Maallikkona en ymmärrä miksi IT-alalla numeroidaan ohjelmistojen versiot oudosti. Esimerkiksi kun opettelen ohjelmointia, käytän Atomia. Komennolla atom -v saan selville seuraavan infon:
Atom : 1.30.0
Electron: 2.0.5
Chrome : 61.0.3163.100
Node : 8.9.3
Minusta paljon kuvaavampi olisi numeroida versiot päivämäärän ja tarvittaessa aikaleiman mukaan. En ymmärrä, kuinka iso muutos tarvitaan, jotta Atomista voi tehdä version 1.30.1, 1.31.0 tai 2.0.0. Sen sijaan jos nyt päivittäisin, se versio voisi olla muotoa Atom 12.12.2018.14.10.00 tai muunlainen.
Ohjelmistojen versionumerot kummastuttaa
3
<50
Vastaukset
- yuwerr
https://duckduckgo.com/?q=semantic versioning
Lue sieltä.
Jotain suomeksikin, en tiedä onko "semanttinen versiointi" oikea suomennus:
https://www.google.com/search?q=semanttinen versiointi - SemAnttiNiemi
Päivämääräversiointi ei ole oikein loppukäyttäjäystävällinen, kun pitää aina etsiä mistä päivämäärästä lähtien jokin ominaisuus löytyy. Helpompi sanoa, että versiosta 2 alkaen.
v2.3.4
= .4 jotain pikkukorjauksia, jotka ei riko olemassa olevia ominaisuuksia.
= .3 jotain isompia lisäyksiä ja mahdollisia taaksepäin yhteensopimattomuuksia
= 2. täysin uusi versio, jossa ei välttämättä ole mitään samaa kuin 1. -versiossa oli - Winkkari
Ameriikkalaiset menee ihan sekaisin kun niillä eri tulkinta pvm formaatista kuin eurooppalaisilla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mä koin helpompana
Kun emme nähneet. Vaikka ensimmäinen ero repi sydäntä. Pakotat mut tuntemaan tunteita joita en saisi ja tiedät miten syv243849Onko hänellä jotain sellaisia ominaisuuksia
joiden kenties mietit voivan olla haaste teidän mahdolliselle suhteelle?362649- 652464
- 1412245
Mahtava huomata
Sinusta nainen että pystyt suodattamaan palstalla paljon asioita. Olet täysin minun tyyppiä. Kahdestaan unohdettaisiin k362237Tappelen mielelläni palstalla
Itseäni älyllisesti päätä lyhyempien kanssa, ei nukuta ja telkkarissa ei ole mitään. Riidellään vaan.512228Olen todella
Ahdistunut tästä. Koen sen paineen mitä hän haluaa. Tunnen todella paljon häntä kohtaan enkä uskonut että elämä toisi mi291831- 341783
- 341755
- 1291480