"Hartolan nuoriso, mitä täällä oikein tapahtuu...?"

HartolassaJyrää

Lähilehti oli ladannut peräti viisi videota kyseisestä keskustelutapahtumasta, joka järjestettiin Hartolassa eilen liittyen nuorison häiriökäyttäytymiseen, joka on saanut viimeaikoina "uusia ulottuvuuksia". Eipä mennä siihen sen enempää. "Jokainen" tietää, mitä on tapahtunut ja tilaisuudessa jopa useita aikuisia henkilöitä ilmoittautui kertomaan, että "kyllä me tiedetään yleisesti keitä nämä nuoret ovat.." Blaah, blaah... no, minä en tiedä, koska minulla ei ole täällä teini-ikäisiä lapsia.

Tilaisuudessa myös kerrottiin, miten tehdään tarvittaessa lastensuojeluilmoitus. No joo... "jokainenhan" tietää toki, miten se tehdään, mutta ongelmana Hartolassa on se, että kukaan EI sellaista ole tehnyt, vaikka olisi pitänyt. Vai olisiko oikeasti pitänyt?

Minulle jäi nyt sellainen vaikutelma, että järjestetty tilaisuus oli pelkkää jupinaa kuntalaisten ja sosiaalityöntekijöiden osalta. Se oli juuri sellaista tyypillistä hidasta, hämäläistä jahkailua tyyliin "jos teistä tuntuu, että häiriköintiä on ollut niin tehkää se lastensuojeluilmoitus", "jaa-a, pitäis vissiin se tehdä jos se häiriköinti sitten loppuisi". "ei kai me nyt sentään ryhdytä Lasu-ilmoituksia tekemään". (Nämä eivät olleet suoria lainauksia).

No, mutta hei! Me kaikki tiedämme kuitenkin sen, MIKSI niitä ilmoituksia EI ole tehty. Minun mielestäni on ihan turhaa aikuisten kesken jupista ja jaaritella asioista. Kannattaisi varmaan kysellä nuorisonkin näkemyksiä ja jutella niille nuorille, jotka ovat "kohderyhmä", jotta saataisiin ongelmat ratkaistua hyvissä ajoin, jotta nämä energiset nuoret suuntaisivat intohimonsa asiallisempiin tehtäviin.

Joku otti esille myös seksuaalisen häirinnän Hartolan koulussa. Yllättävän korkea oli tuo häirintäprosentti verrattuna koko maan tasoon. Sitäkin on syytä pohtia, että MISTÄHÄN SEKIN mahtaa johtua...(ja nyt iski se kuuluisa sensuuri).

8

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mukanaollut

      painappa linkkiä kyseisiin videoihin kiitos

      • eretretet45646

        Ja seuraava video lähtee liikkeelle ensimmäisen videon jälkeen. Jos ei niin kirjoita youtubeen "Lähilehti". Löytyvät sieltä.

        Tuskinpa olit mukana tilaisuudessa jos et videoita tietänyt mitään.


    • mukanaollut

      eretete taitaa olla penaalin tylsin kynä
      jos sattu olemaan mukana ja luulee että joku huvikseen itselleen kuvaa omalla kännykällään tilaisuutta, ei tule mieleenkään että pääsee julkkikseksi nettiin
      vähän vituttaa
      mukana oleminen ja videoiden näkyvyys kaikille ei siis korreloi mitenkään
      ja jos pyysin linkkiä niin et taida tietää että nyt käsiteltävä linkki ei siis ole onnibussi tms
      ihan oikeesti jos luet ensin mitä aiot julkaista, itse sensuuri voisi toimia vielä ennen lähetä napin painamista mikä tässäkin tapauksessa olisi ollut suotavaa

      • eteteteterere

        "Mukanaollut" ei myöskään taida olla penaalin terävimpiä kyniä - mitä on uskominen hänen suoltamansa tekstinsä tasoon. Tuosta ei nyt ota selvää naapurin Örkkikään. Mutta, jos tilaisuudessa mukana olleet ovat älylliseltä tasoltaan samaa tasoa kuin "mukanaollut", niin enpä ihmettele, jos asiat ovat kuten ne ovat.

        Yritäpä nyt jotenkin saada ne videot esille. Mene youtubeen ja kirjoita hakupalkkiin "Lähilehti". Sen alla avautuvat videot, joista oli puhetta. Kuvaajaa en tiedä, mutta kuka tahansa hän onkin, niin kiitos informaatiosta, jonka jaoit (se onkin ainoa positiivinen asia tuohon tilaisuuteen liittyen).


      • retewrwrw43535

        Nimittäin linkitys tänne ei onnistu suoraan. Suomi24:n ylläpito poistaa kirjoitukset, jotka sisältävät linkin. Tai sitten olet pyytänyt itse niiden poistoa, kun et kestä niiden julkaisua, syystä tai toisesta, mitä sopii vain ihmetellä....


    • Piristynyt

      Sehän siitä seuraa, kun vanhemmat vetää piriä naama harmaana. Lasten ja nuorison kasvatus on toissijainen asia.

      • Wertti234234

        PArempi naama harmaana kuin mustana.


    • Nuorisoonsekaisin

      kiitos mainoslauseilla kasvatuksesta. Päät on melko pipi koko porukalla.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      317
      3616
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1669
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1500
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1425
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1290
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1260
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      55
      1232
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      189
      1187
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe