Paavi on suuttunut Joulun kulutushysteriasta ja antanut palaa keuhkojen täydeltä.
""Paavi Franciscus muistutti keskiviikkona puheessaan, että joulua ei pidä juhlia pelkkänä lahjojen vaihtamisena ja ylenmääräisenä rahan kuluttamisena. Hän vetosi kristittyihin, jotta he muistaisivat juhlia joulua Jeesuksen syntymän juhlana.
– Mainoskoneisto sanoo meille, että meidän tulee vaihtaa yhä useampia ja useampia lahjoja ja heittäytyä massiiviseen kulutusvillitykseen. Mutta onko se (joulun) juhlistamisen tapa, jonka Jumala haluaa? paavi Franciscus kysyi audienssissaan Vatikaanissa.
Hän vastasi sitten itse omaan kysymykseensä:
– Ei. Joulu on Jumalan hiljaisen äänen kuuntelemista.
Paavi vetosi uutistoimisto AFP:n mukaan ihmisiin, jotta he eivät muuttaisi joulua ”muotitapahtumaksi”.
– Se ei ole joulu, jos kaivamme esiin kirkkaat valot, jos lastaamme kaikki lahjoilla, mutta emme auta edes yhtä köyhää ihmistä, paavi jatkoi.
Argentiinalaispaavi Franciscus on tullut tunnetuksi vaatimattomuudestaan ja siitä, että hän on useaan otteeseen arvostellut yhteiskunnallista eriarvoisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Franciscus, 81, valittiin paaviksi vuonna 2013.
NINA DALE
[email protected]"""
- Itse olen auttanut jo viittä itseäni köyhempää, rahalla, ruualla, käyttötavaralla ja kahdelle olen hommannut nettiyhteydet.
- Joillekin läheisille olen antanut rahana, laiskan miehen joululahjana.
Paavi sai raivarin
10
52
Vastaukset
- maksan.veroja
Me suomalaiset ruokimme ja asutamme verorahoillamme näitä maailman vainottuja ihan tarpeeksi. Täällä ei kukaan näe nälkää, ei omat eikä vieraat. Lahjat ja muu juhlinta antaa työtä isolle määrälle ihmisiä, vähentää siis köyhyyttä.
- ö-Öö
Houhouhou
Pappi piti sitten oman mainospuheensa. Eettisesti kyseeenalaista alkaa haukkumaan kilpailijaa. Huvittavinta itsessään, ei jumalalla, tai coca-colalla ole oikein mitään tekemistä joulun kanssa. Kyseessä talvipäivänseisauksen takia viettävät pileet, että sekä uskikset, että kolapukit keikanneet ideansa muualta ja riitelevät siitä.
=DW= Paavi ei onneksi ole mun pomo, joten vietän jouluni kuten haluan ilman saarnaajien puheita.
- kylmätotuus
Jokaisen pitäisi olla oman kukkaronsa herra ja ostaa sitä, mihin rahkeet riittävät.
Tilanne Suomessa on kuitenkin sellainen, että liian monet kotitaloudet ovat ylivelkaantuneita ja joulu vain syventää velkakuoppaa.
Nyt tiedetään lainojen korkojen kohoavan ja " nousukauden" olevan ohitse.
Edessä on todennäköisesti lamakausi ja suomalaiset velalliset joutuvat velkavankeuteen jälleen kerran.
Paavi ei ole pomo talousasioissa, mutta on hyvä, että hän herättelee ihmisiä tavallaan.
Useimmille raha on pomo-valitettavasti.
"Tule joulu kultainen". kylmätotuus kirjoitti:
Jokaisen pitäisi olla oman kukkaronsa herra ja ostaa sitä, mihin rahkeet riittävät.
Tilanne Suomessa on kuitenkin sellainen, että liian monet kotitaloudet ovat ylivelkaantuneita ja joulu vain syventää velkakuoppaa.
Nyt tiedetään lainojen korkojen kohoavan ja " nousukauden" olevan ohitse.
Edessä on todennäköisesti lamakausi ja suomalaiset velalliset joutuvat velkavankeuteen jälleen kerran.
Paavi ei ole pomo talousasioissa, mutta on hyvä, että hän herättelee ihmisiä tavallaan.
Useimmille raha on pomo-valitettavasti.
"Tule joulu kultainen".Nyt jo kotitalouksien velat lisääntyneet. Eilen juuri luin jostain tekstiuutisista, että jopa maatilat alkaneet ottaa pikavippejä. Ei siitä hyvä heilu.
Minusta tämä paavi, on uskaltanut sanoa ääneen sellaisiakin asioita, mitä ennen ei ole siitä ´´tornista´´ kuultu.
Ihminen ei opi mitään.
Kun on paremmat ajat pitäisi laittaa ´´sukanvarteen´´, mutta ei, pannaan vaan haisemaan.
Sitten kun on lama, alkaa ruikutus.
- jotainrakentavaa
" Hän vastasi sitten itse omaan kysymykseensä:
– Ei. Joulu on Jumalan hiljaisen äänen kuuntelemista. "
Miksi Paavi puhuu uskontoa ikään kuin tietona ?
Vastauksen pitäisi olla seuraava ;
-Ei vissiin. Vissiin joulu on Jumalan hiljaisen äänen kuuntelemista.
Uskohan tarkoittaa luottamusta Jumalaan, ei TIETOA Jumalaan. Paavi puhuu kuin omana ainutlaatuisena viisautenaan joulusta kulutusjuhlana.
No vanha ja höperö kun alkaa olla.
Taitaa ukkelia pikkuisen vain harmittaa, kun muut juhlivat joulua perheittensä kanssa ja hänellä itsellään ei ole muuta kuin jumalansa, joka tunteneeko edes koko paavia.
Katolisen kirkon boss kun on, niin varmasti hänellekin kelpaisi kulta ja mirhami niinkuin Jeesuslapselle, ottaen huomioon katolisen kirkon prameuden ja maallisen loiston.- kysynn
-----eiköpähän luottamus ole avainsana ihan kaikissa ihmisten välisissäsuhteissa ---- miksi himoatte --- niin maallista valtaa kuin kirkkojen rikkauksia samalla kertaa kun poljette ihmisarvoa ja ihmisoikeuksia -koskaan minullakaan millään pakkakunnalla asuessani vammaisihmisenä ole ollut yhtään minkäänlaista kodinturvaa tai rauhaakaan edes.
Miksi meidän pitää luoda joku Paavi? kysyin Jesseltä.
- Faija ei kerinnyt pahemmin selitellä, sanoi vaan että tulemme hänet tuntemaan.
Minä jäin miettimään että Jessen faijan vaiko sen Paavin...
Noh, me sitten yksi ilta vähän Viiniteltiin, taas kerran Jessen luomia juomia.
Mietittiin miten sovittaa Joku Paavi ihmisille.
-
Minulla välähti.
Jesshe, sen pitää varmaan yhdistellä jotenkin niitä ihmisiä.
- ? kertoi Jessen ilme.
- No kasho, eihän ihmisillä syntyessään ole mitään sääntöjä.
Ei iseillä, äideillä, lapsilla.
- Tehdääs dellainen sthoisen-lainen kirkko!
Jessen faija antoi minulle salaa muutaman laatikollisen hyvää viiniä.
-
Aamulla Jesse sanoi että taas sinusta on tullut pään-särky.
- Meillä on varmaan yhteinen kirkko, minä hupisti voihkaisten hirnahdin.
Ja niin joku Jessen naisista sai tehtäväkseen luoda yli-dramaattisia vaatetuksia miehille.
Jesse melkein suuttui, kun joku naisistaan lipsautti että voidaanko me sinun Garderobista...
Niitä ei repäistä!!
H.- Bob
Paavi koittaa meuhkata että jäisi "sivuun,ja unohtuisi" 700 ilmitullutta papien tekemää poikaraiskausta,sama menettelytapahan on käytössä myös Suomen "valtamedialla" jos jotakin sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071163
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621123Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146846- 68747
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto92603- 54588
- 78561
- 39528