https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nama-ovat-euroopan-eri-maiden-suosituimmat-autot-ruotsalaiset-taysin-omassa-kategoriassaan/5428afea-6636-3122-9c41-b35e1bcc26c0
SKODA OCTAVIA MYYDYIN MALLI VAURAASSA SVEITSISSÄ
MYÖS SUOMESSA JA VIROSSA SUOSITUIN AUTOMALLI
Skoda suosituin mm. Sveitsissä
25
<50
Vastaukset
- Ihanoikeesti
Sveitsi onkin poikkeus jostain kumman syystä. Varmasti siihenkin löytyy joku selkeä syy.
Skoda on suosituin ennenkaikkea itäisen Euroopan maissa ja maissa, joissa autokanta on muutenkin heikompaa. Siksi Skoda on aika luonteva näihin maihin.- hessumopo
Jos Suomen autokanta on heikompaa, niin silloinhan myös Toyota kuuluu siihen samaan ryhmään. Saksassa, jossa autoistuminen on pidemmällä, ei Toyotaa juuri tilastoissa näy. Sen sijaan Skodaa arvostetaan niin paljon, että se on Saksan ulkopuolella valmistetuista suosituin.
- Helvetica
Sveitsin tilastoihin liittyy luonnollinen selitys. Neljäsosa Sveitsin 8 miljoonasta asukkaasta on tulleet maahan muualta. Suuri osa noista muuttajista tuo mukanaan Skoodansa ja pakkaavat vanhasta tottumuksesta ostaa vielä lisää noita itäpulkkia.
- kuha.kysy
Helvetica kirjoitti:
Sveitsin tilastoihin liittyy luonnollinen selitys. Neljäsosa Sveitsin 8 miljoonasta asukkaasta on tulleet maahan muualta. Suuri osa noista muuttajista tuo mukanaan Skoodansa ja pakkaavat vanhasta tottumuksesta ostaa vielä lisää noita itäpulkkia.
Mutta miksi Skoda? Miksei vaikkapa Toyota?
- Selväsyy
kuha.kysy kirjoitti:
Mutta miksi Skoda? Miksei vaikkapa Toyota?
Skotaa pidetään edelleen simppelinä ja helposti korjattavana, joka kylästä löytyy joku seppä joka osaa maakaroida skotan jonkinlaiseen ajokuntoon. Tojon osalta vaaditaan jo tietokoneet ja vehkeet ja erikoistuneet ja koulutetut huoltomiehet.
- ItseEnOstais
Neuvostoliiton aikaan Ladakin oli Suomen suosituimpia merkkejä enkä henkilökohtaisesti ole aivan vakuuttunut siitä että se olisi ollut paras millään mittarilla, melkein väittäisin että Ladan kova myynti oli Suomen ulkopolitiikan heijastuma, nyt EUvostoliiton aikaan meillä on erilainen ulkopolitiikan heijastuma. Nyt ostetaan saksalaisen konsernin autoja(monella eri brändillä) joissa on suunniteltu elinkaari, toisin sanoen tarkoituksella tehty itsetuho. Octaviaan, Golffiin ja muihin konsernin merkkeihin kannattaisi omissa laskelmissaan lisätä hintaan 7500€ ja miettiä onko se siihen hintaan vielä hyvä auto, koska sen verran enemmän talouden ostovoima heikkenee helposti verrattuna joihinkin muihin merkkeihin jollain järkevällä pitoajalla. Yksi syy autoliikkeiden hyvityshinta, vaikkei myyntihetkellä autossa olisi mitään vikaa tarjotaan siitä 5000€ liian vähän koska autoliikkeen arvion mukaan vaihdelaatikko tai moottori hajoaa kuitenkin ja näin autoliike ikäänkuin maksattaa sen edellisella omistajalla, saati maksaisi itse lystin. Toinen syy on että vaikka 2vuotta pito on erittäin halpaa ja ehkä 5vuoteen asti suht turvallista niin 7vuoden kohdalla sulta tarttis olla jo saatu pari tonnia nyhdettyä, mielellään kerta jysäyksenä, sen jälkeen vuosi väliä jonka jälkeen nouseva summa ja tiheentyvä väli alkaen parista satasesta ja päättyen siihen kun omistaja toteaa että nyt riittää.
- skodajulli
Ladan sai aikoinaan samalla hinnalla kuin kusiaisen, minin tai rättärin. Lada oli kuitenkin tilavuudeltaan perheauto. En muista, että Lada ja Mersu olisivat koskaan olleet minkään lehden autovertailussa molemmat mukana. Nykyään lehdet vertailevat Skodaa ja Mersua, ja Skoda jopa voittaa vertailun.
- muistetaanpas_tämäkin
skodajulli kirjoitti:
Ladan sai aikoinaan samalla hinnalla kuin kusiaisen, minin tai rättärin. Lada oli kuitenkin tilavuudeltaan perheauto. En muista, että Lada ja Mersu olisivat koskaan olleet minkään lehden autovertailussa molemmat mukana. Nykyään lehdet vertailevat Skodaa ja Mersua, ja Skoda jopa voittaa vertailun.
Olennaista oli aikoinaan valtiovallan huseeraaminen: oikein lailla sallittiin itäautoille (pl. japanilaiset) pidemmät osamaksuajat.
- 2JZ-GTE
muistetaanpas_tämäkin kirjoitti:
Olennaista oli aikoinaan valtiovallan huseeraaminen: oikein lailla sallittiin itäautoille (pl. japanilaiset) pidemmät osamaksuajat.
Näin EUvostoliiton aikaan on määrätty tullit kaikille EU:n ulkopuolelta tuleville autoille, toisin sanoen maailman autoteollisuuden kirjosta varsinkin kaikki harvinaisemmat mallit eivät kannata tuoda EU:n alueelle ja moni erikoismalli onkin yhtäkkiä lakannut tulemasta.
Suomalaiset eivät siis osta parasta mihin omat rahat riittävät, vaikka näin kuvittelevatkin.
- IhmetelläTäytyy
Miksiköhän skeida ei ole suosituin saksassa, kun se on niin erinomaisen hyvä?
- turvaavat_duunipaikkoja
Saksalainen peruskuluttaja on suoraselkäinen ja ostaa saksalaista, siinä eivät mitkään erinomaiset hyvyydet paina.
- SelfGoooool
Niin. Että ostaisivat sitä enemmän kuin Volkkaria ja Audia sekä muita "omia" merkkkejä? Minkähän takia Ranskassa ostetaan Renaulttia, vaikka Dacia on niin erinomaisen hyvä, paljon jopa Skodaa parempi, kuten täällä kerrotaan?
Ja Toyota on paras auto, mutta Saksassa eivät osta? Saksa onkin paska maa, tiesi jo entinenkin tullivirkailija. - tilastotieteilijä
Mutta sehän on suosittu Saksassa. Tuontiautoista menestyy parhaiten.
Alkuvuoden myyntilukuja (tammikuu-marraskuu)
1. VW 601991 kpl
2. Mercedes 296287
3. BMW 240192
4. Audi 238664
5. Ford 234612
6. Opel 212373
7. Skoda 184598
Esim. Toyota on saanut autojaan kaupaksi Saksassa vajaat puolet siitä mitä Skoda. Nissan vielä vähemmän.
Ja sitten etukäteen kumotaan se vastaväite, minkä kriitikko aina tekee. "Vain siirtotyöläiset ja entisen Itä-Saksan asukkaat ostavat Skodaa". No mikseivät ne osta Toyotaa tai Nissania? - aivanIhanaaVaiMitäHolost
Skoda on todella suosittu Saksassa, mutta tehtaat ei riitä täyttämään kysyntää, eli halua ostaa olisi, mutta tavaraa i riitä noin suureen kysyntään.
Toyotalla riittäisi tuotantokapasiteetti, mutta ne kikkareet ei vaan kelpaa autoilukansalle. - Avemies
tilastotieteilijä kirjoitti:
Mutta sehän on suosittu Saksassa. Tuontiautoista menestyy parhaiten.
Alkuvuoden myyntilukuja (tammikuu-marraskuu)
1. VW 601991 kpl
2. Mercedes 296287
3. BMW 240192
4. Audi 238664
5. Ford 234612
6. Opel 212373
7. Skoda 184598
Esim. Toyota on saanut autojaan kaupaksi Saksassa vajaat puolet siitä mitä Skoda. Nissan vielä vähemmän.
Ja sitten etukäteen kumotaan se vastaväite, minkä kriitikko aina tekee. "Vain siirtotyöläiset ja entisen Itä-Saksan asukkaat ostavat Skodaa". No mikseivät ne osta Toyotaa tai Nissania?Saksalaiset ostaa vain Saksalaisia tuotteita. Tai sellaisia mitkä on Saksassa suunniteltu. Skoda kuuluu vw konserniin ja on täten Saksassa suunniteltu, mutta Toyota sen sijaan on Japanissa tai Britaniassa suunniteltu kuten myös Nissan. Sakut eivät luota kuin omaan suunnitteluun ja valmistukseen.
Itäblokissa pidetään itäautoista.
- KaruTotuus
Sveitsissä on paljon Balkanilta ja ent. Ivy-maista tullutta aputyö- ja siirtotyövoimaa. He niillä Skottosilla ajavat, eivät suinkaan sveitsiläiset pankkiirit.
- etSäTyhmäOle
Oletkin melkoinen metropoliitti ja hyvin perillä Sveitsin työmarkkinoista.
- KaruTotuus
Kyl ja sit mie ajelen helikopterilla siel aina viikonloppuisin, huitasen tosta Itämeren ja Alppien yli pot pot pot pot parissa tunnissa ja käyn tsekkaamassa aina autokannan. Sveitsiläinen lempinimeni on Tople Rone Alpen-Jäger.
- KaruTotuus
Tuon aina mukanani kolmea tuotetta lentsikkakentältä Bernistä: suklaatia, käkikelloja ja hajuvettä koiralleni. AAAAH
- Hilipatipippa
Skoda on edullinen, matalan budjetin kulkuneuvo. Skodaa ostavat velaksi pätkätyöläiset, matalapalkkaiset ja muut vanhat Neuvostoliittoa ikävöimään jääneet entiset kommunistit.
Suomen valtio ostaa myös näitä autoja käyttöönsä kuten teki muutama vuosi sitten Ladojenkin kohdalla.
Pienipalkkainen virkamies on valtakunnan kärsijä joutuessaan kärvistelemään Skodan ohjauspyörän takana.
Saakohan siihen jotain haittalisäkorvausta?- kriitikkoliturgiaa
Ihailen tätä puppukirjoitusten tekijää. Aamuyön tunteinakin se pystyy kehittämään Finlandia-palkinnon tasoista fantasiaa. Onko meillä tässä uusi Hotakainen tai Tuomas Kyrö?
- Ajankohtainenkakkonen
Näyttää pukkaavan dokumenttia.
- HolistillePähkinöitä
Vakiopanelistimme Holisti pystyy alittamaan jopa itsensä mihin kellon aikaan tahansa. Lienee syynä lääkityksen epäonnistuminen ja liikuntakyvyttömyys liitettynä kouluttamattomuuteen ja ikuiseen murrosikään joka ei valmistu koskaan.
- skodajulli
"Skodaa ostavat velaksi pätkätyöläiset, matalapalkkaiset ja muut vanhat Neuvostoliittoa ikävöimään jääneet entiset kommunistit"
En kuulu tuohon porukkaan.
"Pienipalkkainen virkamies on valtakunnan kärsijä joutuessaan kärvistelemään Skodan ohjauspyörän takana."
En kuulu tuohonkaan porukkaan.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758