sellaisista asioista, joilla ei ole pelastuksen kanssa mitään tekemistä, on oiva tapa välttää kohtaamasta omaa raadollisuuttaan ja nöyrtymistä kokosyntisena armoa kerjäävänä Jumalan ansaitsemattoman armon alle.

Gal. 3:23 Mutta ennenkuin usko tuli, vartioitiin meitä lain alle suljettuina uskoa varten, joka oli vastedes ilmestyvä.
      Gal. 3:24 Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen,
      *) että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.

Gal. 3:25 Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
      Gal. 3:26 Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa.
      Gal. 3:27 Sillä kaikki te, jotka olette Kristukseen kastetut, olette Kristuksen päällenne pukeneet.

*) Gal. 3:28 Ei ole tässä
      - juutalaista eikä kreikkalaista,
      - ei ole orjaa eikä vapaata,
      - ei ole miestä eikä naista;
      *) sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.

• JeesusOnAinutTie

Nythän änkyröillä on varaa valkata itselleen mieluiset papit. Voi valita seurakunnan joka täyttää henkilön tarpeet. Täällä on turha mouruta ja valehdellen panetella toisia kristittyjä.

Tuo juuri osoittaa nurkkapatriotismin heikkouden. Maailmantilanteen kokonaisvaltaisuus, epäjumalat epäuskon tulva hirvittävä tuhoon johtava syntielämä ja kristittyjen velvollisuus julistaa evankeliumia kaikille luoduille, muuttuu itsetyytyväiseksi itseään onnittelevaksi netissä mouruamiseksi.

• ViisaatVanhimmat

Kyllä vanhimmat olivat sittenkin äärettömän viisaita ja koko näköisiä kirkkomme suhteen
      Nyt on niin nuotta eskari eriseurakin on sen jo huomannut Nyt yritellään sinnitellä siellä kuolleen kirkon helmoissa keinolla millä hyvänsä ja keksiä hyviä puolia väkisin
      Antakaa nöyryyden hengen vaikuttaa sydämmisäänne ja tulkaa takaisin isän kotiin

• tyhjäähöpötystä

Olen kuullut aikoinaan lapsena ja nuorena ja nyttemmin vanhemmalla iällä satoja satoja esikoislestadiolaisten saarnaajien saarnoja. Ne kaikki ovat kuin parempia tai huonompia kopioita toisistaan. Ilman käsikirjoitusta pidettyjä samanlaisia höpinöitä suurimmaksi osaksi jotka on opittu ulkoa kuuntelemalla lapsesta alkaen lukijaksi asettamisern asti ja siinä hommassa ollen vielä lisää kunnes oppii puhumaan kuin robotti toistaen samoja opittuja latteuksia kuin kaikki muutkinentiset ja nykyiset saarnaajat. Ja se nuotti, voi h6vät hyssykät sentään. Eräälläkin uudella saarnamiehellä oli jo ensimmäisessä saarnassaan peilin edessä hiottu göbbelsmäinen ilme, eleet ja puheen nuotti jota kuunnellessa seurakunnan oli vaikea pitää pokkansa ja olla ulvomatta naurusta. Taitavimmat saarnaniehet ulvahtelevat ja pyrskähtelevät itkuntynkää huipentaessaan höpinäänsä kohti finaalia.. joka kerran samalla kaavalla. Parempi olisi jos esikoislestadiolaisten seuramenoista karsittaisiin saarnaajan mitään sanomaton joutava osuus pois kokonaan ja luettaisiin vain Lestadiuksen saarna jonka jälkeen virsi, loppurukous ja loppuvirsi ja sitten kahville joka on monelle esikoislestadiolaiselle seurojen odotettu kohokohta. Esikoislestadiolaisten mies-saarnaajien saarnat eivät pärjää vertailussa ev.lut kirkon naispappien saarnoille mitä tulee niiden sisältämään evankeliumin julistamiseen.
      Esikoislestadiolaiset eivät kehtaa edes arkistoida pidettyjä saarnojaan nettiin kuten kirkon naispappien ja esikoisten saarnaajien saarnat on arkistoitu kaikkien, koko maailman kristittyjen ja pakanoiden kuultavaksi.
      Paavali sanoi että hän ei häpeä evankeliumia, esikoislestadiolaiset saarnamiehet, alkaen lapin vanhimmista häpeävät julistaa evankeliumia tallenteina maailmalle, toisin kuin Paavali, esikoisten saarnaajat ja kirkon naispapit.
      Kirkon naispappien ja esikoisten saarnaajien saarnat ovat sitä oikeaa lähetyskäskyn mukaista evankeliumin julistusta kaikille, eli sitä todellista julkaisukelpoista lähetystyötä.

• kaksisuuntaista

Ensin oli naispapit, sitten ei , ja taas nyt on. Kylläpä on kiermultelua. Miten tuo kiukuttelu muille liittyy aloituksen kysymykseen. Onko se kirjeen mukainen emme väistä naispappeutta, kuten allekirjoitettu on.

• SammaaMieltä
        kaksisuuntaista kirjoitti:

Ensin oli naispapit, sitten ei , ja taas nyt on. Kylläpä on kiermultelua. Miten tuo kiukuttelu muille liittyy aloituksen kysymykseen. Onko se kirjeen mukainen emme väistä naispappeutta, kuten allekirjoitettu on.

Elä enään murehdi Oon kanssasi samaa mieltä net saarnaajat läksvät kaikki sinne esikoiset RY eriseuraan
        Purtsikin valutti aina seurakunnan parhaimmat Krokotiilin kyyneleet

• höpisee

Olen sanaa mieltä Eläväuskoiset kirkon naispapit pitävät loistavia evankelisia armoa ja laupeutta katuville syntisille tihkuvia saarnoja verrattuna esikoislestadiolaisten puiseviin ulkoa opittuihin monotonisiin höphöpö saarnoihin ja huvittavinta on, että ne ovat niin samanlaisia nuottia myöten, ettei niistä kuulija saa mitään uutta, vaan tietää koko ajan etukäteen mitä saarnamies seuraavaksi höpisee...

• " Nimimerkki tyhjää höpötystä "
        -
        Olen samaa mieltä, hieno kirjoitus !
        -

• OtaHeistäSelvää

Aika outoa puhetta eskari eriseuralaisilta taas
        Ensin haukkuu et Esikoislestaadiolaiset ovat muuttuneet 25vuodes
        Ja toiset suupielestä haukkuu ettei mikään ole muuttunut ku puheetkin
        ovat vanhoja ulkoonopeteltuja
        Onko se nyt niin nuotta eskarit ovat alkaneet keksimään uutta Jumalansanaa ku 2000vuotias sana ei enään kelpaa

• jfdhjödhsh

Älä puhu paskaa veli. Et kai väitä, että esikoislestadiolaisuudella olisi jotain yhteyttä 2000 vuotta sitten saarnattuun Jumalan sanaan?

• uskottavaOn
        padasjoenukko kirjoitti:

" Nimimerkki tyhjää höpötystä "
        -
        Olen samaa mieltä, hieno kirjoitus !
        -

Kaiketi kirjoitus hieno oli, kun teutakin oli samaa mieltä!

• MilloinAlatteToimia

On todella outoja "uskovia", kyttäävät papin haarovälejä. :))))

Missä te olitte näsäviisaat silloin, kun naisia oltriin hyväksymässä papin tehtäviä hoitamaan.

Milloin tämä 30 vuotta sitten tapahtunut muuttui esikoisten viaksi?

Mitä olette itse tehneet karkoittaaksenne papeiksi oordinoidut ja virkaa asetetut naiset Suomen evankelisluterilaisesta kirkosta?

Joku roti pitäisi toisten syyttelemisellä ja paskanjauhamisella olla. On paljon asioita joihin emme voi vaikuttaa kirkossamme.

• kummaherätysliike

Ei taida Inkerin kirkossa olla naispappeja miksi haukut.

• teuta011
        kummaherätysliike kirjoitti:

Ei taida Inkerin kirkossa olla naispappeja miksi haukut.

Niin ei taida, eikä siellä ole tasa arvoakaan kuten meillä,
        oka veti kaiken vinoon jo 1988.
        -

• PysytäänpäAsiassa
        teuta011 kirjoitti:

Niin ei taida, eikä siellä ole tasa arvoakaan kuten meillä,
        oka veti kaiken vinoon jo 1988.
        -

Onko se tasa-arvoa kun vanhan virkakäsityksen omaavia miehiä ei hyväksytä papeiksi?

No ei parhaalla tahdollakaan! Se on syrjivää feminismiä!

Silti on turhaa harhaanjohtamista kuvitella ja halveksivasti panetellen , vaatia että joku pienryhmä poistasi kirkostamme nykyisen järjestelmän. Sellainen on pelkkää katteetonta vihapuhetta.

Nämä kirkkoamme kivittävät eivät ole ikinä tehneet mitään sellaista mistä muita tuomitsevat ja panettelevat. Pelkkiä pakoon juoksevia lökäpöksyjä koko porukka.

• nzlfkönf

Ev.lut kirkon naispapit vs esikoislestadiolaisen lahkon mies-saarnaajat on dilemma johon vastaus löytyy ensi sunnuntain kirkon messussa naispapin pitämän saarnan kuuntelussa ja vertailussa esikoislestadiolaisen saarnaajan millä tahansa paikkkunnalla pitämän höpöhöpö saarnaan.

• EiHyvältäNäytä

Papin jalkoväli on heillä sseena. :)))))))

• kljfsdjäj

Esikoislestadiolaisuudessakin on luurankoja kaapissa

• yksplusyksonkaks

Tiedättekö mihin tällainen riitely johtaa? Kuinka moni pelastuu olemalla ehdottoman oikeassa? Onko Kristus jaettu? Onko Jumala Sana Jumalan Sanaa vain kun mies sitä puhuu? Vai onko ehtoollinen pätevä vain kun mies sitä jakaa? Onko naisen paikka vain keittiössä, että saadaan miespapit jakamaan ehtoollista? Mitä mies pelkää naisessa?
        Emmekö ymmärrä, että vaikka naisen kautta tuli syntiinlankeemus, niin naisen kautta tuli myös pelastus, ilman minkäänlaista miehistä osallistumista Jumalan Pojan sikiämiseen?
        Koska mies voi siittää vain syntisiä ihmisiä, niin Jumala itse antoi Pyhän Hengen kautta Marialle synniltä saastumattoman siemenen, että hänessä kasvaisi synnitön, mutta kaikkien meidän synnit tunteva Jumala ja Ihminen, että me miehet ja naiset pelastuisimme. Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei juutalaista eikä kreikkalaista, eikä lestadiolaisia tai ei lestadiolaisia, vaan kaikki kaikessa on Kristus. Eikö Kristus käskenyt meidän rakastaa toinen toistamme ja vielä, että siitä meidät tunnetaankin Jumalan lapsiksi, että me rakkauden keskenämme pidämme. Tunnetaanko meidät siitä?

• KaikMänMuassa

Nekin "lähtivät"Eskareiden mukana.

• VaietkoonSeurakunnassa
        yksplusyksonkaks kirjoitti:

Tiedättekö mihin tällainen riitely johtaa? Kuinka moni pelastuu olemalla ehdottoman oikeassa? Onko Kristus jaettu? Onko Jumala Sana Jumalan Sanaa vain kun mies sitä puhuu? Vai onko ehtoollinen pätevä vain kun mies sitä jakaa? Onko naisen paikka vain keittiössä, että saadaan miespapit jakamaan ehtoollista? Mitä mies pelkää naisessa?
        Emmekö ymmärrä, että vaikka naisen kautta tuli syntiinlankeemus, niin naisen kautta tuli myös pelastus, ilman minkäänlaista miehistä osallistumista Jumalan Pojan sikiämiseen?
        Koska mies voi siittää vain syntisiä ihmisiä, niin Jumala itse antoi Pyhän Hengen kautta Marialle synniltä saastumattoman siemenen, että hänessä kasvaisi synnitön, mutta kaikkien meidän synnit tunteva Jumala ja Ihminen, että me miehet ja naiset pelastuisimme. Kristuksessa ei ole miestä eikä naista, ei juutalaista eikä kreikkalaista, eikä lestadiolaisia tai ei lestadiolaisia, vaan kaikki kaikessa on Kristus. Eikö Kristus käskenyt meidän rakastaa toinen toistamme ja vielä, että siitä meidät tunnetaankin Jumalan lapsiksi, että me rakkauden keskenämme pidämme. Tunnetaanko meidät siitä?

Onko raamattu oikeassa erotellessaan naisen pois "saarnaajista"

• HankkikaaOikeaTieto
        yksplusyksonkaks kirjoitti:

Pirun tahto on hajoittaa kristityt erilleen toisistaan ja saada heidät vihaamaan ja karttamaan toisiaan kaikenlaisilla pelastukseen kuulumattomien asioiden väittelemisellä.

Muutama jae sieltä ja täältä, asiayhteydestään irroitettuina, saa aikaan valtavasti hajaannusta.
        Paavalia on tulkittu, ikäänkuin hän kieltäisi naiselta profetoimisen eli sanan julistyamisen seurakunnan kokouksissa, - mikä on täyttä humpuukia! Miksi ne kohdat ovat jääneet lukematta, jossa Paavali antaa ohjeita seurakunnan tilaisuuksissa PROFETOIVILLE naisille!!!!

1. Kor. 11:4 Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä.

1. Kor. 11:5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.

Mitä esim. sanalla "pää" tarkoitetaan, on monille täysin tietämätön asia. Pää, takoittaa alkupistettä, eli sitä, mistä esim. nainen tai mies on alkuisin.

Nainen on alkuisin miehestä ja mies on alkuisin Jumalasta.

1. Kor. 11:5 Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.

Mitä Korinttossa tarkoitti, jos naisen pää oli paljaaksi alelti. Sitä että hän oli artermis jumalan temppelissä palveleva huora.

Jos miehen vaimo olisi ollut siis ammattihuora, se olisi ollut HÄPEÄKSI hänen miehelleen, (joka on siis naisen pää).

• Naispapit

Jumala antoi miehille ja naisille omat roolit, joista täytyy pitää kiinni. Se on Jumalan tahto. Lukekaa Raamattua, älkää omaa järkeänne.

• PitääMyösYmmärtää

Lukeminen ei aina riitä, nimittäin kirjoitusten taustoja tuntemattomat, kuten sinäkin tuossa, tulkitsette Raamatun tekstejä väärin, OMAAN korvasyyhyynne.

• PitääMyösYmmärtää

Ei silti, minunkin mielestäni papin tehtävä on nimenomaan miehelle kuuluva tehtävä. Mutta Suomen ev.lut. kirkon 30 vuotta voimassa olleita käytänteitä emme voi muuttaa, tämä on fakta.

• PitääMyösYmmärtää

Sitten vielä: Mikäli Ehtoollisen jakaja on nainen, en edes kuvittele että tämän naisen ruumista ja verta tarjottaisiin Ehtoollisessa.

• voipimeytta

Eikä Jeesus koskaan halunnut että hänet syödään, olete ihan toopeja tuonkin asian kanssa!

• umman_kritisoija

Näissä kaikissa ei tarkoiteta ehtoollisen sakramenttia, mutta kuitenkin näin on Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika Ihminen ja Jumala sanonut:

Matt. 26:28
        Sillä tämä on minun vereni, sen uuden Testamentin, joka monen tähden vuodatetaan syntein anteeksi antamiseksi.
        Mark. 14:24
        Ja hän sanoi heille: tämä on minun vereni, sen Uuden Testamentin, joka monen edestä vuodatetaan.
        Joh. 6:54
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä olen herättävä hänen viimeisenä päivänä.
        Joh. 6:55
        sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
        Joh. 6:56
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hän on minussa ja minä hänessä.

• luetaansanasta

Vaimolla on tarkoitettu vertauskuvallisesti Raamatussa melkein joka paikassa seurakuntaa ja mies on vaimon pää, elikkä Kristus on seurakunnan pää. Ohjeita myös perheille tietenkin.
        Vaimo(seurakunta) lankesi syntiin paratiisissa, elikkä seurakunta on vieläkin erehtyväinen, mutta Kristus ei.
        Näissäkin asioissa olisi paljon ajateltavaa tälle ajalle, ne on syvällisiä asioita Raamatussa aivan alkumetreiltä asti, eikä niitä ole sinne turhaan kirjoitettu.

• valoataas
        umman_kritisoija kirjoitti:

Näissä kaikissa ei tarkoiteta ehtoollisen sakramenttia, mutta kuitenkin näin on Herra Jeesus Kristus Jumalan Poika Ihminen ja Jumala sanonut:

Sillä tämä on minun vereni, sen uuden Testamentin, joka monen tähden vuodatetaan syntein anteeksi antamiseksi.
        Ja hän sanoi heille: tämä on minun vereni, sen Uuden Testamentin, joka monen edestä vuodatetaan.
        Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, hänellä on ijankaikkinen elämä, ja minä olen herättävä hänen viimeisenä päivänä.

No missä Apostolit opettavat että syökää ja juoka Jeesusta?

eikö se nyt maalaisjärki kerro että Jeesus puhuu vertauskuvallisesti hänen opetuksensa hyväksymistä ja pelastusta Hänen verensä uhrin kautta.

eli kun ehtoollisessa muistellaan tätä kaikkea, silloin ollaan alkulähteillä ja kaikki muut pelastustiet ja ihmisten väännelmät ovat tyhjänveroisia.

mutta Jeesusta ei syödä ei elävänä eikä kuolleena.

Lukekaa jae 51 ja ymmärtäkää että kuin eeva söi kiellettyä hedelmää ja tuli kuoleman omaksi, on Jeesus tullut alas ja antanut itsensä että joka ottaa Hänet vastaan, sillä on elämä kuoleman tilalle tullut.
        Mitään elämää ei itse leivänpalassa ole Hengelliseen tarpeeseen, se on vertauskuvaa nauttia sitä ruokaa jota Jeesus yhteydessään tarjoaa Pyhän Hengen läsnäoon kautta uskoontulleille omilleen.
        Jeesuksen tarjoama ehtoollinen oli yhteysateria, jossa kokonainen paistettu lammas syötiin leivän ja viinin kanssa, mutta painopiste oli siinä että Jeesus oli läsnä silloin aineellisesti ja nyt hengellisesti kun uskovat kokoontuvat ja vaikka yksin ollessa.

• saaymmärtääraamattua
        umman_kritisoija kirjoitti:

Niin, huomaa ettei siinä ehtoolisella ollutkaan muita kuin niitä jotka olivat Jeesuksen omia, eli kukaan ei edes teoriassa voi nauttia ehtoolllista ellei ensin ole tullut uskovaksi!

• Niinsaa

Vaikka opetuslapset eivät olleetkaan uskovia tuolloin.

• Niinpäniin

Miten Juudas?

• Totuusesiin

Olikohan Esikoisia?

• eihyvänenaika
        Niinsaa kirjoitti:

Vaikka opetuslapset eivät olleetkaan uskovia tuolloin.

Ai että Jeesus lähetti uskomattomia julistamaan evankeliumia, niinkö?

Miksi teillä on niin pöllöjä mielipiteitä, tiedätkö että vain uskomaton voi esittää jotain noin hassua koska ei ymmärrä mitään Raamatusta.

• Eipäniin

Taisi optuslapsilla olla vielä jotakin koettavaa ennenkuin olivat valmiit julistamaan. Samoin kuin itselläsikin.

• AlamaisenaKristukselle

Ainahan näille Raamatun sanoille on annettu eri merkityksiä. Mutta on ainakin yksi paikka, jossa vaimolla tekstien mukaan ymmärretään tosiaan seurakuntaa. Mutta on aivan väärää Raamatun tulkintaa alkaa joka paikassa Raamatun tekstejä luulemaan miestä Kristuksesksi ja vaimoa seurakunnaksi. Pitää siis aina huomioida ASIAYHTEYS, joka selviää lukemalla laajemmin kyseistä kirjaa, tai kirjettä.

Ef. 5:22 Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle;
      Ef. 5:23 sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja.
      Ef. 5:24 Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

Ef. 5:25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,

PYHÄ KASTE -> Ef. 5:26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
      Ef. 5:27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

Ef. 5:28 Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.
      Ef. 5:29 Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa,
      Ef. 5:30 sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä.

Ef. 5:31 "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."
      *) Ef. 5:32 Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Ef. 5:33 Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.

• vihpuhetta

Paavali oli kai poikamies, suhtautui naisiin vähättelevästi ja alistavasti kuten siihen aikaan miehillä oli tapana. Paavalihan kielsi naisten puheoikeuden seurakuntakokouksissa (joka on vastoin nykyistä suomen perustuslakia joka takaa kaikille yhtälaisen mielipidevapuden ja puheoikeuden).
      Fakta on, että jos Paavali eläisi nyt ja kirjoittelisi facebookiin noita naista koskevia vähätteleviä raamattuun liittyviä kirjoituksiaan, niin femakot nostaisivat Paavalin tikun nokkaan ja tutkintapyyntöjä satelisi ja Paavali haastettaisiin käräjille vihapuheesta kansanryhmää kohtaan, sillä kyllä kai naiset muodostavat suomessakin kansanryhmän

• ldjghgohew

Suosittelen kuuntelemaan Pekka Sartolan ja Pekka Reinikaisen opetuksia Youtubesta.

• OtaEnsinSelvää

vihpuhetta 13.12.2018 16:08

Sinun kannattaa perehtyä 2000 vuotta vanhaan juutalaiseen kulttuuriin. Kyllä tuo naisen asema oli ihan kaikilla sama.

Paavalin syyttely vihapuheesta on ainoastaan sinun tietämättömyydestäsi lähtevää vihapuhettasi Herran apostoli Paavalia kohtaan.

• vihapuhetta

Käsitit taas väärin vleli. Enhän minä Patea kohtaan ole mitään vihapuhetta pitänyt, vaan viittasin, että femakot nostaisivat äläkän jos Pate olisi elossa ja kirjoittelisi fcebookiin, että "NAINEN VAIETKOON SEURAKUNNASSA" ja "NAINEN OLKOON MIEHELLEEN ALAMAINEN"

• vihapuhetta kirjoitti:

Käsitit taas väärin vleli. Enhän minä Patea kohtaan ole mitään vihapuhetta pitänyt, vaan viittasin, että femakot nostaisivat äläkän jos Pate olisi elossa ja kirjoittelisi fcebookiin, että "NAINEN VAIETKOON SEURAKUNNASSA" ja "NAINEN OLKOON MIEHELLEEN ALAMAINEN"

No entä sitten ?
        -

• eiköpä_näin_ole

Synnytystä jos ei lasketa, niin nainen ei mitenkään selvästi miestä parempi ole missään asiassa. Oikeastaan ihan päinvastoin. MUTTA papiksi tai saarnaajaksi varmasti sopii siinä kuin mieskin. Eikä ole Raamatun vastaista. On vain vallanhaluisten miesten ajatusten vastaista.

Kun kuuntelee nykyisiä saarnaajia (Esikoislastadiolaiset ry), tulee mieleen, että olisipa meilläkin naissaarnaajia. Voisi olla kaikin puolin hyvä juttu.

• EttäSilläLaillaArveltiin

Niin kyllä ne polkkatukkaaset varmasti hyvin saarnaaisivat ainakin koreudesta ja sextistisistä vaatteista niin Alkaako eskarit jo pikkuhiljaa lämmetä tämän maailman hengellisen hekuman muottiin... Pahasti näyttää. levahtavan käsiin niinkuin Jokisen eväät he he Hee

• Duuva

Mitähän tuo tarkoittaa ,jos vaimo rukoilee tai profetoi peittäköön päänsä?
      Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja. Minä kiitän teitä, että minua kaikessa muistatte ja noudatatte minun opetuksiani, niinkuin minä ne teille olen antanut. Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää. Jokainen mies, joka rukoilee tai profetoi pää peitettynä, häpäisee päänsä. Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä, sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
      1. Korinttilaiskirje 11:1‭-‬5 FB38

• eritelkäätarkemmin

Valitettavasti esikoislestadiolaisuuden lähetystyön "hedelmät" eivät näy minkään paikkakunnan seurakunnan kasvuna (ulkopuolelta tulleiden kääntymisinä) vaan liike kasvaa ja sikiää vain sisältäpäin lapsien syntymien kautta. Nykyään suuri osa näistä esikoislestadiolaisten lapsista jättää liikkeen kuitenkin jo ennen kahtakymmentä ikävuottaan. Liikkeeseen jäljelle jääneet lapset kompensoivat määrällään nipin napin vuosittain tapahtuvan luonnollisen poistuman, eli vanhukset. Jotakin vikaa on esikoislestadiolaisten lähetystyössä, jota ei käytännössä ole ollenkaan vaan,paikkkuntien pyhäseurat pidetään 100%:sti vain oman porukan kesken ja isot seuratkin joihin saapuu "Lähetysmiehet, sama juttu, mutta suuremmalla määrällä omaa porukkaa, osan saapuessa muilta paikkakunnilta. Herätysliikkeen statusta esikoislestadiolaisuus ei ole ansainnut vuosikymmeniin johtuen harjoittamastaan sisäsiittoisesta "lähetystyöstä" vain oman väen keskuudessa.

• Eriseuraonsynti

Niinhän sinä luulet

• ihanohimennen

Aihe pisti silmään.
      Nainen ei voi olla pappi.
      Jos nainen esittää pappia, hän ei tunne Raamattua.
      Jos hän tuntee Raamatun, hän ei halua papiksi.
      Nainen ei ole pappi, eikä seurakunnan paimen.
      Sen kertoo Raamattu.

• SelvitäEnsinFaktat

Sinä et tunne Raamattua, eli juutalaisen kansan kulttuuria 2000 vuotta sitten. Et tunne alkukieliä, etkä tiedä, millaiseen kirjeeseen Paavali vastasi, koska se on kadonnut. Naisia on valtavat määrät pappeina, kuten itsekin tiedät, eikä ole sinun asiasi antaa pappeutta eikä ottaa pois.

• TietämättömätValehtelee

Duuva kyseli 13.12.2018 23:56

Tarkoittaa sitä, mitä sanoo. Pää tarkoittaa Raamatussa sitä kohdetta, mistä on lähtöisin.

Esimerkki: Mies on vaimon pää, tarkoittaa että vaimo luotiin miehen kylkiluusta, hän on siis miehestä lähtöisin.

Tarkoittaa myös sitä, että tuo väite on valhetta, että naisilla olisi ollut puhekielto seurakunnan kokouksissa. Meluamisen eli seurakunnan aikaisen juoruilemisen lupaa heillä ei olut.

• 36874

Kun vaimo rukoilee tai profeteeraa olkoon hänen päänsä peitetty, elikkä mies pitää olla silloin peitetty edellisen kommentoijan mielestä.Enkä ole myöskään nähnyt, että yksikään naispappi olisi peittänyt päätänsä saarnatessaan, vaikka siihe on Raamatussa kehoitus.

• HuiviPäähän
        36874 kirjoitti:

Kun vaimo rukoilee tai profeteeraa olkoon hänen päänsä peitetty, elikkä mies pitää olla silloin peitetty edellisen kommentoijan mielestä.Enkä ole myöskään nähnyt, että yksikään naispappi olisi peittänyt päätänsä saarnatessaan, vaikka siihe on Raamatussa kehoitus.

Mutta he eivät olekaan elävässä uskossa, leipäpappeja ovat!

• pbjdijdaij

Mitä se elävä usko sitten on, kenellä sellainen on, esikoislestadiolaisillako, sinullako?
        Miten niin ovat leipäpappeja? Perustele, ole hyvä!

• VaarallisetIhmisopit

Tämä muiden Kristukseen uskovien tuomitseminen ja mitätöinti on tätä esikoislestadiolaisilta isiltä perittyä jargonia. Jokainen joka Jeesuksen Kristuksen tuntee henkilökohtaisena Vapahtajanaan Lunastajanaan ja syntiensä sovittaja, ei voi muuta kuin sääliä näitä sokeita, harhaan johdettuja raukkoja. On väärin leimata kaikkia. Liikkeen rutsalainen johto ja pieni änkyräjoukko eri maissa, siellä vie, muiden vikistessä. Helvetillä uhkailu, pelottelu, syyllistäminen, näillä konsteilla johtoryhmä hallitsee tätä joukkoa. Monet heistä vakaita, tunnollisia kristittyjä. Uusi johto aloitti heti valtaan päästyään aivopesemään puhujia, ja vaati heiltä kritiikitöntä luottamusta heihin (itseensä), joita liikkeessä palvotaan ja on palvottu vuodesta 1902 saakka jumal-olentoina, "lapin vanhimpina".

Tämä vaarallinen ihmisoppi, joka palvoi ihmistä Jumalana, vei liikkeen metsään, narsistien henkilöiden Gunnar Persäter, alias Pietiläisen ja Odd Miden tultua valituiksi tähän tehtävään.
      Siitä päivästä asti liike suistui päivä päivältä yhä syvemmälle ihmisoppien ja ihmispalvonna syövereihin, joka on nyt päätynyt kokonaan eroon luterilaisesta tunnustuksesta ja luterilaisesta kirkosta. Näin viimeinenkin yhteys muiden kristittyjen kanssa katkaistiin.

Nyt koko esikoislestadiolainen liike on itsensä erehtymättömäksi uskovan paavin hanskassa. Ote on niin kova, että jokainen puhujaksi valittu joka tämän paavin vallan ja erehtymättömyyden kyseenalaistaa, menettää oikeutensa saarnata kyseisessä liikkeessä.

Porkkanana liikkeen johdolle kuuliaisille on sitten tämä leima,

- kuulut maailman ainoaan oikeaan Kristuksen seurakuntaan,
      - sinulla on asuvainen Pyhä Henki,
      - saat tuomita kenet haluat ja koska vain, helvettiin.

Tämähän on vallan ylevää, saat olla kaikkivaltiaan Jumalan oikea käsi, tätähän piru on aina ihmisparalle tarjonnut, asemaa kaikkitietävänä, muiden ihmisten yläpuolella. Kun tämä yhdistyksen johdon vakuuttamana joka sunnuntai kultalautasella tarjotaan, niin sehän menee useimmille ihmisille, kuin häkä päähän. :)

• Polkkatukatheilumaan

Soittele sitä kitaraa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe