Hei! Olisiko täällä viisaita neuvomaan? Olen joskus saanut pahasti turpaani rakkaudessa ja se kai on minusta tehnyt ihan sekopään ja epävarman miesten kanssa.
Kaava menee samalla tavalla aina: tapaan tosi kivan miehen ja kaikki sujuu kuin vettä vaan. Olen hauska, ihana ja itsevarma.
Sitten tulee tunteita ja samalla sekoan. Iskee hillitön epävarmuus kaikesta ja alan skitsoilemaan miehelle. Olen todella ristiriitainen, kiukuttelen ja pahimmillaan (ja tämän olen tehnyt useampaan otteeseen) katkaisen orastavan suhteen paniikkireaktiona. Siis ettei tulisi taas turpaan.
Olen nyt tyrinyt käytökselläni peräti neljä orastavaa suhdetta. Kolmesti olen juossut karkuun ja yhdelle sekoilin niin pahasti, että hän lähti karkuun. Suureksi kummastuksekseni ainoastaan yhden miehen kanssa en ole enää missään tekemisissä. Näiden kanssa, joita olen juossut karkuun, olen saanut pölyn laskeuduttua säilytettyä jonkinlaisen ystävyyssuhteen.
Nyt olen tavannut todella ihanan miehen. Olen häneen aivan lääpälläni ja siksi myös aivan heikkona ja epävarmana. Olemme olleet yhteyksissä ja tapailleet neljä kuukautta. Tämä mies on poikkeus muista, sillä hänen on vaikea sitoutua ja koittaa jarrutella minua. Mitä enemmän hän jarruttelee, sitä enemmän minä sekoilen.
Nyt huomaan, että hän on alkanut ottamaan etäisyyttä minuun. Ei ole (vielä) heittänyt kirvestä kaivoon, mutta ei se varmaan kaukana ole. Olen kaiken sekoiluni lisäksi älyttömässä paniikissa. Olen päättänyt tällä kertaa olla juoksematta karkuun, mutta tuo paniikki ja sekoilu täytyisi saada kitkettyä pois. En tiedä mitä tehdä. Tiedätkö sinä?
Miten pystyisin lopettamaan sekoilut miesten kanssa?
19
<50
Vastaukset
- terapiaan
Terapiaan.
- UnohdaSeMies
Sen jälkeen kun oot käynyt terapiassa niin yrität uudelleen.
Keskity nyt ekaks itseesi ja siihen et saat oman pään kuntoon. - Tunnevammainen
En usko että pystyn unohtamaan miestä, mutta oma pääni täytyy saada kuntoon. Terapia lienee ainoa oikea ratkaisu.
- terapiaan
Käytä aikaa siihen, että löydät hyvän terapeutin. Ne ovat harvassa.
- kjnlm
Jos kerran tajuat sekoilevasi, mutta et siitä huolimatta pysty lopettamaan niin terapia kyllä hyödyttää. Turpaan saaminen rakkaudessa ei selitä tuota käytöstä, koska jokainenhan jossain vaiheessa saa turpaansa ja ottaa opikseen. Taustalla isompia asioita, jos toistaa vahingollisia kaavoja, jotka tajuaa huonoiksi.
- viisvee
terapiaan kirjoitti:
Käytä aikaa siihen, että löydät hyvän terapeutin. Ne ovat harvassa.
aura some eli väri terapia, paneudutaan ali tajuntaan värien avulla, parenpi apu kuin pitkät terapiat,
- MinakinNussinPäivittäin
Ha ! Ei mitään hätää.... ainakun nainen huomaa ahdistuksensa kilttiyteen, hän alkaa toteuttamaan itseyttään joka johtaa "huorahtavaan käyttäytymiseen, olematta sitä) vapautta siinä naaraat hakevat tyyliin (nyt nussitaan) ja sit nussitaan ja tapetaan kilttiys ! Ei hätiä mitiä.... pidä reuhka märkänä ja nauti.
- lajinsamukaan
Se on sun luonne. Sinun lajisi sekoilee, eroaa ja hoidattaa jälkeläiset naapureilla.
Mukavasti taas huomaa, että miten paljon miehissä on sitä kilttiäkamumiesainesta. Nuokin 3 jääneet roikkumaan jopa sinun sekoiluidesi jälkeen ja vaikka olet heidät jättänyt.
Sitten se ainoa tyyppi, jolla on oma tahto, niin sinä olet lääpälläsi.- miten.niin.roikkumaan
"Roikkumaan"? Meinaatko ettei miehellä ole kykyä kiintyä naiseen ystävänä, haluamatta siltä mitään muuta? Eikö mies voi saada ystävyyssuhteesta mitään, onko miehen ystävyys vai teeskentelyä?
miten.niin.roikkumaan kirjoitti:
"Roikkumaan"? Meinaatko ettei miehellä ole kykyä kiintyä naiseen ystävänä, haluamatta siltä mitään muuta? Eikö mies voi saada ystävyyssuhteesta mitään, onko miehen ystävyys vai teeskentelyä?
Olen niin paljon nähnyt näitä miesten ja naisten välisiä "ystävyyssuhteita".
Ne pysyvät ystävyyssuhteina tasan niin kauan kuin nainen haluaa ja jos taas nainen avaa jalkansa, ne muuttuvat panosuhteiksi.
Juuri vastikään eräs tuttava nainen oli päästänyt kaveri miehen jopa samaan hotellihuoneeseen yöksi luullessaan heidän olevan vain kavereita "ja sitä paitsi mies oli perheellinen". No siitä oli seurannut puolen vuoden salasuhde.
Lopettamalla sekoilut miesten kanssa, eli suomeksi ota etäisyyttä, aikaa järjestellä omaa sisimpäsi meteliä. :)
Elä kiirehdi suhteisiin, jos olo on kuin vauhkolla rusakolla ajovaloissa. Sä et oo sillon valmis, jos oamssa päässä kaikki on ihan sekaisin ja irrallaan. Minusta...- mcdougall-bowlby
Turvallisen kiintymyssuhdetyylin omaava ei nimitä rakkaudeksi ja ihastumiseksi mitään sellaista, mikä saa aikaan huonoja fiiliksiä.
Epävarmuutta, turvattomuutta, ristiriitaisuuden tunnetta usein pidetään romanttisena rakkautena, vaikka tuollaiset tunteet eivät kerro rakkaudesta, vaan surusta, menetyksistä, lämmön ja ymmärryksen puutteesta, jota olet joutunut kokemaan varhaislapsuudessa ja myöhemminkin. Rakkauselämässäsi luot uudelleen tuon tutun näyttämön.
Psykoterapiassa opitaan mm. nimittämään asioita niiden oikeilla nimillä. Miten kävi niin, että rakkaus ja ihastuminen merkitsevät sinulle jotakin tämänkaltaista. - Pillujen--asiantuntija
Et pysty koska naisten luonne sellainen että ne haluaa sekoilla rikollisten kanssa.
- Tunnevammainen
Kiitos vastauksista. Olen tänään saanut lähetteen psykologille ja lähden sinne päätäni selvittämään. Ensi viikolla on eka aika.
Taustalla on paljon kaikkea. Vaikea lapsuus alkoholistiperheessä, vaikea parisuhde, josta lennossa vaihto seuraavaan suhteeseen. Se kesti 20 vuotta (eli en ole enää mikään tyttönen), mutta koin aina olevani alempiarvoinen, koitin aina miestä miellyttää ja ikinä mikään ei riittänyt. Viimeiset vuodet jatkoin hammasta purren lasten takia, kunnes en enää pystynyt. Tunteet olivat kuolleet jo aikoja sitten, mutta kaikkia miellyttääkseni esitin muuta.
Melkoinen kasa kannettavana ja ensimmäistä kertaa yritän nyt keskittyä itseeni ja omaan hyvinvointiini. Yritän parhaani mukaan olla sekoilematta tuon tapailumiehen kanssa, mutta toisaalta ajattelen nyt, että hän lähtee jos on lähteäkseen ja sille en mitään voi. Tällä kertaa minä en kuitenkaan juokse karkuun. Sen olen vakaasti päättänyt.
Nuo kolme miestä ovat tosiaan jääneet ystävikseni. Ystävänä osaan olla rento ja hurmaava itseni. Vasta ihastumisen myötä alan sekoilemaan. Nämä tyypit tottakai pelästyivät sekoilujani ja sitä miten katkaisin pelin poikki milloin milläkin verukkeella. Itse asiassa yritin sama nykyiseenkin, mutta hän pelasti tilanteen erinomaisesti.
En todellakaan haluaisi olla tällainen. Ja toivon, että saan apua psykologilta. Lähetteen kirjoittaja yritti tarjota myös masennuslääkkeitä ja sairaslomaa. Niihin en nyt ainakaan vielä lähtenyt.- 324324322
Anna armoa itsellesi. Olet kuitenkin parisuhdekykyinen, koska olit saman miehen kanssa peräti 20 vuotta. Veikkaan että skitsoilusi johtuu siitä, että noin pitkän parisuhteen jälkeen vaikeaa tottua kehenkään muuhun. Pidä silmät auki, mutta ota kaikessa rauhassa..
- Oleomaitsesi
Ole oma itsesi vaikka miten kalvaa. Se oikea kyllä tietää että olet minä olet. Älä anna muiden sanoa ohjeita sinulle miten elää ja pitää hauskaa.
kannattaa pysyä miehistä kaukana,tämäkin voi olla petturi. jos se ottaa etäisyyttä tiedät kyllä mitä se tarkoittaa..kannattaako päätä ja elämää sekoittaa tollaisten seko suhteiden takia,mitä jos yrittäisit elää sinkkuna ja ottaa iisisti vähän aikaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 962159
- 1291398
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231360Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau291308- 681223
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3371038- 89965
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56914- 122797
- 82786