Mitä tuolla katukuvaa olen seurannut, niin missään muussa tuntemassani kaupungissa Suomessa ei ole niin paljon onnettomassa kunnossa lojuvia juoppoja ja narkkareita sekä jatkuvaa juhlintaa harjoittavaa nuorisoa kuin täällä. Poliisi ei puutu, päättäjät ovat voimattomia. Eilen oli haalarikansaa Vänärillä tavallisen ulkoilevan ihmisen riesana. Sokokselle tai Vihtoriin ei uskalla päivisin kulkea kun narkkarit ovat valloittaneet kaikki sisäänkäynnit. Täällä pitää kohta liikkua yksityisen turvallisuuspalvelun seurassa!
Kuopiossa poikkeuksellisen paljon päihteenkäyttäjiä
11
217
Vastaukset
- lksfjskdjflkkldjkl
Savosta ja itäsuomesta yleensäkin on tullut koko suomen avomielisairaala. Fiksuimmat ja järkevimmät ovat täältä jo lähteneet, täysissä järjissään oleva vastaantulija alkaa olla jo harvinaisuus...
- omakupla
Niin alkaa, koska minä olen pääsääntöisesti kotona.
- Näkökulmia
Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuota nuorison harjoittamaa tapaa "parveilla" ja vetelehtimisistä julkisilla paikoilla.
Luulisi olevan parempaakin tekemistä.
Mutta mitä tulee tuohon aiheeseen, että päihteiden, alkoholin etc. käyttö olisi nuorison keskuudessa, tai muissakin ikäluokissa yleisempää kuin muualla Suomessa, niin eiköhän tätä ilmene koko Suomessa, paikasta riippumatta.
En tiedä, mistä se kertoo. Osalla nuorisosta huono-osaisuus, esim. taloudellisissa olosuhteissa voi olla jo useamman sukupolven takaa perittyä. Sama koskee päihdeongelmia. Monilla on taustalla masennusta, yksinäisyyttä tai kiusaamista. Kaikilla eivät ole perhetilanteet kaikkein parhaimmat. Voi olla, että perheessä on tullut avioeroja vanhempien kohdalta, tai suhteet omaan perheen on rikkoutunut. Nykyisin vanhemmat eivät välitä lapsistaan sillä tavalla, kuin pitäisi. Mm. yhteiset kokoontumiset ja aterioinnit yhdessä voivat olla vähäistä, tai sitten, niitä ei enää edes tehdä.
Yhteisöllisyys, jota aiempina vuosisatoina oli, ei enää ole. Olemme liikaa keskittyneitä omiin asioihimme, itsekkyys ja omanedun tavoittelu ja rahan tienaaminen on meille pääasia.
Siksi olisinkin enemmän huolissani arvojemme koventumisesta ja kapea-alaisesta tavastamme ajatella. Näemme vain seuraukset, emme niiden lähtösyitä; ja päihteiden käyttöön johtaneita olosuhteita ja tilanteita.
Kauhistelu, tuomitseminen, leimaaminen, tai arvostelu ketään tuskin auttaa oikeasti ketään.
Vai kuvitteleeko joku todella niin, että se asenne auttaa ketään?
Voisi miettiä auttamiskeinoja ja ratkaisukeskeisiä ja konkreettisempia vaihtoehtoja ihmisten todelliseksi auttamiseksi enemmän.
Jo sen muistaminen ja pitäminen mielessä, että me olemme kaikki ihmisiä ja välittämisen arvoisia vie huomattavasti pidemmälle.- Maalaispoikaoon
Nyt puhuit ihan asiaa, olempa samaa mieltä ☺
- Vippaako_päästä
Menit sitten Julkulan potilaan ansaan. Tämä sama Julkulan potilas kirjoittelee näitä samoja viestejä harva se viikko tänne. Ei vastata edelliseen viesteihin vaan varmuuden vuoksi aloittaa aina uuden.
Milloin on häiriöitä Valkeisenlammella, Sankaripuistossa, Sokoksen takana, ravintolakorttelissa, Snellmanninpuistossa, satamassa. jne- tultamunille
Ranskassa rauhallista :D
- ja.så
Kuka helvetti ylipäänsä liikkuu noin paljon ympäri kaupunkia että sattuu aina olemaan siellä missä jokin häiriö on? Ettei vaan itse olisi se häiriön aiheuttaja joka putkasta päästyään kirjoittaa sarkastisen kirjoituksen nettiin.
kyllä niitä muuallakin, suurimmissa suomen kaupungeissa riittää.
- Jouluksi_kotiin
Olen kotoisin Kuopiosta ja nyt pääkaupunkiseudulla viitisen vuotta asuneena voin sanoa, että Kuopio on melko rauhallista seutua etelän lähiöihin verrattuna.
- anonyymi_CBn
Hienoa että oli lehteenkin saatu juttu tästä maleksimisongelmasta. Olen tällä palstalla useaan otteeseen todennut, että Kuopion suurin ongelma ovat häiriökäyttäytyjät yleisillä paikoilla, joissa ihmiset haluaisivat rauhassa lenkkeillä koirien tai lasten kanssa. Kuopion pahimmat ''räkälät'' sijaitsevat Sokoksen taustalla ja edustalla, Sankaripuistossa ja Amarillon nurkilla, näissä on ympärivuotista häiriköintiä havaittavissa. Kesäisin ongelmana ovat erityisesti Valkeisenlammen itäranta, Kuopionlahden aallonmurtaja, Snellmanin puisto ja Satamassa Albatrossin ympäristö. Viime vuosina myös Maljalahden pelipuiston ovat kaljoittelijat sankoin joukoin vallanneet käyttöönsä. Yhden häirikköryhmän muodostavat nykyään valitettavasti myös korkeakoulujen opiskelijat, jotka eivät tunnu opiskelusta välittävän vaan riehuvat jatkuvasti haalarit päällä lumihangessa ja mutavellissä, sotkien ja rikkoen paikkoja, mm. Snellamanin puiston suihkulähteen vuosi pari taaksepäin. Kannatan kovan kurin saattamista yleiseen käyttöön siten, että huonosta julkisesta käytöksestä annettaisiin kova sakkorangaistus ja jos toiminta jatkuu niin henkilö voitaisiin toimittaa tapauksesta riippuen joko mielenterveyshoitolaan, vankilaan tai työleirille.
- Anonyymi
Pappa on legenda.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682630
- 622582
- 681762
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91450- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096