Lanttulaatikko

e.lä.mä

Kuinka tehdään lanttulaatikko, olen tehnyt aikaisemmin ja tullut ruskeaa tein ohjeilla tuli vaaleaa eikä maistunut kuin ennen.
Ohjeita on netissä paisto aika vaihtelee, samoin vähän lisä tarpeet.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anopinohje

Lanttusurvokseen tummaa siirappia, kermaa, munaa, suolaa, muskottipähkinää, korppujauhoja ja haudutetaan pitkään uunissa. Otit varmaan liian aikaisin pois.

• Todella hyvä ohje sinulta, sillä se pitkään haudutus on se A ja O, mutta ehdottomasti pienellä lämmöllä.

Varmasti tiedät myös lanttuhaudikkaat, joita äitini teki. Siis leivinuunin jälkilämpöön laitettiin kokonaisia lanttuja, jotka sai olla aamuun saakka siellä uunissa ja voi, että ne oli hyviä.

En ole koskaan kokeilut, onnistuisiko tuollaiset sähköuunissa, mutta voisi onnistuakkin, jos ensin keittäisi hetken ja sitten pienellä lämmöllä useita tunteja?

• entykkäis
        Kristiina23 kirjoitti:

Todella hyvä ohje sinulta, sillä se pitkään haudutus on se A ja O, mutta ehdottomasti pienellä lämmöllä.

Varmasti tiedät myös lanttuhaudikkaat, joita äitini teki. Siis leivinuunin jälkilämpöön laitettiin kokonaisia lanttuja, jotka sai olla aamuun saakka siellä uunissa ja voi, että ne oli hyviä.

En ole koskaan kokeilut, onnistuisiko tuollaiset sähköuunissa, mutta voisi onnistuakkin, jos ensin keittäisi hetken ja sitten pienellä lämmöllä useita tunteja?

Mitä järkeä sähköuunia pitää päällä vuorokausi moisen ruuan takia ? Miten tarjoisit, jokaiselle kokonainen lanttu suoraan kuoresta syötynä vai ?

• entykkäis kirjoitti:

Mitä järkeä sähköuunia pitää päällä vuorokausi moisen ruuan takia ? Miten tarjoisit, jokaiselle kokonainen lanttu suoraan kuoresta syötynä vai ?

No, enhän minä laitakkaan moista ruokaa, koska minulla ei ole edes kenelle sitä tarjoaisin ja itse kyllä tyydyn vähemmälläkin kokkauksella.

Toisaalta vesi kielelle herahtaa äitini laittamista ruoista leivinuunissa ja hänen taidoillakin silloisissa puuteellisissa oloissa. Jos nykyisin haluaisin tuota lanttupaistikasta, niin ulos virittelisin tulet johonkin hiekka hautaan ja sinne latoisin lanttuni muhimaan hiilloksilla vaikka yönyli. Tietenkin sekin vaatisi vahvan hiilloksen, jossa voisin paistaa vaikka sen lampaan! DDD

• e.lä.mä

Kiitos ohjeista. Käytin tätä kiertoilma uunia nyt on tavallinen, tietenkin vanhan ajan uunit olivat parhaita. Muistuu äitini tekemät laatikot niiden maku jne.

Olen tehnyt laatikon kaksi kertaa nykyään ruotsalaiseen jouluun ja sain toivomuksen että tuon laatikon joulupöytään.

Saa nähdä kuinka käy, taitaa olla paistamisesta kysymys.

• e.lä.mä

Ei ole aika vaan joku muu>?

• e.lä.mä

Se on valkoinen---saa olla en ole maistanut. Syy täytyy olla lämpö ja paikka--ja mikä.

• Anopinohje

Maku ratkaisee. Hyvää ruokahalua!

• Pankkopoika

Erittäin hyvää lanttulaatikkoa valmistaa Saarioinen 700g 2,95€ Helsingin kaupoissa.

• e.lä.mä

Kiitos neuvon antajille, annoin jälkilämmön 150 lähes tunnin näin hyvää tuskin koskaan olen syönyt aattona sitten kaikille i Götebog.

PS. Ei ole kaupoissa Ruotsissa.

• kotikokki

Se on aika helppo ja nopea ruoka valmistaa:
      Haetaan pellolta muutama keskikokoinen lanttu, pestään ne ja laitetaan isoon puulaatikkoon.
      Laatikko työnnetään kuumaan sähköuuniin vuorokaudeksi muhimaan 250 asteessa.
      Kypsä lanttulaatikko on valmista nautittavaksi, kun ensin kaapii siitä kaikki palaneet lantunrämmäleet irti terävällä keittiöveitsellä.

Hiukan siinä on kyllä puiseva maku, mutta kyllähän nälkäinen syö vaikka jänistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      437
      5553
    2. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      9
      3414
    3. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      175
      3347
    4. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      98
      2861
    5. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      71
      2238
    6. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      45
      2204
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      54
      2160
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      91
      1893
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      12
      1611
    10. MTV: Vappu Pimiä lataa yllättävän kommentin Helena Puolakasta: "Eihän Helena Puolakkakaan..."

Miten Vappu Pimiä pärjäsi mielestäsi MasterChef-tuomarina? Pimiä aloitti MasterChef-tuomarina uudessa pestissä. Nyt Pim
      Tv-sarjat
      17
      1483
    Aihe