Edelleen vahvasti ilman röökiä mennyt lähes 2 viikkoa, ei mitään ongelmia ollut niiden alkupäivien tapatupakointihimon jälkeen =) Limaista yskää edelleen, plaah, jo hiipumaan päin onneksi...mutta kyllä tätä yskittävää silti riittää, yöks =/ Toooosi naisellinen olo ja silleen 0_0
Niin, sitähän mun piti kertomani että eipä tullut tälle Zybanistille minkäänlaista unettomuutta kahdesta tabusta, mutta hirveet masennus/"omituisolot" (vähän niinkuin aaltoina tulevat "kohtaukset")alkoivat yhä lisääntyen tuossa kolmisen päivää sitten. Eilen sitten oli aivan pohjilla oleva olo ja uskokaa tai älkää, jätin menemättä töihin. Aamulla (siis eilen) mietteet oli jotain tyyliin narun jatkoksi menemistä (ei nyt ihan tässä mittakaavassa, mutta aivan outoja mietteitä jokatapauksessa). Soitin työterveyshuoltoon ja sanoivat sen mitä arvelinkin: yksi tabletti päivässä jatkossa ja pikkasen enempi omaa seurantaa ja entistä herkemmin soittoa heille päin. No, tänään olen menossa töihin, enää en etsi narua joka varmasti kestää katkeamtta (hih), paremmalla mielellä siis. Sen verran on onneksi tälle blondille suotu maalaisjärkeä, että osaan jättää käskemättäkin kuurin kesken jos niikseen tulee. Ootellaan nyt kuiteskin ekaks mitä annoksen muuttaminen tekee ;) Ja pitää muistaa että jo tupakanpolton lopettaminen voi tehdä noita masennuskohtauksia...lieneekö monen tekijän summa tämä vaiko eikö, tiedä häntä. Tsempataan vaan vielä, on se toivottu lopputulos sen arvoista, että ylimmän rattaan pyörimättömyyden taikka hissin ylimpiin kerrokseen nousemisen puutteen kestää ;)
Niin, sitähän mun piti kertomani että eipä tullut tälle Zybanistille minkäänlaista unettomuutta kahdesta tabusta, mutta hirveet masennus/"omituisolot" (vähän niinkuin aaltoina tulevat "kohtaukset")alkoivat yhä lisääntyen tuossa kolmisen päivää sitten. Eilen sitten oli aivan pohjilla oleva olo ja uskokaa tai älkää, jätin menemättä töihin. Aamulla (siis eilen) mietteet oli jotain tyyliin narun jatkoksi menemistä (ei nyt ihan tässä mittakaavassa, mutta aivan outoja mietteitä jokatapauksessa). Soitin työterveyshuoltoon ja sanoivat sen mitä arvelinkin: yksi tabletti päivässä jatkossa ja pikkasen enempi omaa seurantaa ja entistä herkemmin soittoa heille päin. No, tänään olen menossa töihin, enää en etsi narua joka varmasti kestää katkeamtta (hih), paremmalla mielellä siis. Sen verran on onneksi tälle blondille suotu maalaisjärkeä, että osaan jättää käskemättäkin kuurin kesken jos niikseen tulee. Ootellaan nyt kuiteskin ekaks mitä annoksen muuttaminen tekee ;) Ja pitää muistaa että jo tupakanpolton lopettaminen voi tehdä noita masennuskohtauksia...lieneekö monen tekijän summa tämä vaiko eikö, tiedä häntä. Tsempataan vaan vielä, on se toivottu lopputulos sen arvoista, että ylimmän rattaan pyörimättömyyden taikka hissin ylimpiin kerrokseen nousemisen puutteen kestää ;)
Vastaukset 2
Vanhimmat
mulle ei 2 tabua sopinu olleskaan.. söin 3pvää 2 tabua ja sit 4 aamuna mulla oli niin karmee olo et aattelin tukehtuvani ja hädissäni menin lääkäriin missä sairaanhoitaja käski syödä vaan yhtä..olin ihan "sekasin",rupesin itkeen sairaanhoitajan luona , musta tuntu ettei se uskonu ollenkaan miten karmee olo mulla oli...olin vaan porannu koko aamun kauhuissani =( anyway,se vaan kuvitteli et mulla oli jotain muita ongelmia (kysy että taitaa olla jotain muita ongelmia,..)no ei takuulla ollu! noh,mistäs se saatto tietää kuinka paha olo mulla oli ja tuntu et "henki lähtee"...tais olla osittain alkavan keuhkoputken tulehduksen ansiota se että aattelin kurkkuni muurautuvan kiinni *iik*.. noh, söin tosiaan siitä eteenpäin vaan 1 tabun ja mitään onkelmia ei o sen koomin ilmaantunu =)) ei tekis mieli lopettaa ollenkaan niitten popsimista, syönkin enää joka toinen pvä enää yhen =)) TSEMPPIÄ SULLE!!!
Zyban onkin alunperin kehitelty mielialalääkkeeksi. Vaikuttaa aivoissa dopamiinireseptoreihin, jotka säätelevät mielihyvän kokemuksia. Masennuslääkkeeksi se ei ollut tarpeeksi tehokas, mutta sattumalta huomattiin, että tupakasta vierottautuminen on sen kanssa helpompaa. Nikotiini vaikuttaa myös aivojen dopamiinireseptoreihin. Mielialamuutokset eivät ole mikään ihme kyseisen lääkkeen kohdalla.