Ajattelin itse juoda kaikki viinat.
Säästyy taas monelta murheelta ja ongelmalta.
Hulluushan on periytyvää:
Sen saa omilta lapsiltaan.
Lahjoitan lapsilleni raittiin Joulun.
16
<50
Vastaukset
Tätini käytti lahjaksi saamansa viinat hyvään tarkoitukseen; pesi sillä ikkunat. Tuli kirkas joulu.
- Kirkastako-viinaa-vain
Entä vinetto tahrat lasin reunoissa ja valkoisissa puitteissa, irtosiko hyvin?
- RaitisKoti
Isäni aukaisi ikkunan talvella ja sanoi: "Raitis koti, onnellinen koti."
Jätin valitettavasti äitini kotiin puna- ja valkoviiniä, konjakkia ja rommia. Toivotaan, että veljen lapset eivät löydä niitä eivätkä joudu juoppouden paheeseen, jossa olen ollut kolme vuotta.- ItseLopetinJo
Oletko edelleen? Jatkuuko ongelmasi vai oletko jo lopettanut?
- JouluPullo
Aioin viedä serkkupojalle ja hänen äidilleen joulukukan. Sitten kuulin, että serkkupojan äiti joutuu olemaan sairaalassa joulun pyhät. Ajattelin ensin viedä serkulle viinapullon, mutta en kai minä serkkupoikaa houkuttele viinan paheisiin. Join sitten viinapullon itse ja vein joulukortin postilaatikkoon. Se oli mielestäni jalo teko.
Kaikkien viinojen juonti on aika ns. haastava tehtävä, koska Alko on aattonakin auki. - Kehittykää
Valitettavasti on olemassa paljon ns. aikuisia ihmisiä, joilla menee ajatus yhtä pahasti metsään kuin aloittajalla ja muillakin. Joten ei siis ole ihme, että on niiin paljon huonosti voivia lapsia ja nuoria.
- Bengalitikku
Joulupukeilla ja poliiseilla on paljon kertomuksia, ja ne eivät ole välttämättä niitä kaikkein mukavimpia juttuja.
- NiinSeKäy
Metsään meni niin kuin nuorella sukulaisellani koulussa. Opettaja kysyi, tiedättekö sivistyssanoja. Serkkutyttö viittasi ja sanoi: "Kävin metsässä ja näin siellä naivia nuoria".
- Älä-änkytä
Naiivi on oikea kirjoitusmuoto. Jotta älä vääntele, koska tyttöhän näki siis naiiveja nuoria, jos kyse oli sivistyssanoista.
- NiinSeKäy
Älä-änkytä kirjoitti:
Naiivi on oikea kirjoitusmuoto. Jotta älä vääntele, koska tyttöhän näki siis naiiveja nuoria, jos kyse oli sivistyssanoista.
Valitettavasti serkkutyttöni ei tiennyt oikeaa kirjoitusmuotoa, joten hän puhui opettajan kyselyssä naivista nuorista, joita hän näki metsässä. Olen pahoillani serkkutytön tietämättömyydestä.
- Sinne-mänt-kaikki
Kun muutin, lahjoitin lapsilleni kaikki viinat.
Tulin uskoon siitä, että hölmöä pitää viinaksia vierasvaranakaan kun itse en juo.
No pentele, sitten tuli tämä joulu ja kun vieraita ilmoittautui, jouduin käymään Alkossa.
Vähän otti tonttu myssyyn, että en ennakoinut. Alkoon meni lähes satanen.- Entinen.maistelija
Satanen on pieni raha juopotellessa, tarkoius oli tänään käydä ostoksilla ja samalla alkossa, aamulla kehtuutti ja pakkasta 20 niin tuumasin et olkoon, toisaalta en ole alkossa käyny yli vuoteen.
- Sinne-mänt-kaikki
Entinen.maistelija kirjoitti:
Satanen on pieni raha juopotellessa, tarkoius oli tänään käydä ostoksilla ja samalla alkossa, aamulla kehtuutti ja pakkasta 20 niin tuumasin et olkoon, toisaalta en ole alkossa käyny yli vuoteen.
Ruokajuomaksi ostin vieraille. Jäi ylikin juomatta ja yhden korkkaamattoman annoin matkaevääksi. Oli vähän laadukkaanpaa.
- Bob
Aloittajalta reipashenkistä ja vireää toimintaa! Ja onhan se niin,että viinaryyppy virkistää mieltä,ja kieltä,raikastaa hengityksen,saa velat tuntumaan saatavilta ja muijan kaunottarelta!
- Kyl-känninen-hoksaa
Kyllä kyllä.
Mutta perheriita voi syntyä siitä, että "muijan kauneudesta" huolimatta kirjahyllyssä ei ole miss suomi pokaaleja.
- Lahjoittaa-suomelle
Avaushan on hyväntahtoista huumoria toki toki.
Mutta oikeasti alkoholistin ei pitäisi puhua, lahjoitan perheelleni, lapsilleni, suvulleni raittiin...
Kun ihminen raitistuu, hän lahjoittaa sen tavallaan koko suomelle; perheelle, terveyshuollolle, viranomaisille, veronmaksajille, joita rasittamasta hän ryhdistäytyy.
Suomessa on paljonkin raitistuneita vinettoveteraaneja, joita voisi kutsua jopa linnan juhliin.
* Hyvää Joulupäivän iltaa *
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751718- 591688
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1671410Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3231395Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671280Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081249Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä611096- 601089
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin971043Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57980