ärsyttäviä raivostuttavia sanoja ja muuta

ainaainaainae

huikea, itse asiassa, haastava, upea, aivan ihana....

70

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bobgeldof

"Niinku" on ärsyttävyydessään täysin ylivoimainen. Ja tuota käyttävät jopa ne televisiossa puhuneet proffessorit yms."lukeneet"

• Sitse tota niinku sillai...

• ö-Öö

"jäätävä"

Muotisanoja, -imaisuita ilmaantuu käyttöön aika usein, vanhat poistuu käytöstä. Ihan aikojen ja kielen kehitystä. Toi "jäätävä" nyt muotia, sitä käytetään kaikissa yhteyksissä kyllästymiseen asti. Niinkuin adjektiiveina, vaikka oikeastaan sana itessään sopii aika harvoin käsiteltävään asiaan.

Joku kirjoitti tosta "niinku".ttelusta. Mun mielestä enenpi täytesana, ei usein ole mikään vertaus tai selventävää seikkaa korostava. Se nyt tulee puheeseen ja sitten kirjoitukseen kai lähinnä pilkun tilalle ja antaahan se kiitävän hetken miettimisaikaa. Vähän kuin legendaarinen "öööööööööö".

Kyllä kieli ja kielen kehittyminen kiintoisaa on. Hokemat ja sanonnat tympii ehkä eniten. Nekin vaihtelee, usein telkkarisarjojen mukaan. Kummeli tympi aikanaan runsaasti. "kanada" ei mun mielestä ollut mitenkään hauska hokema. Net hyvin kontekstiinsa ja aikaansa sidottuja, hö, telkkarissakin viihdeohjelma, jonka ideana tuottaa joka tuotantokaudella kansan puheeseen uusia hokemia. Siis Putous. Siinä hokemat melkein pääosassa, sketsihahmot itsessään usein erittäin tylsiä typerine vitseineen.

Mua siis nykyisin eniten nyppii "jäätävä", se hyvä puoli, se jää käytstä aikanaan ja tilalle tulee jokin uusi sana, jota hoetaan kaikkialla yli ärsyyntymiskynnyksen. Kai jotain kielenkehityksen jatkuvaa murrosikää. Murrosikäisillä kun aina tarkoitus ärsyttää.

Ai niin. Aikanaan hikiällä oli muotihokema "nam nam, sanoi ruumiinsyöjä". Tympi erittäin paljon. Vieläkään en tiedä, mistä hitosta se oli peräisin ja miks just hikiällä se oli hyvin suosittu....

=DW=

• ainaainaaina

Mainitsemani myös muotia, ja niin sanomattoman ärtsyjä kuulla. Itse asiassa-sanaparikin on jokapäiväistä, jokatuntista toimittajienkin puheessa ja kaikkien melkein. Oksettaa se hokeminen.

• Esko75
        ainaainaaina kirjoitti:

Mainitsemani myös muotia, ja niin sanomattoman ärtsyjä kuulla. Itse asiassa-sanaparikin on jokapäiväistä, jokatuntista toimittajienkin puheessa ja kaikkien melkein. Oksettaa se hokeminen.

Ihan samaa mieltä, samat suunnilleen inhottavat minuakin, tuntuu että yrittävät hienostella sanoilla ja eivät silti osaa kieltä kuin huonosti, eivät ole suomen kielen spesialisteja todellakaan.

• otsalaastari
        ainaainaaina kirjoitti:

Ja mennään jokin (kärki) edellä...ja jostakin tulokulmasta,,,,,,höh

• Heikunkeikku

Itse asiassa rakastan sanoja. Huikean ihanaa kun saan rakastella sanojen kanssa. Aivan ihanaa.
      On haastavaa löytää sopivia sanoja, jotka kolahtaisivat kuulijan tahi lukijan kalloon sillä tavalla, että menis ajatukseni perille asti, ettei jäis kellumaan johonkin välimaastoon ja ymmärrys kääntäisi sanoman toisenmoiseksi moiseksi.
      Upeaa lukea sanarypäsköjä, jotka on kirjoitanut ihminen, jolla sanat on hallussa. Aivan ihanaa:)
      Itse asiassa on upea tunne, kun ei hermostuile noin pienistä asioista.
      Kauhiaa olis, jos tuppisuut valloittaisivat maailman. Sais kaivella niiltä edes muutamat sanat framille. Itse asiassa ei olis kivaa.

Nyt on huikean ihana ilma. Oi että. Kaupungille itse asiassa lähden jonkun ajan kuluttua.
      Aivan ihanaa :)

• Sairaan ihana, ylipäätään, muita ärsyttäviä onkin jo mainittu. Aika paljon samat sanat näkyy ärsyttävän muitakin.

• 1eero

Mennä mielummin sanattomaksi, mennä sanattomaksi, pukea sanoiksi oikealla tavalla, oikea sana oikeaan paikkaan, tulipa sanottua, sanasta miestä jne.

• Ihan-sika-mieheksi

Mä oon sikamakee

• ParempaaUuttaVuotta

Voi mies-parkaa. Osanottoni.

• Suomen kielessä ei ärsytä mikään sana tai sanonta.
      sana kun sana toistona ja toiston toistona joskus häiritsee.
      Tosin esim televisiossa häiritsee enemmän huuto,
      viihdeohjelmissa pitää aina huutaa, ihan kun suomalaisilta olisi mennyt kuulo,
      tai asia ei olisikaan yhtään hauska jos sitä ei huutamalla esitetä.

Murteista tykkään ja on aina ihanaa kuulla kun ihminen puhuu omalla murteellaan.

Joskus ihmettelen kun kaikki liikkeet ja putiikit , yritykset ja muut firmat,
      kaikilla pitää olla nimi ulkomaan kielellä.
      Sivistyssanojen viljely tavallisessa keskustelussa pistää silmään ja tökkää korvaan.
      onneksi ne vammat paranevat kun sanakirjasta sanan tarkistaa.

• Nykyisin on yleiskieleen tullut telkkarissa ja muuallakin V-alkuinen sana.
        Sitä tuntuvat käyttävän nuoret ja yhä enemmän aikuisetkin.
        Alkaa olla niin yleinen että menee jo ohi korvien. Itse en käytä kovin paljon voimasanoja, paitsi jos on jokin tavara kateissa, kuten usein sattuu olemaan.
        Ainoastaan yksin ollessa, mitähän kirkassilmät tuumisivat jos mummi alkaisi kiroilla.
        Muistan ikäni kun tyttären poika ei kiroillut kuulteni ikinä.
        Olin häntä hoitamassa, poika korjasi selällään isoa polkuautoaan, höristin korviani kun kuului mahdoton kiroilu.
        Poika katsoi että kuului asiaan kiroilla kun korjaa autoa, oli seurannut isänsä autoremonttia.

• ö-Öö

Mnaah

Kun pyrkii kv- markkinoille, pitää olla niille sopiva nimi. Suomenkielessä rajoitteensa, öökköset ja ääntäminen yleensäkin.

Vaan on yleissopivia suomenkielisiäkin firmojennimiä, Rovio, Sulake, Valio, Nokia, Kone, Marimekko... kun miettis, sellaisia aika paljonkin.

Mieti: "Äteritsiputeritsipuolilautatsi-baari", sen tarkoitus ei ehkä ole ollut ollutkaan kv-pisnekseksi tarkoitettu yritys. Ja ihan varmasti on suomenkieltä :D

=DW=

• ainaainaaina

No just tuo on rasittavaa ja tyhmän kuuloista kun puhuvat sivistyssanoja ja heti sanovat saman sanan kansankielellä myös, niin ällön kuuloista.

• sanotaan_niin_kuin_se_on

Suoraan sanoen v.tuttaa!

• jasitniikusillee

Itseasiassa, siinä erinomaisen ärsyttävä sana. Se ei tarkoita yhtään mitään. Onneksi sen käyttö on vähentynyt, toivottavasti loppumassa.

• Oikeesti!

Siis minua oikeasti ärsyttää oikeesti sanan jatkuva toisto!

Toinen on DW:een mainitsema jäätävä. Ei kaikki mitä ihmiset tekevät voi olla jäätävää.

• Kyiti-on-kylymää

Väärästi! Sairaan väärästi.

• on.ja.ei.pitäisi.riittää
        PorvoonParoni kirjoitti:

Oikeesti!

Siis minua oikeasti ärsyttää oikeesti sanan jatkuva toisto!

Toinen on DW:een mainitsema jäätävä. Ei kaikki mitä ihmiset tekevät voi olla jäätävää.

Oikeesti, se on ärsyttävä hokema.

• mari.skool

"Se on hiinä ja hiinä". Tuo "hiinä" -sana lausutaan yleensä vähän nenään.

En muuten ollut aiemmin tajunnut tuota Marimekko -sanan merkitystä. Se monitaskumekkojan on kuin salataskuja "marille". Siitä vaan pössyttelemään ;))

• bessie-----

Ärsyttävät sanat on jo vuosikymmeniä ollut yksi keskustelupalstojen kestoaiheista.
      Uusia sanoja luonnollisesti tulee, mutta joidenkin sanojen 'julkinen' inhoaminen on alkanut jo aikoja sitten. "Niinku" on ollut ykkösenä tai ainakin kärkisijoilla ties kuinka kauan, "itse asiassa" samoin. Minulle ne ovat aivan tavallisia, käyttökelpoisia sanoja, "niinku" muotoa en tosin taida käyttää, kovin usein ainakaan . Itseasiassa en oikein ymmärrä, miten näistä ja muistakin sanoista ärsyyntyminen käytännössä tapahtuu? Riittääkö ärsyyntyjälle yhden ainoan kerran käytetty, hänen vihaamansa tai halveksumansa sana, vähentääkö se koko sanoman (ja sanan käyttäjän) merkitystä, pysähtyykö ihan oikeasti joillakin ajatus 'väärän' sanan kohdalle?

Kohtuullisesti ja 'luontevasti' käytettynä ei oikeastaan mikään yksittäinen sana ärsytä minua. Kuuntelen (tai luen) sisältöä kokonaisuutena, lähinnä keskityn kai ymmärtämään sanoman ja sävyn. Yksittäisiä tavallisia sanoja mieleni ei taida osata erikseen poimia. En pysty niistä ärsyyntymään kun en niitä edes huomaa.

Jos minua sanoissa tai niiden käytössä yleensäkään ärsyttää, niin se on ehdottomasti teennäisyys.
      Esimerkiksi tottumattoman ja johonkin aiheeseen valmistautumattoman (yllättävä haastattelu tai yllättävä kysymys) ylenpalttisen niinkuttelun tietysti huomaan, mutta en siitä läheskään aina ärsyynny, kaikesta teennäisyydeksi kokemastani lähes aina.

Sanan "huikea" käyttö on yleistynyt ja 'arkipäiväistynyt'. Sekään ei minua ärsytä, mutta omaan päivittäiseen käyttööni sana ei sovi. Minusta esim. revontulet voisivat näyttää huikeilta, tai ilotulitus, aivan erityiset maisemat ja näkymät, erityislaatuiset ja taiturimaiset esitykset jne..

• Bengalitikku

Bessielle: jos joku sana toistuu täytesanana, niin koko puhuttu asia hälvenee pimentoon ja alkaa seuraamaan, että milloinkahan puhuja sen taas lipsauttaa.
        Vähän kuin peli.
        Joistain sanoista voi olla todella vaikea päästä eroon. Kielimato.

• Bengalitikku kirjoitti:

Bessielle: jos joku sana toistuu täytesanana, niin koko puhuttu asia hälvenee pimentoon ja alkaa seuraamaan, että milloinkahan puhuja sen taas lipsauttaa.
        Vähän kuin peli.

Just noin se menee ainakin mulla.
        Muistan yhden ohelman, jossa haastattelijan lisäksi oli kolme keskustelijaa. Jokainen hoki niinkua 3-6 sanan jälkeen.
        Kun sitä aikansa kuunteli asian idean seuraaminen häiriintyi.
        Laitoin palautetta Ylelle, että vähän ohjeistaisivat haastateltaviaan.

• tatatauno

Yks duunikaveri käytti sanaa "tavallaan". Välillä innostuttuaan se sana tuli useamman kerran virkkeessä. Hassuinta oli, kun oikein päätin olla huomioimatta sitä sanaa, niin en muita sanoja muistanut hänen puheenvuoronsa jälkeen.
        Ei hän sille mitään mahtanut. Mistähän tuollainen tautofonia johtuu. Taidan kööklätä.

• bessie-----
        Bengalitikku kirjoitti:

Vähän kuin peli.

Keneltä hälvenee, keneltä ei. Minulta ei. Kuka alkaa, kuka ei. Minä en.
        Jos olen aidosti kiinnostunut puhutusta asiasta, niin ei se asia todellakaan "hälvene pimentoon" ja jää toistojen alle. Jatkuvat ja tiheät toistot varmaan huomaan, mutta kohta en enää huomaakaan, hän nyt vain puhuu niin. Mikäli en alunperinkään ole kiinnostunut asiasta, niin todennäköistä on, että ajattelen ihan muita asioita. Varmaa on, että en juuri koskaan ala seurata sillä mielellä, että asia jäisi pimentoon ja "lipsauttamisia" seuraisin. Ei sovi minulle eikä minuun.

"Joistain sanoista voi olla todella vaikea päästä eroon. Kielimato."
        Tuotakaan ajattelua en ymmärrä alkuunkaan? Miksi ihmeessä esimerkiksi minä haluaisin päästä joistakin sanoista eroon?! Minun on mahdoton sisäistää ajatusta, että joistakin sanoista pitäisi päästä eroon, mutta ei kai se nyt todella vaikeaa voi olla jos kuka sellaista haluaa?

• ö-Öö
        bessie----- kirjoitti:

Keneltä hälvenee, keneltä ei. Minulta ei. Kuka alkaa, kuka ei. Minä en.
        Jos olen aidosti kiinnostunut puhutusta asiasta, niin ei se asia todellakaan "hälvene pimentoon" ja jää toistojen alle. Jatkuvat ja tiheät toistot varmaan huomaan, mutta kohta en enää huomaakaan, hän nyt vain puhuu niin. Mikäli en alunperinkään ole kiinnostunut asiasta, niin todennäköistä on, että ajattelen ihan muita asioita. Varmaa on, että en juuri koskaan ala seurata sillä mielellä, että asia jäisi pimentoon ja "lipsauttamisia" seuraisin. Ei sovi minulle eikä minuun.

"Joistain sanoista voi olla todella vaikea päästä eroon. Kielimato."
        Tuotakaan ajattelua en ymmärrä alkuunkaan? Miksi ihmeessä esimerkiksi minä haluaisin päästä joistakin sanoista eroon?! Minun on mahdoton sisäistää ajatusta, että joistakin sanoista pitäisi päästä eroon, mutta ei kai se nyt todella vaikeaa voi olla jos kuka sellaista haluaa?

Sivusta

Retoriikka. KVG.

=DW=

• bessie-----
        ö-Öö kirjoitti:

Sivusta

Retoriikka. KVG.

=DW=

No kerro nyt vittu millä hakusanoilla minä sieltä Googlesta katson ja löydän sinun retoriikkaan liittyviä ajatuksiasi?

• Sanotaan-näin

Sanotaan näin. Googlesta.

• Bob
        bessie----- kirjoitti:

No kerro nyt vittu millä hakusanoilla minä sieltä Googlesta katson ja löydän sinun retoriikkaan liittyviä ajatuksiasi?

Nyt kyllä niinku meinas vittu alkaa niinku naurattaa,,kun vittu niinku bessiellä niinku käämit niinku palo..

• bessie-----
        Bob kirjoitti:

Nyt kyllä niinku meinas vittu alkaa niinku naurattaa,,kun vittu niinku bessiellä niinku käämit niinku palo..

Ai minulla vai? No ei TODELLAKAAN.

Vastasin nimimerkille joka kirjoitti minulle yhden sanan: "Retoriikka", ja yhden lyhenteen: "KVG".
        Koska en ymmärtänyt (enkä vieläkään ymmärrä) mitä hän halusi minun sieltä Googlesta katsovan, pyysin häneltä lisää ohjeistusta.

• bessie-----
        Sanotaan-näin kirjoitti:

Sanotaan näin. Googlesta.

NYTHÄN ON NIIN että Google ei vielä toistaiseksi lue minun ajatuksiani. Ja minä osannut lukea DW:n ajatuksia, hakusanaa/sanoja siis pyysin.

• Savonsanomat
        bessie----- kirjoitti:

Vastasin nimimerkille joka kirjoitti minulle yhden sanan: "Retoriikka", ja yhden lyhenteen: "KVG".
        Koska en ymmärtänyt (enkä vieläkään ymmärrä) mitä hän halusi minun sieltä Googlesta katsovan, pyysin häneltä lisää ohjeistusta.

KVG = kysyy asiasta joka ei itsellä ole oikein hallinnassa.

Sinäkin kirjoitat jotain yhteisöllisyydestä, vaikka et itse pysty kirjoittamaan hermostumatta tai ilman että nokittelet muita. Vaikutat besserwisseriltä.

• bessie-----
        Savonsanomat kirjoitti:

Sinäkin kirjoitat jotain yhteisöllisyydestä, vaikka et itse pysty kirjoittamaan hermostumatta tai ilman että nokittelet muita. Vaikutat besserwisseriltä.

Ahaaa...

No anteisia nyt sitten oikein paljon. Luulin, että KVG tarkoittaa Katso Vittu Googlesta, ai kamala mun kanssa.

• Bengalitikku
        Savonsanomat kirjoitti:

Minä ymmärsin "Bessiewisserin" kommentin kirjoitukseeni.
        Olet ilmeisesti kärsivällisempi kuin minä.
        Pakko tunnustaa samaan hukkaputkeen: jos joku puhuu t o d e l l a t o d e l l a hitaasti, tahtoisin täydentää juttua vähän kuten hirsipuun puuttuvat kirjaimet. Tämähän on täysin väärin. On ominaisuuksia ja ominaisuuksia meis kaikis.

• bessie----- kirjoitti:

Ahaaa...

No anteisia nyt sitten oikein paljon. Luulin, että KVG tarkoittaa Katso Vittu Googlesta, ai kamala mun kanssa.

Voi vittu kun nauratti, näin se menee, eikös bessie. ;))

• Voi vittu, just tulin mökiltä avannon teosta söin ja pötkähin lukemaan palstaa. Ja viittuako se sinulle kuuluu minun minne kirjoitan. Pistä sormi perseeseen ja vihellä on hanget korkeat nietokset...kun joulu joulu on meillä.

• rinsessana
        korppis kirjoitti:

Voi vittu, just tulin mökiltä avannon teosta söin ja pötkähin lukemaan palstaa. Ja viittuako se sinulle kuuluu minun minne kirjoitan. Pistä sormi perseeseen ja vihellä on hanget korkeat nietokset...kun joulu joulu on meillä.

Räpsöö on Ahlaisten missi!!!!!!!

• rinsessana kirjoitti:

Räpsöö on Ahlaisten missi!!!!!!!

Ihan SELEVÄ tappaus.

• bessie----- kirjoitti:

Hyvä bessie, ei TODELLAKAAN, koska minäkin olen saanut tuosta lisänimen, että oli asia mikä hyvänsä, niin aina osasin sinne ujuttaa tuon t o d e l l a k a a n .

No siitä meinasin todellakin saada raivarin, kun lapsenlapseni on murrealueelta, jotka ei eroita, koska sanotaan "kuka" tai "ketkä", vaikka molemmat vanhempansa sen kyllä osaavat, mutta nuo tarhantädit opettavat niin hyvää, kuin pahaakin.

Kieltämättä kesti sekin aikansa, kunnes itse opin luopumaan sanoista "mie", "sie" ja "myö", mutta muistiini jäi yhden poikakaverin toteamus tästä oudosta sanasta ja taisi loppua kerrasta poikki.

Joskus tyttäreni kanssa on yritelty jäljitellä sitä Pohj. karjalan murretta lapsenlapsille, niin he heti sanovat, että puhukaa suomea!

• Bengalitikku

V- ja muut kirosanat ajanvieteohjelmissa ovat sellaista pikkurohkeaa, ei naurata yhtään. Piippauslaitetta ei osata tv:ssa käyttää. Mitenkän puhuvat esim. omille lapsilleen.
      Jotkut muotisanat, mitkä ovat kaikkien sanomisissa, tuntuvat turhilta.

Isossa kuvassa...

Muutoin kielemme on mainio ja sillä on kiva leikkiä.
      Monimerkitykselliset sanat.
      Virheitä kirjoitan, mutta välillä on kiva taivuttaa väärin: vähästi, hyvästi

• Digi-pienennös

Kannattaa käyttää matalaa profiilia.
        Esiintyä pienessä diassa, snadissa kaitafilmissä.

• Bengalitikku
        Digi-pienennös kirjoitti:

Kannattaa käyttää matalaa profiilia.
        Esiintyä pienessä diassa, snadissa kaitafilmissä.

Tuo sai aikaan tällaisen sivuraiteen: usea näyttelijä on erikokoinen kuin, mitä tv:stä saa käsityksen. Sitten kun livenä näkee jonkun isoksi luullun aika pienenä ihmisenä, tulee ajatelleeksi, että "filmiä" säästyy....

• Ihanaa ihanaa, tänään olen jutellut vain yhden ihmisen kanssa, eikä hän käyttänyt ainoatakaan noista sanoista.

• dfbdzxfdf-83

Oletko siis puhunut Paavo Lipposen kanssa? Vaikka hän hönöttää kalleellaan etukenossa lailla harmaanruskean muurmanskilainen kerrostalon, tiiraa tikkusuorasti eteen kuin snaipperi ryhmänjohtajaa tai pääsiäissaaren patsas merta ja puhuu hitaasti kuin suossa kävelevä lehmä niin jaksaa häntä kuunnella. Ei alota no-sanalla lauseita. Silmät luuraa oikealta vasemmalle niinkin seinäkellon heiluri ja paksun alahuulen yli vyöryy verkkaan: Tupo.......svenska politiik........demokratia........sokea reetta......aaaaaah....nahkurin orsi......öööööööööööööö.....devalvaatio.......emu-liemi......hööööööh

• dfbdzxfdf-83 kirjoitti:

Oletko siis puhunut Paavo Lipposen kanssa? Vaikka hän hönöttää kalleellaan etukenossa lailla harmaanruskean muurmanskilainen kerrostalon, tiiraa tikkusuorasti eteen kuin snaipperi ryhmänjohtajaa tai pääsiäissaaren patsas merta ja puhuu hitaasti kuin suossa kävelevä lehmä niin jaksaa häntä kuunnella. Ei alota no-sanalla lauseita. Silmät luuraa oikealta vasemmalle niinkin seinäkellon heiluri ja paksun alahuulen yli vyöryy verkkaan: Tupo.......svenska politiik........demokratia........sokea reetta......aaaaaah....nahkurin orsi......öööööööööööööö.....devalvaatio.......emu-liemi......hööööööh

En, vaan yhden Ma...n.

• Mikä_milloinkin

Minua ärsyttää sana aikaikkuna. Lienee jokin suora käännös, en ole viitsinyt googlettaa. Saman asian voisi mielestäni sanoa ihan selkeällä suomen kielellä.

Toisinaan minua ärsyttää, kun lause aloitetaan sanalla eli. Ihan kuin viestin kirjoittaja tai puhuja ei uskaltaisi mennä suoraan asiaan. Luultavasti niin yleistynyt tapa sanoa asioita, ettei kyseinen henkilö edes sitä tiedosta. Vähän samoin kuin tuo niinku. Tämmöiset asiat kestävät aikansa ja kuolevat pois ja jotain muuta tulee tilalle. Eli niinku kauppojen kassat aiempina vuosina antoivat vaihtorahat tai kuitin ja sanoivat "noin". En muista kuulleeni sitä enää aikoihin.

• Bengalitikku

Noinhan se voi olla, että suureksi osaksi voi olla tiedostamatonta tai totanoin-neuroosi.

• bessie-----

Tuo "eli" on jo niin kauan ollut kärkisijoilla yksittäisistä sanoista ärsyyntyvien ja raivostuvien inhokkilistoilla, että suurin osa meistä varmaan tiedostaa sanan mahdollisesti ärsyttävän joitakin. Itselleni sekin on ihan tavallinen käyttökelpoinen sana, käytän kun haluan tarkentaa tai yhdistää asioita. Tiedän sanan ärsyttävän joitakin yksittäisistä sanoista ärsyyntyviä, mutta tuo oli uutta että se ärsyttäisi siksi että se kuulostaa kuin puhuja ei uskaltaisi mennä suoraan asiaan? Ajattelen sanan inhoamisen saaneen alkunsa siitä kun sitä käytettiin ilman mitään syytä ja usein vielä muodossa "elikkä". Eli :) tavallaan :) on opittu ärsyyntymään sanasta ja nyt sen käyttö sitten ärsyttää aina.
        Ymmärsin esim. kaupan kassojen eli ja elikkä sanan käyttöä, ei se minua ärsyttänyt jos kohta en olisi pitänyt epäkohteliaana töksäytyksenä pelkkää ostosteni loppusumman sanomistakaan.

• Huastavaa

On se nastaa, että mikään ei ole vaikeaa on vain haastavaa.

• sysiväärin

Yksi sana tai oikeammin etuliite, särähtää korvaan ikävästi ja se on sysi.
      Lähinnä nuorison käyttämänä, sysihuono, sysipaska, jne. Joku on ymmärtänyt sanan sysimusta (hiilenmusta) ''hieman'' väärin ja siitä kai se on lähtenyt leviämään.

• Sysipimeää

Onko se yhtään kummempi kuin sikamakee tai pashkankomee? Sysi tarkoittaa muutakin kuin hiilen mustuutta.

• mimmimum-..mi

Huvitti kun käväsin ulkona ja neljän teinin porukka tuli vastaan ....kirkuvia ääniä ja kännyn raplausta...sitten kaikki pysähtyivät katsomaan yhden kännyä....OIKEEST!! kuului kovaan.
      Sitten tulin kotiin ..avasin telkkarin Juti piti jäähallissa puhetta... sanoi .."Jäätävän kova porukka oikeesti"....
      Minua kyllä häiritsee eniten tuo V-alkuisen sanan yleistyminen...jopa alkuillasta aivan lasten ohjelmien aikaan ja mainoksissakin...

• flegmaatti

Kun sä menet taimaaseen kun sanoja tarkoittaa omaa menemistään Thaimaahan.
      Sä ilmaisua käytetään usein passiivin tavoin mutta käännettynä suoraan enkusta ja yksikön toisessa persoonassa.
      Kun sä vedät toiseen sikaaniin jne. yms.!

• dsfgsdgsf

Ei se mitn, mää oon käyny Swasimaassa. Lento Swasimaaseen oli kurja ja muhkurainen

• Leonid

Erityisen ärsyttäviä ovat:
      - elikkä (hyi ja yäkkk)
      - eli -sanan tunkeminen joka väliin, erityisesti lauseen aloittaminen tällä sanalla
      - haaste ja haasteellinen (tyhjänpäiväisten muotisanojen ykkönen)
      - no, nooo, noh, noohhh (erityisesti urheilijoiden haastatteluissa ensimmäinen äännähdys)
      - pikkuhiljaa (kuka on pikku Hilja? Pedofiili paneskeli pikku Hiljaa?)

• Räppärin.keltä

Mutta hauska on kähee tai käheesti. Se ei ärysytä. Räppäri MG käytti Vain elämää-ohjelmassa.

• Sika siistii!

• edsfgsdvsfv-83

Ikängku,tavalaa, itsas, ehhmmes, tiesti, seettä, mummäst, kyymust, ylens, vetää hiljasex, kyy too'ommust hirvee tärkee pointti, iiia (kun sanotaan "ja" miettien ja venyttäen)
      tuat tiyydeksänsataa iydeksänkymmentä kaadeksan( noin voi kuulla vaikka radiossa sanottavan 1998)
      etelän vetelät ratiojonnet ja instaface-ankkahuuli- pisskset sortaa selvästi hoota ja sitä kautta lapphalaista. No onneksi laphin jänkhä-Oula panee hoota runsaastimessiin ku soija-jupit ei osaa
      Harvoin oikeastaan radiopuhe on semmosita että sitä voi niska rentona kunnella. Pahimpia nää tirskuntakanavien känniöveri-köpötyksillä päivn täyttävät jennit ja almat, jotka runnovat huonoa musiikkia joka väliin. Jotkut armoitetut vanhan puhujat, kuten Leo Meller, osaavat rendouttaa kuulijan, tosin myös Juha Ahvio näistä nuoremmista

• se.kuka.ei.osaa.puhua

tausta-sanan käyttö, joskus syy-sanan sijaan
        selvä asia on selkeää, vaikka pelkästään sää voi olla selkeä
        Ehdottaminen alkaa olla väläyttelyä aika monesti
        Sekä-että sanaparia ei osata aina käyttää. Joskus kuulee yhtäkkiä jossain ettän ja asiayhteyttä hetken mietittyään tajuaa että tonhan ois pitäny sanoa vähän aikaa sitten "sekä", vaan eipä se ole sitä sanonut
        Ketäily, kelläily ja missäily, ovat fakkimaisia puhevikoja
        Ne pitäisi korvata, jotailulla, jollailulla ja jossailulla

• juurikin

Juurikin näin.

• NiinSeKäy

Kakkosena on tämä kuuluisa "niinku". Ykköstilan voittaa omassa mielipiteessäni "heippa".

• sdlfkbsj

• erfgewrgertg

• NiinSeKäy

Itseäni enemmän naurattaa kuin ärsyttää seuraavat sanat/sanonnat: epis, sysi-jotain (nämä kuulin huikeasti yläkoulun opettajalta, jolla on juurikin näin itse asiassa nuorin tyttö siinä haastavassa iässä), nimimerkki Leonid (B?):lle suosittelen elokuvaa "Hiljaa maitotyttö!" Elikkä kun sä puhut sä-passiivissa. niin silloin kuullaan, miten Mika ajaa itseään takaa ja sitten edestä.

• NiinSeKäy

Unohtui kertoa, että se v-alkuinen sana on nykyään ihan oikeesti ja jäätävästi pilkun paikalle pantava (jalko)välimerkki.

Yksi tuttava asuu siellä Thaimaasessa talvet. Toivottavasti sä et ole joutunut tosiaankaan tulvan etkä vulvan uhriksi.

• grrrrr

TORPATA - saatanan kielivammainen ilmaus on jo uutiskielessäkin!

• qewrtwer

• jatkamatkaapappa

Kaupan jonossa jos jonottaminen ärsyttää kun venäläinen sinisilmäinen mummo yrittää ostaa jotain peliarpoja, tai joku pappa jonka elämä on jo ohi eli yli 60-vuotias papparainen, voi mainita erittäin kovaan ääneen näin:

KERROPA PAPPA SOTILASARVOSI, luulen että et ole mikään YLIkomentaja kuitenkaan, joten jätäpä vain ostokset tiskille ja jatka matkaasi, jotta toisetkin voivat tehdä ostoksia!

• Bob

Olipa kerrankin helppo vastaus: "Perussuomalainen" saa melkoisen joukon ihmisiä näkemään suorastaan punaista ja saa ne kaikkein huonoimmat puolet esiin aivan tavallisestakin tallaajasta,,
      Siinä sivistys unohtuu jopa kirosanoja alkaa purkautumaan, neuvoa löytyy milloin minnekkin "tohtorille" tai laitokseen menosta..Todellakin "vaikuttava" vaikkakin yhdyssana..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      66
      3105
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      26
      2183
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1749
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      25
      1627
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1361
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1321
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1246
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1200
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1157
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1057
    Aihe