vai huutaako palohälytin aina;D
Nainen ootko kokki kolmonen
11
<50
Vastaukset
- Hyvvääruokoo
Palohälytin kertoo aina millon ruoka on valmista. Kätevä vempain <3 Se toimii samalla miehelle velikellona niin tietää tulla ruokatunnilla kotiin herkuttelemaan
Joku muu on kärynnyt hellalla kun ruoka. Oli jo liekeissä, hyvä ettei syttynyt koko mökki tuleen. Sammutin palon tukahduttamalla housuilla, ei ollut muuta lähistöllä. ;D
- onmullaperunat
palanu joskus kattilaan. Teen hyvin yksinkertaisia ruokia. En jaksa kokeilla mitään uutta. Muutaman kerran palovarotin huutanu.
- Uuups
Se on häkävaroitin.
- ei.rakettitiedettä
Olen entiseltä ammatiltani kokki. Olen vaihtanut alaa tyystin toiseksi, mutta tietysti ruoanlaitto sujuu edelleen. Kaikki onnistuu, niin kotiruoka kuin vaativampikin kattaus.
- PipariMuotti
Jokos ne piparit on tehty perinteisiä kirkkoveneitä;D
- Kirkkoveneitäjuuuu
Juu en tee pipareita.en tykkää.teen vaan semmosta mistä tykkään.
- Knainen
En koskaan ole ymmärtänyt et kuka muka ei osaa laittaa ruokaa ?
Mitä vaikeaa siinä nyt voi olla?
Olen itse ravintola-alalla mutta olisin osannut ruokaa laittaa ilman koulutustakin
Vuosia töitä tehneen ja aloittelevan kokin tunnistaa mm.
Mausteiden varovaisesta käytöstä
Reseptien lukemisesta
Kokeneemmat kokit jo tietää ainesosien määrät ja suhteet ilman kirjallisia reseptejäkin ja käyttää mausteita rohkeasti
Kotikokkina olen saanut joskus silti aikaan useita palohälytyksiä sillä palovaroittimeni on todella herkkä.
Ruskean peruskastikkeen teosta tullut savuhöyry laukaisee välillä hälytyksen.
Toisinaan broilerin koipia paistaessa uunissa 250 asteessa viimeisinä 15 minuutin aikana availen uunia tarkkailen broitsun tilaa ja se uunin luukun avaus ja siitä tullut savuhöyry laukaisee hälytykset
En ole poltttanut niitä silti.
Joskus olen jäänyt kirjoittaan viestiä tai ajatellut olla tehokas ja ripustaa pyykkiä kuivumaan samalla kun teen ruokaa... ja se onkin sitten ollut virhe. Silloin paloi pohjaan.
Aloittelijan virheitä kokkaamisessa on jättää kattila hellalle ja poistua itse muualle tai ”nukahtaa” hetkeksi muuhun tekemiseen. Monet ruuat vaatii jatkuvaa vahtimista, sekoittelua, lämmön pienentämistä ja kääntelyä jotta eivät pala
En itse poistu usein muualle mutta sitten kun on kiire ja paljon tekemistä niin yritän tehdä montaa asiaa samaan aikaan ja silloin sitte käryää. Sit vituttaa.
Puhelin muuten on huono juttu ruuanlaiton yhteydessä. Se vie huomion vahtimiselta, sekoittelulta ja kääntelyltä
Kokkausta ei oikein muuten voi mokata kuin sillai että ajatukset on muualla kun tekee ja ei keskity taikka heittelee puoli huolimattomasti mausteita tai aivan liian varovasti - virheet.meitä.opettaa
Kyllä mä oon useamman kerran polttanut teeveden ja kananmunat pohjaan... Siksipä olen pähkäillyt näin: Ei se palovaroitin ruuanlaitosta soi, jos ruokaa ei yksinkertaisesti laita. Pähkäilyni tuloksena toimintani keittiön puolella ei enää juurikaan aiheuta hälytyksiä. 😎
kyllä se joskus huutaa, myönnettäköön =)
- Elluhalloyb
Mulla ei huuda...
Vaikka meillä todella herkät...
Harvoin poltan ruuan...siitähän se palovaroitin huutaa...
👍👅🐣
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823253
- 922945
- 532212
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201645- 191524
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81487Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181395Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351315Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61248