Postilaatikko näin joulun alla täyttyy mainoksista. Tapanani on selailla mainoksia ajatuksella kukahan tuotakin tarvitsee. Mielestäni turhakkeiden turhake tänä jouluna on mummoille tarkoitettu jalkojen lämmitin.
Mietin, onkohan sitä käytännössä testattu, molempien jalkonen yhteistä huopatossua. Ajatelkaapas jos tulee kiire eikä muista, että jalat ovat...no joo
Mikä on sinulle jouluturhake, jota et ostaisi tai haluaisi saada?
Turhakkeiden turhake
38
91
Vastaukset
Miksi juuri mummoille tuo lämmitin, on niitä kylmäkoipisia ukkejakin.
No en tarvitse minäkään tuollaista, enkä osta muitakaan turhia tavaroita.
Kyllä sen saadessaan hoksaa, että nyt tuli turhake, toivottavasti säästyn siltä.Aloituksen halusin tehdä pelkistettynä, joten jätin ukit mainitsematta ; )
Tilasin tammikuulle esikoisen joululahjan, trigger point hieronnan.korpikirjailija kirjoitti:
Aloituksen halusin tehdä pelkistettynä, joten jätin ukit mainitsematta ; )
Tilasin tammikuulle esikoisen joululahjan, trigger point hieronnan.Hieronta ei olekaan turhake, ei tekisi pahaa minunkaan kipeille hartioille ja niskajumille, pitäisiköhän antaa vinkki tuolle ukille :)
Äidille hankin lahjakortin jalkahoitoon, sellainen on hänelle sopiva ja hyvää tekevä lahja.Anceli kirjoitti:
Hieronta ei olekaan turhake, ei tekisi pahaa minunkaan kipeille hartioille ja niskajumille, pitäisiköhän antaa vinkki tuolle ukille :)
Äidille hankin lahjakortin jalkahoitoon, sellainen on hänelle sopiva ja hyvää tekevä lahja.Lahjakortit hoitoihin ovat parhaita joulumuistamisia. Minunkin pitää antaa vihje kumppanille, jotta jalat tarvitsee hoitoa ; )
Onneksi täällä pikkukaupungissa noita mainoksia ei niin kamalasti tule.
Veli, joka asuu Tampereella just pari päivää sitten manasi mainosten paljoutta.
En osaa oikein sanoa turhakkeesta muuta, kuin, että se on tavara jota ei ikinä tarvitse.
En minäkään mitään jalanlämmittyslaitteita tarvitsisi, pojantyttären kutomat villasukat riittää.
Ainahan voi jalkansa laittaa lämpimään vesivatiin merisuolan kanssa.Se jalkojen lämmitin on sellainen yhteen varteen huovutettu kahden jalat töppönen no, joo justiin.. onneksi jälkipolvi kysyy mitä tarvitsen kuten myös toisinpäin. Kun katsoo kaupoissa joidenkin ostohysteriaa niin päätä puistatuttaa.
Olihan tietty aika sekin kun lapset olivat pieniä niin silloin panosti enempi turhuuteen. No, kesällä esikoinen uitatti järvessä yli 25-vuotta sitten saamaansa kauko-ohjattavaa venettä ja ajelutti punaista urheiluautoa kaukosäätimellä. Kaiketi panostin turhakkeissa laatua, kun vieläkin lelut pelittää.korpikirjailija kirjoitti:
Se jalkojen lämmitin on sellainen yhteen varteen huovutettu kahden jalat töppönen no, joo justiin.. onneksi jälkipolvi kysyy mitä tarvitsen kuten myös toisinpäin. Kun katsoo kaupoissa joidenkin ostohysteriaa niin päätä puistatuttaa.
Olihan tietty aika sekin kun lapset olivat pieniä niin silloin panosti enempi turhuuteen. No, kesällä esikoinen uitatti järvessä yli 25-vuotta sitten saamaansa kauko-ohjattavaa venettä ja ajelutti punaista urheiluautoa kaukosäätimellä. Kaiketi panostin turhakkeissa laatua, kun vieläkin lelut pelittää.Ai se on semmonen, kuvittelin muuta.
Hienoa, kun on säilynyt vanhat lelut. Muistan tuollaisen punaisen auton olleen veljellä pienenä, mutta siinä oli johto sellaiseen koteloon, missä on patterit ja siitä eteen-taakse ohjainnapit.eppu2 kirjoitti:
Ai se on semmonen, kuvittelin muuta.
Hienoa, kun on säilynyt vanhat lelut. Muistan tuollaisen punaisen auton olleen veljellä pienenä, mutta siinä oli johto sellaiseen koteloon, missä on patterit ja siitä eteen-taakse ohjainnapit.Ihmettelin jo, että minne aloitukseni on kadonnut, mutta löytyihän tämä täältä kulman takaa. Pruukaan käydä myöhään iltaostoksilla ja samalla sain tehtyä kävelylenkin.
Jouluruokia aletaan turhan aikaisin myydä. Alennuksessa olivat rosollit ja laatikot. En ostanut. Mietinkin, että miltä ne maistuvat sitten jouluna jos nyt jo päivittäin niitä syö.
- En-kerää-krääsää
Korven kurppaa en ottaisi vaikka ilmatteeksi saisin.
Täytetty kuovi takan reunalle....? Njop.Sanat ovat värähtelyä.
Kauniit sanat luovan kauniin luonnon.
Rumat sanat luovat ruman luonnon.
Tämä on maailmankaikkeuden luonne.
(Masaru Emoto)
- Bengalitikku
Tuttavani oli saanut jonkun lämpötyynyn lahjaksi.
Syttyi palamaan.
Jos tekstiileissä on jotain keinoa, palaa kipakammin ja kauhea katku tarttuu asunnon muihin kankaisiin.
Enemmin ostaisin lampaanvillaiset tossut tai huovutetut jalkineet.No, jopas ; ) minä sain lahjaksi luomu lämpötyynyn, kirsikankivillä täytetyn lämpö/kylmätyynyn. Mikroon jos haluaa lämpöä ja pakastimeen jos kylmää. Se jäi Hollantiin kun priorisoin mukaan otettavia.
Lampaanvillaiset ja huovutetut tossut ovat toki ihania jos molemmille jaloille on omat.korpikirjailija kirjoitti:
No, jopas ; ) minä sain lahjaksi luomu lämpötyynyn, kirsikankivillä täytetyn lämpö/kylmätyynyn. Mikroon jos haluaa lämpöä ja pakastimeen jos kylmää. Se jäi Hollantiin kun priorisoin mukaan otettavia.
Lampaanvillaiset ja huovutetut tossut ovat toki ihania jos molemmille jaloille on omat.Mulla on pakkasessa hernetyyny ja kauratyyny.
Sanovat, että alpakan villa on lämpimänpää kuin lampaan.- Purkit-kainaloihinkin
Minulla on pakkasessa hernekeittoa, se käy hyvin kylmä geelistä.
Jos nyt on jotensakkin normi mies, niin kaikki lahjat on turhakkeita, no laatukerrastot menee, mutta ei Reino-tossut.
Naisilla on toinen juttu. Kyllä ne aidoista korvarenkaista, ja koruista ilahtuu, jos niissä on kultaa ja aitoja timanttejeja , niin onhan niillä jatkossakin hyötyä, romuna.
Mies , tuskin koskaan ostaa miehelle joululahjaa. Naisista en niin tiedä, ne voi ostaa toisilleenkin joululahjoja.
Niin, sitten kun nainen ostaa miehelle joululahjan, niin metsään menee, että jytinä käy.
Ensin ne yrittää miettiä miesmäisesti, ja sitten ei kuitenkaan raskita ostaa laatua, vaan ostetaan ajatuksella, kyllä tuo sille kelpaa (eikä liian hyvä olekkaan).
Kyllähän mies on tällaisestakin "tyytyväinen".Huomenta k-kotton.@
Esikoiselle minun on vaikea ostaa mitään kaikki on niin spesifiä. Kumppanille helppoa. Bossin hajuvesi vuosien hitti ; ) Tietty keskustelemme ettei turhakkeita tule pakettiin. Saajan hajuvesien mielituoksut on tiedettävä mikäli haluaa lahjaksi ostaa. Kulta kelpaisi minullekin. Hopea ei ja syykin selvä, allergia ; )
Reino- ja ainotossuja ei kiitos.
Muotihössötys, krääsä ei uppoa meidän sakkiin.Anceli kirjoitti:
Kelpaisiko k-kottonille kultahiput?
Annan niitä miehelleni lahjaksi, aitoa Lapin kultaa.Minulla on Lapinkultaa.
Joskus kauan sitten ostin, ja oli tarkoitus tehdä niistä lahjaksi pieni taulu, jonka arvo säilyy.
Tummansiniselle kankaalle oli tarkoitus muotoilla kultahipuista järvimaisema, kuunsirppi ja kuunsilta. Painaa ne hiput tiukasti lasia vasten, ja sitten kehykseen. Ei se onnistunut, ei sitä lasia saanut painettua niin tiukasti kangasta vasten, ne hiput lähti valumaan alas. Kävin hakemassa kultakellokaupasta jonkinmoisen tiimalasin, ja ne kultahiput siihen.
Sitä kun heiluttaa, niin näkee ainakin kultasadetta.
Jäi minulle niitä hippuja yksi putkilollinen.
Kuunsillan rinnalla, lammenpinnalla, renkaat niin kultaiset on,.
Mutta ei silloin onnistunut .k-kotton kirjoitti:
Minulla on Lapinkultaa.
Joskus kauan sitten ostin, ja oli tarkoitus tehdä niistä lahjaksi pieni taulu, jonka arvo säilyy.
Tummansiniselle kankaalle oli tarkoitus muotoilla kultahipuista järvimaisema, kuunsirppi ja kuunsilta. Painaa ne hiput tiukasti lasia vasten, ja sitten kehykseen. Ei se onnistunut, ei sitä lasia saanut painettua niin tiukasti kangasta vasten, ne hiput lähti valumaan alas. Kävin hakemassa kultakellokaupasta jonkinmoisen tiimalasin, ja ne kultahiput siihen.
Sitä kun heiluttaa, niin näkee ainakin kultasadetta.
Jäi minulle niitä hippuja yksi putkilollinen.
Kuunsillan rinnalla, lammenpinnalla, renkaat niin kultaiset on,.
Mutta ei silloin onnistunut .Tiimalasillinen kullankimallusta on ihan hyvä omistaa.
Nämä minun lahjakultahippuni on istutettu Lappi-aiheisiin keräysmitaleihin.
On karhu, ahma, susi, erämaan luonto, aurora borealis ja muutama muukin.Anceli kirjoitti:
Tiimalasillinen kullankimallusta on ihan hyvä omistaa.
Nämä minun lahjakultahippuni on istutettu Lappi-aiheisiin keräysmitaleihin.
On karhu, ahma, susi, erämaan luonto, aurora borealis ja muutama muukin.Eikös ne sitten ole jokseenkin turhakkeita mitalleja, ei niitä voi käyttää joten kirjahyllyn täytettäkö?
Ex-miehelläni oli valtava palkinto ja mitallikaappi. Missähän lienevät. Appiukon mitalleja jokunen mökin roihnalaatikossa.korpikirjailija kirjoitti:
Eikös ne sitten ole jokseenkin turhakkeita mitalleja, ei niitä voi käyttää joten kirjahyllyn täytettäkö?
Ex-miehelläni oli valtava palkinto ja mitallikaappi. Missähän lienevät. Appiukon mitalleja jokunen mökin roihnalaatikossa.Yhdessä ketjussa minulle vastasi henkilö, jolla oli kaikkea. Mietin mitähän virkaa on kaikella sillä mitä hän kertoi omistavansa.
Vähempi riittää ja ei jää perillisille roihnien keruuna ja tappelua no, vaikkapa kuka saa kylpytynnyrin.korpikirjailija kirjoitti:
Eikös ne sitten ole jokseenkin turhakkeita mitalleja, ei niitä voi käyttää joten kirjahyllyn täytettäkö?
Ex-miehelläni oli valtava palkinto ja mitallikaappi. Missähän lienevät. Appiukon mitalleja jokunen mökin roihnalaatikossa.Nämä "mitalit" tulevat keräilykansioon, mukana on kirja Lapin kullankaivuun historiasta.
Tyttärenpoika perii aikanaan tuon kansion, sillä on rahallista arvoa, koska ovat vain tämän kerran tarjolla.
On ne kuitenkin parempia turhakkeita kuin Kanarian saarilta tuodut hyllyntäytteet :)Anceli kirjoitti:
Nämä "mitalit" tulevat keräilykansioon, mukana on kirja Lapin kullankaivuun historiasta.
Tyttärenpoika perii aikanaan tuon kansion, sillä on rahallista arvoa, koska ovat vain tämän kerran tarjolla.
On ne kuitenkin parempia turhakkeita kuin Kanarian saarilta tuodut hyllyntäytteet :)Älä mittää, tiedät nukkekotiharrastukseni. Olen tuunannut monta kirpputorilta löytämääni nukkea ja omat aikoinaan keräämät kansallispukuiset nuket uusiokäyttöön, vaikka taitaa tuo minimaailmanikin olla jälkipolville aivan turha turhake.
korpikirjailija kirjoitti:
Älä mittää, tiedät nukkekotiharrastukseni. Olen tuunannut monta kirpputorilta löytämääni nukkea ja omat aikoinaan keräämät kansallispukuiset nuket uusiokäyttöön, vaikka taitaa tuo minimaailmanikin olla jälkipolville aivan turha turhake.
Pitäähän meillä jotakin puuhaa olla, sinä olet taitava käsistäsi.
Paljon on turhaa, kun alkaa miettiä, parempi ettei liikaa mietikään.
Tyttärenpojassa on isänäitinsä perintönä saamelaisverta, siksikin tuo Lappi-aihe kiinnosti.Kyllä miehetkin toisilleen joululahjoja ostaa, ainakin poikani vaihtaa parhaan kaverinsa kanssa joululahjat, jotain vitsikästä aina paketissa.
- ö-Öö
Postilaatikko on turhake.
Iteppä roudaat himaas sieltä aivopeusua. Poista lodju, ei muuten tule roskapostia. Ihan samaa kuin netissä, pitää vaan torjua paskaviestit.. Perinteisissä laatikoissa helppoa. sen kun kantaa mäkeen. Samaa netissäkin, jostörkyä, lopetat tilin.
Typerää natista, jos joku joskus itelles haluamaans kopperoon loudaa itelles epämieluisaa kamaa, siis julkiseen osoitteeseen. Mulla harvoin roskapostia, ei sähköladjussa, ei meileissä, ei postilaatikossa.
Haahaa, mulla on useita meiliosoja, useita paperipostiosojakin. Mitäkö, vitut kuulu sulle:D.
"Tutut tuntee, muista ei väliä.. "
DW=Ei vittu mullekaan kuulu montako osoitetta sulla on, mutta turhakkeelta tuntuu kerätä osoitteita.
- marittaja.muutenkin
Postiluukun yläpuolelle kyltti, Ei mainoksia eikä ilmaisjakelua,kiitos. Toimii ainakin krs-taloissa,itselläni vuosia ollut ja eipä ole asiaa lehtiroskikseen.
Ja tilaamani muut lehdet (2) annan ystäville kiertoon eteenpäin.Näitä samoja lehtisiä on jakopisteissä kauppojen eteisissä,sieltä voi ottaa halutessaan.
Puhelimessa on estonro,markkinakielto,ei tule soittoja mistään esim lehtimyyjiltä.Kun palasin Suomeen, ihmettelin kun ei tullut paikallista ilmaisjakelulehteä eikä mainoksia. Postiljoonilta kysyin, että onko hänellä ylimääräistä Koti-Kajaania hän antoi ja sanoi, että olet näköjään ottanut pois ...ei ilmaisjakelua ei mainoksia..kyltin, niin olen ...en ole hoksannut kyltin pois ottamista.
Tykkään toki lukea mainoksiakin.
Joillekin turhake, toiselle tarpeellinen tavara, enpä lähde turhaketta nimeämään.
Kirppari-ihmisenä minulle tuttu lause ; ) Jouluahjat ilmeisesti ostetaan uusina, ei kirppiksiltä, tai en minä tiedä.
korpikirjailija kirjoitti:
Kirppari-ihmisenä minulle tuttu lause ; ) Jouluahjat ilmeisesti ostetaan uusina, ei kirppiksiltä, tai en minä tiedä.
Tämän joulun trendi on just kierrätysvaatteet/kierrätystavarat, olen lukenut.
https://www.va.se/nyheter/2018/11/20/det-har-ar-arets-julklapp/
Ruotsin Victoriallakin oli Nobeljuhlissa äitinsä vanha leninki.
- Heikunkeikku
Minä en lueskele mainoksia. Niitä ei nimittäin postilaatikossani ole.
Postilaatikkoon olen laittanut tarran "ei mainoksia" ja sitten sen alle toisen tarran, että "ei ilmaisjakelulehtiä".
Helppoa semmoselle ihmiselle, joka ei tahdo lukea mainoksia.
Olin tänään kylässä mun veljen ja hänen vaimonsa luona. Juuri kyseisestä aiheesta oli puhe. Heille tulee mainoksia pilvin pimein ja kaikenmaailman lehtiä.
Kerroin veljen vaimolle, että on tosi kiva kuleksia kaupoissa ja tiirata tavarapaljoutta ja todeta itsekseen, että en tarvitse mitään.
Sanoin, että en kertakaikkisesti osta heräteostoksia, vaan vain ja ainoastaan sitä mitä tarvitsen.
Oikeesti-oikeesti ei tee mieli mitään. Pojan luona kävin myöskin tänään ja vihjasin, että hitto kun ulkoharjan varsi meni poikki ja pitäis uusi hankkia. Poika vastas että ei kannata ennen joulua.
Ymmärsin hänen yskänsä, minkä olin toivonutkin, että tullen saamaan uuden pihaharjan joululahjaksi:)Ihania nämä lapsemme. Tuo on hyvä tapa heittää lahjatoivomus. Tuostapa tuli mieleen, että pitää vaihtaa tänne kaupunkikotiin mökiltä tuomani harjaosa, varsi on vielä käyttökelpoinen ; )
- MökinMuorinen
Minulla myös on luukulla kielto mainoksille, mutta ilmaisjakelulehdet ovat tervetulleita, mm. paikallinen kylälehti, alueellinen lehti n. kerran kuukaudessa, pari vuosikalenteria, kansalaisopiston kurssivihkonen, linja-autojen aikataulut, joskus tulee kissan- tai koiranruoka näytepakkauksia, nuo noin niinku tarpeellisina esimerkkeinä.
Tiirailen kyllä netistä ruokakauppojen mainoksia, sillä suunnittelemalla aterioita tarjousten mukaan säästän pitkän euron ruokalaskussa.
Joululahjoiksi tänäkin vuonna vain kirjekuoria, lahjakortteja ja lupauksia ;)
Että ilahduin. Olin työkeikalla ja sai joululahjan. Eikä ole turhake kasvissyöjille ehkä. Sain seitenkiloisen tuoreen joulukinkun. Haen se ensi viikonlopulla kaupasta ja paistan.
Nyt kirkkoon joululauluja laulamaan ; ))
Hyvällä mielellä kohti joulua.- makustellen
Olin tänään kaupungin joulumessuilla.Oli maisteltavaa ja haisteltavaa,kaikenlaista "turhakettakin" jotka sitten muutaman vuoden päästä ovat kirppareiden hyllyillä.
Sorruin mausteisiin mutta kun kardemumma ja vaniljasokeri oli loppu niin en katsonut niitä turhakkeiksi.Kalansuolaakin löytyi,missä oli tillit ja sokerit,pippurit valmiina.Ja mikä oli uusi tieto arvoisalta mukavalta mieheltä,että ainakin vieraskahvi kannattaa säilyttää jääkaapissa,samoin kardemumma.Jopa pakkasessa!
Kaikkea sitä oppii tai kuulee tässä iässä.Ja että mausteet vanhenee aika nopesti,ja pitää olla hyvin suljetuissa purkeissa valolta suojattuna.
Tulikin maustehyllyn siivous,siksiköhän 6 v sitten Santorinilta tuomani kanamauste on niin pahaa että itse kanakin maistuu pahalle,tai kanaruoat.Samoin musta vaniljajauhe,ym.
Mutta kun myyvät niin isoissa pusseissa että pitäs ostaessa jakaa tuttaville että tulis käytettyä ajoissa.
Mausteiden käyttö on näin pienessä taloudessa minimaalista suhteutettuna siihen jos ja kun laittaa paljon ja isoja annoksia.No, hyvänen aeka sentään. Sinua on höynätty. Ei ne maosteet vanahene. Enti vanhaa mausteita tuotiin laivojen ruumissa kuukausitolokulla kaoppasatamiin.. Sitten kun ne kauppiaitten mukana levisivät käyttäjille aekaa oli kulunut roimasti siitä kun ne jostain kaokaa matkansa alakovat.
Kauopan tekkoahan se on kun saahaan myytyä uutta, vaekka vanahaa on purtiloissa. Semmonen ajatus tuli mieleen maosteista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomessa on meneillään boomereiden kosto
1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä822668IPCC romahtaa
Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl531920Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?
Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri981902Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?
Loviisan satamaan tuotiin laivalastillinen pähkinänkuoria Norsunluurannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al321574- 911510
Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle
Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t251508- 1401237
Anabaptismin kirous
Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä4161103Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet
Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa254997Pelolla pakottaminen
Kristinusko on tuovinaan valoa ja toivoa, mutta ensin pitää olla pimeyttä ja toivottomutta jotta joku valoa ja toivoa ha624966