Henk.koht. avustajan edut kuka tietää?

Ggggg

Pitääkö henkilökohtaiselle avustajalle tarjota ruuat jos käy syömässä avustajan kanssa ravintolassa.

7

256

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgfdjhghj

Henkilökohtaiseksi avustajaksi ihminen ryhtyy vain viimeisessä taloudellisessa hädässä. Olisi siis julmaa viedä häntä katselemaan, kun vammainen mussuttaa ruokaa ravintolassa. Pyyhkimään kuolaa suupielistä ja tarjoamaan lautasliinaa ja hammastikkuja. Eikä ravintolaan oikein voi viedä omia eväitäänkään. Ehdottaisin, että jos sinulla ei ole varaa maksaa avustajasi ravintolakäyntiä, tarjoa hänelle ruoka kotonasi ennen lähtöä, tai anna edes pitää ruokataukonsa ennen ravintolaan lähtöä.

Tosin jos menet roskaruokakuppilaan, et voi pakottaa köyhääkään avustajaasi syömään sitä moskaa.

Nämä nyt vain omia mielipiteitäni. En tiedä, onko jotain vakiintunutta käytäntöä asiassa. Oletteko muuten kuulleet, että Jyväskylässä on ensi vuonna kurssi henkilökohtaisille avustajille! Lahdessakin taitaa olla. Olisi ihan mukava verkostoitua muiden avustajien kanssa ja oppia niksejä hommissaan.

• Wyatt

Takapuoli pitää pyyhkiä. Avustettava ei ole allerginen ulosteen hajulle vaikka muut hajut tuottaisivatkin tuskaa.

• Citykani

Niinpä. Avustettavan mukaan ei kestänyt hajuja tai tulee migreeni. Itse suihkutteli painedödöä jopa vaatteisiin ja itselleni kävi henkeen koko työvuoron. Piti olla hajuton näköjään koski vain avustajaa. Muitakin ristiriitaisuuksia löytyy samantyyppisiä. Vammaiset saa näkyä. Entä avustajat?

• fhgfjhgjk

Minä ja vammaiseni saatiin jonkunlainen epävirallinen porttikielto paikalliselle terassille, kun hän halusi sinne kahville ja pullalle joka viikko ja minä en ostanut mitään. Lopulta tuskastunut omistaja pyysi minua ottamaan kahvia ilmaiseksi sen sijaan, että istuin tyhjin suin kuolaavan avustettavani vieressä. Kieltäydyin, koska en juo myrkynmustaa kahvia, vaikka maksettaisiin - menisi yöunet. Kerran, kun työntelin taas vammaiskärryjä sinne, ovi oli lukossa. Ei mitään selityksiä. Oletan, että ovi avattiin heti, kun käännyimme pois.

• laukas

Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?

• nmmb
        laukas kirjoitti:

Voiko avustaja tehdä töitä esim Adatossa ja Medicumissa samaan aikaan?

En tiedä, mutta haluaisiko joku työskennellä kummallekaan noista?

• Minä olen työskennellyt avustajana nyt 3 vuotta ja etuja (joiden eteen kyllä tehdään töitä tai ollaan töissä):

*ilmaiset elokuvat (lippuja ei saa netistä tilattua)
      *ilmaiset matkat (ainakin junissa sekä busseissa)
      * ilmaiset festarit --> hox, vaatii varmistuksen
      *ilmaiset keikat (tämäkin kannattaa varmistaa ajoissa)

Mielestäni avustettavan ei tarvitse tilata mitään, jos menee avustettavan kanssa syömään.
      Minä kyllä selvittäisin tuon asian sen baarin terassin kanssa - voit sanoa, että olit työtehtävissä eikä sen aikana voi nauttia alkoholia! Avustajalle ei tarvitse avustettavan tarjota ruokia, vaan hän kustantaa ne itse. Toki jos ei ole rahaa mukana, niin täytyy sopia takaisinmaksukäytäntö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      31
      2562
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2541
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2534
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      92
      1956
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      33
      1845
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      312
      1688
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1506
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1358
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1108
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      27
      1093
    Aihe