Tämänpäivän Joulusanoma!

Sekualiirikoksia,työkavereiden tappoa!
Kirkuvia otsikoita,joilla lehdet myy ja media toimii?

57

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainoksennus

      Kiinnosti sinuakin, ainakin otsikot;)
      Näin se nykyisin menee, vain kohu-uutiset kiinnostavat. Iltapäivälehdet luetaan pääasiassa verkossa ja klikkausten määrällä on väliä mainosten hinnoittelussa.

      • Se tiedonanto joka tuli tänne kasvattikotiini oli Länsi-Savo ja muistan,kun pentuna sen kipasin hakemassa puolentoista kilsan päästä ja riihikalliolla luin:huusin kasattiemolleni:Ameriikassa on keksitty näköradio!
        Ajatelkaa! Se nuoruuden hupeneminen maaseudulla ei ollut tähtiinpiiretty viiva.


      • Siis hetkinen mainoksenus!
        Kyllä telkkarin uutisoinnista voimme kuulla noista asioista!
        Ei iltapäivälehtiä,ei edes tietsikkaa tarvitse avata pysyäkseen ajanhermolla!
        Kaiketi sinun elämäsi jotenkin vaati mielipiteesi heittoa eetteriin?
        Olet nyt sen julkituonut ja peukutuksesikin nostavat mielipidettäsi himpunverran!
        Mielipiteesi on rekisteröity! Vietä Rauhallista Joulunaikaa!


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Siis hetkinen mainoksenus!
        Kyllä telkkarin uutisoinnista voimme kuulla noista asioista!
        Ei iltapäivälehtiä,ei edes tietsikkaa tarvitse avata pysyäkseen ajanhermolla!
        Kaiketi sinun elämäsi jotenkin vaati mielipiteesi heittoa eetteriin?
        Olet nyt sen julkituonut ja peukutuksesikin nostavat mielipidettäsi himpunverran!
        Mielipiteesi on rekisteröity! Vietä Rauhallista Joulunaikaa!

        Minulle on tullut Hesari 40 v. Sitten sain siitä tarpeekseni. Pelkkiä mainoksia, missä uutiset! Muutin sen viikonloppulehdeksi, mutta opin pian elämään ilman sanomalehteä, vain Tv:n ja netin uutisten varassa. Kun huomasin torstaina, etten ollut edes avannut sunnuntainumeroa, lopetin tilauksen kokonaan.
        Oitis alkoi soittelu, mainosten postitus. Sain ihan hepulit eilen puhelinmyyjälle, joka ei uskonut, että en jaksa lukea lehteä, en jaksa kantaa roskiin matkojen päähän jätepaperia, en kerta kaikkiaan ole kiinnostunut enää sanomalehdestä. Ensi kerran eläissäni löin luurin korvaan.

        Paikallislehti ilmestyy kolme kertaa viikossa, siitä saan kotiseudun tapahtumat paljon paremmin tietooni kuin valtakunnan lehdestä. Meillä on rakennusbuumi, kaavamuutoksia, tiehankkeita ym. Niistä olen paljon kiinnostuneempi kuin Macronin tai Junckerin toilailuista.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Minulle on tullut Hesari 40 v. Sitten sain siitä tarpeekseni. Pelkkiä mainoksia, missä uutiset! Muutin sen viikonloppulehdeksi, mutta opin pian elämään ilman sanomalehteä, vain Tv:n ja netin uutisten varassa. Kun huomasin torstaina, etten ollut edes avannut sunnuntainumeroa, lopetin tilauksen kokonaan.
        Oitis alkoi soittelu, mainosten postitus. Sain ihan hepulit eilen puhelinmyyjälle, joka ei uskonut, että en jaksa lukea lehteä, en jaksa kantaa roskiin matkojen päähän jätepaperia, en kerta kaikkiaan ole kiinnostunut enää sanomalehdestä. Ensi kerran eläissäni löin luurin korvaan.

        Paikallislehti ilmestyy kolme kertaa viikossa, siitä saan kotiseudun tapahtumat paljon paremmin tietooni kuin valtakunnan lehdestä. Meillä on rakennusbuumi, kaavamuutoksia, tiehankkeita ym. Niistä olen paljon kiinnostuneempi kuin Macronin tai Junckerin toilailuista.

        Todella Makriina2 !
        Ymmärrän kyllä tiedon,mikä hyödyntää minua!
        Luojankiitos sen tiedon osaan hakea netistä!
        Minulle tilaamani Hesari jäi puolentoistakilsan päähän viikonloppuisin,joten
        katsoin,että se tieto oli jo niin vahentunutta,etten sitä tarvinnut!

        Kyllä tämä tietoyhteiskunta ja olla ajanhermolla on uskomaton ulottuvuus korvenasukille?
        Kiitos Makriina2 ja tsemppiä Sekä todella Rakkauuden tuomaa Joulua!


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Todella Makriina2 !
        Ymmärrän kyllä tiedon,mikä hyödyntää minua!
        Luojankiitos sen tiedon osaan hakea netistä!
        Minulle tilaamani Hesari jäi puolentoistakilsan päähän viikonloppuisin,joten
        katsoin,että se tieto oli jo niin vahentunutta,etten sitä tarvinnut!

        Kyllä tämä tietoyhteiskunta ja olla ajanhermolla on uskomaton ulottuvuus korvenasukille?
        Kiitos Makriina2 ja tsemppiä Sekä todella Rakkauuden tuomaa Joulua!

        Kaikkea hyvää sullekin ja iloista joulunaikaa. Tässä tulin justiin kaupasta, kun piti ihan vaan jotain pientä nyt jouluksi, ettei jääkaappi kumise tyhjyyttään.
        Kaksi kassillista vaikka mitä!
        JOS nyt kuitenkin joku tulee. MITÄ minä tarjoa, jos poikamiespoika tuleekin aattona minun luokseni. Sanojn, että sopii tulla, jos muuta ei keksi, ja nyt sitten pitää olla sapuskat.
        Huoh.
        Joulupäivinä olen kutsuttuna muille perheenjäsenille lihapatojen ääreen. Mutta kyllä se joulu tulla jollottaa tähänkin matalaan majaan joka tapauksessa.
        Olkoon mieli hyvä hellä ihan jokaisen.


      • Makriina2 kirjoitti:

        Kaikkea hyvää sullekin ja iloista joulunaikaa. Tässä tulin justiin kaupasta, kun piti ihan vaan jotain pientä nyt jouluksi, ettei jääkaappi kumise tyhjyyttään.
        Kaksi kassillista vaikka mitä!
        JOS nyt kuitenkin joku tulee. MITÄ minä tarjoa, jos poikamiespoika tuleekin aattona minun luokseni. Sanojn, että sopii tulla, jos muuta ei keksi, ja nyt sitten pitää olla sapuskat.
        Huoh.
        Joulupäivinä olen kutsuttuna muille perheenjäsenille lihapatojen ääreen. Mutta kyllä se joulu tulla jollottaa tähänkin matalaan majaan joka tapauksessa.
        Olkoon mieli hyvä hellä ihan jokaisen.

        Voi kuinka ihana Joulu sinulla Makriina2!
        On todella ilahduttavaa kuulla teidän elämänmenoista,kuin sinun Makriina2!
        Mielestäni tämä on avoin keskustelupalsta,jossa julkituomme ajatukiamme,kannustamme toisiamme,kuten Makriina2 kin kertoilee!
        Meidän Joulumme,yksin tai kaksin,
        ,perhejoulu tai vain muistelu on palstalla avoinkanava!
        Jotain yllättävää on tapahtunut ,pilviverho on poistunut taivaalta?
        Olen yötiirailija,voisinko nähdä niitä tähdenleentoja?


    • lukija

      Miksi niistä joulusanomasi teet. Pidä vaan tuonkaltainen joulusanoma hyvänäsi, tuollainen toiminta on makaberiä!

      • Kiitos sinulle lukija!
        Olen todella otettu,että kerroit mielipiteesi!
        Olet jo peukuttanutkin itseäsi!
        Olet oiva esimerkki sivistystasostamme!
        Jollei meitä kukaan muu nosta jalustalle,joudumme sen tekemään itse!
        Aivan ihanaa myötäelämisestä ja piilokannustuksesta ama


      • lukija
        rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos sinulle lukija!
        Olen todella otettu,että kerroit mielipiteesi!
        Olet jo peukuttanutkin itseäsi!
        Olet oiva esimerkki sivistystasostamme!
        Jollei meitä kukaan muu nosta jalustalle,joudumme sen tekemään itse!
        Aivan ihanaa myötäelämisestä ja piilokannustuksesta ama

        Säästä ironiaasi, on joku muukin samaa mieltä, koska on peukun antanut!

        Turhaa sinun on kääntää kiitollisuutta teeskentelemällä asioita päälaelleen.

        Ota rehellinen moite moitteena, samoin kuin rehellinen kiitos kiitoksena.

        Ja luonnollisina silloin kun ne saat, vääntäytymättä aivan tarpeettomille jalustoille!


      • lukija kirjoitti:

        Säästä ironiaasi, on joku muukin samaa mieltä, koska on peukun antanut!

        Turhaa sinun on kääntää kiitollisuutta teeskentelemällä asioita päälaelleen.

        Ota rehellinen moite moitteena, samoin kuin rehellinen kiitos kiitoksena.

        Ja luonnollisina silloin kun ne saat, vääntäytymättä aivan tarpeettomille jalustoille!

        Sen teen heti,kun tiedän minkälaisen hemmon kanssa jaan mielipiteitäni?


      • rituliini_38

        Kiitos Ylläpidolle!
        Asiaton viesti poistettu!
        Jouluiset terveiseni ylläpidolle!
        Teidän valvovansilmän alla tunnen turvallisuutta kirjoittaa ja avata sisimpääni ama


      • potkukelkkailua
        rituliini_38 kirjoitti:

        Sen teen heti,kun tiedän minkälaisen hemmon kanssa jaan mielipiteitäni?

        Kun tämä aloitus ja kommentit poukkoilee kuin helmeilevä viini, vastaan nyt tähän rakoon minäkin.

        Et tule tietämään, eikä ole tarpeen edes tutustua, koska en jaa itseriittoista tyyliäsi.
        Syystä, että koen sinut liian ärhäkäksi vauhtimimmiksi, jonka jalkoihin voi herkemmät jäädä, ja jää.
        Mielipiteeni saan silti kertoa, ja pienen huoleni kohtalostasi kun noin iäkkäänä siellä huitelet leppäpölliesi kanssa! Joku päiväkö istut ikkunan äärellä etkä jaksa tuota kaikkea,,,,,silloinko vain viiniä tai kaljaa litkit?


      • potkukelkkailua kirjoitti:

        Kun tämä aloitus ja kommentit poukkoilee kuin helmeilevä viini, vastaan nyt tähän rakoon minäkin.

        Et tule tietämään, eikä ole tarpeen edes tutustua, koska en jaa itseriittoista tyyliäsi.
        Syystä, että koen sinut liian ärhäkäksi vauhtimimmiksi, jonka jalkoihin voi herkemmät jäädä, ja jää.
        Mielipiteeni saan silti kertoa, ja pienen huoleni kohtalostasi kun noin iäkkäänä siellä huitelet leppäpölliesi kanssa! Joku päiväkö istut ikkunan äärellä etkä jaksa tuota kaikkea,,,,,silloinko vain viiniä tai kaljaa litkit?

        Voi sinulle potkakelkkailua!
        Minätähden sinä kannat huolta minun tulevaisuudestani,enhän minäkään kanna huolta sinun kantokyvystäsi?Se kuinka kauan jaksan ja nautin itsenäisestä elämästäni on luojankiitos valinnainen elämäntapani!
        Urheilutaustani ehkä pitää fyysistäkuntoani yllä ja henkistä kaiketi tämä netti


      • potkukelkkailua
        rituliini_38 kirjoitti:

        Voi sinulle potkakelkkailua!
        Minätähden sinä kannat huolta minun tulevaisuudestani,enhän minäkään kanna huolta sinun kantokyvystäsi?Se kuinka kauan jaksan ja nautin itsenäisestä elämästäni on luojankiitos valinnainen elämäntapani!
        Urheilutaustani ehkä pitää fyysistäkuntoani yllä ja henkistä kaiketi tämä netti

        Siinä onkin ero meidän ihmisten välillä, kuka ottaa pintapuolisisti asiat, kuka sitten ajattelee syvällisemmin .Ei perusluonteelleen juurikaan mitään voi, mutta toivon, että kunnon vähetessä, et ainakaan kaljamimmiksi viitsi ryhtyä!
        Ite kun sellaista kirjoittelit.


      • potkukelkkailua kirjoitti:

        Kun tämä aloitus ja kommentit poukkoilee kuin helmeilevä viini, vastaan nyt tähän rakoon minäkin.

        Et tule tietämään, eikä ole tarpeen edes tutustua, koska en jaa itseriittoista tyyliäsi.
        Syystä, että koen sinut liian ärhäkäksi vauhtimimmiksi, jonka jalkoihin voi herkemmät jäädä, ja jää.
        Mielipiteeni saan silti kertoa, ja pienen huoleni kohtalostasi kun noin iäkkäänä siellä huitelet leppäpölliesi kanssa! Joku päiväkö istut ikkunan äärellä etkä jaksa tuota kaikkea,,,,,silloinko vain viiniä tai kaljaa litkit?

        Sorry! potkukelkkailua!
        Näin Joulun alla!
        Jospa sinäkin antaisit sen Joulurauhan laskeutua sinne sisimpääsi ja tajuaisit,että aivot tuottavat sitä materiaalia,joita me itsekukin näiltä näppäimiltä suollaamme ja se viimeinen näppäin lähetä on se tuomionpaikka,jolloin eriävienmielipiteiden raateluhmpaat käyvät tekstisi kimppuun?
        Sinä saat lukea mielipiteen,sinä saat lukea ihmistenarkea,kuten minunkin!
        Kuinka sinä olisit elänyt elämäni erilailla,koska tunnut olevan filosofi kerro ihmeessä


    • Anteeksi!
      Joku iskelmä aikoinaan kertoi: Lehden luin ja sillei…Tieto lisää tuskaa!
      Nyt me voimme nähdä sotatilanteet,me voimme nähdä nälänhädän vain avaamalla joko kännykkämme tai tietsikamme.
      Joskus vain tuntuu,eikö se Jouluna syntynyt Jeesuslapsi,joka joka jätti tämän planeetan ylosnousseena yhtään ajatellut kuinka ne opetuslapset pärjäävät tulevaisuudessa?

    • ihailijasi

      Rituliinin ei tarvitse anteeksipyytää. Olet palstan piristys ja reipas nainen joka joutuu selviämään yksin maalla. Sinulla on täällä monta ihailijaa, olen huomannut. Olet hyvännäköinen , kuin hoikka urheilijatar. Joku konnevetinen sinua melkein kosiskelee eikä ihme. Minä olen varattu ja ihailijasi vain näin kaukaa. Ritu itse tietää että tämä on aito viesti, joku kateellinen varmaan väittää että muka itse kirjoitettu.

    • Nyt juutuui pullapala suuhun,ton mielipiteen myötä??
      Olen aika räväkkä mielipiteissäni?
      Jos joku näkee minussa vielä ihmisen,olen todella otettu?
      No se,että hoidan rantatilaani ja ajattelen omilla aivoillani,ei tee minusta yliihmistä!
      Ihailuahan me naiset aina kaipaamme!

      Todella eihän tämä maailma ole mustavalkoinen,mutta suomalaisenmiehen
      mielipiteet yleensä ovat kehuvia,kun aviomiehet ovat palanneet harharetkiltään.
      Tai kun he vonkaavat??

    • konnevetinen

      On se ilimoja taas pielly, toteaa velimieskin usein puhelimessa aluksi. On se. Näin että Rituliiini on tullut palstalle. Mielessäni peukutan hänelle kun olemme saman puolen asukkaita.
      Pimeää aikaa riittää nyt. Iltapäivällä 15 aikaan alkaa jo hämärä.

      Uutiset euroopasta kertovat ranskan keltaliivien mellakoista tai starsburgin asemiehen etsiskelyistä tai brittien brexit sekoluista. Me suomalaiset mennä lossotamme kohti joulua.
      Pientä kurkkukipua niellessä. Pitääkin ottaa jotain pöpöjä vastustava troppia. Olo ei tunnu aikahyvältä.

      • Sinulle konnenvetinen ja teille mukanakulkeville!
        On todella haasteellista saada lunta tupaan,joskin sitä nyt näkyy tulevan rappusillekkin!
        Aloitukseni ei varmaankaan hivellyt "lukija" sinun mielipidettäsi,koska reaktiosi oli alasajava!
        No me näemme maailmanmenon ja mielipiteet omasta näkövikkeleistämme aivan,niinkuin pitääkin erilailla!
        Eriävät mielipiteet kuljettavat ketjuja! Ketjut lässähtäisivät,jos jokainen olisi aloittajan kanssa samaa mieltä!

        Sinua konnevetinen,elämä kuljettaa yksinäisyydessä,kuin minuakin!
        Jotenkin vain nautin tästä yksinmääräämisoikeudestani?
        Vietän nyt luppopäivän,siis en tee sitä tänään,minkä voin jättää huomennakin tekemättä??


      • vaihtakaa-vaihdetta

        Voisitko hieman tarkentaa ja valaista, kuinka Sinun mielestäsi joku täällä "mukana kulkee" ja tuntee sinun sydämensyöverit ja omat tuntemuksesi todellakin?

        Samoin ihmettelen tuota sanontaasi, että " ketjun kuljettelu", koska täällä yleensä sanotaan oma mielipide, ilman minkään ketjun kuljettelua ja toisalta aika harvoi on tapahtunut noita myötäelämisiäkän? Vai onko kohdallesi osunut?

        Aloituksesi oli uutis otsikoista, joten jos ne ahdistaa, niin ne voi jättää lukematta, saati, että niitä klikkailee tänne. Jokainen varmasti osaa lukea myös uutiset, jos on tullut tännekkin palstalle.

        Oletko koskaan ajatellut, että niin moni ikäisesi elää samanlaista "erakkoelämää" omistamassaan tilassa/asunnossa ja ei tunne siitä olevansa niin erinomainen, kuin sinä?

        Jotenkin on vain ärsyttävää, kuinka toistat tuota samaa mantraa, kuinka elät nyt yksin ihanalla rantatilallasi, lokkiesi ja edesmenneiden koiriesi muistoissa ja tunnet ilmeisesti itsesi erinomaiseksi selviytyjäksi, jota kukaan toinen ei olisi kokenut?

        En tiedä, onko sinulla ja korppiksella jo dementia vaihe, mutta jotenkin te muistuttatet toisianne, koska aina nuo samat jorinat täältä saa lukea vuosikausia.


      • tsemppiärituliinille

        Rituliini on aina ollut palstan räväkkä persoonallisuus, hyvin suora kaikissa sanomisissaan . Hän on todella selviytyjä siellä omassa ympäristössään ja omilla ponnistuksillaan, ei ratsasta muiden omaisuuksilla eikä suhteilla. Miksei saisi muistella rakkaita lemmikkejään, ei siinä ole mitään pahaa. Kuka mitenkin aloituksiaan hoitaa, eikö se ole vaan kohteliasta kun vastailee kaikille . Sekin on ihan positiivista, jos tuntee saavansa tukea ja ymmärrystä palstalta ikätovereiltaan ihan erilaisistakin oloista. Aina hoetaan, että antaa kaikkien kukkien kukkia, hyväksytään erilaisetkin kukat ja yrtit.
        Tuosta toisesta en sano mitään muuta kuin että Rituliinille peukutan. Toisen jutut ohitan.


      • vaihtakaa-vaihdetta kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa ja valaista, kuinka Sinun mielestäsi joku täällä "mukana kulkee" ja tuntee sinun sydämensyöverit ja omat tuntemuksesi todellakin?

        Samoin ihmettelen tuota sanontaasi, että " ketjun kuljettelu", koska täällä yleensä sanotaan oma mielipide, ilman minkään ketjun kuljettelua ja toisalta aika harvoi on tapahtunut noita myötäelämisiäkän? Vai onko kohdallesi osunut?

        Aloituksesi oli uutis otsikoista, joten jos ne ahdistaa, niin ne voi jättää lukematta, saati, että niitä klikkailee tänne. Jokainen varmasti osaa lukea myös uutiset, jos on tullut tännekkin palstalle.

        Oletko koskaan ajatellut, että niin moni ikäisesi elää samanlaista "erakkoelämää" omistamassaan tilassa/asunnossa ja ei tunne siitä olevansa niin erinomainen, kuin sinä?

        Jotenkin on vain ärsyttävää, kuinka toistat tuota samaa mantraa, kuinka elät nyt yksin ihanalla rantatilallasi, lokkiesi ja edesmenneiden koiriesi muistoissa ja tunnet ilmeisesti itsesi erinomaiseksi selviytyjäksi, jota kukaan toinen ei olisi kokenut?

        En tiedä, onko sinulla ja korppiksella jo dementia vaihe, mutta jotenkin te muistuttatet toisianne, koska aina nuo samat jorinat täältä saa lukea vuosikausia.

        Anteeksi vaihtakaa -vaihdetta!
        Jos sinä arvoisa mielipideiden julkituoja nyt tekisit aloituksen ja kuljettaisit sitä,niin olisit
        Joulunihme!
        Olen tehnyt avauksia harvakseltaan ja ollut palstalla toistakymmentä vuotta!
        Jospa nyt kertoisit sen henkilökohtaisen ongelmasi? Ovatko seinät liianlähellä sinun todellista persoonaasi?
        Sinulla on valinnanvapaus! Käytä sitä hyväksesi ja jätä lukematta avaukseni!
        Hyvää ja rauhallista Joulunaikaa ja anna tilaa myös tauttologialle,joista syytät minua ja Korpparia


      • tervehdyskaukaa
        rituliini_38 kirjoitti:

        Anteeksi vaihtakaa -vaihdetta!
        Jos sinä arvoisa mielipideiden julkituoja nyt tekisit aloituksen ja kuljettaisit sitä,niin olisit
        Joulunihme!
        Olen tehnyt avauksia harvakseltaan ja ollut palstalla toistakymmentä vuotta!
        Jospa nyt kertoisit sen henkilökohtaisen ongelmasi? Ovatko seinät liianlähellä sinun todellista persoonaasi?
        Sinulla on valinnanvapaus! Käytä sitä hyväksesi ja jätä lukematta avaukseni!
        Hyvää ja rauhallista Joulunaikaa ja anna tilaa myös tauttologialle,joista syytät minua ja Korpparia

        Harva täällä enää aloituksia tekeekään, hyvä kun joskus edes sinä ja olet myös mukana niissä. Kyllä täällä palstatilaa riittää kaikille ja aina voi jättää lukematta jos ei aloittajan nikki tai aihe viehätä. Useamminkin saisit Rituliini piristää palstaa , sinulla on selvästi monta tsemppaajaa ja näyttääpä olevan ihailijoitakin. Rotunainen olet ulkomuodoltakin.

        Oikein hyvää joulun aikaa ja uutta vuotta !


      • tervehdyskaukaa kirjoitti:

        Harva täällä enää aloituksia tekeekään, hyvä kun joskus edes sinä ja olet myös mukana niissä. Kyllä täällä palstatilaa riittää kaikille ja aina voi jättää lukematta jos ei aloittajan nikki tai aihe viehätä. Useamminkin saisit Rituliini piristää palstaa , sinulla on selvästi monta tsemppaajaa ja näyttääpä olevan ihailijoitakin. Rotunainen olet ulkomuodoltakin.

        Oikein hyvää joulun aikaa ja uutta vuotta !

        Sinulle tervehdyskaukaa!
        Kyllä kyynel herahti silmäkulmaan!
        Sinun kannustuksesi myötä jaksan rämpiä tässä saneiluviidakossa!
        Mikä meitä ihmisiä todella vaivaa? En voi kehua itseäni mielipiteidentulkiksi parhaimmasta päästä,mutta keskustelu on ajautunut pois raiteiltaan!

        Puskasta räkästään,mitä loukkaavin kannanotto,edes lukematta, mikä oli aloitusksenaihe??
        Onhan tämäkin sielunhoitoa yksinäiselle,kuin mys amalle


      • vaihtakaa-vaihdetta kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa ja valaista, kuinka Sinun mielestäsi joku täällä "mukana kulkee" ja tuntee sinun sydämensyöverit ja omat tuntemuksesi todellakin?

        Samoin ihmettelen tuota sanontaasi, että " ketjun kuljettelu", koska täällä yleensä sanotaan oma mielipide, ilman minkään ketjun kuljettelua ja toisalta aika harvoi on tapahtunut noita myötäelämisiäkän? Vai onko kohdallesi osunut?

        Aloituksesi oli uutis otsikoista, joten jos ne ahdistaa, niin ne voi jättää lukematta, saati, että niitä klikkailee tänne. Jokainen varmasti osaa lukea myös uutiset, jos on tullut tännekkin palstalle.

        Oletko koskaan ajatellut, että niin moni ikäisesi elää samanlaista "erakkoelämää" omistamassaan tilassa/asunnossa ja ei tunne siitä olevansa niin erinomainen, kuin sinä?

        Jotenkin on vain ärsyttävää, kuinka toistat tuota samaa mantraa, kuinka elät nyt yksin ihanalla rantatilallasi, lokkiesi ja edesmenneiden koiriesi muistoissa ja tunnet ilmeisesti itsesi erinomaiseksi selviytyjäksi, jota kukaan toinen ei olisi kokenut?

        En tiedä, onko sinulla ja korppiksella jo dementia vaihe, mutta jotenkin te muistuttatet toisianne, koska aina nuo samat jorinat täältä saa lukea vuosikausia.

        Kaiketi päiväsi ei ollut parhaimmasta päästä vaihtakaa-vaihdetta!
        Olenko todella suurinuhkasi tällä mielipidesivustolla?
        Sinä sen tiedät,en minä!
        Sinä voit laukoa niitä herjojasi sieltä puskasta,kaiketi se nostaa imagoasi ja tunnet näin Joulunalla suurta mielihyvää,kun sait lähimmäisenmielen pahoitettua?
        Joulumieli ei ole tavoittanut sinun ajatuskenttääsi,saati sydäntäsi!

        Ajatelmistasi kuultaa kateus!
        Luojankiitos,silloin kun olin mieheni omaishoitaja kirjoitin omaishoitajasaitille!
        Saattaa olla,että joskus purin pahaaoloani myös täällä,anteeksi!
        Jos kyseinen kirjoittelija tuntee jokaisessa päivässä uuden mahdollisuuden,hänen tuskin tarvitsee kulkea toisten jalanjäljissä ama


      • tsemppiärituliinille kirjoitti:

        Rituliini on aina ollut palstan räväkkä persoonallisuus, hyvin suora kaikissa sanomisissaan . Hän on todella selviytyjä siellä omassa ympäristössään ja omilla ponnistuksillaan, ei ratsasta muiden omaisuuksilla eikä suhteilla. Miksei saisi muistella rakkaita lemmikkejään, ei siinä ole mitään pahaa. Kuka mitenkin aloituksiaan hoitaa, eikö se ole vaan kohteliasta kun vastailee kaikille . Sekin on ihan positiivista, jos tuntee saavansa tukea ja ymmärrystä palstalta ikätovereiltaan ihan erilaisistakin oloista. Aina hoetaan, että antaa kaikkien kukkien kukkia, hyväksytään erilaisetkin kukat ja yrtit.
        Tuosta toisesta en sano mitään muuta kuin että Rituliinille peukutan. Toisen jutut ohitan.

        Kiitos tsemppiärituliinille!

        Jos teistä joku mimmi,anteeksi mummo tulisi elämään päivän ja tekemään työt,joita teen päivänmittaan,niin ottaisin ton irvailun kiitollisena vastaan!
        Kiitos,joku näkee minussa ihmisenkin!

        Lukekaa Eino Leinon Hymyilevä Apollo ehkä löydätte sieltä sen lähimmäisen ja oman itsenne!


      • vaihtakaa-vaihdetta kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa ja valaista, kuinka Sinun mielestäsi joku täällä "mukana kulkee" ja tuntee sinun sydämensyöverit ja omat tuntemuksesi todellakin?

        Samoin ihmettelen tuota sanontaasi, että " ketjun kuljettelu", koska täällä yleensä sanotaan oma mielipide, ilman minkään ketjun kuljettelua ja toisalta aika harvoi on tapahtunut noita myötäelämisiäkän? Vai onko kohdallesi osunut?

        Aloituksesi oli uutis otsikoista, joten jos ne ahdistaa, niin ne voi jättää lukematta, saati, että niitä klikkailee tänne. Jokainen varmasti osaa lukea myös uutiset, jos on tullut tännekkin palstalle.

        Oletko koskaan ajatellut, että niin moni ikäisesi elää samanlaista "erakkoelämää" omistamassaan tilassa/asunnossa ja ei tunne siitä olevansa niin erinomainen, kuin sinä?

        Jotenkin on vain ärsyttävää, kuinka toistat tuota samaa mantraa, kuinka elät nyt yksin ihanalla rantatilallasi, lokkiesi ja edesmenneiden koiriesi muistoissa ja tunnet ilmeisesti itsesi erinomaiseksi selviytyjäksi, jota kukaan toinen ei olisi kokenut?

        En tiedä, onko sinulla ja korppiksella jo dementia vaihe, mutta jotenkin te muistuttatet toisianne, koska aina nuo samat jorinat täältä saa lukea vuosikausia.

        Sinulle vaihtakaa-vaihdetta!

        Oletettavasti olet keskenkasvuinen,juuri ja juuri aikuisikää lähestymässä oleva teini?
        Koukutus ilmaista mielipiteensä aikuistenpalstalla on vallannut sinut ja nyt olet omastamielestäsi asiantuntija,niinsanottu tunteidentulkki!

        Mieltymyksesi arvostelemaan toisten mielipiteitä,tuskin tekee sinusta historianmaisteria,mutta ainahan voi omilla taidoillaan ratsastaa seuraavalle etaapille?
        Minä aikoinaan suunnistin seuraavalle rastille,siis sekin vielä harrastuksistani?
        Kaisaniemenkansakoulun hiihtomittelöissä en ollut viimeinen.
        Niiden ihanien koirien kahden hevosen ja kahden lampaan sekä kissojen elämästä ,joita elin omaishoitajana sinun on aivan turha tehdä minusta diagnosia,joten kivat sulle


      • vaihtakaa-vaihdetta kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa ja valaista, kuinka Sinun mielestäsi joku täällä "mukana kulkee" ja tuntee sinun sydämensyöverit ja omat tuntemuksesi todellakin?

        Samoin ihmettelen tuota sanontaasi, että " ketjun kuljettelu", koska täällä yleensä sanotaan oma mielipide, ilman minkään ketjun kuljettelua ja toisalta aika harvoi on tapahtunut noita myötäelämisiäkän? Vai onko kohdallesi osunut?

        Aloituksesi oli uutis otsikoista, joten jos ne ahdistaa, niin ne voi jättää lukematta, saati, että niitä klikkailee tänne. Jokainen varmasti osaa lukea myös uutiset, jos on tullut tännekkin palstalle.

        Oletko koskaan ajatellut, että niin moni ikäisesi elää samanlaista "erakkoelämää" omistamassaan tilassa/asunnossa ja ei tunne siitä olevansa niin erinomainen, kuin sinä?

        Jotenkin on vain ärsyttävää, kuinka toistat tuota samaa mantraa, kuinka elät nyt yksin ihanalla rantatilallasi, lokkiesi ja edesmenneiden koiriesi muistoissa ja tunnet ilmeisesti itsesi erinomaiseksi selviytyjäksi, jota kukaan toinen ei olisi kokenut?

        En tiedä, onko sinulla ja korppiksella jo dementia vaihe, mutta jotenkin te muistuttatet toisianne, koska aina nuo samat jorinat täältä saa lukea vuosikausia.

        Sinä vaihtakaa-vaihdetta!
        Jospa sinä menisit takaisin sinne hiekkalaatikolle,josta pääsit karkaamaan!
        No niin,olitko paikalla,kun vauhkoontunut hevoseni yritti tappaa?
        Olitko paikalla,kun Alzheimeria sairastava mieheni sai sairauskohtauksen,
        ja kysyi,montako hän tappoi ,kohtauksesta toivuttuaan.

        Turha aikuisten hiekkalaatikolle on tulla jakamaan mielipiteitään,ja kokemuksiaan,joita ei ole kokenut


      • vaihtakaa-vaihdetta kirjoitti:

        Voisitko hieman tarkentaa ja valaista, kuinka Sinun mielestäsi joku täällä "mukana kulkee" ja tuntee sinun sydämensyöverit ja omat tuntemuksesi todellakin?

        Samoin ihmettelen tuota sanontaasi, että " ketjun kuljettelu", koska täällä yleensä sanotaan oma mielipide, ilman minkään ketjun kuljettelua ja toisalta aika harvoi on tapahtunut noita myötäelämisiäkän? Vai onko kohdallesi osunut?

        Aloituksesi oli uutis otsikoista, joten jos ne ahdistaa, niin ne voi jättää lukematta, saati, että niitä klikkailee tänne. Jokainen varmasti osaa lukea myös uutiset, jos on tullut tännekkin palstalle.

        Oletko koskaan ajatellut, että niin moni ikäisesi elää samanlaista "erakkoelämää" omistamassaan tilassa/asunnossa ja ei tunne siitä olevansa niin erinomainen, kuin sinä?

        Jotenkin on vain ärsyttävää, kuinka toistat tuota samaa mantraa, kuinka elät nyt yksin ihanalla rantatilallasi, lokkiesi ja edesmenneiden koiriesi muistoissa ja tunnet ilmeisesti itsesi erinomaiseksi selviytyjäksi, jota kukaan toinen ei olisi kokenut?

        En tiedä, onko sinulla ja korppiksella jo dementia vaihe, mutta jotenkin te muistuttatet toisianne, koska aina nuo samat jorinat täältä saa lukea vuosikausia.

        Äläs nyt, kuka lienetkin. On se ihan kunnioitettavaa, että elelee yksin kaukana kaikesta, eikä valita osaansa.
        Mitä tulee ketjun kuljettamiseen, niin Ritu keskustelee ketjuissaan, tässäkin ketjussa aika reippaastikin. Keskustelu polveilee aina, miten se nyt onkin luiskahtanut pois alkuperäisestä sivuun.
        Onko se kovinkin iso murhe?
        Joskus joku avaa ketjun provosoivalla heitolla ja seuraa sitten sivusta kun sai yllytetyksi koko porukan kirjoitusvimmaan.
        Ei se kovin iso murhe sekään ole.


    • Mökissään.yksin

      Saanen sanoa minäkin, yksin mökissäni asuvana, muutaman sanan naisen elämästä mökissä, jossa on kanto vesi ja puu lämmitys.

      Ite teen puut, naapurien metsästä kerään kaatuneet puut ja metsurien jäljiltä kerään risut, karsin ne, pätkin ja kuljetan mökille liiteriin. Kaikki kävyt ja risut kerään, sähköpattereitakin on, mutta pyrin lämmittämään mökkini puilla, kun takkoja on joka huoneessa.

      Vesi tulee kantaen sisälle ja menee uloskin kantaen. Nyt talvella on puuhellan kannella kaiken aikaa vesipata kuumana, tiskaaminen ja oma puhtaus kaiken muun vesitarpeen lisäksi on kesällä kivaa kun kaiken voi tehdä ulkokeittiössä, tai saunalla.

      Näin pakkaskautena vesi on kallista huvia, kun se pitää kantaa.
      Ei minua rasita nämä omat puuhani, ennätän auttamaan naapureitakin, vanhempia kuin minä 78 v, mutta kun molemmissa on pientä remppakuntoa ja liikkuminen vaivaloista.
      Ei minulle tule tärkeimpänä joulun uutisena mitkään seksuaalirikokset, tai tapot, tai sotimiset edes lehdistä silmiin, minulle on tärkeempää mukava elämä ja iloiset uutiset. Niitä tahtoo vain olla vähemmän sanomalehden etusivuilla, mutta löytyy sitä iloakin elämään kun jättää kohujutut lukematta ja mieltänsä painamasta.

      Meillä on tämän rituliinin kanssa se ero, että en paljon ole tekimisiäni kenenkään juoruttavaksi kertoillut, teen omat hommani, kävelen askeleeni, koska kukaan muu niitä ei tee, en tarjoa huoliani muille, kun tiedän ettei se minun taakkaani kevennä, vaikka joka päivä kävisin tuolla kaupallakin valittamassa kuinka raskasta tämä yksinäisen naisen elämä on, kun pitää hoitaa yksin koko sukutila jossa on meitä kaksi perillistä, toinen ei kykene töitäni tekemään, eikä asu täällä lähimaillakaan.

      Rikkaudeksi voin sanoa omaa kattoa pään päällä, mutta kyllä ne sentitkin pitää tarkkaan laskea kun kaupoille menee.
      En kehu enkä rehvastele tekemisilläni, sattui vain tämä juttu tähän pramille kun aikaani kuluttain istuin tietokoneelle hakemaan osoitteita joulukortteihin. Jos vielä ennättäisivät, kun löysin kenkälaatikosta joka onkin kai monen vanhan aarrearkku, vanhoja kirjoittamattomia kortteja, kauniita enkelikortteja kultauksineen, niitä ei enää kaupoissa taitaisi edes olla.
      Pitää laittaa menemään, saavathan edes nähdä nuoremmatkin vanhaa korttitaidetta.

      Turhaanhan minä tässä omia tekemisiäni luettelen. Toivotan Rituliinille mukavia talvipäiviä. Minulla noita lumitöitäkin on jo riittänyt, vaikka pientä polkua auki pidänkin, eihän nyt autotietä rappusille.
      Kaikella ystävyydellä mukavaa talvea minultakin, outolintuhan minä, mutta tulipahan kerrottua että yksinäisenkin elämä on sittenkin ihan tavallista elämää. Työtä ja lepoa, kun ruokaa siinä välissä suuhunsa saa, niin kyllä kelpaa.

      • Tsemppiä Mökissään.yksin!

        Aivan mahtava selviytymistarina!
        Jos ja kun kirjoitustaito noin,siis lähes kirjailijatasoa,niin epäillys hiipii tonne takaraivoon,eihän kukaan vanhus Suomessa asu tällä tasolla?
        Jos joku asuu,niin tuskin netti toimii?
        Kirjoitustaso ihmisellä,joka kantaa vedet sisälle ja ulos,ylittää kyllä satusetä Anderssoninkin??

        Toi kerronta oli todella uskottavaa! Se olisi ollut viisikymmentä vuotta sitten aivan bueno,mutta nykyaikaan ei?
        Ei kukaan ,joka osaa tulkita ajatelmiaan netin välityksellä,elä kantoveden varassa nyky Suomessa!


      • sähköt
        rituliini_38 kirjoitti:

        Tsemppiä Mökissään.yksin!

        Aivan mahtava selviytymistarina!
        Jos ja kun kirjoitustaito noin,siis lähes kirjailijatasoa,niin epäillys hiipii tonne takaraivoon,eihän kukaan vanhus Suomessa asu tällä tasolla?
        Jos joku asuu,niin tuskin netti toimii?
        Kirjoitustaso ihmisellä,joka kantaa vedet sisälle ja ulos,ylittää kyllä satusetä Anderssoninkin??

        Toi kerronta oli todella uskottavaa! Se olisi ollut viisikymmentä vuotta sitten aivan bueno,mutta nykyaikaan ei?
        Ei kukaan ,joka osaa tulkita ajatelmiaan netin välityksellä,elä kantoveden varassa nyky Suomessa!

        Sähköpatterita sanoo olevan, mutta lämmittää puilla.Kai se nettikin toimii kun on sähköt, vesi taitaa puuttua monesta vanhasta talosta, viemäröintejä ei ennen tehty ja tuskin yksin asuja maksaa suuria viemäröintejä minun naapurilla tulee kylmä vesi sisälle, viemäriputki menee kesällä seinästä ulos ja pellonojaan, tuskin toimis pakkasella.

        Ei kai tarkoituksesi ollut valehtelijaksi sanooa.


      • Elin ja kuljin haastavan aloituksen kanssanne!
        Oli mahtavaa kahlata se mielipiteidenviidakko mukanakulkien.
        Kissa elää kiitoksella,kuin myös ama


      • sähköt
        sähköt kirjoitti:

        Sähköpatterita sanoo olevan, mutta lämmittää puilla.Kai se nettikin toimii kun on sähköt, vesi taitaa puuttua monesta vanhasta talosta, viemäröintejä ei ennen tehty ja tuskin yksin asuja maksaa suuria viemäröintejä minun naapurilla tulee kylmä vesi sisälle, viemäriputki menee kesällä seinästä ulos ja pellonojaan, tuskin toimis pakkasella.

        Ei kai tarkoituksesi ollut valehtelijaksi sanooa.

        Unohin, tarkoitus oli kirjoittaa, että on meitä yksineläjiä monessa liemessä ja paikassa.
        Kaikki eivät selviäisi, mutta onhan lehdissä kirjoituksia noista tervaskannoista ja voi ne olla naisiakin, ei aina miehiä jotka pärjäävät. Ihailtavaa elämää kaupunkielämän kyllästyttämälle minulle olis.


      • sähköt kirjoitti:

        Sähköpatterita sanoo olevan, mutta lämmittää puilla.Kai se nettikin toimii kun on sähköt, vesi taitaa puuttua monesta vanhasta talosta, viemäröintejä ei ennen tehty ja tuskin yksin asuja maksaa suuria viemäröintejä minun naapurilla tulee kylmä vesi sisälle, viemäriputki menee kesällä seinästä ulos ja pellonojaan, tuskin toimis pakkasella.

        Ei kai tarkoituksesi ollut valehtelijaksi sanooa.

        Anteeksi!
        Kirjoittajan sivistystaso ja askeettisuus asumisentasossa minua ihmetyttää?
        Hän kirjoittaa,kuin suomenkielenmaikka ja elää vailla mukavuuksia?
        Onhan se tietty,jos haluaa elää askeettista elämää ja haluaa jättää tuleville sukupolvillekin vielä elinmahdollisuuden aivan kiitoksen paikka


      • Vieläkin olen äimänkäkenä?
        Kyllä minä sen uskon,että naisena pärjäät ja osaat puita pilkkoa,niitä minäkin pilkoin klapikoneella eilen,mutta ulkohuuskaan,joka tuolla rannassa,asuntovaunua ja saunaa varten,en jaksais edes taivaltaa!
        Kyllä me naiset olemme sitkeitä sissejä! Me naiset olemme synnyttäneet nämä itsekeskeiset miehet?
        Joskin suvunjatkamisessa heistä on ollut hyötyä??


      • ei-edes-maisteri
        rituliini_38 kirjoitti:

        Vieläkin olen äimänkäkenä?
        Kyllä minä sen uskon,että naisena pärjäät ja osaat puita pilkkoa,niitä minäkin pilkoin klapikoneella eilen,mutta ulkohuuskaan,joka tuolla rannassa,asuntovaunua ja saunaa varten,en jaksais edes taivaltaa!
        Kyllä me naiset olemme sitkeitä sissejä! Me naiset olemme synnyttäneet nämä itsekeskeiset miehet?
        Joskin suvunjatkamisessa heistä on ollut hyötyä??

        Karmeaa ajattelua miehistä, saati lausua julkisella palstalla missä on myös miehiä. Sitten ihmetellään jos ei Ruune paljoakaan Rituliiniä huomioi, mutta mitäpä moisista typeryyksistä enenpää.

        Piti vain ihmetellä, miten Rituliini uskoi pystyvänsä muka suomenkielen maisteriksi toteamaan, ei tainut edes huomata pikku virhettä kirjoituksessaan. Tarkistaisi joskus tuon g kirjaimen sijainnin kirjoittaessaan, se on heikoin esitys itsellään,,,,migroobi ym. ärsyttävää. Se nimittäin kirjoitetaan mikroobi.


      • eijaksalukea
        ei-edes-maisteri kirjoitti:

        Karmeaa ajattelua miehistä, saati lausua julkisella palstalla missä on myös miehiä. Sitten ihmetellään jos ei Ruune paljoakaan Rituliiniä huomioi, mutta mitäpä moisista typeryyksistä enenpää.

        Piti vain ihmetellä, miten Rituliini uskoi pystyvänsä muka suomenkielen maisteriksi toteamaan, ei tainut edes huomata pikku virhettä kirjoituksessaan. Tarkistaisi joskus tuon g kirjaimen sijainnin kirjoittaessaan, se on heikoin esitys itsellään,,,,migroobi ym. ärsyttävää. Se nimittäin kirjoitetaan mikroobi.

        Ja kysymys/huutomerkin käyttö jokaisen lauseen lopussa saa tekstin tuntumaan täydeltä sekasotkulta.


    • Todella luin aloittamani ketjun loppuun!
      Se yllättävin ja parhain viestiketjussani oli
      Mökissään.yksin !
      Minä todella nostan hattua,Hänelle sitkeälle naiselle!

      Ja tietenkin se mielipiteidenvaihto ,puolesta ja vastaan oli haastavaa!
      Puuhakasta Joulunaikaa teille kaikille!

      • konnevetinen

        Iltalehti revitteli että lunta voi olla jouluna 20 eräin paikoin. Tällääinen hoikka lumikerros Kallepäätalolaisittain oli minulle mukavampi kun kädet ovat melkein lunastuskunnossa.
        Viikon päästä pötkötämme kuvaannollisesti joulupahnoilla kuin Kiven Alekan veljeksillä ikkään. Hyvää talven jatkoa Rituliini ja palstalaiset.


      • konnevetinen kirjoitti:

        Iltalehti revitteli että lunta voi olla jouluna 20 eräin paikoin. Tällääinen hoikka lumikerros Kallepäätalolaisittain oli minulle mukavampi kun kädet ovat melkein lunastuskunnossa.
        Viikon päästä pötkötämme kuvaannollisesti joulupahnoilla kuin Kiven Alekan veljeksillä ikkään. Hyvää talven jatkoa Rituliini ja palstalaiset.

        No moikka!
        Oletko tehnyt metsurintoitä?
        Kirjoitan tätä tapletilta ja en oiken hallitse tätä laitetta!
        Olen siis jo vaakasuorassa asennossa tuvansängyssä!
        Olis tuossa tilaa vierihoitoonkin?
        Mitään muuta levveetä ei olekkaan,kuin sänky ja järvenselkä!


      • konnevetinen
        rituliini_38 kirjoitti:

        No moikka!
        Oletko tehnyt metsurintoitä?
        Kirjoitan tätä tapletilta ja en oiken hallitse tätä laitetta!
        Olen siis jo vaakasuorassa asennossa tuvansängyssä!
        Olis tuossa tilaa vierihoitoonkin?
        Mitään muuta levveetä ei olekkaan,kuin sänky ja järvenselkä!

        Moikka Rituliini. Kysyit olenko tehnyt metsätöitä. Jo vain sanovat jänghän kansalaiset. Metsien keskellä oli synnyinpaikkani.
        Kun veli pystyi syksyisin propsintekopalstan saamaan, Olin häntä auttamassa aika pienenä 2 metristen pöllien kuorimisessa.
        Omaakin metsää meillä oli. Siihen aikaa puunostajat tekivät hankintakauppoja. Myyjä toimitti puutavaran teiden varteen laaniin. Tukit ajettiin uittoväylien rannalle.

        Onko sinulla ns.takametsää vaikka polttopuu mielessä? On minulla pari vanhaa moottorisahaakin. Jonkinlaista kokemusta on tonttien vaikeiden kaatokohteiden kanssa. Jouduin omatkin pihakoivut katkomaan latvasta lähtien. Katot ja omenapuut säästyivät.

        Jäiden muodostusta olen seurannut mutta katseella vaan seurannut matalien lahtien jäätymistä. Sanontahan kuuluu. Aikuisen ihminen kantaa 5 senttinen jää, mutta pilkkijälle riittää 2 senttinen. Oletko pilkkinyt jo?


      • konnevetinen kirjoitti:

        Moikka Rituliini. Kysyit olenko tehnyt metsätöitä. Jo vain sanovat jänghän kansalaiset. Metsien keskellä oli synnyinpaikkani.
        Kun veli pystyi syksyisin propsintekopalstan saamaan, Olin häntä auttamassa aika pienenä 2 metristen pöllien kuorimisessa.
        Omaakin metsää meillä oli. Siihen aikaa puunostajat tekivät hankintakauppoja. Myyjä toimitti puutavaran teiden varteen laaniin. Tukit ajettiin uittoväylien rannalle.

        Onko sinulla ns.takametsää vaikka polttopuu mielessä? On minulla pari vanhaa moottorisahaakin. Jonkinlaista kokemusta on tonttien vaikeiden kaatokohteiden kanssa. Jouduin omatkin pihakoivut katkomaan latvasta lähtien. Katot ja omenapuut säästyivät.

        Jäiden muodostusta olen seurannut mutta katseella vaan seurannut matalien lahtien jäätymistä. Sanontahan kuuluu. Aikuisen ihminen kantaa 5 senttinen jää, mutta pilkkijälle riittää 2 senttinen. Oletko pilkkinyt jo?

        Huomenta konnevetinen sekä muukin poppoo!
        Voi kuinka ihanaa oli kuoria propsipöllejä koulunjälkeen täällä maalla!
        Tukkilauttoja keluta kesäisessä kuulaassa yössä!
        Olin niinsanottua lapsityövoimaa,jota serkkuni käytti härskisti hyväkseen??
        Makasi itse keluveneenkokassa,kun minä kaheli kelusin!
        Kaiketi sekään ponnistelu ei ole mennyt hukkaan,muskelit alkoivat kehittyä?

        Onko sinulta konnevetinen leikattu rannekanavat,minulta on ja joudutaan ehkä leikkaamaan toisenkin kerran.
        Käteni alkavat taas puutumaan,kaiketi taas ovat tukkeutumassa?

        Täällä on jäätä jo parikymmentä senttiä,mutta pilkille en vielä ole kerennyt,eikä kala tosin nyt liikukkaan,kun on täydenkuunaika!
        Nautitaan nyt kerrankin saamastamme valkeasta Joulusta!
        Ama ainaskin nauttii!


      • konnevetinen kirjoitti:

        Iltalehti revitteli että lunta voi olla jouluna 20 eräin paikoin. Tällääinen hoikka lumikerros Kallepäätalolaisittain oli minulle mukavampi kun kädet ovat melkein lunastuskunnossa.
        Viikon päästä pötkötämme kuvaannollisesti joulupahnoilla kuin Kiven Alekan veljeksillä ikkään. Hyvää talven jatkoa Rituliini ja palstalaiset.

        Parahin konnevetinen!
        Todella tota Kalle Päätaloa ja hänen omistuskirjoituksellaan olevaa kirjallisuutta tarjosin pojalleni: hän kiitti kunniasta ja kertoi:yritin yhtä lukea ja purstuasta ei oltu vielä tupaan päästy ja puoli romaania oli luettu,ettei häntä pahemmin kiinnosta?
        No taas meidän Aleksis Kivemme kertoili tyhmyyksistämme karrikoidusti,mutta kansaan menevästi


    • mannerheiminkatu

      askeettisuus ja elämisen taso.

      mistä kukaan tietää mitä ihmiset on eläköitymistään ennen työkseen tehneet, kyllä akateeminenkin ihminen voi tykätä maalla elämisestä, oisi minulle tämän kaupunkiasumisen tilaan ihanne, mukavuuksitta, maalla ihan kuin lapsuus.

      joulurauhaa mökkien akat ja ukot, kuin myös muut kirjoittajat.
      lukijoille myös.

      • Manskulta

        Hesassa on Mannerheimintie, itse taidatkin olla maalaismökin akka.


      • googleta
        Manskulta kirjoitti:

        Hesassa on Mannerheimintie, itse taidatkin olla maalaismökin akka.

        Antoiko joku osoitteensa Sinulle?
        Tuolla yllä on nimimerkkinä Mannerheiminkatu.
        - ja Nimimerkille vastaan, Myös minä haluan maalle, mutta se minun halu on korpimökki jossa viettää osa vuodesta askeettisissa olosuhteissa koiran kanssa.-

        Olikos ihan uutta sinulle.
        Eihän tuo hesalainen sano olevansa ja tässä sinulle selkeästi Mannerheiminkadusta.

        En tiennyt minäkään, mutta tuo hyökkäävä vastauksesi pani minut Googlettamaan!
        Tässä tulos jos haluat hakea:

        Mannerheiminkatu – Wikipedia
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mannerheiminkatu
        Mannerheiminkatuja on Suomessa kuudessa eri kunnassa. Niistä merkittävimmät kadut ovat: Mannerheiminkatu Naantalissa; Mannerheiminkatu Porvoossa ...


      • kuljettuja.katuja
        googleta kirjoitti:

        Antoiko joku osoitteensa Sinulle?
        Tuolla yllä on nimimerkkinä Mannerheiminkatu.
        - ja Nimimerkille vastaan, Myös minä haluan maalle, mutta se minun halu on korpimökki jossa viettää osa vuodesta askeettisissa olosuhteissa koiran kanssa.-

        Olikos ihan uutta sinulle.
        Eihän tuo hesalainen sano olevansa ja tässä sinulle selkeästi Mannerheiminkadusta.

        En tiennyt minäkään, mutta tuo hyökkäävä vastauksesi pani minut Googlettamaan!
        Tässä tulos jos haluat hakea:

        Mannerheiminkatu – Wikipedia
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mannerheiminkatu
        Mannerheiminkatuja on Suomessa kuudessa eri kunnassa. Niistä merkittävimmät kadut ovat: Mannerheiminkatu Naantalissa; Mannerheiminkatu Porvoossa ...

        Tassakin uksi mannerheiminkatu
        https://www.fonecta.fi/kartat/mannerheiminkatu?lon=25.642142&lat=60.979017&z=15

        Suomi tututksi, kun ihmiset outoja!


      • Olet aivan oikeassa googleta!

        Ei minusta olisi asumaan kerrostaloon,mitä siellä tekisin?
        Katselisin ikkunasta ulos ja joisin kaljaa pikästymiseeni ?
        Voisin muuttaa Nokialla olevaan rivariyksiööni,mutta sama ongelma!
        Tavallaan olen jo niin erakoitunut,että pelkäisin ihmisiä??
        Kyllähän noi vähäiset ystäväni ihmettelevät,kun joskus soittelevat ja kerran yksi tuttu hoitaja terveyskeskuksessakin kysäisi: vieläkö sinä siellä korvessa yksin asustelet?
        Sanoin,seuraavan muuton minkä teen on matka krematorioon!
        Hän oli sitä mieltä,että minulla on oikea asenne?
        Ymmärrän kyllä sinun haluasi korvenkasvatiksi googleta!
        Kyllä maallakin voi viihtyä,se on asennekysymys!


      • Askeettisuus on todella elämisentaso Mannerheiminkatu!
        Minä elän mielestäni elämää,joka tyydyttää minua!

        Noista Manneerheiminkaduista ja teistä tuli mieleeni:eikö Mikkelissä,päämajakaupungissa ole kumpaakaan?
        En jaksa googletta,enkä kerkiäkkään,leppäpöllejä vielä pilkkomatta
        ja Joulu hyökkää päälle???
        Lumitöitäkin niin peevelisti !


      • Paikkakuntalainen

        Mikkelissä Mannerheimintie, myös Päämajankatu päämajan vieressä.


    • Niin mikä on sen tämänpäivän Jouluevankeljumi!
      Antaako se seimenlapsi rauhaa sota-alueille,antaako se seimenlapsi Joulumielen koteihin,joissa alkoholi näyttelee nykyisin pääosaa?
      Vain sen hän päihtynyt Joulupukki,joita yllättävän paljon putkassa Jouluaamuna,voivat kertoa,jos muistavat?

    • näinonjapysyy

      Ei ainakaan otsikon kaltainen! Se jos mikä on kelju,,,evankeliumia kun ei koskaan kirjoiteta evankeljumina !

      • Todella-tota

        näinonjapysyy

        Oletkos sinä tehnyt;
        "Sekualiirikoksia" ja asutko sattumoisin "Manneerheiminkaduista",siis eräillä noista?

        Onneksi et alkanut patistelemaan hiekkalaatikolle, tai alkanut jakamaan oppiarvoja, joten minä menen suosiolla sinne "kissan hiekkalatikolle" istuskelemaan.


      • Todella-tota kirjoitti:

        näinonjapysyy

        Oletkos sinä tehnyt;
        "Sekualiirikoksia" ja asutko sattumoisin "Manneerheiminkaduista",siis eräillä noista?

        Onneksi et alkanut patistelemaan hiekkalaatikolle, tai alkanut jakamaan oppiarvoja, joten minä menen suosiolla sinne "kissan hiekkalatikolle" istuskelemaan.

        Anteeksi Todella-totta!
        Mielipiteesi antaa haasteita,mielipiteesi antaa jatkuvuutta ketjulle!
        Olet oiva mielipiteidentulkki,olet lukenut ketjuilua,siis mielipiteitä osan ja nyt
        haluat polttaa minut melkein roviolla??
        No kuinka arvoisa Todella.totta itse olisi kuljettanut ketjua,kuinka olisi avauksen tehnyt?
        Kyllä tätä palstatilaa on avauksille,pastatilaa on myös herjauksille!
        Sanomasi ja mielipiteesi todella olivat kannustavia,niistä kiitollisena ama


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe