Talviautoiluun. Mukavasti vääntöä, pitoa ja alhaiset polttoainekustannukset. Mitäs hybridipellet tähän sanoo.
Diesel neliveto on paras
15
<50
Vastaukset
- TuonVainSanon
Sinun mielestäsi kyllä, mutta ei minun mielestäni.
- HaluanSanoaEttä
Toyotan hybridien maavara ei riitä suomen talveen. Samoin pelkällä etuvedolla pyörät sutii ja ratti heiluu edes takaisin muin hullun mulkku.
- TuonVainSanon
HaluanSanoaEttä kirjoitti:
Toyotan hybridien maavara ei riitä suomen talveen. Samoin pelkällä etuvedolla pyörät sutii ja ratti heiluu edes takaisin muin hullun mulkku.
No mitä sitten? Eipä ole sellaista paikkaa ollut, mistä en olisi päässyt.
- PäästäänIhmisistäEroon
TuonVainSanon kirjoitti:
No mitä sitten? Eipä ole sellaista paikkaa ollut, mistä en olisi päässyt.
No sitä vaan, että diesel sentään aiheuttaa ihmisessä hengityksen ahdistusta, ja kaikki keuhkoillaan hengittävät kuolevat pois.
Maailman kalat sentään säästyy, kun hengittävät kiduksilla.
Siksi Diesel moottoriksi.
- vastaustamyyttiin
Diesel Tero-Atkerkki2 elää syvällä historiassa. Todellisuudessa nykyajan bensiiniturbot vääntävät yhtä hyvin kuin diesel moottorit. Diesel moottori ei todellakaan ole mitenkään paras talvella koska ilman webastoa tai eberiä ei diesel auto lämpene ainakaan järkevässä ajassa. Uusimmat bensamoottorit ovat suunnilleen yhtä taloudellisia kuin diesel moottorit.
Nelivetoisia hybridiautoja on muillakin kuin Toyotalla. Hybridiauto antaa aina vääntönsä käyttöön ilman viiveitä ja aikaisemmin kuin diesel moottori. Sitä sinä et vain tätä tajua koska et ole koskaan ajanut hybridiautoa.
Esim. Volvo V60/V90 T8 AWD, BMW 225XE active tourer, Mitsubishi Outlander PHEV, sekä uusi Hybridi Honda CRV. Myös Lexuksella on useita erilaisia nelivetohybridejä. 2019 Toyota RAV4 hybridi saa enemmän maavaraa ja nykyistä paremman nelivetojärjestelmän.
Halvin, mutta alitehoinen on kevythybridi on suzuki Swift 4x4 1.2 dualjet SHVS.- Epätietoinenaatu
Nelivetoisia hybridejä on muillakin kuin Toyotalla. Kyllä. Mikä Tojon hybridi on nelivetoinen ?
- aatullevastaus
Epätietoinenaatu kirjoitti:
Nelivetoisia hybridejä on muillakin kuin Toyotalla. Kyllä. Mikä Tojon hybridi on nelivetoinen ?
Esim. Toyota RAV4 hybridistä on ollut olemassa jo muutaman vuoden ajan nelivetoinen vaihtoehto ja taka-akselilla on sähkömoottori pyörittämässä takarenkaita tarpeen mukaan. Kuten jo mainittu. 2019 Toyota RAV4 hybridi saa paremman nelivetojärjestelmän joka parantaa nelivetoisen RAV4 kykyä liikkua hieman vaikeammissakin olosuhteissa kuin 2018 ja vanhempi RAV4 nelivedolla.
Suomeen myyntiin tulevassa 2019 Toyota Priuksessa on tarpeen mukaan toimiva neliveto ja taka-akselilla on pienitehoinen sähkömoottori pyörittämässä takarenkaita. Ollut tuotannossa ja myynnissä Japanissa useamman vuoden ajan nimellä Toyota Prius E-Four.
Koska molemmissa Toyota hybrideissä on neliveto sähkömoottorilla, niin auton sisätiloissa ei ole lainkaan kardaanitunnelin kuoria vähentämässä takakeskellä istuvan matkustajan jalkatilan kokoa. Hybridijärjestelmän akusto sijaitsee uusissa Toyotan hybridiautoissa takamatkustajien penkin alla omassa kotelossaan, joten akusto ei enää pienennä auton tavaratilan kokoa.
- Atkerkki2
Minä ajan diesel-autolla koska se on taloudellinen. Hybridien vääntö ei ole yhtä hyvä kuin kunnon diesel moottorissa.
- riippuuvertailusta
Diesel moottorin maksimivääntölukema(Nm) on toistaiseksi parempi kuin hybrideillä. Mutta jos unohdetaan kokonaan se maksivääntölukema mitä moottori pystyy tuottamaan. Sitten keskitytään vain siihen että kumpi antaa vääntönsä käyttöön aikisemmin/ nopeammin niin silloin diesel moottori häviää täysin hybridiautolle. Koska hybridiauton sähkömoottori antaa vääntönsä käyttöön välittömästi ja ilman minkäänlaisia viiveitä kun sille kytketään täysi sähkövirta päälle. Siksi päivittäisessä ajossa hybiriautoa on paljon mukavampaa ajaa kuin diesel tai bensiinimoottorilla varustettua autoa. Toki jos ajokokemukset ovat pelkästään luokkaa Toyota Prius, Toyota Yaris hybrid tai Toyota Auris Hybrid, Honda Insight. Niin silloin et ole päässyt kokemaan hybridiauton todellista mukavuutta päivittäisessä ajossa.
Kanattaisi kokeilla esim. Volvo V60, V90, XC90 T6 tai T8 moottorilla. Vaihtoehtoisesti VW Passat GTE, Polo GTE. Lexus GS450H tai muita useita Lexuksen hybridejä joita on paljon erilaisia vaihtoehtoja, poislukien CT200h joka on laista surkimus. Ford Mondeo hybrid on myös ihan ok, tosin saattaa poistua markkinoilta. - Atkerkki2
Mites suomen harvaan asutussa maassa sähköautolla uskaltaa lähteä lappiin reissaamaan. Pitääkö ottaa aggregaatti mukaan takakonttiin 😀😀 dieselin mukava reilu 1000 km toimntasäteeseen sähköautolla on matkaa.
- kaksieriautoa
Atkerkki2 kirjoitti:
Mites suomen harvaan asutussa maassa sähköautolla uskaltaa lähteä lappiin reissaamaan. Pitääkö ottaa aggregaatti mukaan takakonttiin 😀😀 dieselin mukava reilu 1000 km toimntasäteeseen sähköautolla on matkaa.
Hybridiauto ja sähköauto ovat kaksi eri autoa. Nyt puhuttiin hybridistä eikä sähköautosta. Hybridiautossa on aina polttomoottori ja sähkömoottori.
Sähköautossa on sähkömoottori ilman polttomoottoria.
Kyllä hybridiautolla uskaltaa lähteä lappiin koska polttomoottori pitää huolen että akut eivät pääse tyhjiksi. Polttomoottori tosin saattaa käynnistyä hieman useammin varmistamaan että akuissa säilyy varaustaso, samalla tehostaen auton sisätilojen lämpenemistä. Hybridiautoja on kuitenkin valmistettu sarjatuotantona jo vuodesta 1997 joten tekniikka ei ole mitenkään uutta. Jos säännölliset huollot ovat tehtynä eikä autossa ole mitään teknisiä vikoja, -30c lämpötila ei ole vielä mikään haaste saada hybridiautoa käyntiin.
https://www.youtube.com/watch?v=m-XIxU9wrmg
- realismiaPeliin
On olemassa kunnollisia hybridejä ja sitten Toyotan halpiksia , niitä "itsestään lataavia". Toyotan auto on kyykänneet oikein kunnolla kun joutuvat jatkuvasti keksimään säästökohteita kun joutuvat myymään osan autoistaan tappiolla ja kehitystyö on ollut liian kallista tuloon nähden ja nyt ollaan jo siinä pisteessä, että laatu on todella surkeaa ja tuloksenteko ontuu. Mitähän keksivät seuraavaksi kun nuo heikot ja kaikilta ominaisuuksiltaan onnettomat auto ei kelpaa kenellekään. Muut valmistajat sentään haluavat säilyttää autoissaan mukavuuden, suorituskyvyn ja ajamisen ilon ja nuo ominaisuudet ne merkitsevät oikeasti jotain, ei se, että auto kuluttaa 1/2-1 litran vähemmän jos ajaminen on tuskainen taival.
- Atkerkki2
Kunnon nelivedossa ratti ei heilu kuin hullun mulkku liukkaalla lähtiessä. Diesel on hyvä valinta paljon ajavalle. Lähdeppä lappiin sähköautolla niin voi tulla ikävä DIESELAUTOA.
- Nyt.dieselillä
No jokainen ajaa millä parhaaksi katsoo. En keksi hyvää syytä asiasta kinastella. Jokaisen makuun löytyy kelpo auto. Siis, jos massia on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2062171Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin681732Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä821548En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1471447- 501421
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1281139Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2221025- 173997
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja51850Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60794