Varoittakaa vanhuksia

Gyyber

Imatralla kiertää huijari joka soittaa ja lupaa vanhuksille halvempia liittymiä, vakuutuksia ym.. ja tulee kotikäynnille ja ottaa palveluistaan tähtitieteellisiä summia.. ovs nordic löyty kaverin tiedoilla... älkääkä luvatko mitään puhelimessa, suullinen sopimus yhtä pätevä nyt monen sadan euron lasku maksettavana.

39

831

    Vastaukset

    • minkä näköinen herrasmies ?

      • Tuskinpa soittelee videopuheluita...


      • ÄlyHoiMiksiJätit kirjoitti:

        Tuskinpa soittelee videopuheluita...

        No ei varmaankaa, täytyisi saada kaupuskelijoille pakolliseksi.


    • Että minkähän näköinen oli ?

      • Googlettamalla kyllä löytyy kahden kaverin kuvatkin, jos ulkonäkö kiinnostaa.


    • Joo isälläni riitti laskun tulemiseen pelkkä sisällä päästäminen =( 150€ Meni kuin tuhka tuuleen.

      • Miten se on mahdollista ?
        Täytyyhän olla joku järkevä
        asia ennenkuin lasku tulee?
        Mistä asiasta se lasku tuli ja
        mitä siinä sovittiin . Sovittiinko
        joku postinuyntituotteen ostaminen vai mikä!
        Jos joku kerra on ostanut
        jotain , niin eikseki voi palauttaa
        sitten jos ei haluakaan ostaa !
        Jos on jyridiben ongelma niin
        sitten kai ehkä kuluttajansuoja
        asiamieheksi tai poliisille ,
        Tai sitten vain palauttaa tuotteen
        ja laskun ja siitä kannattaa ottaa
        selvä todiste että on palauttanut.
        Ykeensähännbiidsä on 14 vrk netto , his ei sen sisällä maksa , niin palauttaa voi e
        ehkä kuitenkin !


      • Hän myy konsultointi apua vanhuksille.. internettiä ihmiselle jolla ei ole tietokonetta kännykkää ym. Kaikilla ri ole sukulaisia edunvalvojaa...


      • voijotaintehdä kirjoitti:

        Miten se on mahdollista ?
        Täytyyhän olla joku järkevä
        asia ennenkuin lasku tulee?
        Mistä asiasta se lasku tuli ja
        mitä siinä sovittiin . Sovittiinko
        joku postinuyntituotteen ostaminen vai mikä!
        Jos joku kerra on ostanut
        jotain , niin eikseki voi palauttaa
        sitten jos ei haluakaan ostaa !
        Jos on jyridiben ongelma niin
        sitten kai ehkä kuluttajansuoja
        asiamieheksi tai poliisille ,
        Tai sitten vain palauttaa tuotteen
        ja laskun ja siitä kannattaa ottaa
        selvä todiste että on palauttanut.
        Ykeensähännbiidsä on 14 vrk netto , his ei sen sisällä maksa , niin palauttaa voi e
        ehkä kuitenkin !

        Kaverit käyvät etsimässä halvemmat vakuutukset ja netti- sekä puhelin liittymät ja laskuttavat laskannallisista säästöistä, jotka tulisivat kahden vuoden aikana. Ja laksu kahden vuoden säästöistä tulee sitten HETI!!!

        Itse selvittelytyöhön heillä menee varmaan 15 min ja heidän mukaan tällä palvelulla ei ole 14 vrk:n peruutusoikeutta, kun ovat jo tehneet työn.

        Tämä menee kategoriaan "rehellinen" vanhusten kotimyynti!!! Jep, jep


      • voijotaintehdä kirjoitti:

        Miten se on mahdollista ?
        Täytyyhän olla joku järkevä
        asia ennenkuin lasku tulee?
        Mistä asiasta se lasku tuli ja
        mitä siinä sovittiin . Sovittiinko
        joku postinuyntituotteen ostaminen vai mikä!
        Jos joku kerra on ostanut
        jotain , niin eikseki voi palauttaa
        sitten jos ei haluakaan ostaa !
        Jos on jyridiben ongelma niin
        sitten kai ehkä kuluttajansuoja
        asiamieheksi tai poliisille ,
        Tai sitten vain palauttaa tuotteen
        ja laskun ja siitä kannattaa ottaa
        selvä todiste että on palauttanut.
        Ykeensähännbiidsä on 14 vrk netto , his ei sen sisällä maksa , niin palauttaa voi e
        ehkä kuitenkin !

        Joo minulle kerrottiin kun rupesin riitelemään maksusta niin sanottiinn ettei kukaan ole saanut rahojaan takaisin. Siis tämä virma laskuttaa tyhjästä, ja ilmeisesti suomessa voi tehdä näin. Olen ilmoittanut Kuluttajanriitalautakunnallae, sieltä SUOSITELLAAN K&A Konsultoinnin maksamaan minulle takaisin maksamani lähes tuhat euroo.
        Mutta täällä suomessa pystyy tekemmän mitä vaan.


    • Saa kai sitä
      konsultointipalveluja myydä .
      Joa ostaa vaikka tietokoneen , niin
      jonkunhan täytyy neuvoa käyttö !

      • Jep tottakai dementoitunu vanhus joka ei osaa käyttää mitään sähkö vehkeitä tarvitsee internettiä =)


      • Konnaseon kirjoitti:

        Jep tottakai dementoitunu vanhus joka ei osaa käyttää mitään sähkö vehkeitä tarvitsee internettiä =)

        Joo saa kyllä myydä, mutta voisi kertoa rehellisesti tulevasta pirun isosta laskusta suoraan vanhukselle. Kukakohan vanhus ostaisi palvelua, jos tietäisi millainen lasku tipahtaa postiluukusta heti lähipäivinä


    • Jos tulisikin vain satasien lasku. Menee helposti yli tonnin ja kun lasku tulee heti myynnin jälkeen, niin siinä on eläkeläiset ihmeissään maksamisen kanssa. Ja vielä kun heti tulevasta laskusta ei kerrota sanallakaan, niin siinähän eläkeläiset ihmettelevät!!!

    • Hyvä idea vanhusten kotihoitoon Imatralla.Se videovalvonta.Tietääpähän paremmin millaiset veijarit käyvät kylässä.Pitäähän kotirauha olla kaikenlaisia oveen koputtajia vastaan.

      • Nyt prkl loppu se mustamaalaaminen. Kaverit tekevät saatanan kovaa duunia ja ovat huomenna wall streetin wolffeja!! Ei ole helppo menestyä Suomessa kun heti on kateelliset 40h viikkoduunarit aukomassa päätään!! Ettekö ymmärrä ettö nää kaverit painaa wörkkii 247 ja vielä satanen lasissa??? Vähän kunnioitusta, mutta viimeistään sitten kun on lambo alla!


      • Seppi kirjoitti:

        Nyt prkl loppu se mustamaalaaminen. Kaverit tekevät saatanan kovaa duunia ja ovat huomenna wall streetin wolffeja!! Ei ole helppo menestyä Suomessa kun heti on kateelliset 40h viikkoduunarit aukomassa päätään!! Ettekö ymmärrä ettö nää kaverit painaa wörkkii 247 ja vielä satanen lasissa??? Vähän kunnioitusta, mutta viimeistään sitten kun on lambo alla!

        Oletkos Seppi hakemassa pojilta töitä, kun noin puolustelet? Mieti nyt hetki kuitenkin reavalintaas, niin ei tartte vanhana sit hävetä tekemisiäs


      • Duunarit kirjoitti:

        Oletkos Seppi hakemassa pojilta töitä, kun noin puolustelet? Mieti nyt hetki kuitenkin reavalintaas, niin ei tartte vanhana sit hävetä tekemisiäs

        Varmasti haen jos siltä tuntuu. Katsele sinä sitten kateellisena laina-autostani s mersuni rekisteritiedot ja pilaa päiväsi sillä ;) hyvää kesää


    • Tee mitä teet sinua arvostetaan, eikun arvostellaan.

      • En ihan ymmärrä sun kommentointia. Oletkos yhtään seurannut uutisointia vanhusten kotimyynnistä? Tässä On kyse ihan samasta eli painostavasta kotimyynnistä, jossa vanhus ei tiedä mitä on ostamassa ja mitä taloudellisia seuraamuksia sillä on. Hyvin on myös normi kotimyynnin kaupan purku 14 vrk uupuminen piilotettu eikä kerrota suoraan asiakkaalle. Jos kertoisivat rehellisesti vanhuksille, et tulee heti luultavasti tonnin lasku, niin ei kauppaa juurikaan tule.

        Heillä on tyly asenne, jos yritetään purkaa kauppaa. Rahan kiilto silmissä.

        Hienoa tänä päivänä on sosiaalinen media. Toiminnasta saa ruusuja ja risuja annettua ja kerrottua kokemuksista myös muille.


    • Hallitus kannustaa yrittämiseen ja sitähän tässä yritetään tehdä. Olkaa te mustamaalaajat hiljaa ja menkää töihin!

      • Yrittäjät ilman moraalisia rajoja, niin sitäkö pitäis tukea? Mä oon kännis, mis sää oot? Ja niin oon jo töissäkin


    • Hei,

      Kyllä sopimuksessa on tarkat maininnat tilanteista, jossa vastapuoli on sairas vanhus tai muutoin sairas ihminen: Tällöin kaupan voi perua syytä ilmoittamatta. Vanhukset eivät ole meidän kohderyhmää, vaan yritykset ja yksityiset henkilöt joilla on sopimuksia (operaattori, sähkö ja tulevaisuudessa vakuutus). Emme kohdista myyntiämme iän perusteella. Palvelun peruminen: Meidän yritys ei käytä vastaavaa perutusoikeutta näiden remonttifirmojen kanssa. Remonttifirmat tekevät sopimuksen, jossa mainitaan palvelun olevan yksilöity ostajalle, jolloin peruutusoikeutta ei ole ollenkaan. Meidän palvelussa asiakkaalla on 14vrk peruutusoikeus, mutta 14vrk sisällä tehdystä työstä ja ennen peruutusta tehdystä työstä laskutetaan. Tämä on lakiin perustuva peruutusoikeus. Rakennusfirmoilla lasku on tuhansia euroja asiakkaalle, kun meidän lasku on joitakin satasia ja perustuu aina kuluttajan saamaan säästöön. Toki meillä uutena yrityksenä on haasteita, haastavalla alueella(kotimyynti), mutta moraalisesti pyrimme aina toimimaan oikein. Valitettavasti keskustelupalstoilla ei aina ole väliä miten ja mitä kirjoittaa tai mihin perustaa kirjoituksen. Toisaalta jokainen tyytymätön asiakas on syy kehittää palvelua vastaamaan enemmän asiakkaan ymmärrystä vastaavaksi palveluksi. Me yrityksenä ja yksityisinä ihmisinä emme tokikaan ole sama asia. Yrityksenä pyrimme selvittämään yrityksemme asioita ja yksityisinä olemaan isejä ja poikia, kuten kirjoittajatkin. Yritys on puoliksi meidän ja minä, kuten toinen yrittäjä käymme molemmat asiakastapaamisilla. Emme ole yritystoiminnastamme oikeudessa, kuten joku kirjoittajista kirjoittaa/väittää. Me emme myy kännyköitä, tietokoneita tai muita tuotteita. Ideamme on ainoastaan tiputtaa palveluiden hintaa jo olemassa olevista palveluista. Eli emme myy dementoituneelle vanhukselle tietokonetta, kuten aikaisempi kirjoittaja antaa ymmärtää. Jos vanhus on sairas emme myy mitään. Jos allekirjoittanut asiakas on sairas iästä riippumatta on palvelusopimus mahdollisuus perua sairauden perusteella, jos sairaus ei ole tullut esille asiakastapaamisen yhteydessä. Tapaamisen yhteydessä ilmennyt sairaus asiakkaalla estää sopimuksen allekirjoittamisen. Minun ulkonäköni taas ei ole salaisuus (näkyy nettisivuilla), eikä taas liity minun ja toisen yrittäjän yritykseen. Meidän ero remonttifirmoihin on yrityksen koko. Meidän yritys työllistää ainoastaan minut ja toisen yrittäjän. Saamme tällä normaalin suomalaisen palkan tai huomattavasti alle. Vastaavasti remonttifirmojen liikevaihto lasketaan miljoonissa euroissa. Eli kohtuullisen iso ero on lähteä vertaamaan keskenään yritystämme remonttifirmaan. Muitakin eroja on paljon. Tätä kirjoitusta ennen emme ole koskaan ottanut kantaa netissä käytyihin keskusteluihin ja olemmekin ajatellut keskustelupalstoilla olevan kirjoittelut olevan kansalaisoikeus.
      Aikaisemmin toiminta on aloitettu toiminimellä, ideana kokeilla saako ideoimaamme palvelua myytyä kotimyyntinä. Myynnin onnistuessa olemme muuttaneet aikaisemmin omilla toiminimillä harjoitettua kauppaamista avoimenyhtiön alla toimivaksi yritykseksi, jonka omistamme ystäväni ja yrityskumppanini kanssa puoliksi.

      Me pyrimme välttämään kaikkia negatiivisia tilanteita asiakkaidemme kanssa. Tämä ei valitettavasti voi tarkoittaa laskun mitätöimistä perusteettomasti. Meiltä tullut lasku perustuu saatuun säästöön, eikä meidän asiakas ole laskun todellinen maksaja, vaan tulon siirtäjä. Tulo siirtyy suuresta pörssiyhtiöstä yrityksemme ja asiakkaan eduksi. On totta, että lasku maksetaan tulevaisuudessa kertyneestä säästöstä ja tämä kyllä kerrotaan asiakkaalle aina sopimusta tehtäessä.

      Pyrimme kehittämään palveluamme mahdollisimman helposti ymmärrettäväksi. Positiivisena asiana on kokoajan määrällisesti kasvava positiivinen palaute suoraan yritykseemme ja keskustelupalstoille.

      Tämän enempää emme kommentoi kirjoitteluja.

      • Hyvä neuvo / ÄLÄ KIRJOITA mitään paperia t.. sopimusta alle ilman lakimiestä!


      • Peruutusoikeus - tästä juuri juttelin tuttuni kanssa ja ainoa mitä teidän sopparista lukee on, että EI OLE PERUUTUSOIKEUTTA!!! Jopas menee teillä selittelyn puolelle. Johdatte tahallaan harhaan, kun väitätte että 14 vrkn peruutusoikeus on olemassa ja kuitenkin sopimuksemme väittää muuta!


      • Mielenkiintoinen kommentti, että kerrotte tulevasta laskusta aina sopimusta tehdessänne. Myyntitapaus, josta olen itse tietoinen, ei pitänyt sisällään mitään mainintaa tulevasta laskusta. Asiakas koki tulleensa huijatuksi pahemman kerran!

        Toivottavasti toimintanne on kehittynyt enemmän moraalisempaan suuntaan!


      • Katsotaan kuinka rehellistä ja suoraselkäistä toimintaa teillä on, kun kuluttajariitalautakunnan suositus oli, että te palautatte rahat. Olisi hienoa, jos te seisotte kuluttajariitalautakunnan suosituksen takana. Olemme teihin yhteyksissä ja ilmoittelen muille miten tämä yritys toimii kuluttajariitalautakunnon suosituksen kanssa.


    • Yleensä
      voi palauttaa ( 14 vrk nto ).
      Palauttamisesta voi ottaa kopion .
      Se pitäisi olla sillä selvä .
      Jos on joku isompi kauppa , niin kannattaa
      siirtää. harkintaan.. Ei ne tavarat mihinkään
      karkaa.
      ( sitä riittää ). Yhteenaikaan myytiin niitä jotain
      pumppuja jotka säästää lämmityskuluissa
      kymmene vuoden aikana niin ja niin paljon !
      Mitä vanha ihminen niillä tekee jos
      on pärjännyt tähänkin ast i sähkö puu lämmitykselllä 50 vuotta. Sama on / uudet ikkunat ja uudet ovet ? Nuoret ihmis et rakentaa ite ja osaavat kyllä ottaa yhteyttä
      itse liikkeisiin jotka laittavat .koska : yleensä otetaan tarjous useammasta liikkeestä ja sitten vasta tehdään kauppa sopivamman kanssa ! Toki kaikki varmaan on tarpeellisia mutta kaikki eivät tarvitse tai voi , koska kaikki aina maksaa.

      • Yleensä 14 vuorokauden peruutus pitäisi olla ja yritys tässä viestiketjussa kertoi, että tuota noudattavat ja laskuttavat tällöin vain tehdystä työstä.

        Mielenkiintoinen kommentti yrityksen edustajalta, sillä heidän sopimuksessaan lukee selkeästi, että kotimyynnin 14 vuorokauden peruutusoikeus ei päde!!!! Tuo on erittäin harhaanjohtavaa ja todennäköisesti aiheuttaa, että asiakkaat eivät peru tuota kauppaa tuon ajan sisällä.


    • He kauppaavat palvelua muuallakin Itä-Suomessa. Iäkkäille vanhemmilleni myytiin 'konsultointipalvelu' josta oli pelkkää haittaa ja lasku oli lähes 1000 euroa. Sopimukseen kirjataan, että palvelu toimitetaan heti ja maksetaan heti. Jos tulette huijatuksi, tehkää rikosilmoitus vaikka verkossa www.poliisi.fi sekä valitus käyttäen Kuluttaja-asiamiehen reklamaatiokonetta. Silloin nimi jää kuluttaja-asiamiehen rekisteriin. Kun se näkyy siellä tarpeeksi monta kertaa, siellä ryhdytään toimenpiteisiin. http://www.reklamaatioapuri.fi

    • Tämä on huijausfirma joka ilmeisesti targetoi iäkkäitä ihmisiä. Tehkää rikosilmoitus poliisille jos olette joutuneet uhriksi.

    • Tälle firmalle pitää ehdottomasti myöntää koronatukea!

      • Eikös Business Finland jaa tukea? Nyt on varmaan vanhusten luonna käynnit vähentyneet, joten tukea tiskiin


    • Aina yrittäjiä morkataan...😩 !

      • No niinpä ja yllä olevan kirjoituksen mukaan joskus jopa ihan aiheestakin!


    • Noilla vekkuleilla on useampi firma, jota pyörittävät, ja ainakin se, jonka nimissä toiminta pyöri kun mun läheisiä kuusetettiin, on lakannut olemasta.

      • Katsoin juuri tuota samaa, mutta huomain, että esim. OVS nordicin yhtiömuoto on yksityinen elinkeinonharjoittaja eli toiminimi. Käytännössä tämä tarkoittaa, että rekisteriin merkitty elinkeinoharjoittaja on henkilökohtaisesti vastuussa koko omaisuudelaan eikä tuota vastuuta muuta miksikään vaikka lopettaisi yrityksen. Voitte riitatapuksissa haastaa elinkeinoharjoittajan henkilökohtaisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Katsoin juuri tuota samaa, mutta huomain, että esim. OVS nordicin yhtiömuoto on yksityinen elinkeinonharjoittaja eli toiminimi. Käytännössä tämä tarkoittaa, että rekisteriin merkitty elinkeinoharjoittaja on henkilökohtaisesti vastuussa koko omaisuudelaan eikä tuota vastuuta muuta miksikään vaikka lopettaisi yrityksen. Voitte riitatapuksissa haastaa elinkeinoharjoittajan henkilökohtaisesti.

        Tää firma on aivan täyttä kusetusta niin asiakkaille kuin työntekijöille. On ilmoitettu tästä Aviin ja verohallintoon, on vaan limanen niljakas "pomo et ei saada mihinkään vastuuseen.


    • Huijjaus firmaa. ÄLKÄÄ missään nimessä antako varsinkaan vahempien allekirjoittaa, mitään sopimusta. 2000€ laskun tuli ja se piti maksaa heti. Katsoimme laskua 4kk ajalta ja ei tullut mitään säästöä.

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vihdoinkin Stefan avautuu Martinan röyhkeydestä

      Tätä ollaan odotettu. Stefan kertoo että Martina yrittää kiristää 200000 e Stefanilta . Näin me tää nähtiinkin. Muija sai harrastaa mitä halusi Stefan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      728
      16287
    2. Kotisiivous vähintään 40e/h

      Suomen kotityöpalveluyhdistys ry mukaan alin kannattava hinta siivouksesta on 40e/h. Tämä on outoa, koska puhdistusaineita ja vettä kuluu 1h aikana k
      Maailman menoa
      107
      2509
    3. Pelkkää rahastusta kunnallinen hammaslääkärikäynti

      Luulisi, että EU:n kireimpiä, jo tapissaan olevia veroja maksavat suomalaiset saisivat kohtuuhintaisen kunnan hammaslääkäripalvelun, kaikkea kanssa!
      Maailman menoa
      134
      2457
    4. Martina bailaamassa. Taas.

      Kattokaa sen ig storya. Se tylsä joka paikkaan tunkeva wannabe joku jekku b. nuolee martinan naamaa.... ovat ilmeisen humalassa...?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2070
    5. Miksi ulkoministeri Haavisto ei ole vielä eronnut?

      Kun ulkoministeri Timo Soini osallistui aborttiprotestiin työmatkalla – vihreät tyrmistyi: ”Katsooko hallitus taas Soinin touhut sormien läpi?” Ja Vi
      Maailman menoa
      81
      1707