Mistä johtuu sellainen asia, että eräs ryhmämme uskovainen jäsen voi käydä jatkuvasti juomassa ilman että raittiit päivät nollaantuvat. Minulle on sanottu suoraan, että minulle ei kerry raittiita päiviä koska en ole ohjelmassa ennen kuin myönnän (otan) korkeimman voiman osakseni. Aika hassua...
Kertokaapas eräs asia AA:sta
8
77
Vastaukset
- aapöpilä
"Minulle on sanottu suoraan, että minulle ei kerry raittiita päiviä koska en ole ohjelmassa"
No, AA fanaatikkojen mielestä sellainen raitistunut alkoholisti joka ei noudata tarkasti 12 askeleen ohjelmaa ei voi olla aidosti raitis.- järkiboy
HÖPÖ-HÖPÖ :)
- Kttu
Aivan täyttä roskaa koko kirjoitus.
Kukaan ei laske AA:ssa kenenkään raittiita päiviä. Jokainen voi juoda niin paljon, kuin tykkää, mutta kokouksissa on oltava selvänä. Jokainen voi puhua mitä tykkää omasta juomisestaan ja muustakin.
Kaikissa yhdistyksissä on lahkolaisuuteen taipuvaisia fanaattisia henkilöitä ja niitä saa kuunnella, tai olla kuuntelematta.- Berneroy
Miksi siellä sitten juhlitaan vuosipäiviä ja niille matkustetaan kaukaakin ylistämään juhlakalua?
Ensimmäinen raitis päivä merkitään ryhmän päiväkirjaan ja sitä seurataan koko ryhmän toimesta - ja kentällä käynnistä tulee uusi merkintä. Ainakin näin on ollut tapana mitä kävin aikanaan lahkoilemassa.
Vai onko ne vaan vuosipäiviä penkin kuluttamisesta...?
- voimia
AA- on hieno juttu, kannattaa ottaa tosissaan. itsestä se on kaikki kiinni. se on pelastanut paljon porukkaa.
- aapöpilä
Aivan, itsestä se on kaikki kiinni, ei siihen raitistumiseen ja raittiina elämiseen mitään AA-kerhoa tarvita.
- järkiboy
aapöpilä kirjoitti:
Aivan, itsestä se on kaikki kiinni, ei siihen raitistumiseen ja raittiina elämiseen mitään AA-kerhoa tarvita.
Kyä muute tarvitaan!
- 6000-päivää
Keskity omaan alkoholismiisi! Älä yritä väistellä. Ihan sama mitä muut tekevät, tai mitä sanot heidän tekevän. Itse sinun on loppuviimeksi kaikki tehtävä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1613063
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541799Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1461754Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1571600- 761532
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3341418Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m771251The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201248- 1581082
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251045