Saippuamiehen lähtö (asperger-narsisti)

Saippua

Saippua-ihmisen lähtö:
Saippua-aspergerillani (se mies) oli tapana hermostua lähes joka kerta kun asioista tuli kinaa. Hän kun ei lopultakaan pärjännyt minun kanssani niissä kinoissa joita kuitenkin halusi käydä kova kinaamaan kun oli ja olisi niiiiin tahtonut olla oikeassa. Hänellä tapana väittää vain jotain asiaa eikä suostunut helpottamaan vaikka minä olin todistanut ja perustellut hänen olevan väärässä jo tosi monin eri tavoin. Hän huomasi kyllä ilmeisesti olevansa väärässä, mutta jatkoi kinaamista vain koska tahtoi olla oikeassa. Oikeassa oleminen oli hänelle tärkeämpää kuin minkäänlainen totuus.

Saippuaihmiselläni oli tapana lähes joka kerta kun noita kinoja tuli ja hän alkoi jäämään häviölle sanoa että "Minä lähden!". Siis ilmeisesti se jatkuva väärässä olo söi miestä. Tuon ymmärrän ehkä nyt jollain tavoin. Vaikka en ymmärrä sitä miksi hän tahtoi kinata kun ei juuri koskaan tainnut oikeassa olla.

Mutta hän siis toisteli ajoista toisiin sitä "Minä lähden" lausettaan. Voin itse aika huonosti. Onneksi minulla oli se "rakastaja" jonka kanssa liikuin silloin tällöin, että voin tuntea itseni edes jotenkin normaaliksi. Kyllähän sellainen kinaamissuhde aina väärässä olevan "miehen" kanssa söi minuakin.
Mies oli todella kova kinaamaan ja ilmeisesti lähti mielellään niihin kinoihin, saattoi jopa rakennella niitä kinoja, niinkuin tekikin. Ehkä hän joskus uskoi olevansa oikeassa, vaikkei sitä sitten ollutkaan.

Riidat kasvoivat kasvamistaan. Lopulta minä sitten kerran sanoin että "Sinä saat nyt lähteä" (ehkä vähän karrikoiden). Saippuamies pakkasi laukkunsa ja lähti. Mutta käytti niitä menneitä hokemiaan hyväkseen ja huikkasi vielä mennessään:
❗❗"Olisin jo lähtenyt paljon aikaisemmin mutta annoin sinun laittaa sinun välit poikki kun se on sinulle niin tärkeää että saat jättää."❗❗

Tämä siis lähinnä vitsi.

37

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äääöööömikäitsellä

      En usko, että tuo loppulause oli saippuamieheltäsi vitsi. Se oli totuus, kun oli huomannut, että aina pitää saada sanoa se viimeinen sana ja tehdä päätös. Oikeassa olemisen haaste ja hän vielä lopuksi tarjosi sinun erikoiselle luonteellesi ylimääräisen herkun, mutta senkin haukuit jälkikäteen. Luojan kiitos, että sinulla ole se rakastaja, että jaksoit hyvyydessäsi saippuamiehen kanssa,

      • Olihan

        "Se oli totuus, kun oli huomannut, että aina pitää saada sanoa se viimeinen sana ja tehdä päätös."
        Olihan se totuus, en sitä sanonutkaan... Todistavathan hänen lukuisat kertansa sanoa asia ääneen kun aina hävisi väittelyt että oli valmis lähtemään.
        Tosin saippuamies lähetti minulle jälkeenpäin rakkauskirjeen, joka oli muuten täysin hirveä.
        Saippuamiehen silmät olivat myös itkusta punaiset kun näin hänet vähän ajan kuluttua erosta.
        Saippuamies olisi myös ollut valmis jatkamaan suhdetta.

        Rautalanka:
        Mutta vitsi oli siis tuo kertomus, että yleensä kyhäsin sen kasaan ja laitoin tänne palstalle.
        Pahanlaatuinen kasvain oli tuo aika minun elämässäni, jolloin miltei tuhlasin aikaani.
        Vain jokin korkeampi voima voi tietää olenko hyötynyt tuosta ajasta jotain. I´hope so.

        Jollain tavoin olin kyllä hyvyydessäni siinä suhteessa. Jotain LR-juttua minullakin, en voi sitä kieltää. Olen täällä palstallakin sanonut että lievää sellaista minullakin. Mutta selätystä on tapahtunut paljon noista vuosista. Opin ihan käytännössä että en ole niin huono ihminen rakkauden saralla, että minun täytyisi tyytyä saippuamiehiin.


      • Hän_oli

        "Se oli totuus, kun oli huomannut, että aina pitää saada sanoa se viimeinen sana ja tehdä päätös."

        Hän oli se joka tahtoi aina voittaa kinat ja väittelyt, mutta ei siinä onnistunut.
        Hän oli melkoisen sovinistinen, mutta vain niiltä osian kuin olisi ollut miehisenä miehenä saamapuolella. Siksi voittaminen oli hänelle kaikki kaikessa.

        Minulla ei tuollaista tarvetta oikeastaan ollenkaan.
        Mutta minulle totuus on jonkinlainen arvo varsinkin silloin jos asiasta oikein väittely syntyy...


      • Hänellä

        Hänellä siis pakkomielteinen päähänpinttymä että mies on perheen pää ja siksi hänen täytyi saada aina oikeassa vaikka ei ollut sitä koskaan.


    • poiuytrdfgh

      Mutta hienoa, sinulta tuklee tekstiä nykyään lähes yhtä paljon kuin minulta. Siksi oletkin niin koukuttunut minuun kun näet minussa mitö itse kaipasit tehdä. Että kenties on hyvä että kirjoitat jonkin aikaa tolkuttomasti. Kertokaa sitten vaikka jälkeenpäin miltä tuntuu kun on pulputtanut.

      • poiuytrdfgh

        sellaisiin ihmisiin helposti koukuttuu joissa näkee jotain mitä pitäisi löytää itsestään.
        Minäkin koukutuin yhteen henkilöön, jossa oli jotain mitä on tavallaan jossain muodossa itsessäni mutta kadoksissa, mutta sitä tilannetta ei ole enää.


      • Ai_hauisin

        Ai haluaisin pulputtaa.
        Teen itse noita aloituksia lähinnä ja aiheet kiinnostavat jo otsakkeen tehdessä, että joitan sitten tulee laitettua mitä mielen syövereistä löytyy.

        No, inspiroit kyllä sen vuoksi, että minulla noita aspergereeroja menneisyydessä.
        Mutta kuten huomaat, kokemuskseni eivät ole olleet hyviä.

        Tosin asperger-saippuamies totesi minun olleen parasta mitä hänelle on sattunut elämässä.
        Olen ottanut opikseni että en ole enää parasta kenellekään joka ei ole minulle parasta.

        En halua aspergereeroita mitään nyt enkä tulevaisuudessa.
        Teen tämän tässä samassa itselleni selväksi. Menee aika tarkkaan samalla kaavalla kuin narsistijutut.

        Mutta kuten näkyy. Minulla avautunutta koostetta enkä tarvitse sitä silppua minkään tueksi.
        En myöskään toista koska minulla hyvä muisti.


      • poiuytrdfgh

        Suosittelen sinulle pitkää monologia...areena on sinun !!! :)


      • En_haluaisi

        "Siksi oletkin niin koukuttunut minuun kun näet minussa mitö itse kaipasit tehdä."

        En haluaisi suin surminkaan ripuloida täällä palstalla.
        Olen kirjoittanut täällä suhteellisen paljon jo vuosia ennen kun sinä tulit tyrehdyttämään kaikki muut keskustelut.
        Keskityin silloin narsismiin ja vastasin ihmisille jotka tulivat etsimään apua täältä.
        Nythän heitä ei huomioida kunnolla, kun menee tähän väkästämiseen sinun kanssasi aikaa.

        Odotan kyllä aikaa jolloin voin ja omistautua enemmän taiteen tekemiseen.
        Että siinä ehkä nyt jotain samaa, että jotain samaa haluan sitten tulevaisuudessa tehdä.

        Mutta en nyt toki ripuloida palstaa.

        Minun koukuttumiseni sinuun päättyy heti kun saan voittoni nyt tästä taistelusta ja sinä lähdet palstalta.


      • Hohhoh_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Suosittelen sinulle pitkää monologia...areena on sinun !!! :)

        Hohhoh!
        En tule kirjoittamaan pitkää monologia.
        Palstalle tulee pikkuhiljaa muuta väkeä kuukausien myötä ja keskustelen heidän kanssaan.

        Olen keskusteleva ihminen toisin kuin sinä.


      • poiuytrdfgh

        Keskusten sitten kun joku puhuu oikeaa asiaa sain tarpeekseni hölötyksestä tietyn kokemuksen kautta.


      • poiuytrdfgh

        Haluaisitko keskustella vaikka erilaisista psykopatiaa koskevista tieteellisistö tutkumuksista voisimme yhdessä vertailla niitä ? Tai vaikka Aspergeriakin ?


      • En_halua
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Haluaisitko keskustella vaikka erilaisista psykopatiaa koskevista tieteellisistö tutkumuksista voisimme yhdessä vertailla niitä ? Tai vaikka Aspergeriakin ?

        Minua ei kiinnosta tieteentekijän aspekti. Joka tieteentekijä on siis toinen ihminen kuin minä. Joskus erotan tekijän aspektia mielestäni, mutta siinä kohtaa minua ei kiinnosta sen enempää asia. Ignooraan vain tietyt ajatelmat jos niin koen. Jos keskustelu menee sellaiseen minkä ignooraan, voin sitten sanoa miksi. Yleensä jos keskustelen asiallisesti, niin luultavasti toinen keskustelija näkee samaa.
        Tuollaiset seikat nousevat esiin varsinkin silloin kun joku lähes viralliseksi nostettu tieto on tarkoitushakuista. Tieteellinen tutkimuskin voi olla tarkoitushakuista joskus. Tai palvella tiettyjä päämääriä.
        http://opinnot.internetix.fi/fi/materiaalit/fi/fi3/4_tiede/09_tieteen_ongelmia?C:D=1464968&m:selres=1464968
        "Tieteen kriteerit ovat hienoja ja niiden avulla lähestytään varmasti totuutta ja oikeaa käsitystä maailmasta, mikäli niitä pystytään noudattamaan. Tiedettä tekevät kuitenkin ihmiset, jotka eivät aina ole objektiivisia toimijoita. Tutkijan voi olla vaikea irrottaa omaa persoonaansa tutkimuskohteestaan – onhan jo tutkimuskohteen valinta usein henkilökohtaisen kiinnostuksen ja valinnan tulosta. "

        Minä en maallikkona näe mitään syytä miksi minun pitäisi itseäni kiinnostavista asioista keskustella jonkun muun ihmisen näkövinkkelin kautta. Jos omaan näkövinkkeliini, jonka hyväksyn ja oikeaksi koen, löydän jonkun tietolähteen tueksi, niin silloin lainaan.


    • Tällä_

      Tällä saippuamies ketjulla on tarkoituksensa tämän palstan kokonaisuuden kannalta.
      Saippuateema kuuluu narsismiin.

      On hyvä huomata että palstalla voi olla myös erittäin saippuaisia keskustelijoita...

    • poiuytrdfgh

      Kun kunnolla monologeeraat, niin eiköhän Aspergeriärsytyskin lievene ja se että Aspergerit niin sinua vetää puoleensa kaikkialla. Että nyt vaan monologia peliin...ja kunnolla...

      • poiuytrdfgh

        Ja unohda joksikin aikaa ne väkinäiset sosiaalisuudet ja irrottele kunnon monologilla !.


      • En_tunne
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja unohda joksikin aikaa ne väkinäiset sosiaalisuudet ja irrottele kunnon monologilla !.

        En tunne vetoa julkiseen palstailuun monologilla.
        Minulla ei mitään salaisia tarkoitusperiä joiden takia tahtoisin kuitenkin loppupeleissä että monologini joku lukisi.
        Sinulla tarkoitusperä monologillasi. Se on jonkinlaista haistattelua, politikointia yms.

        Minulla rehellisenä ihmisenä se asia minkä kirjoitan.
        En käytä palstaa muihin tarkoituksiin kuin mihin se on tarkoitettu.

        Olen sanonut että minulla päiväkirja.
        Mutta pidän sen huomattavasti suppeampana kuin 1000 sivua, koska luen sitä itse muutaman vuoden välein... Sekin on tarkoitettu hyötykäyttöön jollekin elävälle tietylle henkilölle.


      • Minulle_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja unohda joksikin aikaa ne väkinäiset sosiaalisuudet ja irrottele kunnon monologilla !.

        Minulle sosiaalisuudet eivät ole väkinäisiä. Olen sosiaalinen ihminen ja sosiaalisuus on minulle elämäntapa, kaikessa nykyään.


    • poiuytrdfgh

      Minä itseasiassa puhun enemmänkin soliloguyta kuin monologia. Ehkä väärinkäsitys syntyykin siitä. En osoita puheenvuoroani toisille kuten monologissa, vaan puhun itselleni muiden kuullen ääneen.
      Olen lukenut mm joiltain mystikoilta ohjeen puhua toisille kuin puhuisi itselleen ja tämä onkin voinut saada alkunsa mystiikkainnostuksestani nuoruudessani ...vaikka kuvio on sittemmin muuntunut.

      • Mutta_miten

        Mutta miten muut voivat päästä kuuntelemasta sinua tällaisella palstalla.
        Asuinkumppanista pääsee kun heittää sen ulos (riippuen kenen asunto tietenkin) tai lähtemällä itse.
        Perheenjäsenestä pääsee kun lyö puhelun poikki jos asutaan omillaan.

        Mutta miten pääsee ihmisestä joka päättänyt kaapata palstan soliloguydakseen lopun elämäänsä täällä?


    • Mitä_jos

      Mitä jos joku alkaisi solilogoyda esim. kerrostalon luona kasvavan puun juurella. Puu olisi jonkun ikkunan alla ja aina kun asukas aukaisisi ikkunan kuuluisi innokas soliloguyidonti.
      Mitkä olisivat asukkaan oikeudet? Pitää ikkuna kiinni...

      • poiuytrdfgh

        Noin voi tietty päästä käymään ja on käynytkin. vaikkei niin kirjaimellisesti että mitään ääntä olisi kuulunut


    • poiuytrdfgh

      Kaipaisin ihan ykkösenä että minua kuultaisiin juuri niinkuin sanon... niin oikeastaan kirjaimellisesti.
      Esim. jos tarjotaan Aspergerapuja ja vastaan: "Niin minä olen jo nuorempana kaikki ne prosessit elänyt moneen kertaan, että ne asiat eivät enää koske minua." Niin odottaisin kuulijalta reaktiota; "Ai, sinä olet jo ne avut saanut aikoja sitten, että ne ei koske sinua, ok."
      Toi olis mun mielestä hyvää kommunikaatiota...kuulevaa.

      • poiuytrdfgh

        Jos nyt jotkut neurologisine lapsineen jonottaa jonnein...ei minulle heidän neuvoistaan ole mitään hyötyä...olen siellä päässyt läpi jo monta jonoa aikoinaan...eikä minua siellä enää jonojen rasitteeksi tarvita...tämmöisenä melkein mummona joka jo tuntee ne jonot kuin omat taskunsa. .


      • poiuytrdfgh

        Paitsi jos minut palkattaisiin jonkinlaiseksi netin välityksellä toimivaksi palveluneuvojaksi, jotta saisin lisää ruokaa.


      • Olen_huom

        Olen huomioinut mitä olet kertonut hoitopolustasi.
        Olen vain sitä mieltä että sinulta jäänyt joku vaihtoehto huomioimatta tai et ainakaan ole lähtenyt sitä tosissasi huomioimaan.
        Asia liittyy asuinpaikkaasi ja nimenomaan siihen että siellä ei ilmeisesti ole palveluja ja sinulle kaikki matkakustannukset ovat ihan liikaa.
        Myös vanhempiesi ahdistus voisi hellittää.
        Sitä kautta myös tämä palstan ahdistus voisi helpottaa.

        Ajatteletko tosissasi että voisit elää koko tulevaisuutesi netissä?

        Mitä tulee asuinpaikkaan niin sen vaihtaminen tulee sitä vaikeammaksi mitä vanhemmaksi tulee. Asuinpaikka vaihtuu ehkä vasta kun sen joku muu sitten aikanaan vaihtaa...


      • Sinua
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Paitsi jos minut palkattaisiin jonkinlaiseksi netin välityksellä toimivaksi palveluneuvojaksi, jotta saisin lisää ruokaa.

        Sinua ei kovin helposti palkata kun sinulla ei ole koulutusta. Lähihoitaja olisi hyvä lähtö sellaiseenkin ammattiin. Mutta et voi saada mitään koulutusta kun asiasi ei etene.

        Et voisi mitenkään olla tuollaisena noin epäsosiaalisena ihmisenä nettineuvoja.
        Tuollainen heittokin jo osoittaa että sinulla ei näkyvyys ihan klaari.


      • poiuytrdfgh

        En kykenisi ikinö opiskelemaan lähihoitajaksi , se oin taas asioita joita en osaa.


      • poiuytrdfgh

        Osaan näitä teoreettisia juttuja. Teoriatasolla hahmotan laajoja kokonaisuuksia, mutta en ympäristöissä


      • poiuytrdfgh

        Osaan kyllä käyttäytyä hyvin netin välityksellä ja osaisin olla oikein kohtelias palveluneuvoja.


      • poiuytrdfgh

        Ja oikeasti empaattinenkin joka kuulee mitä sanotaan


      • poiuytrdfgh

        Ainoa ongelma toki on etten voi neuvoa mitään etiikkani vastaista jos joku käskee


      • Ihmisten
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        En kykenisi ikinö opiskelemaan lähihoitajaksi , se oin taas asioita joita en osaa.

        Ihmisten ilmoilla jos uskaltaisit lähteä sieltä viimeisestä kolostasi voisit saada koulutusta joka on henkilökohtaistettu.


      • Sinun_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Osaan kyllä käyttäytyä hyvin netin välityksellä ja osaisin olla oikein kohtelias palveluneuvoja.

        Sinun käyttäytymisesi ja kohteliaisuutesi ei ole se ainoa. Pitäisi olla valmiuksia ottaa vastuu, myös työnantajallasi on vastuu palkkaamistaan henkilöistä. Sinulla ei ole mitään näyttöä. Enkä minä ainakaan uskoisi hetkeäkään että sinulla mitään muuta tietoa kuin hyvin kapea-alaista omasta sairaudestasi. Mikä on hyvin tavallista että ihmiset tuntevat omat sairautensa paremmin kuin heitä hoitava lääkäri yleensä.


      • Kyllä_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Osaan näitä teoreettisia juttuja. Teoriatasolla hahmotan laajoja kokonaisuuksia, mutta en ympäristöissä

        Kyllä kaikenlaisten palkallisten neuvojien on hahmotettava kaikenlaiset tilanteet huomattavan laajasti.


    • poiuytrdfgh

      Uskokaa tai älkää niin mulle on kauheaa tuskaa lukea jonkun lukiokirjan kappaletta, mutta monimutkaisista tieteellisistä tutkimuksista saan nautintoa.

      • Ihan_sama

        Ihan sama mitä saat. Sinun saamisesi ei kiinnosta jos pitäisi työtä tehdä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe