metsästys ja kalastus kiuruvedellä?

elämäntapaerämies

alkaa pikkuhiljaa eläkepäivät häämöttään ja kaupungin hulinat on nyt nähty. olen katsellut myytäviä taloja kiuruveden maisemista. olen aina viihtynyt kalalla ja metsillä. ajokoiria on aina ollut. miten vaikea on metsästys seuroihin pääsy? minkälaisia kalavesiä ympäristöstä löytyy? kunhan sopiva mökki löytyy, pakkaan kyytiin koirat ja katiskat.

19

1418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eläkelläinen

      Kiurujärvi ihan hyvä kalastuspaikka ota asunto Kiuruveden kaupuginkeskustasta.

    • Turve_ja_nuija

      Kiurujärvi on kävelymatkan päässä keskustasta joten helposti pääsee kalalle. Metsästyksestä en osaa sanoa mitään kun en itse harrasta.
      Keskustasta saa asunto-osakkeita halvalla, on kerros- ja rivitaloa. Myös isompaa omakotitaloa on tarjolla.
      Sen sjaan pikkumökit taajamassa ja ulkopuolella ovat haluttuja ja kysyttyjä myös paikallisten keskuudessa. Tämä aiheuttaa sen että ne vähät kaupat tehdään puskaradion kautta. Myös hintapyynnöt ovat yllättävän kovalla tasolla.
      Jos joku keksisi halvan ja ehkä siirrettävän mökin (alle 50m2 ja 50 000€) sellaisilla olisi kysyntää.
      Itsekin olen jo vuosia seurannut paikkakunnan talokauppatilannetta ja ostaisin tuollaisen oitis heti.

    • vinkkinä

      Ota silmän lumeeksi kepun kirja, niin eiköhän ala hommat järjestyä. Sittenhän, kun kaikki on ok, voit polttaa sen kepukirjan.

      • kyläläinenkallio

        Laatuautoja ampumaan pääsee liittymällä niemis- ja hautakylän hirvi- ja hörppy seuraan.


      • entinentuottaja

        Jos kovin hörppii voi tulla yrjö


    • Möksäpula

      Laita möksästä ostoilmoitus.Tällä hetkellä ei myynnissä kuin isoja taloja,kalliita lämmittää.

    • hyvätvinkit

      10-15 km:n säteellä löytyy varmasti edullisia kiinteistöjä tarpeisiisi. Niemisjärvi., Luupuvesi, Kiuru-
      järvi, Osmanki jne... ovat ihan asiallisia kalavesiä, Koivujärvi olisi tietysti paras, mutta ei ole tuon
      em. kilometrien päässä maitokaupoista.
      Laita ostoilmoitus lehteen, tarpeeksi iso tontti, ei aivan naapurin vierestä, pääset näin heti
      esim. jänisjahtiin koiran kanssa omasta pihasta.

    • näätää

      Joo, tule vain tänne metsästyshararstustasi toteuttamaan.

      Varsinkin pienpetojen pyyntiä olisi ihan ammattimaiseen toimintaan asti. Paikalliset ovat laiskistuneet, kun siinä joutuu enemmän liikuntaa harrastamaan.

      • janopeura

        No mutta, onhan teillä yhteiskunnan maksamat maasturit, mönkijät ja metsäautotiet, ei tarvitse hyllyviä lihoja rasittaa, ja naama punoittaa hyvästä konjakista.


      • vanislupus

        "No mutta, onhan teillä yhteiskunnan maksamat ...."

        Tämä satu yhteiskunnan kustantamista eduista kuulostaa yhtä hyvältä, kuin rodullisen vähemmistön elämä Suomen hyvinvointivaltiossa. Muille em. satu ei vain ole jokapäiväistä todellisuutta.


    • Anonyymi

      e ole. vanhalla japsilla ajelen, senkin romusta kunnostanut. koirat on kyllä hyvät, ite kasvattanu ja opettanu.

    • Anonyymi

      Minulla olisi myynnissä asunto. Kiuruvesi Remeskylä.Hyvät metsästysmaat lähellä. Paikka on rauhallinen . Metsästyksestä ja kalastuksesta kiinnostuneille paluumuuttajille tai porukka-asunnoksi metsästystä tai kalastusta harrastaville. HUOMIO!Hinnasta varmaan päästään sopimuksee.

      • Anonyymi

        Onko se sen hakkoomattoman halakopinon vieressä?
        Mikä on tarkempi "katuosoite", olen kiinnostunut tuosta kohteesta, rakennustiedot,
        pinta-alat jne?


      • Anonyymi

        Oletko persaukinen tyhjätasku, kun et vastaa ostajahdokkaan kyselyyn?
        Ei taida olla maata muualla, kun kynsien alla vähän multaa!


    • Anonyymi

      Kiuruvedellä on hyvät kalavedet, haukea, ahventa ja kuhaa tulee lähes joka järvestä. Metsästys seuroihin yleensä pääsee jos asuu seuran alueella. Sudet, ahmat ja ilvekset ovat tosin syöneet riistakannat huonoiksi ja syövät myös koiria metsästä.. Petometsästäjät ovat erikoisen tervetulleita.

      • Anonyymi

        Mistä metsistä? Lisääntyneet petolinnut ne ovat syöneet,jopa kotkat alkaa viihtyä sisämaassa.
        Kai niille on syötetty samoja haaskoja.
        Saaristossa 13 kotkan parveja jotka repii sorsia lennosta kappaleiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä metsistä? Lisääntyneet petolinnut ne ovat syöneet,jopa kotkat alkaa viihtyä sisämaassa.
        Kai niille on syötetty samoja haaskoja.
        Saaristossa 13 kotkan parveja jotka repii sorsia lennosta kappaleiksi.

        Sisämaassa? Tarkoitat nyt varmaan merikotkaa. Ainahan maakotkia kiuruvedellä on ollut. Ensimmäisen kerran näin 20 vuotta sitten yhteismetässä, ja heti perään 5 vuotta sitten korpijoella.
        Pantasusi lumi laumoineen on ilahduttanut läsnäolollaan jo pidemmän aikaa, tällähetkellä on pihlajamäessä. Ronkainen toi häkkiautolla ahmoja osmankisuolle pari vuotta sitten. Tämä pariskunta on saanut myös pentuja. Ilveskanta on myös vahva koko pitäjässä. Vastaavasti supikoiria ei näy missään. 2008 sain saaliiksi 58 supia, joka oli ennätysvuosi. Viimeiseen kahteen vuoteen en ole saanut yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä metsistä? Lisääntyneet petolinnut ne ovat syöneet,jopa kotkat alkaa viihtyä sisämaassa.
        Kai niille on syötetty samoja haaskoja.
        Saaristossa 13 kotkan parveja jotka repii sorsia lennosta kappaleiksi.

        http://www.kiuruvesilehti.fi/uutiset/260/

        Ei näytä petolinnun syömältä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        http://www.kiuruvesilehti.fi/uutiset/260/

        Ei näytä petolinnun syömältä..

        Luettiinko sinulle paljonkin punahilkkaa pienenä ja olit pois koulusta biologiantunnit?
        Koira on sudesta kesytetty,tyhmempi tosin kuin susi nykyään.Jos koira tulee suden reviirille niin se on omistajan syytä jos ei käytä koiralla liivejä.
        Susi repii vieraan laumankin suden kuin koiran.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe