Pelottaa syödä lääkkeitä

häiriintynyt

Mua pelottaa syödä neuroleptejä. Ne aiheuttaa ajatusten hitaalla käymistä ja vie orgasmikyvyn seksissä sekä estää muutenkin kokemasta mielihyvää. En voi edes hitto nauttia enää kunnolla mistään ja pelottaa, että tyhmenenkin vallan, kun näitten pillereitten on havaittu kutistavan aivoja. Apua!

34

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prööpröö

      ei lääkkeiden syömistä kannata pelätä, ne auttavat pidemmän päälle mutta voi kestää
      vuosia sen olotilan saavuttamiseen.

      kaikista eniten kannattaa pelätä sairaanhoitajia ja lääkäreitä, ne keksivät vuodesta toiseen
      sinusta vikaa kunnes pahimmassa tapauksessa menetät täysin mielenterveytesi.

      sitä sanotaan "skitsofrenian hoidoksi" mikä toteutetaan julkisella verovaroilla ja kun
      sanon julkinen, niin sinulla ei ole hoidon suhteen valinnanvaraa oli hoito miten kammottavaa
      tahansa.

      hoito määräytyy sen mukaan minkälainen vaatetus ja ulkonäkö on täysin, jos on iso parta
      ja tupakalta haisevat vaatteet, niin sairaanhoitajat eivät vaadi yhtään mitään.

      eli neuvoni on: pukeudu kuin prätkäjengiläinen aina "hoitoneuvotteluihin" niin saat varmasti olla rauhassa näiltä puoskareilta.

      en itse tehnyt niin, vaan tein päinvastoin ja saan maksaa hintaa korkojen kera takaisin.

    • Lääkkeidenmussuttaja

      Mulla on samat kokemukset neurolepteistä kuin aloittajalla. Kannattaa olla yhteydessä tukiryhmiin ja etsiä netin mielenterveyspalstoilta vinkkejä harhojen kanssa toimeentuloon. "Ne ei ole todellisia" ei ole kovin hyvä vinkki kun niitä ei piru vie erota tosiäänistä, paitsi järjen käytöllä.

      Kun luulet pärjääväsi äänten kanssa, hankkiudu pikkuhiljaa eroon lääkkeistä psykiatrin avustuksella. Kerro ainakin pahimmat sivuvaikutukset mitä olet saanut ja että sinulla on työkaluja harhoja varten. Älä missään nimessä lopeta käyttöä omin päin ilman lääkärin tai psykiatrin avustusta, se pitää lopettaa pikkuhiljaa vieroitusoireiden lieventämiseksi. Seinään lopettamisella isosta määrästä voi olla pysyviä seurauksia.

      • extraaja

      • kkk86

        Mistä tiedät, että aloittaja kokee ääniä? Tutkimusten mukaan noin 40 % skitsofreenikoista ei kärsi ääniharhoista. Itse en ainakaan ikinä kuullut elämässäni yhtäkään ääniharhaa, ja minulla on skitsofreniadiagnoosi. Minun ongelmani on se, etten hahmota aina tuottavani omia ajatuksiani itse. Se on kamalan haasteellista minulle, kun päässäni kuuluva ajatus on välillä vaikka äitini ja välillä työnantajani Miten voi olla mahdollista, että mieleni on niin sairas, että pystyn tuottamaan äitini ajatuksen omassa päässäni? Tuota nuo jälkeenjääneet psykiatrit ihmettelivät. Tiedän projisoivani välillä tunteitani toisiin, ja sekin oli psykiatrien mielestä kamala hurja aivosairaus, johon piti syödä noita hengenvaarallisia myrkkyjä, jotka aiheuttavat lihaskouristuksia ja tajunnan menetyksiä. Etenkin siksi, kun en aina tiennyt sitä, vaan tiesin ennustaneeni ihmisen ajatuksen eksaktisti sellaisena kuin se on. Koska en "tiennyt" oikein, aivoni eivät voineet toimia oikein, vaan minulla oli oletusarvoisesti jokin amfetamiinipsykoosiin verrattavissa oleva psykoosi, jossa aine saa hermosolut vapauttamaan hurjan määrän dopamiinia synapsirakoihin, mikä joillekin aiheuttaa joskus harvoin psykooseja, useimmille ei. Yhtä tieteellisesti voisin perustella noiden jälkeenjääneiden psykiatrien ajatusharhojen hoitamista samoilla myrkyillä, joita ne tyrkyttävät potilailleen. Kulttuurisesti vääräksi normitettu ajatus johtuu väärästä dopamiinitasosta. Psykiatrit uskovat omiin vähämielisiin satuihinsa, ja koska mitä ilmeisemmin ihmiset yleensä ottaen ovat hyvin yksinkertaisia, heidät on helppo aivopestä syömään vaikka mitä myrkkyjä etenkin, kun syömisestä kieltäytyminen on "sairaudentunnottomuuden" osoitus. En usko hetkeäkään, että nuo lääkkeet hoitavat spesifisti mitään psykooseja (eivät usko kyllä lääkäritkääns en perusteella, miten monikäyttöisiä nuo neuroleptit ovat), ei sellaisia ole olemassa yhtenäisenä ilmiönä. Aloittajan huoli on aivan aiheellinen ja lisäksi ne ovat yleensä ottaen useimmille potilaille täysin hyödyttömiä. Jokainen joka osaa lukea, tietää tämän. Jos NNT on parhaimmillaan kuusi, kun vertaillaan vieroitusoireista kärsiviä lääkeriippuvaisia kroonikkoskitsofreenikkoja plasebolla ja ilman, niin ne eivät voi olla kovin tehokkaita perusjoukossakaan, joka kattaa paljon enemmän hyvin erilaisia potilaita kuin nuo tutkimukset.


    • Neuroleptien on tarkoitus katkaista yhteys ajattelun ja tunteiden välillä. Sen voi myös tehdä itse. Ei reagoi ajatuksiinsaan tunteilla eikä tunteisiin ajatuksilla. Eli reagoi ajatuksiin ajatuksilla ja tunteisiin tunteilla. Lopputuloksena on tila jossa ei ole ajatuksia eikä tunteita.

    • wwtttt

      En saanut skitsofreniadiagnoosia ja epäilen että tähän saattoi olla syynä se, että lopetin neuroleptit ajoissa. Niitä käyttämällä tunsin oireita mitä sanotaan skitsofrenian negatiivisiksi oireiksi. Toisin kuin lääkäri väitti ja pelotteli, psykoosi käytännössä väistyi lääkkeiden lopettamisen JÄLKEEN. Tällöin olen miettinytkin että mikä osa lääkkeillä oli sekavuuden, ja outojen olojen tuntemisessa koska ne hävisi sen jälkeen kun lopetin päällekkäin syödyt lääkkeet. Oli kammottavaa olla niin turra, mitä lääkkeissä koki olevansa.

      En suosittele kaikkia tekemään niinkuin minä tein, eli lopettamaan lääkkeet. Aina kannattaa konsultoida lääkäriä ensin. Itse en vain voinut koska vastustus siltä osalta oli niin suurta.

      • madinamerica

      • keroputaanmallilla

        Turhaa konsultoida lääkäriä. Lääkärillä ei ole mitään hajua miltä sinusta tuntuu. Lääkkeet pois vaan, tai voihan ne hakea kunhan ei syö.


    • Näin.se.vaan.on

      Kummallista etteivät ihmiset pelkää huumaavien bentsojen syömistä eivätkä alkoholia, kannabista, heroiinia ja amfetamiinia, kun niiden käyttö on niin yleistä nykyään! Ei tykätä neurolepteistä kun niillä ei saa nuppia pyörimään!!

      • kaikkivituttaa

        Nykyajan nuorilla on omanlaisensa lääkkeet yleiseen pahoinvointiinsa.


      • llsklkld

        Nykyajan nuori on tottunut elämään psykoaktiivisten aineiden maailmassa. Kun on mielipahaa, lääkäri määrää SSRI - lääkkeet, kun ei nukuta, siihenkin on rohtonsa, kun ahdistaa, aletaan miettimään siihenkin lääkkeitä, kun ei voi keskittyä, on adhd-lääkkeitä. Sitten vielä voi viihteillä vähän ja saada vähän nousujakin aineista ja ottaa alkoholia. Kun noiden aineiden käyttö menee överiksi, sitten on antabusta tai psykoosi paukahtaa päälle, niin sitten vain neuroleptejä.

        Tähän ei varsinaisesti ole syynä nuori itsessään, vaan ajanjakso, jossa ihmisten elämän ongelmia pidetään biologisina sairautiloina, joita voi "hoitaa" nakkelemalla erilaisia välittäjäaineita ja reseptoreja muokkaavia aineita aivoihin ja muokkaamalla kehon biologiaa näillä ainein. Psykiatrialla ei tarvitse olla kummoistakaan näyttöä näistä aineista, kun niitä ollaan jo suosittelemassa mullistavana hoitokeinona ja kun ollaan jo kokeilemassa niitä miljoonien ihmisten aivoilla lyhyiden lääketutkimusten perusteella.

        Sanokaa minun sanoneen, dementialuvut tulee kasvamaan, kun ihmiset käyttää tässä mittakaavassa aivoja sekoittavia aineita. Aineet on enemmän tai vähemmän neurotoksisia.

        Kannattaa muistaa, että ne lääkäriltä saadut aineet ei ole yhtään turvallisempia tai pitkällä tähtäimellä haitattomampiakaan kuin monet laittomat aineet. Niihin tulee fyysinen ja henkinen riippuvuus, siinä missä muihinkin aineisiin ja vierotusoireet voi olla jopa kamalampia kuin huumeista.

        En suosittele käyttämään huumeita tai muita huumaavia aineita elämän ongelmien ratkomiseen. Voi käydä niin, että niitä käyttämällä saa itselleen elämänsä suurimmat ongelmat. Jos ei muuta, niin saa elää elämänsä sumussa kognitio ja tunteet leikattuna, ollen työkyvytön, ymmärtämättä välttämättä että mikä johti tuohon tilanteeseen.


      • kmkm

        Ihmeen ennakkoluulottomasti ihmiset muutenkin suhtautuu nykyaikana itsensä huumaamiseen. Osa ajattelee huumaavansa itseään koko elämänsä, kun lääkäri niin kehottaa.


      • Höpömies
        llsklkld kirjoitti:

        Nykyajan nuori on tottunut elämään psykoaktiivisten aineiden maailmassa. Kun on mielipahaa, lääkäri määrää SSRI - lääkkeet, kun ei nukuta, siihenkin on rohtonsa, kun ahdistaa, aletaan miettimään siihenkin lääkkeitä, kun ei voi keskittyä, on adhd-lääkkeitä. Sitten vielä voi viihteillä vähän ja saada vähän nousujakin aineista ja ottaa alkoholia. Kun noiden aineiden käyttö menee överiksi, sitten on antabusta tai psykoosi paukahtaa päälle, niin sitten vain neuroleptejä.

        Tähän ei varsinaisesti ole syynä nuori itsessään, vaan ajanjakso, jossa ihmisten elämän ongelmia pidetään biologisina sairautiloina, joita voi "hoitaa" nakkelemalla erilaisia välittäjäaineita ja reseptoreja muokkaavia aineita aivoihin ja muokkaamalla kehon biologiaa näillä ainein. Psykiatrialla ei tarvitse olla kummoistakaan näyttöä näistä aineista, kun niitä ollaan jo suosittelemassa mullistavana hoitokeinona ja kun ollaan jo kokeilemassa niitä miljoonien ihmisten aivoilla lyhyiden lääketutkimusten perusteella.

        Sanokaa minun sanoneen, dementialuvut tulee kasvamaan, kun ihmiset käyttää tässä mittakaavassa aivoja sekoittavia aineita. Aineet on enemmän tai vähemmän neurotoksisia.

        Kannattaa muistaa, että ne lääkäriltä saadut aineet ei ole yhtään turvallisempia tai pitkällä tähtäimellä haitattomampiakaan kuin monet laittomat aineet. Niihin tulee fyysinen ja henkinen riippuvuus, siinä missä muihinkin aineisiin ja vierotusoireet voi olla jopa kamalampia kuin huumeista.

        En suosittele käyttämään huumeita tai muita huumaavia aineita elämän ongelmien ratkomiseen. Voi käydä niin, että niitä käyttämällä saa itselleen elämänsä suurimmat ongelmat. Jos ei muuta, niin saa elää elämänsä sumussa kognitio ja tunteet leikattuna, ollen työkyvytön, ymmärtämättä välttämättä että mikä johti tuohon tilanteeseen.

        Totta h*lvetissä muistisairaudet lisääntyvät, koska eletään iäkkäämmäksi.


      • e09fuk456y
        Höpömies kirjoitti:

        Totta h*lvetissä muistisairaudet lisääntyvät, koska eletään iäkkäämmäksi.

        Hän tarkoitti aineista johtuvaa osuutta. Se on eri asia kuin ikääntymisestä tai pidempään elämisestä johtuva dementian lisääntyminen.


    • Kysyjä5

      Minulla on jo kolmatta kertaa neurolepti-injektio. Jos haluan muuttaa pitkäksi aikaa ulkomaille, miten se injektion kanssa onnistuu? Vai täytyykö jäädä sen ja yleensäkin neuroleptien takia Suomeen, vaikka muu perhe muuttaa ulkomaille pitkäksi aikaan, ehkä pysyvästikin?

    • mieluummin.ilman

      Tutkimustietoa psyykenlääkkeiden kielteisistä vaikutuksista on paljon. Seuraavista Yleisradion tv-ohjelmista löytyy asiantuntijoiden näkemyksiä ja käyttäjienkin kokemuksia.

      YLE MOT - Masentavat lääkkeet
      https://www.youtube.com/watch?v=sd0IW_MqJvA

      Psykologi Aku Kopakkala, Dosentti-ohjelma, Onko Suomi sairas lääkkeistä?
      https://www.youtube.com/watch?v=UYNqCCqUzow

      Kannattaa lukea myös professori Peter Götzschen kirja Tappava psykiatria ja lääkinnän harha. Siinä myös paljon tarkkaa tutkimustietoa.

      • Hyppy.tyhjyyteen

        Missäs on tutkimustieto niistä päätä sekoittavista huumeista ja bentso-tabuista sun muista pään sekoittavista aineista että moniko on niitä syömällä päässyt hengestään onnettomuuksien ja itsemurhien ym kautta?


      • mieluummin.ilman

        Götzschen kirjassa on siitäkin tutkimustietoa. SSRI-lääkkeet ja neuroleptitkin aiheuttavat akatisiaa ja sitä kautta lisäävät itsemurhan ja väkivaltaisen käyttäytymisen riskiä.SSRI-lääkkeiden vuoksi itsensä ja/tai muita tappaneita on tuhansia. Kirjassa kerrotaan tästä ja myös esitellään kuuden ihmisen tarinat, siitä kuinka he näiden aineiden vaikutuksesta päätyivät lyhyen ajan sisällä tappamaan itsensä.

        Heille oli määrätty SSRI-lääkkeitä unettomuuteen, masentuneisuuteen, kouluvaikeuksiin ym. suhteellisen lieviin henkisiin ongelmiin. Kukaan heistä ei ollut aiemmin käyttäytynyt itsetuhoisesti. Akatisia tuli nopeasti ja kun se tulee, ihminen ei yleensä pysty edes varoittamaan läheisiään ennen kuin tekee lopullisen teon.

        Masennuslääkkeiden turvallisuutta tutkittaessa ne kokeisiin osallistuvat potilaat, jotka saavat lääkkeistä rauhattomuutta (noin 20-25%) tai sen vakavampaa muotoa akatisiaa, saavat lisäksi bentsoja tai muuta rauhoittavaa. Näin itsetuhoisuuden riski vähenee, ja masennuslääke saadaan näyttämään turvalliselta. Lisäksi rauhoittavat lääkkeet vaikuttavat masennusta lieventävästi, mutta tätähän ei oteta tulosten tulkinnassa huomioon. Yleisimmät SSRI-lääkkeet on hyväksytty käyttöön tällaisten pilipali-tutkimusten perusteella.

        Peter Götzsche on sisätautien professori ja riippumattoman tutkimusverkoston Cochranen yksi perustajajäsenistä.


    • Kysyjä5

      Kyllä minäkin haluaisin olla ilman neuroleptejä, mutta kun niihin on jäänyt koukkuun kerran, niistä ei pääse enää irti, vaikka kuinka tappavia olisivatkin, ja vaikka kuinka lyhentäisivät elämää. Eikä auta mitkään puheet lääkärille. Varsinkin, kun vielä injektio on laitettu. On täysin käsittämätöntä tällainen pakkohoito. Elämänlaatu on ihan nollassa. Sitten vielä yritetään väkisin tehdä aktiivista lamauttavissa lääkkeissä. Ristiriitaista. Pää painaa kuin lyijy.

      • Näintein

        Mikä injektio sinulla on käytössä? Voihan sen vaihtaa tabuihin ja sitten pikkuhiljaa lopettaa kokonaan.


      • 2 kertaa ollu injektiot. Molemmilla kerroilla sain vaihdettua pillereihin. Nyt yritän päästä pillereistäkin.


      • Kysyjä5

        Eivät suostu vaihtamaan pillereihin. Minulta ei edes kysytty, haluanko injektion. Se vaan laitettiin. nyt ikovt juost loppuelämäni kotonani pistämässä injektion. En pidä siitä yhtään. En myöskään pysty juuri tämän lääkkeen lamaavan vaikutuksen takia käymään avohoidossa. Liikkuminen on vaikeaa.


    • mieluummin.ilman

      ...juuri sanoitkin että mitkään puheet lääkärille ei auta... Ehkä jos monistaisit hänelle olennaiset, käyttämiäsi lääkkeitä koskevat sivut vaikka tuosta Götzschen kirjasta, ja vaatisit häneltä vastausta, miksi sinut pakotetaan käyttämään näin haitallisia aineita. - Et kyllä ole ainoa tuossa tilanteessa, tiedän... Tämä ei ole sivistysvaltio :(

    • etäomainen

      Älä ihmeessä syö! Olet paljon fiksumpi, kun olet psykoosissa ja harhoissasi.
      Me omaiset voimme pelätä sitten sinunkin edestäsi. :)

    • mieluummin.ilman

      Huono vitsi.

      Avoimen dialogin hoitomallissa omaiset otetaan mukaan hoitoon.

      Henkisiä kriisejä ja niistä johtuvia pelkoja ja turvattomia tilanteita vähennetään parhaiten psykososiaalisin keinoin. Terveyttä vahingoittavat huumausaineenkaltaiset lääkkeet ovat siinä sekä tehoton että epäeettinen ratkaisu.

    • jhytr
    • Itte tässä yritän olla syömättä mulle skitsofreniaan määrättyjä neuroleptejä. On menny jo jonkin aikaa että vähemmän kuin reseptin mukaan ja välillä on päiviä ettei ollenkaan. On jo vuosien kokemus mielisairaanhoidosta ja 4 osastolla käyntiä. Koitan päästä kokonaan eroon jos mitenkään mahdollista. Mitään hyvää neuroleptit ei mulle mun mielestä ole aiheuttaneet.

    • Etäomainen

      Ilman muuta kannattaa lopettaa lääkkeiden syönti ja turvautua avoimen dialogin malliin, jossa omaisetkin ovat sitoutuneita ramppaamaan hoidossa loppuelämänsä ja unohtamaan oman muun elämänsä ihan vain siksi, että sinua pelottaa syldä lääkkeitä!

      Tajuatteko, että teette hoitokielteisyydellänne omaistenne elämästä täyttä helvettiä?

      • msisisa

        Itse jättäisin tuollaisen "omaisen" elämästäni pois.


      • etäomainen
        msisisa kirjoitti:

        Itse jättäisin tuollaisen "omaisen" elämästäni pois.

        Hoitokielteinen skitsofreniaa sairastava omainen kannattaa ehdottomasti jättää elämästään pois. Tiedossa ei ole mitään muuta kuin jatkuvaa pelkoa, ahdistusta ja tuskaa.


    • simple000

      Minä kyllä syön neurolepteja, kokeillen uusia josko minulle löytyisi se paras. Pakko syödä, koska ilman niitä minulla on mm. harhaluuloja, pelkotiloja ja ahdistusta, joihin ei auta mikään (paitsi psykoosilääke). Pahimmillaan voi olla ihan mania ääniharhoineen.
      Ja tosiaan, myös minulla on omaisia, joiden ei voi antaa kärsiä sairauteni vuoksi ja en tietenkään halua itse kärsiä (psykoosit, harhaisuus ym. on kamalaa)! Minulla on sairaudentunto ja tarvitsen lääkettä todennäköisesti koko loppuelämäni.

      Jokainen tekee tavallaan mutta lääkkeiden jättäminen pois voi johtaa huonoon oloon, sairastumiseen, pakkohoitoon, elämän sekoittamiseen ja vaikkapa omien lasten kärsimykseen. Kaikille ei tietystikään käy näin ja vain kokeilemalla selviää.

      Ymmärrän tuskaisuuden sivuoireista oikein hyvin. Olen itse selvinnyt vähällä mutta tiedän yhdenkin haitan voivan olla liian vaikea lääkityksen jatkamisen kannalta. Psykoosilääkkeitä on paljon ja niitä voi kokeilla, jos vaikka löytyisi sopiva. Minulla oikein mikään ei ole lamannut pysyvästi tunne-elämää tai ajatuksia mitenkään epämiellyttävästi. Pahimmat haitat on olleet motorinen levottomuus ja totaalinen seksihaluttomuus ja -kyvyttömyys.

    • Kokemustämäkin

      Abilify maintena lihotti minua 30 kg. Aloitettiin osastolla. Ei meinaa millään lähteä kilot pois.

    • Niinpäniinf

      Varmaan riippuu niin ihmisestä, mutta mulla epäiltiin psykoosia ja silti ei pakotettu syömään mitään lääkkeitä. Sain ottaa vapaaehtoisesti nukahtamaiseen jotain neuroleptiä, joka aiheutti mulle ihan jäätävän voimattoman olon ja suupielen roikkumista, kuolaamista. Ihan kuin olisin ollut voimakkaasti huumattu ja vei kaikki energiat tehdä päivällä mitään. Hauska kun hoitopalautteissa lukee, että ei psykoosia mutta huolta herättää potilaan matala vireystaso. Ja tän matalan vireystason aiheutti tää lääke ja mulle on unettomuuteen kokeiltua useita neuroja/masennus ym lääkkeitä ja ne kaikki vain aiheuttaa mulle kauheaa päiväväsymystä eli ei sovi mulle hoitoon lääkkeet yhtään. Toisaalta niitä ei ole myöskään pakotettu ottamaan vaan olen itse pyytänytkin erilaisia lääkekokeiluja, koska unettomuus ei ole kivaa ja se haittaa paljon elämää. Unettomuus voi myös aiheuttaa epätodellista ns. psykoosimaista oloa jos tarpeeksi monta yötä valvot. Ja ei en ole narkkari vaan ihan vaan muuten olen koko ikäni kärsinyt unettomuudesta ja traumojen seurauksena pahoista painajaisista.

    • Anonyymi

      Niin ykunta tapp- - sinudkin ja nimeää sen ennalta hoidoksi kohti hell

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      106
      1844
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1427
    3. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      6
      1406
    4. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1359
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      144
      1323
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1270
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1247
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      647
      1192
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      15
      1070
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1068
    Aihe