Koeajoin DSG:n (ehjän)

Autotestaaja

Ihan jees loota kun on päästy polkupyörävauhtiin ja aletaan kiihdyttelemään siitä eteenpäin.

Hidasajo-ominaisuudet oli sanalla sanoen surkeat sekä eteen että taakse, Tiivistettynä kytkinluistoa ja viivettä, pelkällä autolla tälläisen kanssa vielä pärjää, jonkun peräkärryn peruuttaminen ahtaaseen paikkaan olisi omalla autolla hyvin vastenmielistä puuhaa, kyllä sääliksi kävisi autoa. Sama homma kävelyvauhtiruuhkassa.

Sitten on tämmönen tilanne kun tulee esim. liikennevaloihin, alkaa jarruttamaan ja yhtäkkiä valot vaihtuvatkin vihreiksi laitetaan kaasupyyntö takaisin, mitään ei tapahdu heti, paras toimintamalli oli painaa järkevä määrä kaasua ja kärsivällisesti odottaa niin pyyntöön vastataan joskus, jos hätiköi ja painaa liikaa kaasua saattaa tulla ryntäysefekti, sekin sitten joskus kun vaihdelaatikko kerkiää.

Mihinkä tän tyypin laatikko sitten sopii verrattuna muihin automaatteihin, omasta mielestäni ei mihinkään missä ajaminen on aika hektistä, esim. pääkaupunkiseutu, Sopii hyvin ajoihin missä ajaminen on laatikolle hyvin ennalta arvattamaa, joku harvakseltaan liikennöity ruuhkaton taajama tai maantie. Kärryn vetoon on olemassa parempia ratkaisuja, on synti asentaa tämmöseen automaattiin lainkaan koukkua.

Kokonaisuutena ajatellen huonoin automaatti mitä ole tähän mennessä ajanut. Eikös Tekniikan maailma ole näitä kehunut maasta taivaaseen? Kertooko se jotain lehdestä vai testaajien ammattitaidoista?

7

52

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skodajulli

      Kaikki tuo viittaa siihen, että et osaa ajaa autolla.

      • vasuri-skoota

        No skodasta tässä oli puhe ja punakasta sosialistisesta kokemuksesta.
        Skoda on tarkoitetu peltovarastoksi ja jotkut ovat käyttäneet sitä wc;näkin.


    • Kuha.totean

      Jos aloituksen tekijä olisi joskus oikeasti lukenut TM:n tai jonkun muun autolehden juttuja, ei tällaistä(kään) väitettä dsg:n ominaisuuksien kehumisesta tuupattaisi palstalle. Mutta aina pitää kääntää kaikki ylösalaisin. Haukutkin muuttuvat kehumiseksi, koska kritiikki. Sellasta faktaa taas.

    • Kolmekakaraajarakki

      Ruuhkassa mateluun sopii perinteinen mehulinko, maantielle robotti.
      Jako näkyy raskaassa kalustossa, nykyään maantievehkeet robotteja, nykyään myos kaksoiskytkennällä, jätepakkarit taasen momentilla.

    • Täytyy koittaa nauttia sen lyhyen ajan kun laatikko kestää.

    • Toyota_Hybrid1

      hehhehhehhehhehh.... ehjän..... ehhehhehhehhehhehhehhehhehhehh...

    • hypridihöperö

      Olipa kumma otsikko. Kuka nyt risaa DSG:tä koeajaisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3137
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2518
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      2468
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1445
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1310
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1169
    Aihe