Kannattaa harkita kaksi kertaa Puretech-auton ostoa, joko sitikkaa tai pösöä , moottorissa piilee suuri ongelma. Itselläni oli uutena hankittu C4 Puretech 130, muuten kaikki toimi hyvin, mutta eräänä päivänä kuului moottorista pientä tökkimistä, joka loppui kyllä saman tien. Seuraavana päivänä vein auton merkkihuoltoon, vikakoodeja ei löytynyt, moottorin ohjausyksikkö päivitettiin ,kaikki näyttii hyvältä. Viikon päästä lähdettiin perheeni kanssa kesälomamatkalle. Mootorista hävisi pikkuhiljaa voimat n.100km matkan jälkeen, citikan oma tiepalvelu kävi tien päällä tsekkaamassa vikakoodit, nyt niitä löytyi useita. Matka keskeytyi, auto lavetilla 2 viikoksi huoltoon. Korjaamon viesti oli rehellinen ja suora, moottori oli aivan täynnä karstaa, iridium tulpat rikki, venttiilikansi uusiksi, hintalappu n. tonni. Takuu kyllä korvasi kaiken. Suosittelivat auton vaihtoa. Olen tottunut ajamaan hyvinkin pitkiä matkoja, mutta korjaamon päällikön mukaan tämä ei tällä autolla onnistuu, koska karsta voi uusiutua koska tahansa. Autolla oli ajettu vajaa 40tuh. ja kaikki huollot tehty. Seuraavana päivänä vaihdoin auton suomalaisten rakastamaan perusdieseliin. Edellinen C4 dieseli oli hyvä auto, ajoin sillä n.300tuh. olisi mennyt vieläkin, vaihto Puretechiin oli täysin turha.
Puretechin ongelmat
Puputech
3
1093
Vastaukset
- Kauheee
Voihan purutes minkä teki, liikaa tamppooneitaa tietysti kun karstaa kertyy polviin asti?
- MPI-parempi
Imukanavat ja venttiilit karstottuu suoraruiskumoottoressa ja tehot vähenee, sama ongelma kaikissa mootoreissa. Youtubesta löytyy videoita.
- dieselisti
Minä vaihdoin Puretech 130 moottorilla olevan c4:n dieseliin myös, en tosin enää sitikkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 457422
- 324088
- 573635
- 503140
- 172826
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons522366- 532327
- 432268
- 372258
- 162246