Tietääkö joku millä liima/tiivistys massalla voisi työskennellä pikku pakkasessa. Kansiläpivienti vuotaa sisälle vettä ja pressuttaminen melkein mahdoton tuossa kohtaa, siitä ei sen enenpää.
Katsoin useampia tuotteita ja lähes aina 5 ylös päin työskentely lämpö, joten tietoa kokemusta kaivattaisiin.
apuva! tiivistys massa jota voisi käyttää pakkasessa
6
5871
Vastaukset
- Butyylinauha
Butyylinauha.
- Tubettaja
Olen vuositolkulla käyttänyt erityyppisiä Sikaflex-massoja, niin läpivientien tiivistykseen, kansilistojen liimaukseen ja massaukseen jne.
Olen kotoa lähtiessäni täyttänyt pari Lidlin vesipulloa kuumalla vedellä ja heittänyt ne Sikaflex-tuubin sekaan kylmä/lämpölaukkuun. Tehnyt veneellä alustavat työt ja ottanut lämpimän tuubin lämpölaukusta ja tehnyt tiivistystyöt.
Sikaflex kovettuu ilmassa olevan kosteuden avulla. Kovettumisaika vaan vähän pitenee, kun esim -20 asteen ilmassa kosteutta on vähemmän kuin 5 asteessa.
Lämmin tuubi tarvitaan vain siksi, että massa tulee tuubista helpommin ulos kuin on lämmintä.- liimamassa
Kiitos molemmille vinkeistä.
Kokeilen tuota tuubin lämmittämistä ja jos se sitten kuitenkin jämähtää pakkasesta huolimatta asianmukaisesti, niin hyvä. - liimamassa
liimamassa kirjoitti:
Kiitos molemmille vinkeistä.
Kokeilen tuota tuubin lämmittämistä ja jos se sitten kuitenkin jämähtää pakkasesta huolimatta asianmukaisesti, niin hyvä.Tubettajan ohje toimi loistavasti ja sain saumattua vuodon hienosti. Käytin myös lämpöpuhallinta ennen saumausta, niin hieman kuivasi / lämmitti pintoja, olisi onnistunut varmaan ilmankin...
- roikkaa
Vanha kunnon roikkalamppu ja siihen 40-50W halogeenipolttimo, perinteisellä kannalla. Suojalasi pois roikasta. Lämmittää juuri sopivasti lähiympäristöä. Jättää esim kansiläpiviennin päälle, pysyy pikku pakkasella 15C lämpöisenä. Vähän roiskit vettä vielä jonnekin lähistölle niin saa kosteutta reaktion alkuun. Noita lamppuja saa vaikkapa Motonetista. Ja tietysti lämmin tuubi kuten edellä.
- Laitakeväälläoikein
Purkka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362294Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381519
- 131309
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661275Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451265