Tumavasta-aineet koholla, positiivinen tulos

HuolestunutMies89

Kaikki muut reumaan viittaavat arvot oli negatiiviset kuten Hla-b27 antigeeni, reumafaktori, sitrulliini vasta-aineet, Crp ja lasko normaalit ja kaikki muutkin verikokeet kunnossa mutta tänään kuulin yllätyksekseni että tumavasta-aineista tuli positiivinen tulos.

Mitä tämä nyt tarkoittaa? Viittaako koholla olevat tumavasta johonkin tiettyy reumaan? Pitää nyt varmaan joka tapauksessa varata aika yksityisen puolen reumatologilta?

Kiitos kuitenkin jo etukäteen jos joku osaa auttaa!

9

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HuolestunutMies89

      Olen kärsinyt myös eriasteisista nivelkivuista keväästä lähtien, luin myös että c-hepatiitissa voi tumavasta-aineet kohota ja oireet täsmää aika hyvin tuohonkin tautiin. Ihmettelen vain että mistä olisin voinut muka jonkun c-hepatiitin saada kun en ole koskaan käyttänyt huumeita tai ollu mitenkään erityisen holtiton seksin suhteen, olen siis ihan hetero etten ole koskaan homoseksiä harrastunut.

      • HuolestunutMies89

        Keksin tuon c-hepatiitin siitä kun siellä omaterveydessä johon sain kaikki tulokset oli joku viittaus sellaiseen mutta kuulostaa kyllä täysin uskomattomalta.


    • TuskinStillistäKysymys

      Aikuisten stillintauti sopisi taudinkuvaan. Siinä voi olla alussa kurkkukipua, kuumetta tai vatsatauti tmv. ja voi tavallaan vaikuttaa suhteellisen normaalilta infektiolta,, ja myöhemmin , ehkä pitkänkin ajan päästä saattaa tulla mukaan nivel -ja paikkasäryt, ja uusiutuvia selittämättömiä kuumeiluja, jotka sahaa päivän aikana. Yleensä silloin on kyllä crp ja senkka koholla, joka ei tue toisaalta stillintautia. Stillintauti on tosi harvinainen ja aikuisilla vielä harvinaisempi, joten sitä ei välttämättä osata epäillä, toisaalta siihen liittyy myös pitkittyneitä kuumeita , jota et kertonut sinulla olleen. Tumavasta-aineet voi viitata kyllä reumaan tai johonkin sideskudostautiin, muttei välttämättä.

      • HuolestunutMies89

        Ei ole ollut kertaakaan kuumetta tai mitään vatsatautia tai muutakaan infektiota paitsi viime keväänä oli raju influenssa joka kesti 2-3 viikkoa ja tuolloin oli kuumetta yli 38 astetta joka on mulle jo todella paljon kun normaalisti mun ruumiinlämpö on vain jotain päälle 35 astetta.

        Voiskohan myös esim fibromyalgiassa eli pehmytkudosreumassa tumavasta-aineet kohota? Itse tässä ainakin vähän epäillyt fibroa jo pidemmän aikaa.


      • vainveikkaus
        HuolestunutMies89 kirjoitti:

        Ei ole ollut kertaakaan kuumetta tai mitään vatsatautia tai muutakaan infektiota paitsi viime keväänä oli raju influenssa joka kesti 2-3 viikkoa ja tuolloin oli kuumetta yli 38 astetta joka on mulle jo todella paljon kun normaalisti mun ruumiinlämpö on vain jotain päälle 35 astetta.

        Voiskohan myös esim fibromyalgiassa eli pehmytkudosreumassa tumavasta-aineet kohota? Itse tässä ainakin vähän epäillyt fibroa jo pidemmän aikaa.

        Onpa matala ruumiinlämpö. Kilpirauhasen vajaatoiminta?

        Ei kukaan lääkäri ole katsonut noita verikokeita?


      • EiStilliä
        HuolestunutMies89 kirjoitti:

        Ei ole ollut kertaakaan kuumetta tai mitään vatsatautia tai muutakaan infektiota paitsi viime keväänä oli raju influenssa joka kesti 2-3 viikkoa ja tuolloin oli kuumetta yli 38 astetta joka on mulle jo todella paljon kun normaalisti mun ruumiinlämpö on vain jotain päälle 35 astetta.

        Voiskohan myös esim fibromyalgiassa eli pehmytkudosreumassa tumavasta-aineet kohota? Itse tässä ainakin vähän epäillyt fibroa jo pidemmän aikaa.

        Yleisoireinen reuma ( Stillintauti ) sille on tyyppillistä, että ensin tulee influenssan kaltainen infektio jossa korkeaa kuumetta, ja vasta paljon jopa vuosia myöhemmin saattavat tulla nuo säryt. Mutta jättäisin sinulta sen vaihtoehdon pois , mikäli sinulta on otettu särkyjen aikana crp ja senkka, niin ne olisi kyllä tuossa taudissa koholla. Stillintaudissa on usein myös läiskittäistä ihottumaa , etenkin kun kuume on nousemassa ja kivut tulossa.
        Voit unohtaa stillintaudin, jos crp ja senkka on normaalit kipujaksoilla. Usein stillissä kivut vaihtavat paikkaa ja ovat välillä poissa.


      • HuolestunutMies89
        vainveikkaus kirjoitti:

        Onpa matala ruumiinlämpö. Kilpirauhasen vajaatoiminta?

        Ei kukaan lääkäri ole katsonut noita verikokeita?

        On otettu kilpirauhasarvot moneen kertaan ja aina on ollut kaikki kunnossa.


      • HuolestunutMies89
        EiStilliä kirjoitti:

        Yleisoireinen reuma ( Stillintauti ) sille on tyyppillistä, että ensin tulee influenssan kaltainen infektio jossa korkeaa kuumetta, ja vasta paljon jopa vuosia myöhemmin saattavat tulla nuo säryt. Mutta jättäisin sinulta sen vaihtoehdon pois , mikäli sinulta on otettu särkyjen aikana crp ja senkka, niin ne olisi kyllä tuossa taudissa koholla. Stillintaudissa on usein myös läiskittäistä ihottumaa , etenkin kun kuume on nousemassa ja kivut tulossa.
        Voit unohtaa stillintaudin, jos crp ja senkka on normaalit kipujaksoilla. Usein stillissä kivut vaihtavat paikkaa ja ovat välillä poissa.

        Joo, ei ole ollut varmaan kertaakaan crp ja senkka koholla elämän aikana. Ihottumaa on kyllä jalat täynnä mut en tiedä onko atooppista ihottumaa vai psoriasista.


      • EhkäTaiEi
        HuolestunutMies89 kirjoitti:

        Joo, ei ole ollut varmaan kertaakaan crp ja senkka koholla elämän aikana. Ihottumaa on kyllä jalat täynnä mut en tiedä onko atooppista ihottumaa vai psoriasista.

        Nivelpsoriasis


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe