Asenna youtube-dl Manjaroon

Turbo-Urpo1

25

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikö yle-dl gitin lähdekoodissa ole asennusohje ja riippuvuudet. Python 2.7 toimii ainakin ja kenties uudemmalla 3.5 versiolla. Yle muuttaa lähetystapojaan ja tuo usein rikki. Itse kyllästyin säätämään Kodin Areena plugaria ja katson Areenaa ihan selaimella. Oletko kokeillut jo tätä https://aur.archlinux.org/packages/yle-dl/

    • Turbo-Urpo1

      Manjarossa on mahtava pakettihallinta, mutta siitä huolimatta on mukavampi käskyttää komentoriviltä.

    • Mainitaan nyt vielä, että AdobeHDS.php osaa suojatut ohjelmat paremmin. Jos käyttää wget lataamiseen siinä voi tulla ongelmia jos suojattuja videoita latailee. Vaihtoehto on ladata se lähdekoodi gitillä ja asentaa pipillä.

    • ubuntu-18-10

      Vaaditut kirjastot ja ohjelmat: Python 2.7 tai 3.5 , pip, pycrypto, wget, ffmpeg.

      pip3 install --user --upgrade yle-dl

      Asennat ensin nuo kirjastot/ohjelmat ja suoritat tuon pip3 ...

      Voit ensin kokeilla mitä jo löytyy. Komenna:

      apt list --installed python* pip pycrypto wget ffmpeg

      pip on varmaan python-pip ja python3-pip. pycrypto on varmaan python-crypto ja python3-crypto. wget asennettu varmaan oletuksena. ffmpeg vaatinee asennuksen...

      ...näin on ubuntussa.

      • Ubuntu-on-reikäisin

        Ei sitä reikäistä ubuntua pidä joka paikassa esille nostaa, ja vielä vähemmän katsoa mallia miten jotain sellaisessa paskassa järjestelmässä tehdään.


      • parempaa_tilalle
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        Ei sitä reikäistä ubuntua pidä joka paikassa esille nostaa, ja vielä vähemmän katsoa mallia miten jotain sellaisessa paskassa järjestelmässä tehdään.

        Ubutulla klikataan hiirellä deb-asennuspakettia kuten käyttöjärjestelmissä yleensä. Ei se sen kummallisempaa ole. Uusimman toimivan voi ladata tuolta:

        http://www.homelinuxpc.com/download/

        Yle-dl löytyy Ubuntun pakeinhallinnasta.

        Manjaaroissa ja muissa marginaalivirityksissä asennustavan joutuu itse selvittelemään tapauskohtaisesti ja aina ei näille harvinaisemmille kaikki onnistukaan, joskus voi joutua kääntämään suoraan lähdekoodista, jokatapauksessa vaatii harrastushenkisyyttä, kahvia, tupakkia ja lehmänhermot.

        Ubuntulla jo katsoisit kun muilla vielä ihmettelet.


      • parempaa_tilalle

        "Yle-dl löytyy Ubuntun pakeinhallinnasta."

        Tarkoitin youtube-dl


      • Ubuntu-on-reikäisin

        TORVELO — Eihän tuo ole manjaron sivu, etkö osaa lukeakkaan


      • Ubuntu-on-reikäisin
        parempaa_tilalle kirjoitti:

        Ubutulla klikataan hiirellä deb-asennuspakettia kuten käyttöjärjestelmissä yleensä. Ei se sen kummallisempaa ole. Uusimman toimivan voi ladata tuolta:

        http://www.homelinuxpc.com/download/

        Yle-dl löytyy Ubuntun pakeinhallinnasta.

        Manjaaroissa ja muissa marginaalivirityksissä asennustavan joutuu itse selvittelemään tapauskohtaisesti ja aina ei näille harvinaisemmille kaikki onnistukaan, joskus voi joutua kääntämään suoraan lähdekoodista, jokatapauksessa vaatii harrastushenkisyyttä, kahvia, tupakkia ja lehmänhermot.

        Ubuntulla jo katsoisit kun muilla vielä ihmettelet.

        "Ubuntulla jo katsoisit kun muilla vielä ihmettelet."

        EI IKINÄ TULE noita R.R.Ritareiden ruskeita reikiä tähän koneeseen.


      • reikääreiänpäälle
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        TORVELO — Eihän tuo ole manjaron sivu, etkö osaa lukeakkaan

        Manjaro pohjautuu Arch-linuxiin. Manjaro onsuunniteltu torveloille joille oikean Arch-linuxin asennuksessa muuten menisi sormi suuhun.


      • reikääreiänpäälle
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        TORVELO — Eihän tuo ole manjaron sivu, etkö osaa lukeakkaan

        Siinäpä sitten ihmettelet erikseen miten mikäkin asia onnistuu tuolla harrastelijoiden kyhäämällä virityksellä.


      • Ubuntu-on-reikäisin

        Havaintojeni mukaan ubuntun käyttäjät on varmaan mailman tyhmintä porukkaa, ainakin täällä suoli sivulla näiltä näyttää puuttuvan aivot kokonaan.


      • Ubuntu-on-reikäisin
        reikääreiänpäälle kirjoitti:

        Manjaro pohjautuu Arch-linuxiin. Manjaro onsuunniteltu torveloille joille oikean Arch-linuxin asennuksessa muuten menisi sormi suuhun.

        Ubuntun käyttäjillä on sormi perseessä, jos ei omassa niin kaverin reijässä kuitenkin.


      • reikääreiänpäälle
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        Havaintojeni mukaan ubuntun käyttäjät on varmaan mailman tyhmintä porukkaa, ainakin täällä suoli sivulla näiltä näyttää puuttuvan aivot kokonaan.

        Äläpä hauku itseäsi osaavampia. Eivätpä ole alituiseen kyselemässä miten joku yksinkertainen asia, ohjelman asennusyms.. onnistuu kuten aloittaja ja muut harrastusvirittelijät. . Että ketkähän niitä tyhmiä on?


      • Ubuntu-on-reikäisin
        reikääreiänpäälle kirjoitti:

        Siinäpä sitten ihmettelet erikseen miten mikäkin asia onnistuu tuolla harrastelijoiden kyhäämällä virityksellä.

        Ubuntu on niin IHANAAAAA, AHHHAAAAAa kun tuntuu hyvältä.
        Pesettekö käsiä koskaan, sen ubuntun värisen reijän sorkkimisen välillä.


      • ubuntu-18-10
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        Ei sitä reikäistä ubuntua pidä joka paikassa esille nostaa, ja vielä vähemmän katsoa mallia miten jotain sellaisessa paskassa järjestelmässä tehdään.

        Tuota noin... Ohjehan on esikäännetystä paketista asennus, eli pitäisi asentua jokaiseen jakeluun, eli ei pelkästään ubuntuun, vaan ubuntulla nyt satun kokeilemaan, joten... .
        Jos ei onnistu niin sitten asennetaan suoraan lähdekoodista.

        Sinulle pitäisi tilata hoitopaikka lähimpään mielisairaalaan, onko antaa ohjeet?


      • sormettajalle
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        Ubuntun käyttäjillä on sormi perseessä, jos ei omassa niin kaverin reijässä kuitenkin.

        Tuo teikäläisten marginaaliporukan harrastuksia. Meneppä keskustelemaan kaltaistesi kanssa harrastuksistasi omille palstoille.


      • Ubuntu-on-reikäisin
        ubuntu-18-10 kirjoitti:

        Tuota noin... Ohjehan on esikäännetystä paketista asennus, eli pitäisi asentua jokaiseen jakeluun, eli ei pelkästään ubuntuun, vaan ubuntulla nyt satun kokeilemaan, joten... .
        Jos ei onnistu niin sitten asennetaan suoraan lähdekoodista.

        Sinulle pitäisi tilata hoitopaikka lähimpään mielisairaalaan, onko antaa ohjeet?

        Pitäs ja pitäs, sinun pitäs kuunnella mitä viissammat kertoo, kun et selvästikkään itse kykene mihinkään, Jos et satunnut tietämään — ja ethän sin tietenkään mitää tiedä, joten minäpä kerron — mielisairaalaan pääsä on kovin vaikeaa kun kaikki perseen sorkkijat on sen täyttäneet.


      • Ubuntu-on-reikäisin
        sormettajalle kirjoitti:

        Tuo teikäläisten marginaaliporukan harrastuksia. Meneppä keskustelemaan kaltaistesi kanssa harrastuksistasi omille palstoille.

        Onko sinulla näppäimistö paskassa ?


      • Ubuntu-on-reikäisin
        sormettajalle kirjoitti:

        Tuo teikäläisten marginaaliporukan harrastuksia. Meneppä keskustelemaan kaltaistesi kanssa harrastuksistasi omille palstoille.

        Joko R.R.Ritarilta meni sormi perseeseen tarkoitan suuhun, kun ei mitään pysty keskustelemaan, vai meneekö tavatessa noin hiton kauan.


      • ubuntu-18-10
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        Pitäs ja pitäs, sinun pitäs kuunnella mitä viissammat kertoo, kun et selvästikkään itse kykene mihinkään, Jos et satunnut tietämään — ja ethän sin tietenkään mitää tiedä, joten minäpä kerron — mielisairaalaan pääsä on kovin vaikeaa kun kaikki perseen sorkkijat on sen täyttäneet.

        Sinä olet ilmeisesti sellainen perseensorkkija, koska tiedät minkälaiset tyypit osaston ovat täyttäneet.
        Jopa nuo mielipuoliset kirjoituksesi paljastavat luonteesi...


      • Ubuntu-on-reikäisin
        ubuntu-18-10 kirjoitti:

        Sinä olet ilmeisesti sellainen perseensorkkija, koska tiedät minkälaiset tyypit osaston ovat täyttäneet.
        Jopa nuo mielipuoliset kirjoituksesi paljastavat luonteesi...

        Olet taas väärässä, kuten aina. Hulluille pitää puhua heidän omaa kieltään, että tulisi ymmärretyksi ja havaintojen mukaan sinulla on erittäin rajallinen käsityskyky, ja keskeisin ajatuksesi on huoli hoitoon pääsystä. Minä olen voimaton noiden hoitopaikkojen suhteen, mutta jatka samaan malliin niin kiireellisyyden leimalla saatat onnistua ohittamaan jonot.


      • ubuntu-18-10
        Ubuntu-on-reikäisin kirjoitti:

        Olet taas väärässä, kuten aina. Hulluille pitää puhua heidän omaa kieltään, että tulisi ymmärretyksi ja havaintojen mukaan sinulla on erittäin rajallinen käsityskyky, ja keskeisin ajatuksesi on huoli hoitoon pääsystä. Minä olen voimaton noiden hoitopaikkojen suhteen, mutta jatka samaan malliin niin kiireellisyyden leimalla saatat onnistua ohittamaan jonot.

        "Onko sinulla näppäimistö paskassa ?"
        "Olet taas väärässä, kuten aina."
        Mitä koitat sönköttää? Luulisin että sinulla on jokin asia, jota yrität kertoa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2196
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      134
      1434
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      145
      1123
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe