Toyotan moottori on kaikkein viattomin 5,6 miljoonan auton tutkimuksessa

AinaJakaikkialla

Aina ja kaikkialla viattomin luotettavin.

CarMD analysoi kaikkiaan 5,6 miljoonan auton vikatietoja lokakuun 2017 ja syyskuun 2018 väliseltä ajalta.

Toyotan moottori oli tuossa valtavan laajan otannan, eli 5,6 miljoonan auton, sisältävässä tutkimuksessa viattomin.

https://www.msn.com/fi-fi/autot/uutiset/56-miljoonan-auton-selvitys-kun-moottorin-vikavalo-syttyy-on-näiden-merkkien-korjaaminen-halvinta/ar-BBRabqD

Miksi Toyotaa halveeraava trolli poistit tämän täysin asiallisen viestin. Kerro. Minä en löydä mitään syytä poistamiselle. Jos tämä poistelu ei lopu, otan kovat keinot käyttöön. Nytkin soitin ylläpitoon.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15498872/toyotan-moottori-oli-56-miljoonasta-autosta-viattomin

68

104

    Vastaukset

      • Suoli24:n hörhöjen kirjoituksilla ei kyllä ole reaalimaailmassa mitään vaikutusta.


    • Hirveä tutkimusotos eli 5,6 miljoonaa autoa. No, eipähän jäänyt Toyotan voitto epäselväksi.

    • Tämä aloitus se on hirveää myrkkyä Helkama-mopomiehille.

      Teknisesti kehittyneimmät ja moderneimmat moottorit ja upeasti muotoillut autot, tekevät Toyotan hybrideistä kaikkein haluttavimmat. Kaikkein pienimmät päästöt ja pienin kulutus ja tutkitusti kaikeein pienimmät ylläpitokulut ja verot ja maksut.

    • Volkswagen on tänään kuin berliini 1.5.1945.

    • Lapsellisia aloituksia päivästä toiseen. Keskenkasvuiset asialla mutta miksi vain Toyotapalstalla?

      • Vai että lapsellinen aloitus???

        Mitä?????


      • Ohhohohhoh kirjoitti:

        Vai että lapsellinen aloitus???

        Mitä?????

        Toiset tykkää räteist ja lumpuist, toiset vanhoist Tojoist.


    • Paali kutsuu useimmat jo ennen 300 tkm.

      • Suurin osa ei saavuta 200tkm.



      • moottori.hyrrää kirjoitti:

        > 300 tkm 13,4%
        > 400 tkm 3,2%
        https://www.iltalehti.fi/autot/a/2016051921593165

        Olet näiden palstojen tyhmin idiootti. Se on jo paljon se. Virheesi tuon tilaston ymmärtämisessä on kerrottu jo kymmeniä kertoja, mutta ei vaan mene perille.


      • Iiiiiiii kirjoitti:

        Olet näiden palstojen tyhmin idiootti. Se on jo paljon se. Virheesi tuon tilaston ymmärtämisessä on kerrottu jo kymmeniä kertoja, mutta ei vaan mene perille.

        Kerrohan taas se virhe, niin saadaan porukalla nauraa.


      • Niin sinäpä sen sanoit, vain taksiautoilla ajetaan enempi kun tojotalla..MIKSI siksi kun ne ovat paljon parempia AJAA ja kestävämpiä kuin tojota sisksi tojotaa ei taksiautoksi kelpuuteta korkeintaan jossain pääkaupukiseudulla ..


      • YritäEdes kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Totta perkules niitä on vanhoina liikenteessä paljon, kun niitä on myytykin paljon mutta ei niillä ajeta yli 400 tkm eikä yli 85% edes 300 tkm ennen paalia, ymmärrä nyt jo. Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta?


      • moottori.hyrrää kirjoitti:

        Kerrohan taas se virhe, niin saadaan porukalla nauraa.

        Vertaa: suomalaisista esim. 20% on yli 70-vuotiaita. EI TARKOITA että vain 20% suomalaisista eläisi yli 70-vuotiaiksi.

        Ei yllätä, että vetoat porukkaasi. Niin vajakit aina.

        Taksissa Toyotaa ei paljon ole, koska sitä ei pidetä soveltuvimpana taksiin. Ei ole ollut usein diesel-automaatteja tarjolla ja heikosti isoja autoja, ylellisyyskin puuttuu.
        Sen sijaan kävin Kanarialla katsomassa, siellä suurin osa takseista juuri Toyotia, vaikkei merkki muuten siellä yleinen.


      • oletko.tyhmä kirjoitti:

        Totta perkules niitä on vanhoina liikenteessä paljon, kun niitä on myytykin paljon mutta ei niillä ajeta yli 400 tkm eikä yli 85% edes 300 tkm ennen paalia, ymmärrä nyt jo. Pitääkö sinulle vääntää rautalangasta?

        Trafin uusimman katsastustilaston mukaan 15 vuotiailla (2002) Corolloilla oli ajettu keskimäärin 220 tkm ja 14 vuotiailla 210 tkm. Tuosta voi päätellä, että se 300 tkm tekee useimmilla tiukkaa, kun ajomäärät yleensä laskevat reilusti auton iän kasvaessa. Corollalla tuli tuossa myös mallimuutos, vanha oli helpommin ruostuva.


      • luikuri.seis kirjoitti:

        Trafin uusimman katsastustilaston mukaan 15 vuotiailla (2002) Corolloilla oli ajettu keskimäärin 220 tkm ja 14 vuotiailla 210 tkm. Tuosta voi päätellä, että se 300 tkm tekee useimmilla tiukkaa, kun ajomäärät yleensä laskevat reilusti auton iän kasvaessa. Corollalla tuli tuossa myös mallimuutos, vanha oli helpommin ruostuva.

        Tosin ei tuossa iässä ja kilometreillä 300tkm rajan saavuttaminen enää juuri liity auton kestävyyteen. Jos tuossa 14-15v välissä tulee vain 10tkm/v keskimäärin ja siitä ajot vielä vähentyvät, niin 300tkm lähestyvät Corollat ovat jo niin vanhoja, että menevät monesti paaliin pikkuviankin takia. Vaikka siis moottori ja kori ja kaikki olennaisimmat osat kestäisivät, niin joku 500e remontti jo voi olla liikaa ja auto paaliin. Sama 500e remppa E-sarjalaiseen samoilla kilometreillä ja vuosilla vielä tehtäisiin, koska auton arvo suurempi.



      • AasialainenMätänee kirjoitti:

        Suurin osa ei saavuta 200tkm.

        Juu ... näin se on kun autoa vaihdetaan kahden vuoden välein. Toimintavarmuus on oltava tasan 100%.


    • Tuo aloitus tekee minulle todella kipeää.

      • Tekeekö? Kerro Holisti, mitä hyötyä on 500 tkm kestävästä moottorista, jos kori luovuttaa jo ennen 300 tkm?



      • Vielä kun kerrot noista vanhemmista yli 2013 vanhemmista autoista joissa on nuo kromilistat joiden alta löytyy ruostetta. oliskos jotain tuoreempaa, esim. 2013 vuosimallin Yarista jolla oli ajettu 3 vuotta ja 22tkm ja auto pohjastaan täysin pilalle ruostunut.


    • Mikä on tärkeintä?

      Se, että autossa on kestävä moottori.

      • Kori voi mädäntyä vai? Olen eri mieltä.


      • Kestävä moottori on tärkein? Hyvin on kestänny radio-ohjattavassa, helkamassa ja ilmeisen hyvin myös mopoautossa. Jos voimaa moottorissa ei ole, sillä ei tee yhtään mitään. Olkoon kestävin mutta on myös laiskin ja alitehoisin joita autoon on saatavilla- ei jatkoon.


    • Minua vapisuttaa tuo aloitus. Miksei Skodasta kerrota koskaan tuollaisia?

    • Niin, tässä aloittajan avauksessa kerrotaan, että Toyotan moottori on viattomin.
      Kyllä allekirjoitan väitteen. Eihän se moottorin vika ole, että suunnittelijat ovat epäonnistuneet suunnittelussa. Ei moottorilla ole osa eikä arpaa virheistä. Moottori on siis viaton vikoihinsa.

    • Vapisuttaa.

      • Vapisuttaa kun 1.2. Traficomi julkaisee Skodan rekisteröintitilastot.


    • ......eikä se tältäkään osalta Toyota tule kai enää tämän paremmaksi.

    • Voi jessus.

      Normiteron toitsun mylly on varmaan viattomin yli 40 v autojen sarjassa, silloin siihen alkaa tulla 200 tkm täyteen. Naapuri kehui 1993 rollaansa kestäväksi, mittarissa 77000. Mä ajoin joskus vuodessa samat lukemat.

      Toyotalta tuli takavuosina melkoisia mätäpaiseita moottoreiksi, ainakin A-sarja oli kuraa. Löytyi lähes kaikista 1990-luvun etuvedoista. Jossain vaiheessa niistä tuli kestävimpiä, mutta mä välttäisin niitä vanhoja, jopa lohko voi haljeta.

      2007-2009 mulla oli 2,2 D-CAT, mitä haukutaan sudeksi. 210000 km ja ainoa vika oli tukkeutunut anturin putki. Englannissa väsätyn katastrofin muiden vikojen takia kulutin paljon aikaani tojopajalla ja sen romunurkassa oli ison dieselin haljenneita kansia läjä, olivat kuulemma 3 litran Landcruiserista. Meillä oli joskus duunissa sellainen ja jos muistaa ne 2 turbodieselin perussääntöä, eli anna koneen lämmitä rauhassa ja anna sen jäähtyä rauhassa, jos olet ajanut lujaa, niin ei niitä saa rikki ihmisiässä. Nykyhörhöt eivät ymmärrä tekniikasta tuon taivaallista. Subarun mukaongelmallista boxerdieseliä myytiin 15 km päivässä ajaville eläkepapoille torikassiksi, puolen vuoden päästä niihin vaihdettiin hiukkaskiihdyttimiä. Maine meni, mutta oikeassa käytössä tuo putput-diesel olisi toiminut varmasti sen 300000 ongelmitta. On siinä vaan niin ruma käyntiääni...

      Rajasin tämän japseihin. Loppuyö menisi kevyesti kehuessa VAG TDI 140 CR:ää, mutta tuossa edellä oli juttua moottoreista, jotka kuitenkin TOIMIVAT oikein kohdeltuina. Tuo volkkaripajan rimpula taasen petaa polkua sähköautoille, ei jumankauta mikä pa**a.

      • "juttua moottoreista, jotka kuitenkin TOIMIVAT oikein kohdeltuina" ? Oletko seonnut, kenellä täällä on aikaa kohdella moottoreita oikein ? Koneen on kestettävä kohdeltiin niitä miten tahansa, huollettiin niitä tai ei ? Koneen pitää kestää vähintäin 100 tkm öljyjä vaihtamatta. Ei ollenkaan kohtuuton vaatimus.


    • Tämä aloitus on myrkkyä minlle. Minä olen täällä yrittänyt valehdella ja sitten isketään tiskiin tuollaine. Kyllä tekee kipeää.

    • Autojen määrä tutkimuksessa on peräti 5,6 miljoonaa ja Toyotan moottori on viattomin. Muille tulkinnoille ei jää mitää sijaan kun autojen määrä tutkimuksessa on noin valtavan suuri.

    • Viattomin, vähiten ajettu ja tehottomin- ei minusta mikään ylpeilyn aihe.

    • Maailma on täynnä pelkkää Toyotan ylistyslaulua.

    • Niin kyllä laatu, luotettavuustutkimukset ja katsatustilastot kertovat Toyotan etumatkan laadussa vaikka omistajien mielipiteitä ei kysyttäisi ollenkaan. Samoin kuin vaginaatorien laaduttomuudenkin.
      Se asia vaan on näin eikä länkyttämällä muutu.

    • Onhan se uskomatonta. Moottoritkin täysin ylivpoimaisen viattomia.

    • Millä alueella Toyota ei olisi paras? Toyotissa kaikki on kestävintä ja luotettavinta. Se johtuu siitä, että japanilainen ei päästä koskaan mitään huonolaatuista käsistään.

      • Hihii, jopa vitsin murjaisit. Entä markkinoitten nopein ruostuminen, lukuisat viranomaisten pakottamat takaisinkutsut, vvt-i öljyruiskut, D4-D kansirempat. . jne......


    • Voi helvetti tätä horkkaa. Nyt se vasta vapisuttaa ja tärisyttää. Tämäkin vielä. Voitti kaikki muut moottorit ja vielä kaikkein kestävin.

      • Juu ja täysin ruostumaton, mukava, hiljainen ja suorituskykyinen. Kaikki rikkaat ja maiden päämiehet ajaa tai istuu Corolla hybridin takapenkillä.
        Ihmiskunnan paras suoritus ikinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu ja täysin ruostumaton, mukava, hiljainen ja suorituskykyinen. Kaikki rikkaat ja maiden päämiehet ajaa tai istuu Corolla hybridin takapenkillä.
        Ihmiskunnan paras suoritus ikinä.

        Maailman eniten myyty on Toyota Corolla, jo kohta 50 vuotta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailman eniten myyty on Toyota Corolla, jo kohta 50 vuotta.

        Halpa makkara myy aina eniten, tosin meillä tehdään suurta ihmettä. Toyotaa myydään jäätävällä ylihinnalla ja silti hölmöläiset sitä ostaa.


    • Taman ketjun aloitus se oli Toyotaa pilkaavalle trollielle aikoinaan hikinen juttu.

      • Hihii, onhan noita juttuja joka lähtöön, mutta eihän Toyota ole auto lainkaan ja ruostuukin hetkessä.


    • Kannattaa näköjään paneutua tuohon Toyotaan. Uskomaton autonvalmistaja. Pienet päästöt, pieni kulutus, kehittynein tekniikka ja kestävin jokaisesta osasta. Seuraava autoni löytyy Toyotan mallistosta.

      • Aika sairas tapaus, jos menee Tojon ostamaan. Surkein rimpula, mitänä autona yritetään myydä.
        Toki jos haluaa olla työpaikkakiusattu ja kuunnella sen jälkeen päivittäin vittuilua Tojostaan, niin siitä vaan!


    • Kahta en vaihda, Tojoa ja Tenaa.

    • Testasivatpa Toyotista mitä tahansa niin kaikki kestää. Toyotan tuulikasitkin olivat kaikkein parhaimmat.

    • Katohan kun on kestävä. Toisessa ääripäässä Volkswagen-konsernin kulkineiden moottorit.

    • Jo tämä riitti minulle Toyotan valintaperusteeksi.

      • Kahdeksan vuotta olen nykyisellä Toyotalla ajellut ilman ensimmäistäkään remonttia. Volkkariin olisi vaihdetu jo ainakin kaksi jakopäätä tai kenties koko moottori ja dsg-laatikko ja huoltokirjan pitäisi olla täydellinen jotta pääsisi "nauttimaan " jostain vastaantuloista kun on ollut suunnitteluvirhettä ja paskalaatua. Ei kiitos, ei todellakaan! Hullu saa olla mutta ei tyhmä!


    • COROLAS OLI TINA MÄNNÄT EI KESTÄNY AJAA OMPELUKONE OLJYLLÄ

    • Upea auto. Upeat moottorit.

      • Moottorinvaihtohuolto kuuluu perushuoltoihin yli 60 tkm ajetuissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Moottorinvaihtohuolto kuuluu perushuoltoihin yli 60 tkm ajetuissa.

        Sellainen se vag tsii pikkuturpokone on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen se vag tsii pikkuturpokone on.

        Käyttääkö Toyota jo Volkkarinkin koneita?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Käyttääkö Toyota jo Volkkarinkin koneita?

        Ei onneksi. VW on vikatilastojen kärjessä moottoriongelmineen.


    • On siinä ero konserniresujen ja Toyotan moottoreiden välillä. On kerrassaan.

      • Syötä Googleen: "Ruoste kukkii ja asiakas maksaa." Siitä voit lukea millainen on saksalainen konserniresu.



    • Aloittajalla ei suomenkieli ole hallinnassa. Onko se auto niin viaton että kukaan ei ole päässyt edes kokeilemaan?

      Meilläpäin käytetään sanaa 'vähävikaisin'.

    • Nykyään ammattikouluissa opetetaan autonasentajia Toyotan oppien mukaisesti ja koulu tekee yhteistyötä Toyota liikkeiden kanssa. Olen siellä huollattanut autoa ja teettänyt mm. 200 tkm jarruremontin, kun hybridi ei paljon kuluta bensaa eikä jarruja. Ja luontokin tykkää.

      • Ajoin Toyotan hybridillä 230.000 km ennenkuin tarvitsi vaihtaa jarrupalat ja jarrulevyt. Johtuu siitä, että sähkömootori jarruttaa aina ensin kun jarrupoljinta painetaan niin jarrut eivät kulu. Iso säästö sekin.


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt ehdottavat viinan myynnin lopettamista, äly hoi

      Nyt siis Helsingin sosiaali- ja terveystoimen johtaja Juha Jolkkonen ehdottaa Twitterissä väliaikaista alkoholin myynnin lopettamista. Voihan p mikä l
      Maailman menoa
      334
      7072
    2. Mikä sai Latvalan pettämään??

      Noin seksikäs nainen kuin Maisa oli miehellä kainalossa, mutta pettäjän tielle lähti. Mies oli kehunut haastatteluissa piiritelleensä Maisaa vuosia ja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      159
      6293
    3. Ruotsin linja ihmetyttää maailmalla

      "– Tämä on hullu kokeilu 10 miljoonalla ihmisellä. Kertokaa edes, miksi teemme tämän. Minusta tuntuu tällä hetkellä, että meitä johdetaan kuin lammasl
      Maailman menoa
      57
      1439
    4. Kainuussa kaksi koronatartuntaa klo 14.00

      Kaks ilmoittanut että Kainuussa tavattu 2 koronatartuntaa.
      Kajaani
      81
      1372
    5. Koronabaari-iltaa yötä myöten

      On kyllä hyvin surullista, että vielä viime yönäkin Jämsässä vietettiin iltayötä ainakin kahdessa baarissa! Mikähän on näiden paikkojen pitäjien ja nä
      Jämsä
      38
      844