Henk.koht. avustajan edut kuka tietää?

Ggggg

Pitääkö henkilökohtaiselle avustajalle tarjota ruuat jos käy syömässä avustajan kanssa ravintolassa.

7

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgfdjhghj

      Henkilökohtaiseksi avustajaksi ihminen ryhtyy vain viimeisessä taloudellisessa hädässä. Olisi siis julmaa viedä häntä katselemaan, kun vammainen mussuttaa ruokaa ravintolassa. Pyyhkimään kuolaa suupielistä ja tarjoamaan lautasliinaa ja hammastikkuja. Eikä ravintolaan oikein voi viedä omia eväitäänkään. Ehdottaisin, että jos sinulla ei ole varaa maksaa avustajasi ravintolakäyntiä, tarjoa hänelle ruoka kotonasi ennen lähtöä, tai anna edes pitää ruokataukonsa ennen ravintolaan lähtöä.

      Tosin jos menet roskaruokakuppilaan, et voi pakottaa köyhääkään avustajaasi syömään sitä moskaa.

      Nämä nyt vain omia mielipiteitäni. En tiedä, onko jotain vakiintunutta käytäntöä asiassa. Oletteko muuten kuulleet, että Jyväskylässä on ensi vuonna kurssi henkilökohtaisille avustajille! Lahdessakin taitaa olla. Olisi ihan mukava verkostoitua muiden avustajien kanssa ja oppia niksejä hommissaan.

    • Wyatt

      Takapuoli pitää pyyhkiä. Avustettava ei ole allerginen ulosteen hajulle vaikka muut hajut tuottaisivatkin tuskaa.

    • Citykani

      Niinpä. Avustettavan mukaan ei kestänyt hajuja tai tulee migreeni. Itse suihkutteli painedödöä jopa vaatteisiin ja itselleni kävi henkeen koko työvuoron. Piti olla hajuton näköjään koski vain avustajaa. Muitakin ristiriitaisuuksia löytyy samantyyppisiä. Vammaiset saa näkyä. Entä avustajat?

    • fhgfjhgjk

      Minä ja vammaiseni saatiin jonkunlainen epävirallinen porttikielto paikalliselle terassille, kun hän halusi sinne kahville ja pullalle joka viikko ja minä en ostanut mitään. Lopulta tuskastunut omistaja pyysi minua ottamaan kahvia ilmaiseksi sen sijaan, että istuin tyhjin suin kuolaavan avustettavani vieressä. Kieltäydyin, koska en juo myrkynmustaa kahvia, vaikka maksettaisiin - menisi yöunet. Kerran, kun työntelin taas vammaiskärryjä sinne, ovi oli lukossa. Ei mitään selityksiä. Oletan, että ovi avattiin heti, kun käännyimme pois.

      • laukas

        Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?


      • nmmb
        laukas kirjoitti:

        Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?

        En tiedä, mutta haluaisiko joku työskennellä kummallekaan noista?


    • Minä olen työskennellyt avustajana nyt 3 vuotta ja etuja (joiden eteen kyllä tehdään töitä tai ollaan töissä):

      *ilmaiset elokuvat (lippuja ei saa netistä tilattua)
      *ilmaiset matkat (ainakin junissa sekä busseissa)
      * ilmaiset festarit --> hox, vaatii varmistuksen
      *ilmaiset keikat (tämäkin kannattaa varmistaa ajoissa)


      Mielestäni avustettavan ei tarvitse tilata mitään, jos menee avustettavan kanssa syömään.
      Minä kyllä selvittäisin tuon asian sen baarin terassin kanssa - voit sanoa, että olit työtehtävissä eikä sen aikana voi nauttia alkoholia! Avustajalle ei tarvitse avustettavan tarjota ruokia, vaan hän kustantaa ne itse. Toki jos ei ole rahaa mukana, niin täytyy sopia takaisinmaksukäytäntö.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1525
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      171
      1230
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1070
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      967
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      890
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      66
      803
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      787
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      744
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe