Veden lämmitys ja sähköntuotto

siirtokallista

Nyt alkaa olla siirtohinnat sen verta kalliita, että siirryn omavaraseen lämmitykseen . Veden lämmitys ja sähköntuotto aurinkopaneeleilla , tuulivoimalalla ja agrekaatilla josta otetaan myös pakokaasu lämpö talteen lämmönvaihtimella, näin saadaan 100%hyöty agrekaatista .

12

167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa valita aggregaatiksi veneilykäyttöön tarkoitettu malli, vesijäähdytteiset pakosarjat mahdollistavat paremman hukkalämmön hyödyntämisen.

      Muutenhan koko projektissa ei ole mitään järkeä, sähkön tuottaminen aggregaatilla on kallista verrattuna verkkosähköön ja koko järjestelmän kuoletusaika siirtomaksuissa säästämällä on varovasti arvioiden vähintään 30-40 vuotta, jolloin koko taloa tuskin edes on olemassa.

    • selvä_tapaus

      Tämäkin aloitus lienee Suomi24:n ylläpidon tekemää palstan aktivointia

    • KOLMINKERTANENSIIRTO

      Laskekaa mikä on sähkön hinta ja siirto yht1KW ja se vastaan 1L diesel agrekaatti
      Agrekaatissa hyötysuhde sata, kun sillä,saa sähkön ja lämmön samanaikaiseksi .

      • koulut.jäi.kesken

        Hyötysuhde on yli 100. Voi pöljän kevät.


    • Antakaastuloksia

      Lasku erittelyssä näät
      siirtoyhtiö
      perusmaksun,siiron, sähköveron yht ?
      Laske paljonko maksaa 1kwh eli 1000w?
      Sitten ota sähkön toimittajan lasku
      ja laske perusmaksu, enerkia ?
      Laske paljonko maksaa 1kwh eli 1000w

      Nyt näitten laskettu yht hinta on sitten se 1kwh
      Niin paljonko saitte yht hinnaksi ?

    • BauHerr

      Tässä ylläpidon vedätyksessä on näemmä yli 100 prosentin hyötysuhde

    • 100prosenttinenhyöty

      Niin teille, jotka ette omista mitään näistä ja asutte valtakunnanverkossa, niin tämä ei koske teitä !
      Tämä koskee vain omalla sähköllä eläviä suomalaisia ,Joille on oman sähkön ja lämmön tuotto tärkeää !

    • 2000a

      Jos 1000€ aggre kestää 3000h ja 3000€ kone 9000h niin tuollasesta 6-7 KVA koneesta kun ottaa 3kw tehon niin se käy jo tosissaan ja kuoletus on 10cen/Kwh ilman huoltoja ja polttoaineita.isommissa koneissa päästään 0.25L/1Kwh kun tuotetaan isommalla teholla. Omani vie 1.3L/3Kwh. Eli tosi vähän aggre käyttöä jos meinaat että kannattaa.

    • 5t6y7uikn

      Löytyy puulla käyviä höyryagregaatteja, ja polttopuuta saa ilmaiseksi kun vähän vaivautuu.

    • huijarikoolet

      Ei muuten löydy kaupasta !

    • kyllälöytyykeinoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe