Lahjaksi kierrätystä...

Folioon käärin tänään kaksi arabian kokkivuokaa,
piirakkavuoka ja siihen päälle korkea uunivuoka,
molemmat täytin erilaisilla piparkakuilla.
Vuuat (kauhistus, miten tämä sana taipuu, kun jatkuvasti kiroaa)
olivat melkein käyttämättömiä ja itselleni jäi toiset samanmoiset.
Siitä tuli kiva ja kaunis paketti ja se oli lahja tuttavaperheelle,
jossa on paljon porukkaa ja piparit uppoavat pian parempiin suihin.

Annatko sinä kierrätyslahjuksia?

Asia tuntui aluksi hassulta, mutta
alueteeveessä asiasta oli juttua,
ei se enää niin hassulta ajatukselta tuntunutkaan.
Muuten olisin mennyt suklaarasian ja kukkapuskan kanssa siihen taloon.

17

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      En vietä joulua

      Noin muuten joskus pakotettuna joissain tilanteissa joutunut jotain lahjoja laittamaan. Mulla on iso kirjasto, sieltä tiukan paikan tullen katellut kirjalahjoja. Moniin tilanteisiin olemassa itellä sopivia kirjoja, kunhan kattelee, että mitään harvinaisempaa ei anna, lisäks on paljon turhaa hyllyntäytettä. josta joutaakin luopua.

      Jos nyt pitäis joku lahja kehittää, ois ylivuotisia konfettirasioita. Lisäks ois suuri määrä käyttämättömiä kerrastoja. Joululahjat typeriä, etenkin jos saa joutavaa kamaa.

      =DW=

    • Oikein hyvä ajatus, toivottavasti osaavat arvostaa lahjaasi. Tuohan on juuri sitä oikeaa ekologista ajattelutapaa.

      Meillä pn Suomen kotini ohessa sellainen rakennus, jossa ovat roskalaatikot, ja myös sellainen hyllykkö, johon voi jättää kirjoja, lehtiä, ja muuta käyttökelpoista pientavaraa. Olen vienyt sinne kaikenlaista, ja kaikki ovat löytäneet uuden kodin. Itse olen löytänyt sieltä muutaman hyvän kirjan ja aikakausilehtiä. Kannatan kierrätystä, mutta en ihmissuhteissa :-).

      • kuinkorvessakuksisi

        Itsekin jättäisin laatikollisen uutuuskirjoja, kun ei kelvannut netissä edes pienellä rahalla. Mutta täällä päin suomea ei ole mitään kierrätys mestaa.
        Pääkaupunkiseudulla meni kirjat hetkessä, pienellä rahalla, lahjoituksina ja taloyhtiöiden kierrätyksessä. Itse en kerää mitään.


      • kuinkorvessakuksisi kirjoitti:

        Itsekin jättäisin laatikollisen uutuuskirjoja, kun ei kelvannut netissä edes pienellä rahalla. Mutta täällä päin suomea ei ole mitään kierrätys mestaa.
        Pääkaupunkiseudulla meni kirjat hetkessä, pienellä rahalla, lahjoituksina ja taloyhtiöiden kierrätyksessä. Itse en kerää mitään.

        Minullakin laaja kirjasto, josta vaikea luopua. Aina on yhdelle uudelle tilaa. Kun minusta aika jättää, joku divari tai roskalava saa kaiken.


      • kaik.lähtee
        kuinkorvessakuksisi kirjoitti:

        Itsekin jättäisin laatikollisen uutuuskirjoja, kun ei kelvannut netissä edes pienellä rahalla. Mutta täällä päin suomea ei ole mitään kierrätys mestaa.
        Pääkaupunkiseudulla meni kirjat hetkessä, pienellä rahalla, lahjoituksina ja taloyhtiöiden kierrätyksessä. Itse en kerää mitään.

        Kirjastoissa on yleensä kierrätyshylly mihin voi kirjoja jättää. Josko sinne?

        Aloittajalle: Hyvä lahja 👍
        Itse annan käsitöitä ja leivonnaisia. Ei ole enää mitään kierrätettävää.


    • Mitä jos veis ämpärillisen perunoita, ruokaisampaa kuin piparit.
      Ensi kesänä perhe voisi poimia marjoja siihen ämpäriin.

      • uunipottua

        Minä ilahtuisin ämpärillisestä perunoita. Jos ne vielä kotiovelle tuotaisiin. Sinkkiämpäri olisi raskas marjojen keruuastiaksi, mutta se jonotettu ilmainen muoviämpäri kyllä kävisi ;)


      • uunipottua kirjoitti:

        Minä ilahtuisin ämpärillisestä perunoita. Jos ne vielä kotiovelle tuotaisiin. Sinkkiämpäri olisi raskas marjojen keruuastiaksi, mutta se jonotettu ilmainen muoviämpäri kyllä kävisi ;)

        Laitspa osoite niin jos lähitienoille osuu, niin käyn tuomassa.
        Kumpaa haluat, Timoa vai Asterixia?
        Ikinä en ole ilmaista ämpäriä jonottanut enkä kotiin tuonut, aika halvalla niitä voi ostaakin.
        K-Marketissa oli syksymmällä tarjous, jossa vitosella sai ämpärin ja mättää siihen porkkanoita, punajuuria ja lanttuja niin paljon kuin mahtui.


      • uunipottua

        Asterix olisi liian eksoottinen, kuulostaa ulkomailta tulleelta. Timo on hyvinkin kotoisa. Vävykin on kaimansa.
        Kuhan ei laskiämpäriin laiteta :)) Vaikka sinnehän ne joutuu joulun jälkeen muotonsa muuttaneina.

        Mielikuvitusrikasta joulua ihan kaikille!


      • uunipottua kirjoitti:

        Asterix olisi liian eksoottinen, kuulostaa ulkomailta tulleelta. Timo on hyvinkin kotoisa. Vävykin on kaimansa.
        Kuhan ei laskiämpäriin laiteta :)) Vaikka sinnehän ne joutuu joulun jälkeen muotonsa muuttaneina.

        Mielikuvitusrikasta joulua ihan kaikille!

        Sehän on sitä kierrätystä, kun ensin syödään ja sitten...
        Joulua sinulle!


      • hytinäx1

        Ei yhtään hassumpi idea Ancelillakaan.Eikös ne kummatkin perunasortit Timo kuin Asterix ole hyvän makuisiakin. Täälläpäin on peruna hinnoissaan, kilo elintarvikekaupassa irtoperunoita maksaa jo noin 1,2€/kg ja laatu on kehnoa eikä edes ole aina merkittykään mitä perunanimikettä ne edes ovatkaan. Paremman merkkiset pussitetut perunat alkavat olla jo kahden €/kg paikkeilla.
        Sankollehan on aina käyttöä


    • Hyvä tuo Sinun ideasi, samoin Ancelin perunaämpäri.
      Löysin pari kivaa juttua kirpparilta, kierrätystähän se.
      Viime jouluksi löysin kirpparilta ison kokoisen, tais olla otain keramiikkaa, bernhandilaisen.
      Laitoin sen pojalle pukinkonttiin, kun sillä on semmoinen koira.
      Toi sen mökille, siellä se terassilla kökötti koko kesän. (siis lahjakoira)

    • OmaTekemätPiparit

      Vuoat täynnä pipareita ei ole yhtään hassumpi yllätys.
      Vielä parempi, jos täyttä vuoat omatekoisilla pipareilla.

    • luukuu

      Perkasin silakat purkkiin
      etikka liemen niille keitin
      liotin niitä siinä yön yli, maustelieemeen sipulia
      sokeria ja suolaa mukaan heitin
      sitruunaan kuorta sekaan raastoin
      ja våhån silppusin yrttejä sekaan
      valkosipuli panematta jäi
      lasipurkkin kaikki ladoin
      joulunauhan purkin kaulaan sidoin
      hirteen täytyy hypätä jos sörsselitä
      joku pidä

    • MökinMuorinen

      Pitkin vuotta ostelen kirppareilta kauniita purkkeja, niihin sitten lahjaksi sinappia, viinimarjahyytelöä ja puolukkahilloa, itse tehtyjä ja tietysti marjat itse poimittuja omasta pihasta ja metsästä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1950
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      137
      1350
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1029
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      982
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      947
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      113
      917
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      761
    Aihe