Kannattaa harkita kaksi kertaa Puretech-auton ostoa, joko sitikkaa tai pösöä , moottorissa piilee suuri ongelma. Itselläni oli uutena hankittu C4 Puretech 130, muuten kaikki toimi hyvin, mutta eräänä päivänä kuului moottorista pientä tökkimistä, joka loppui kyllä saman tien. Seuraavana päivänä vein auton merkkihuoltoon, vikakoodeja ei löytynyt, moottorin ohjausyksikkö päivitettiin ,kaikki näyttii hyvältä. Viikon päästä lähdettiin perheeni kanssa kesälomamatkalle. Mootorista hävisi pikkuhiljaa voimat n.100km matkan jälkeen, citikan oma tiepalvelu kävi tien päällä tsekkaamassa vikakoodit, nyt niitä löytyi useita. Matka keskeytyi, auto lavetilla 2 viikoksi huoltoon. Korjaamon viesti oli rehellinen ja suora, moottori oli aivan täynnä karstaa, iridium tulpat rikki, venttiilikansi uusiksi, hintalappu n. tonni. Takuu kyllä korvasi kaiken. Suosittelivat auton vaihtoa. Olen tottunut ajamaan hyvinkin pitkiä matkoja, mutta korjaamon päällikön mukaan tämä ei tällä autolla onnistuu, koska karsta voi uusiutua koska tahansa. Autolla oli ajettu vajaa 40tuh. ja kaikki huollot tehty. Seuraavana päivänä vaihdoin auton suomalaisten rakastamaan perusdieseliin. Edellinen C4 dieseli oli hyvä auto, ajoin sillä n.300tuh. olisi mennyt vieläkin, vaihto Puretechiin oli täysin turha.
Puretechin ongelmat
Puputech
3
1154
Vastaukset
- Kauheee
Voihan purutes minkä teki, liikaa tamppooneitaa tietysti kun karstaa kertyy polviin asti?
- MPI-parempi
Imukanavat ja venttiilit karstottuu suoraruiskumoottoressa ja tehot vähenee, sama ongelma kaikissa mootoreissa. Youtubesta löytyy videoita.
- dieselisti
Minä vaihdoin Puretech 130 moottorilla olevan c4:n dieseliin myös, en tosin enää sitikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1392543Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3591948- 401627
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311473Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281340Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941193- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327917Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles107899Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762