Pitääkö henkilökohtaiselle avustajalle tarjota ruuat jos käy syömässä avustajan kanssa ravintolassa.
Henk.koht. avustajan edut kuka tietää?
7
426
Vastaukset
- fgfdjhghj
Henkilökohtaiseksi avustajaksi ihminen ryhtyy vain viimeisessä taloudellisessa hädässä. Olisi siis julmaa viedä häntä katselemaan, kun vammainen mussuttaa ruokaa ravintolassa. Pyyhkimään kuolaa suupielistä ja tarjoamaan lautasliinaa ja hammastikkuja. Eikä ravintolaan oikein voi viedä omia eväitäänkään. Ehdottaisin, että jos sinulla ei ole varaa maksaa avustajasi ravintolakäyntiä, tarjoa hänelle ruoka kotonasi ennen lähtöä, tai anna edes pitää ruokataukonsa ennen ravintolaan lähtöä.
Tosin jos menet roskaruokakuppilaan, et voi pakottaa köyhääkään avustajaasi syömään sitä moskaa.
Nämä nyt vain omia mielipiteitäni. En tiedä, onko jotain vakiintunutta käytäntöä asiassa. Oletteko muuten kuulleet, että Jyväskylässä on ensi vuonna kurssi henkilökohtaisille avustajille! Lahdessakin taitaa olla. Olisi ihan mukava verkostoitua muiden avustajien kanssa ja oppia niksejä hommissaan. - Wyatt
Takapuoli pitää pyyhkiä. Avustettava ei ole allerginen ulosteen hajulle vaikka muut hajut tuottaisivatkin tuskaa.
- Citykani
Niinpä. Avustettavan mukaan ei kestänyt hajuja tai tulee migreeni. Itse suihkutteli painedödöä jopa vaatteisiin ja itselleni kävi henkeen koko työvuoron. Piti olla hajuton näköjään koski vain avustajaa. Muitakin ristiriitaisuuksia löytyy samantyyppisiä. Vammaiset saa näkyä. Entä avustajat?
- fhgfjhgjk
Minä ja vammaiseni saatiin jonkunlainen epävirallinen porttikielto paikalliselle terassille, kun hän halusi sinne kahville ja pullalle joka viikko ja minä en ostanut mitään. Lopulta tuskastunut omistaja pyysi minua ottamaan kahvia ilmaiseksi sen sijaan, että istuin tyhjin suin kuolaavan avustettavani vieressä. Kieltäydyin, koska en juo myrkynmustaa kahvia, vaikka maksettaisiin - menisi yöunet. Kerran, kun työntelin taas vammaiskärryjä sinne, ovi oli lukossa. Ei mitään selityksiä. Oletan, että ovi avattiin heti, kun käännyimme pois.
- laukas
Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?
- nmmb
laukas kirjoitti:
Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?
En tiedä, mutta haluaisiko joku työskennellä kummallekaan noista?
Minä olen työskennellyt avustajana nyt 3 vuotta ja etuja (joiden eteen kyllä tehdään töitä tai ollaan töissä):
*ilmaiset elokuvat (lippuja ei saa netistä tilattua)
*ilmaiset matkat (ainakin junissa sekä busseissa)
* ilmaiset festarit --> hox, vaatii varmistuksen
*ilmaiset keikat (tämäkin kannattaa varmistaa ajoissa)
Mielestäni avustettavan ei tarvitse tilata mitään, jos menee avustettavan kanssa syömään.
Minä kyllä selvittäisin tuon asian sen baarin terassin kanssa - voit sanoa, että olit työtehtävissä eikä sen aikana voi nauttia alkoholia! Avustajalle ei tarvitse avustettavan tarjota ruokia, vaan hän kustantaa ne itse. Toki jos ei ole rahaa mukana, niin täytyy sopia takaisinmaksukäytäntö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä631782- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1281277- 1401064
- 101917
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625