kontrollikäynti

mitämieltäolette

Riittääkö kuukauden väli ennen uutta verikoetta, jos on ollut vain pieni annosmuutos?

10

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einäymuuten

      Itselläni juuri haetaan uutta annoskokoa ja kyllä lääkäri sanoi, että 6-8 viikkoa väliä ennen uutta kontrollia.

      • hidastahommaa

        Niinhän se sanoi, kaksi kuukautta. Mutta niin mitätön muutos. Tekisi mieli nostaa ominpäin pikkasen enemmän..


      • Einäymuuten
        hidastahommaa kirjoitti:

        Niinhän se sanoi, kaksi kuukautta. Mutta niin mitätön muutos. Tekisi mieli nostaa ominpäin pikkasen enemmän..

        Sen pitää rauhassa asettua ja ei kannata itse vaihdella, kun joutuu siinä kumminkin selittämään sitten niitä omia nostojaan.


      • harhaanjohtamista

        Omaperäinen lisäily useimmiten parantaisi oloa mutta sen jälkeen verikokeista lääkäri virheellisesti päättelee alunperin määräämänsä annoksen oikeaksi.


    • olisi_hyvä_tietää

      Laitetaanpa samaan ketjuun, kun koskee verikokeita:
      Mitkä asiat voivat häiritä kilpirauhasarvoja, lähinnä TSH:ta? Aamulla olen käynyt ennen aamupalaa tähän asti, mutta nostaako esim. pieni nuhakuume TSH:ta? Tai naisilla kuukautiset?
      Laboratoriosta/lääkäriltä ei saa muuta ohjetta kuin että käy aamupäivällä, netistä tuon paastonkin löysin.

      • Eivaikutasyönti

        Verikoetta varten ei tarvi paastota. Tämän tiedon olen varmistanut niin lääkäriltä kuin labrastakin.


      • olisi_hyvä_tietää
        Eivaikutasyönti kirjoitti:

        Verikoetta varten ei tarvi paastota. Tämän tiedon olen varmistanut niin lääkäriltä kuin labrastakin.

        Olen lukenut kilpirauhassivustolta, että parempi mennä syömättä. Itse olen tehnyt näin tähän asti, joten parempi varmaan jatkaa samaan tapaan, että kokeet ovat vertailukelpoisia. Tuo TSH on kuulemma herkempi heilahteluille kuin T4v ja siksi olisi hyvä tietää, mitkä kaikki siihen vaikuttaa.


      • Uskokaajo
        olisi_hyvä_tietää kirjoitti:

        Olen lukenut kilpirauhassivustolta, että parempi mennä syömättä. Itse olen tehnyt näin tähän asti, joten parempi varmaan jatkaa samaan tapaan, että kokeet ovat vertailukelpoisia. Tuo TSH on kuulemma herkempi heilahteluille kuin T4v ja siksi olisi hyvä tietää, mitkä kaikki siihen vaikuttaa.

        Ei syöminen vaikuta!!


      • mikäolikysymys
        Uskokaajo kirjoitti:

        Ei syöminen vaikuta!!

        Ei sitä kai tässä edes kysytty.


      • Hhhhhhhg
        mikäolikysymys kirjoitti:

        Ei sitä kai tässä edes kysytty.

        Asiaa sivuttiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1413
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe