Henk.koht. avustajan edut kuka tietää?

Ggggg

Pitääkö henkilökohtaiselle avustajalle tarjota ruuat jos käy syömässä avustajan kanssa ravintolassa.

7

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgfdjhghj

Henkilökohtaiseksi avustajaksi ihminen ryhtyy vain viimeisessä taloudellisessa hädässä. Olisi siis julmaa viedä häntä katselemaan, kun vammainen mussuttaa ruokaa ravintolassa. Pyyhkimään kuolaa suupielistä ja tarjoamaan lautasliinaa ja hammastikkuja. Eikä ravintolaan oikein voi viedä omia eväitäänkään. Ehdottaisin, että jos sinulla ei ole varaa maksaa avustajasi ravintolakäyntiä, tarjoa hänelle ruoka kotonasi ennen lähtöä, tai anna edes pitää ruokataukonsa ennen ravintolaan lähtöä.

Tosin jos menet roskaruokakuppilaan, et voi pakottaa köyhääkään avustajaasi syömään sitä moskaa.

Nämä nyt vain omia mielipiteitäni. En tiedä, onko jotain vakiintunutta käytäntöä asiassa. Oletteko muuten kuulleet, että Jyväskylässä on ensi vuonna kurssi henkilökohtaisille avustajille! Lahdessakin taitaa olla. Olisi ihan mukava verkostoitua muiden avustajien kanssa ja oppia niksejä hommissaan.

• Wyatt

Takapuoli pitää pyyhkiä. Avustettava ei ole allerginen ulosteen hajulle vaikka muut hajut tuottaisivatkin tuskaa.

• Citykani

Niinpä. Avustettavan mukaan ei kestänyt hajuja tai tulee migreeni. Itse suihkutteli painedödöä jopa vaatteisiin ja itselleni kävi henkeen koko työvuoron. Piti olla hajuton näköjään koski vain avustajaa. Muitakin ristiriitaisuuksia löytyy samantyyppisiä. Vammaiset saa näkyä. Entä avustajat?

• fhgfjhgjk

Minä ja vammaiseni saatiin jonkunlainen epävirallinen porttikielto paikalliselle terassille, kun hän halusi sinne kahville ja pullalle joka viikko ja minä en ostanut mitään. Lopulta tuskastunut omistaja pyysi minua ottamaan kahvia ilmaiseksi sen sijaan, että istuin tyhjin suin kuolaavan avustettavani vieressä. Kieltäydyin, koska en juo myrkynmustaa kahvia, vaikka maksettaisiin - menisi yöunet. Kerran, kun työntelin taas vammaiskärryjä sinne, ovi oli lukossa. Ei mitään selityksiä. Oletan, että ovi avattiin heti, kun käännyimme pois.

• laukas

Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?

• nmmb
        laukas kirjoitti:

Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?

En tiedä, mutta haluaisiko joku työskennellä kummallekaan noista?

• Minä olen työskennellyt avustajana nyt 3 vuotta ja etuja (joiden eteen kyllä tehdään töitä tai ollaan töissä):

*ilmaiset elokuvat (lippuja ei saa netistä tilattua)
      *ilmaiset matkat (ainakin junissa sekä busseissa)
      * ilmaiset festarit --> hox, vaatii varmistuksen
      *ilmaiset keikat (tämäkin kannattaa varmistaa ajoissa)

Mielestäni avustettavan ei tarvitse tilata mitään, jos menee avustettavan kanssa syömään.
      Minä kyllä selvittäisin tuon asian sen baarin terassin kanssa - voit sanoa, että olit työtehtävissä eikä sen aikana voi nauttia alkoholia! Avustajalle ei tarvitse avustettavan tarjota ruokia, vaan hän kustantaa ne itse. Toki jos ei ole rahaa mukana, niin täytyy sopia takaisinmaksukäytäntö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      93
      2168
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2132
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      58
      1048
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      68
      969
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe