Tiivistelmä

HmmKuOutoa

Tätä on joku ihmetellyt täällä ennenkin mutta ladataas taas: on se kumma että 99,9% palstan kirjoittajista löytää sen narsistin joko a)ex-miehestään/miehistään tai b)äidistään.
On se vaan kumma juttu!

321

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottakai

      Mitä ihmeellistä siinä on, kun ollaan narsismi palstalla. Täällä puhutaan narsismista ja jokainen joka tänne kirjoittaa, niin aihe on narsismi.

      • poiuytrdfgh

        Niimpä juuri ja kyllähän se olisi vielä kummempi juttu jos jokainen täällä löytäisi kilometrin päässä asuvan henkilön kaimasta narsistin,


    • Tackar

      Heh, osuvasti kirjoitettu ja taisi sohaista murkkupesään.
      Onhan tuossa mietittävää miksi esim.me naiset löydetään noista ne "narskumme".

      • poiuytrdfgh

        Olisko siksi että noihin on yleensä tiivein emotionaalinen yhteys, jota ilman narsismilla ei ole niin vaikutusta ? Joten narsismi on eritoten ongelma kun se ilmenee noissa suhteissa. Kyllä muutkin voi olla narsisteja, mutta se ei välttämättä ole merkittävää mainita, jos itsellä ei ole henkilöön tiivistä emotionaalista yhteyttä.


      • poiuytrdfgh

        Ja olen lukenut että psykopaattiäideillä se psykopaattius kohdistuu etenkin heidän tyttäreen.


    • Oiaikoja

      Onhan tuo outoa ja panee miettimään syyttäjien motiiveja. Jospa se narsisti onkin heissä itsessään?

    • poiuytrdfgh

      Kysymys ei ole syyttämisestä vaan tieteellisyyteen pyrkivästä mahdollosimman neutraalista "ilmiöiden "tutkimuksesta kohdallani. Psykopaattiini tuntee minut ja tietää minun harrastaneen sitä koko elämäni ajan noudattaen eettisiä periaatteitani ja psykopaattini on seurannut intensiivisesti tätä tutkimustani ja sen ansiosta hän voi ilmetä tuttavilleen hämmästyttävän perillä olevana erikoisemmista ilmiöistä joista he muut eivät ole niin perillä ja tämä tekee psykopaattinikin elämästä jännittävämpää. Nyt sitten t utkimukseni ovat johtaneet käänteeseen että hän on itse ilmennyt todennäköisesti psykopaatiksi. Psykopaattini ei ole täysin torjunut tutkimustani, on nyt lopulta hieman koittanut opiskellakin psykopatiasta ja on viimeksi sanonut ettei tiedä aiheesta tarpeeksi voidakseen varmuudella sanoa olenko oikeassa vai väärässä asiassa. Mutta että karkeampaan pintapuoliseen kuvaukseen psykopaatista hän ei niin sovi, eikä minunkaan mielestäni. Hän on ulkoisesti tämmöistä herkempää rakennetta kuten minäkin. Mutta psykopatia hieman syvemmin tutkiskeltuna, hän kyllä mielestäni vaikuttaa psykopaatille. ..mutta että minkä asteisesti sitä en osaa sanoa. Psykopaattini kyllä tietää etten koskaan tee ilmiöiden tutkimustani vihalla. ..vaan minä enemmänkin rakastan tätä itseoppineen hommaani joka on todella jännittävää, varsinkin hetkinä jolloin alkaa putkahdella tutkimus tutkimuksen perään, jotka tukevat käsityksiäni jossakin asiassa..

    • jepjepss

      Jep eikä ne osanneet palvella narsistilapsiaan tarpeeksi täydellisesti, eikä varmaan halatakkaan tarpeeksi täydellisesti. Poissaolona on kiitollisuus siitä, että äiti yritti tehdä oman ymmärryksensä parhaan puuttuu nyt täysin. Näin teki oma äitini yritti parhaansa vaikka ympärillään olevat etukammarin oikealla tavalla halaavat narsistit hänet yritti koko ikänsä lytätä, lapsi kykenee tämänkin huomioimaan. Se näkymätön sisin välittäminen sen havaitsemiseen tarvitaan joskus aikaa se on niin hienojakoista ja näkymätöntä.

      Hyvää joulua teille narsisteille.

      • lapsiparat

        Hienosti sanottu. Ymmärtävätköhän asian ytimen?


      • poiuytrdfgh

        Sorry vaan mutta mun äiti on ollut itse todistamissa neuropsykologille yliempaattisuuttani ja oli mua varsin tietoisesti tukemassa siinä että niin kirjoittaisiin mulle oikeen näkyville paperiin että mulla on nimenomaan yliempaattisuutta. Äitini on ollut vielä oikein varmistamassa että tämä on oikein ilmaistuna minua koskevassa lausunnossa soittaen minun puolestani neuropsykologille.
        Mutta minulle äiti sitten tuiskii: "Mitä virkaa semmosella empatialla on, ei mitään !"

        Että palstaprojisoijat taas vaudissa.


      • poiuytrdfgh

        Kaikkien kuvio ei ole sama kuin se oma kuvio.


      • poiuytrdfgh

        Tämä selittyy sillä että minä olen empaatti ja äitini psykopaatin suuntainen, joten hän on kokenut minussa liiallista empatiaa nimenomaan ja rehellisesti asian tuonut esiin neuropsykologillekin.


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sorry vaan mutta mun äiti on ollut itse todistamissa neuropsykologille yliempaattisuuttani ja oli mua varsin tietoisesti tukemassa siinä että niin kirjoittaisiin mulle oikeen näkyville paperiin että mulla on nimenomaan yliempaattisuutta. Äitini on ollut vielä oikein varmistamassa että tämä on oikein ilmaistuna minua koskevassa lausunnossa soittaen minun puolestani neuropsykologille.
        Mutta minulle äiti sitten tuiskii: "Mitä virkaa semmosella empatialla on, ei mitään !"

        Että palstaprojisoijat taas vaudissa.

        Et siis hyväksy sitä, että äitisi on tuskastunut ylenpalttisuuteesi ja kun se nyt selviää sinua käsittelevistä neuropsykologisista papereistakin, niin olet loukkaantunut.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sorry vaan mutta mun äiti on ollut itse todistamissa neuropsykologille yliempaattisuuttani ja oli mua varsin tietoisesti tukemassa siinä että niin kirjoittaisiin mulle oikeen näkyville paperiin että mulla on nimenomaan yliempaattisuutta. Äitini on ollut vielä oikein varmistamassa että tämä on oikein ilmaistuna minua koskevassa lausunnossa soittaen minun puolestani neuropsykologille.
        Mutta minulle äiti sitten tuiskii: "Mitä virkaa semmosella empatialla on, ei mitään !"

        Että palstaprojisoijat taas vaudissa.

        Ei vaan tilanteen tekee ongelmalliseksi se kognitiivinen dissonanssi että ympäristö ei millään haluaisi validoida realiteetteja joissa elän vaikka mikään ei viittaa siihen ettei ne olisi realiteetteja . Esim. jos samalla kun äiti on tuota mieltä että kärsii liiallisesta empaattisuudestani , luurillinen ihmisiä painostaa minua lisäämään empaattisuutta., koska he eivät usko että olemassa tällaisia itsestään poikkeuksellisia yksilöitä kuten minä ja äitini joilla empaattisuus ei pysyttele siellä keskiverrossa.


      • poiuytrdfgh

        Siis he ihmiset ei kuule mitään esim siellä luurissa. On heille yleensä ihan saman tekevää vaikka sanoisin että minulla on sellainen lausunto, niin minulle vastataan jotain että " unohda se lausunto "! Pääosin he ei kuule yhtään mitään vaikka kuinka toistaisi ja vaikka minulla olisi kirjallinen todiste edessäni. . Oliva tehdä minut hulluksi.


      • poiuytrdfgh

        Kyselinkin heiltä kokeeksi monenlaisista asioikirjoistani joita minulla on, että uskookos he tätä jos sanon tämän ! Ja yleensä vastaus oli "ei". Jopa koulutodistuukseeni sanoiva niin aluksi.


      • ylenpalttistareagointia
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis he ihmiset ei kuule mitään esim siellä luurissa. On heille yleensä ihan saman tekevää vaikka sanoisin että minulla on sellainen lausunto, niin minulle vastataan jotain että " unohda se lausunto "! Pääosin he ei kuule yhtään mitään vaikka kuinka toistaisi ja vaikka minulla olisi kirjallinen todiste edessäni. . Oliva tehdä minut hulluksi.

        Miten siellä "luurissa" olisi pitänyt suhtautua sun lausuntoosi, että se olisi jollain lailla sinua auttanut?


      • poiuytrdfgh

        Ei vaan ottaa ihan faktat fatoina, eikä yhtäkkiä alkaa laittamaan kummallisesti koko todellisuutta uusiksi siellä luurissa, lyhyiden puhelinkeskustelujen perustella. Vaan minulta olisi pitänyt kuunnella kehys siitä kuinka minun elämäni asiat ovat ja siltä pohjalta miettiä ratkaisuja jos ratkaisuja mietitään eikä laittamaala keksityn tarinan elämäntarinani tilalle mikä on hulluksi tekemistä-


      • poiuytrdfgh

        Minä vielä hienosti soittaessani esittelin heille kuinka olen eritellyt asiani asioihin jotka voin tietää ja asioihin joita en voi tietää. He eivät luottaneet pätevään melko kehittyneeseen luokitteluuni asiassa.


      • itsekerrottarinasi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei vaan ottaa ihan faktat fatoina, eikä yhtäkkiä alkaa laittamaan kummallisesti koko todellisuutta uusiksi siellä luurissa, lyhyiden puhelinkeskustelujen perustella. Vaan minulta olisi pitänyt kuunnella kehys siitä kuinka minun elämäni asiat ovat ja siltä pohjalta miettiä ratkaisuja jos ratkaisuja mietitään eikä laittamaala keksityn tarinan elämäntarinani tilalle mikä on hulluksi tekemistä-

        Ei kai siellä luureissa tiedetä mitään muuta mistään kuin sen mitä sinne itse kerrot.


      • poiuytrdfgh

        Ja tuon listan sotkeminen vähänkään johtaa vääriin johtopäätelmiin. Tuollaosen listan on oltava tarkka mitään johtopäätöksiä tehtäessä. Että mikä asia kuuluu niihin jotka tietää ja mikä niihin mitä ei tiedä.


      • poiuytrdfgh

        Alkavat tarinoimaan siellä jotain oman maailmansa juttuja jotka ei lainkaan liity minuun, suurin osa. Olin seota niistä-


      • poiuytrdfgh

        Kun minä sitten vielä aivovammautuneena täysillä eläydyin heodän joka tarinaansa ja tulkintaansa suurella empatiamäärällä


      • poiuytrdfgh

        Suurin osa ihmisiä on valmiita johdattamaan toisin vaikka kuinka harhaan ilman huolen häivää, jos heidän ajatustaan lähtee 100% empaattisesti seuramaan. OLen testannut-.


      • näinolenymmärtänyt

        Eiköhän ne siellä "luureissa" tarkoita pelkkää hyvää ja yrittävät johdattaa psykoosissa sinne soittavia edes jollain lailla oikeaan suuntaan.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Suurin osa ihmisiä on valmiita johdattamaan toisin vaikka kuinka harhaan ilman huolen häivää, jos heidän ajatustaan lähtee 100% empaattisesti seuramaan. OLen testannut-.

        Se vaikutus oli mulla tuolloin 1000 kertainen koska mun aistit oli osittain halvautuneet, joten sisäiset kokemukset voimistui. Ja soitin sinne valittaakseni halvautuneista aisteista, mutta he johdatteli mua sitä villimmin psykologisiin mielikuvituksiinsa mielikuvamaailmoihin ilman aisteja...se oli hurjinta koskaan kokemaani. .


      • poiuytrdfgh

        Hyvä ettei mua saatu suostuteltua menemään sinne psyykoosiin sillä perusteella että hyvää siinä vain tarkoitetaan vaikka absurdisti toimitaan. ..joten ei pidä valittaa koska hyvää tarkoitetaan. En halua minnei psykoosiin hyvälläkään..


      • poiuytrdfgh

        Nyt heippa koska tää muistelu alkaa jo saada mua näkemään näkyjä.

        Joten poistun täältä realistisempaan maailmaan NYT.


      • Minusta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Nyt heippa koska tää muistelu alkaa jo saada mua näkemään näkyjä.

        Joten poistun täältä realistisempaan maailmaan NYT.

        Minusta tuntuu että poijun muistissa jotain vikaa... Ja asioiden hahmotuksessa.
        Voihan se olla muutakin mutta...


      • poiuytrdfgh

        ei ole..mulla on miltei supermuisti mitä tulee nimenomaan keslustelujen sisältöön. Kerroin jo soittaessani luuriin että muistan keskustelujen sisällöt yleensä ainakin 30 vuotta. Muistan koska itse harkitsen aina todella tarkkaan esittämäni asiat ja esim. luen tieteellisiä tutkimuksia runsaasti ennen mielipiteiden esittämistä.


      • poiuytrdfgh
        Minusta kirjoitti:

        Minusta tuntuu että poijun muistissa jotain vikaa... Ja asioiden hahmotuksessa.
        Voihan se olla muutakin mutta...

        Siis mulla on vaikeuksia konkretiassa toimimisessa, mutta ei asioiden abstraktissa hahmotuksessa. Tuo ei meinaa ihmisille mennä millään perille, vaikka koko elämäni osoittaa tuota.


      • poiuytrdfgh

        Ehkä he ei ymmärrä koska monella on nuo kyvyt ikäänkuin päinvastoin. He ovat tosi hyviä toimimaan konkretiassa mutta abstrakti ajattelu on heille vaikeampaa.


      • poiuytrdfgh

        Niin mä en oikeastaan edes tarvi mitään apua abstrakteissa asioissa vaan vain konkretiassa kuten fyysisten objektien hahmotuksessa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta niinkuin verbaaliset sisällöt on silleen abstrakteja että ne on helppoja. Mutta vain en ymmärrä miksi ihmiset niin paljon puhuvat ikäänkuin minuun liittyvinä asioita, jotka eivät mitenkään liity minuun eikä minulla edes ole niistä mitään kokemusta mistä he puhuvat niinkuin se muka olisi minun elämään. Tuo on tuskastuttavaa. Eivätkä he kuule vaikka hokisin ettesi esittämänsä asia liity mitään minuun. Miksi he ei kuule ?


      • poiuytrdfgh

        Minä en ymmärrä sitä miksi spekuloida sellaisia yksinkertaisia asioita, jotka joku tietää ja jolta voi ne kysyä ? Eikö spekulointi olisi syytä säästää kysymyksille joita oikeesti emme voi tietää ?


      • poiuytrdfgh

        En minä ala esim spekuloida sitä minkä värinen auto jollain on, vaan kysyn jos semmosta tietoa tarvin. Hän varmasti itse tietää jos ei ole värisokea ja luutavasti tietää vaikka oliskin. Eri asia on, jos henkilä on valehtelija. Eli spekulointi viittaa siihen että henkilöä epäillään. Muutenhan voitaisiin vain kysyä ja asia olisi sillä selvä ihan helposti.


      • poiuytrdfgh

        Kun kysyin minut tuntevalta henkilöltä puhelimessa uskooko hän, että minulla on suurennuslasi pöydällä koska minulla ON suurennuslasi pöydällä ? Hän vastasi että kyllä hän minut tuntien uskoo ihan puhelimen välityksellä.


      • poiuytrdfgh

        Niissä auttajissa on kaiken aikaa semmonen kauhea epäluuloinen emootio jonka siirtyminen omiin emootiohin tekee kerrassaan kammottavan olon. Tuo on se oleellisin ongelma. Sitten joutuu soittamaan sata kertaa uudestaan sen kauhean emootion siirtymisen vuoksi.


      • poiuytrdfgh

        Noh, ja sitten siellä alkaa vastaamaan äkäisiä ja sitten joutuu soittamaan uudet sata kertaa sen kauhean äkäisyyden emootion siirtymisen vuoksi jne jne jne. ..Siten alkavat syyttää puhelimesta riippuvaiseksi tulosta.., no tottakai sitä enemmän mitä inhottavampi emootio sieltä välitetään...kun siitähän se hätä tulee juuri sen inhottavan emootion välittymisestä...


      • poiuytrdfgh

        Yksinololla saan parhaita tuloksia, koska miellyttävän emootion ylläpito on huomattavasti helpointa yksin ollessa.


      • poiuytrdfgh

        Sitten jos joku alkaa teeskennellä hyvää emootiota tilanteen korjaamiseksi...huhuh...se vasta kauhea emootio on.


      • poiuytrdfgh

        Tykkään eniten aidon rakkauden emootiosta, vaikka esim. vanhempani ei siihen kovin mukavasti reagoi.


      • Voit
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis mulla on vaikeuksia konkretiassa toimimisessa, mutta ei asioiden abstraktissa hahmotuksessa. Tuo ei meinaa ihmisille mennä millään perille, vaikka koko elämäni osoittaa tuota.

        Voit hahmotella mutta puutteita on selvästi.
        Mielipiteesi supermuististasi on vain sinun omasi.


      • poiuytrdfgh

        Mistä niin päättelet ? En tietenkään kirjoita täällä kaikkien puheluiden sisältöä, että turha on niiden loukkaantua kenen puhelusta en täällä kirjoita. Se tästä vielä puuttuisi että minun pitäisi kirjoittaa kaikki puhelut tänne. Niitä on valtava määrä.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä luurissa oli mm. sydämellinen taiteilija, kiva puutarhuri jne. En minä heidän olemassaoloaan ole unohtanut. Vaan käsittelen täällä sitä traumaa joka tuli kokemuksesta kokonaisuudessaan. .


      • poiuytrdfgh

        Koska minähän vastaanotin kaikkien puheluiden yhteenlasketun emootiokokonaisuuden joka oli massiivinen. .


      • poiuytrdfgh

        Nyt kun ensijärkytykseni on hieman lievittynyt, niin varmuuden vuoksi en enää ikinä soita mihinkään luuriin, koska siitä ei ikinä voi olla aivan varma mitä siellä odottaa. Ja tosiaan minulla ei varsinaisesti ole enää puhelintakaan käytössä, kun lopulta alkoi kammottaa koko kapistus. Näin tämä nyt meni minun elämäni kannalta. Kokemus oli elämäni hämmentävin. Kun siinäkin oli se kognitiivinen dissonanssi että nimenomaan palvelu jonka ymmärsin olevan kuulluksi tuloa varten sisälsi kaikkein eniten ihmisiä joista henki etteivät usko kuulemaansa..


      • poiuytrdfgh

        Kyllä mä aika pitkälle uskon senkin mitä psykopaatit sanoo.


      • poiuytrdfgh

        Mutta olen alannut harkita että lopetan itsekin uskomasta mitään., sehän olisi sitten tasavertaista.


      • poiuytrdfgh

        Mitäs ne ihmiset sitten sanoo kun se olenkin minä ku sanon kaikkeen että "Eeeeeen usko ! Ei auta mikkään !"
        Tai lopetan täälläkin uskomasta yhtäkään kirjoitusta.
        Voisihan tuotakin kokeilla.


      • poiuytrdfgh

        Ottaisinko yltiltä mallia: tuota noin...olen alannut miettiä että ehkäpä hän ei olekaan lähihoitaja, vaan jotakin aivan muuta....
        palstan kaikki "naiset" oletettavasti ovatkin miehiä, olettekos ajatelleet sitä ?


      • poiuytrdfgh

        Ja äh...ne luurivastaajatkin...mitä heitä kritisoimaankaan kun luultavasti kukaan ei edes ollut mitä esitti olevansa. ...


      • poiuytrdfgh

        Mitähän tuntuisi vielä selittää asiat ihan pelkkänä mielipiteenäni ihan niinkuin itse tykkään perustamatta sitä mihinkään. Hmm...no...mä voisin alkaa vaikka tältä istumalta kaunottareksi....


      • Kriisi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Noh, ja sitten siellä alkaa vastaamaan äkäisiä ja sitten joutuu soittamaan uudet sata kertaa sen kauhean äkäisyyden emootion siirtymisen vuoksi jne jne jne. ..Siten alkavat syyttää puhelimesta riippuvaiseksi tulosta.., no tottakai sitä enemmän mitä inhottavampi emootio sieltä välitetään...kun siitähän se hätä tulee juuri sen inhottavan emootion välittymisestä...

        Ne on kriisipuhelimia, joita ei ole tarkoitettu siihen, että joku muista ihmisistä piittaamaton, mutta itseään kohtaan yliemotionaalinen henkilö jorisee 100 ja 100 kertaa omaa pitkää tarinaansa estäen todellisten avuntarvitsijoiden soitot.
        Mahtaa turhauttaa vapasehtoisia.
        Olen kuvitellut, että kriisipuhelimen rooli on antaa ensiapua ja neuvoa mistä varsinainen apu löytyy.
        Ei yhden henkilön psykoanalyysilinja.


      • Se_että
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mistä niin päättelet ? En tietenkään kirjoita täällä kaikkien puheluiden sisältöä, että turha on niiden loukkaantua kenen puhelusta en täällä kirjoita. Se tästä vielä puuttuisi että minun pitäisi kirjoittaa kaikki puhelut tänne. Niitä on valtava määrä.

        "25.12.2018 0:03

        poiuytrdfgh kirjoitti:
        Siis mulla on vaikeuksia konkretiassa toimimisessa, mutta ei asioiden abstraktissa hahmotuksessa. Tuo ei meinaa ihmisille mennä millään perille, vaikka koko elämäni osoittaa tuota.

        Voit hahmotella mutta puutteita on selvästi.
        Mielipiteesi supermuististasi on vain sinun omasi.

        poiuytrdfgh

        25.12.2018 0:55
        Mistä niin päättelet ? En tietenkään kirjoita täällä kaikkien puheluiden sisältöä, että turha on niiden loukkaantua kenen puhelusta en täällä kirjoita. Se tästä vielä puuttuisi että minun pitäisi kirjoittaa kaikki puhelut tänne. Niitä on valtava määrä. "

        ▶️
        Se että sinun koko elämäsi sinun mielestäsi osoittaa jotain, ei välttämättä merkitse muille yhtään mitään. Ja vaikka sinusta tietäisi yhtä ja toista, voivat muut tulla toisenlaisiin johtopäätöksiin.

        -Voit hahmotella mutta puutteita on selvästi.
        Mielipiteesi supermuististasi on vain sinun omasi.

        Ja vastasit tuohon, joten oletan että vastauksesi oli myös tarkoitettu minulle.
        En tarkoittanut luureja vaan yleensä vähän kaikkea mitä täällä on vuosien mittaan tullut esiin.
        Se että odotat ihmisten yleensä luureissakaan tajuavan kaikkea mitä yrität selittää, osoittaa tuota samaa puutetta.


      • Ja_ongelm

        Ja ongelmat hahmotuksissa ja muistissasi eivät ole niin pieniä etteikö niistä olisi todellista haittaa.


      • poiuytrdfgh

        Niin mutta mitä tarkoitusta on kyseenalaistaa soittajan elämäntarina auttavassa puhelimessa ? Miksi sinne sitten houkutellaan ihminen soittamaan kertomaan elämäntarinaansa jota tivaavat kysymyksillä ?


    • zenbuddha

      Naapurin koira on narsisti! Kuulun siis siihen 0,1% tänne kirjoittavista.

    • Mietiskelyä

      Naisten narsismi on yleisempää kuin miesten. He pystyvät vain kätkemään sen hyvin. Sen lisäksi yhteiskuntamme monet hyväksytyt mallit ja käsitteet, tukevat naisia narsismiin. Tämä siksi siis, että niitä käytösmalleja ei mielletä-kun kyseessä on nainen-narsismiksi. Yhteiskunnan arvot ja ihanteet kasvattavat naisista yhä vain narsistisempia.

      • helpoin

        Tästä olen osin samaa mieltä. Kunnon mieheyteen kuuluu.. perheestä huolenpito ja naisten..? Seksuaalinen siveellisyys..?! Ei ihan tasan mene. Minusta ainakin olisi helpompaa olla seksuaalisesti siveellinen ja hyveellinen kuin ihan oikeasti pitää huolta perheestään (miehestä ja lapsista).


      • Duodecim

        "Epäluuloiset, narsistiset, epäsosiaaliset ja pakko-oireiset häiriöt ovat yleisempiä miehillä, kun taas epävakaa, riippuvainen ja huomiohakuinen persoonallisuus ovat tavallisempia naisilla."
        Sanoo duodecimin terveyskirjasto.


    • Minusta

      Minusta poiun muisti on hyvä.

      • poiuytrdfgh

        Jos tietäisi mihin kukin käsityksensä muististani perustaa .
        Minulla on vahva käsitys siitä, että minulla on hyvin hyvin huono lyhytkestoinen konkreettinen työmuisti käytännön asioissa, mutta erityisen hyvä muisti käymieni keskustelujen ja lukemieni tekstien abstraktiin sisältöön. Esim. löydän noita linkkejä nopeesti, koska heti kun joku puhuu jostain aiheesta muistan mitä jossain tutkimuksessa on siitä sanottu tai että olen kuullut siitä sisällöstä aiemmin jotakin tietoa. Nuo assosiaatiot tuntuu minulle tulevan nopeasti ja helposti ja siksi olen suht hyvä "väittelijä", koska minulle ei oikeastaan melkeimpä koskaan tule tilannetta, etten osaisi jotenkin aika hyvin perustella. Koska olen tosiaan perustanut elämäni perusteluun jo vuosikymmeniä, niin se helpottaa noiden perustelujen muodostamista jatkossakin, koska kaikella aiemmalla aineistolla on perustelut ja sitten pidän huolta myös siitä, että kaikki perustelut sopii keskenään ristiriidattomasti yhteen ainakin lisäämällä niihin uutta perustelua esim. uudemmista tieteellisistä tutkimuksista. Kyllä tämä perusteluhomma vaatii tietynlaisen hyvän muistin, ja kun kuuntelen ihmisiä vertaan heidän puhettaan aina samaan aikaan tuohon tajunnassani olevaan perusteluverkostoon, ja huomioni kiinnittyy puhujan kaikkiin sen kanssa ristiriidassa oleviin pointteihin ja muistan ne erityisen hyvin, kun ne riitelee tuon sopusointuisen perusateluverkon kanssa. koska ne pongahtelee sieltä kuin hälyytykset, koska juuri kaikki ristiriitaisuudet on syytä havaita, eikä niitä saa päästää sotkeutumaan perusteluverkkoon huomaamatta, jotta perusteluverkko pysyy kunnossa.


      • poiuytrdfgh

        Mulle tuntuu ihan äärettömän hullunkuriselta ajattelu mielipiteillä ilman perusteluja. Kokeilin viime öynä. Se on niinkuin tyhjä paperi mihin voi ajatella ihan mitä vaan ilman että se liittyy mihinkään. Noh, tosi luovaa ainakin, mutta aivan hullunkurista.


      • poiuytrdfgh

        Muistan ihmisten puheenvuorot hyvin siksi että aina kun ne kuulen, kuulen ne suhteessa tuohon omaan perusteluverkkooni ja muistan ne kokemukset tosi hyvin ja kauan niin kognitiivisesti kuin emotionaalisestikin. Vaikka en muistaisi heidän joka sanaansa sanatarkasti muistan mitä kesustelussa kävi oman perusteluverkkoni kannalta. ja me merkityssisältöjen kohtaamiset pääpiirtein.


      • poiuytrdfgh

        Tuosta syystä minulle on hirveää tuskaa jutella jotain vain ajankuluksi, jos keskustelukumppanini puhuu vaan mitä sattuu, koska se on tuon perusteluverkon kannalta todella inhottava vaikutus sillä.


      • poiuytrdfgh

        Siellä luurissa he yritti hajottaa mun koko 50 vuotta melkeen huolella rakennetun perusteluverkon. Sellainen EI ole mitään oikeaa apua miten hyvää tahansa tarkoittaa.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä tuollaisen kehityneen järjestelmän romuttaminen on pelkkää vahinkoa mielenterveydelle.
        Mun mielestä ei ole mikään hyvä perustelu olla kuulematta toista sillä perusteella ettei voi tietää puhuuko hän totta. Ei oma tietämättömyys ja sen myötä tuleva epäluuloisuuden tunne osoita toisen valehtelua tai ole intuitiota. Nähdäkseni vasta jos osaa perustellusti perustellen kumota esitetyt väitteet on syytä ryhtyä epäluuloiseksi. Tai jos selvästi emotionaalisesti tuntee toisen valehtelevan, voi myös osoittaa valehtelua.
        Esim. mä sain kommentteja kuten: "Kyllähän sä ihan fiksulle kuulostat, mutta ...."
        Mikä sen "muttan" synnyttää ? Mutta kun ei voi tietää ? Niin siinä pääsemmekin oleellisen äärelle: Meidän on luokiteltava mitä voimme tietää ja mitä emme ja on eri tavalla tarkasteltava asioita jotka voimme tietää ja ne joita emme voi tietää. Ja joku voi tietää jotain mitä joku toinen ei voi tietää. Mutta se että emme voi tietää jotain ei perustele sitä, ettei se olisi totta. Mun mielestä kannattaa koota ajattelun kehykset siitä mitä voi tietää ja sitten sitä mitä ei voi tietää osuutta pitää tarkastella toisella tavalla. Ja siinä tulisi säilyttää avoin asenne, kunnes tietää...
        Ei näin kuten isäni: "En tiedä siitä asiasta mitään !" Ja luuri korvaan. Aina tekee noin. Joskus sanon: "No mutta tämä on sellainen asia josta minä tiedän, niin voin kertoa sinulle ". Jostain syystä ei kun pakko hänen lyödä luuri korvaan. Kyllä hän joissain asioissa kypsyy sitten ajan kanssa varmaan itsekseen miettien ja ei sitten kumoakaan minun väitteitäni esimerkiksi.


      • poiuytrdfgh

        Mutta menen sekaisin niissä luureissa koska he ei noudata mitään tämmöstä selkeää ajattelustruktuuria koska he jo puhelun alkajaisiksi kyseenalaistaa koko ajattelustruktuurini olemassaolon...


      • poiuytrdfgh

        Lopulta alkaen jopa syyttää siitä minua ja väittäen sitä ongelmakseni, mitä se ei todellakaan ole vaan parhaita elämäni työkaluja.


      • poiuytrdfgh

        Ja jos ne auttajat kuvittelee että mun perhesuhteet paranisi mun ajattelustruktuurini kyseenalaistamalla, niin se ei mene niin. Nimittäin jos tämä struktuuri sen sijaan vahvituisi ja sharppiutuisi entisestään niin kyllä mun välit paranisi koska se vähentäisi avuttomuuttani ja vanhempieni empatiakyvyttömyydestä olisi vähemmän haittaa. Ja esim. isäni olisi vaan tyytyväinen jos olisin niin sharppi että kaikki vaikuttaisi helpolle, koska hänellä on pakko kieltää kaikki vaikeudet. Siis suurimmat vaikeudet kun syntyi aivovauriosta jolloin sharppiuteni heikkeni.


      • poiuytrdfgh

        Kun kyllä mä olen ollut jo vuosikymmenet se perheen paras ongelmanratkoja, ja se tehtävä on ihan kokonaan mulle annettu. Me ollaan aina eletty nin, että vanhempani hoitelee käytännön asioita ja minä itsekseni ratkon pulmakokonaisuuksia joita perhe synnyttää.


      • poiuytrdfgh

        Selitin just äidillenikin uusimman tunneteoriani. Kyllä hän kai aika paljon ymmärsikin.
        ja ainonkin nyt vallan suuntautua tuon tunneteorian kehittelyyn. Se ei ole aivan minkään käytössä olevien yleisten psykologien vastaanottojen mukainen, joten en sovellu asiakkaakseen, koska he pilaisivat minulle nimenomaisen oleellisen suunnitteluprojektini tuputtamalla omia teorioitaan.. .enkä edes halua ilmaiseksi jakaa heille omaani.


      • poiuytrdfgh

        Tuossa mielessä psykopaattini on etuoikeutetun asemassa. ..heheh


      • AsiassaPysymisenTaito
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Selitin just äidillenikin uusimman tunneteoriani. Kyllä hän kai aika paljon ymmärsikin.
        ja ainonkin nyt vallan suuntautua tuon tunneteorian kehittelyyn. Se ei ole aivan minkään käytössä olevien yleisten psykologien vastaanottojen mukainen, joten en sovellu asiakkaakseen, koska he pilaisivat minulle nimenomaisen oleellisen suunnitteluprojektini tuputtamalla omia teorioitaan.. .enkä edes halua ilmaiseksi jakaa heille omaani.

        Valaisetko poiu vähän, miten kommenttisi liittyy ketjun aloitukseen.
        Vähän=yksi viesti.


      • poiuytrdfgh

        Ja kertakaikkiaan minä pyrin kohti perustelluinta johtopäätöstä enemmän kuin kohti sosiaalista sopeutumista. Ei mun aivot toimi järkevästi muulla tavalla, Kyllä mun pitää saada elää perustellusti, eikä semmosta mikään laki kiellä.


      • poiuytrdfgh
        AsiassaPysymisenTaito kirjoitti:

        Valaisetko poiu vähän, miten kommenttisi liittyy ketjun aloitukseen.
        Vähän=yksi viesti.

        Ei tämä liitykään aloitukseen, pelkästään otsikon aiheeseen "tiivistelmä" :)


      • poiuytrdfgh

        Oi nyt tulee toinen viesti kun unohdin sanoa että liittyy tämä outojen ilmiöiden tutikimiseen. Selitän sitä rakennetta miten niitä tutkitaan-.


      • oletihanulalla
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei tämä liitykään aloitukseen, pelkästään otsikon aiheeseen "tiivistelmä" :)

        Mihin tämä "tiivistyksesi" liittyy?


      • 41neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Selitin just äidillenikin uusimman tunneteoriani. Kyllä hän kai aika paljon ymmärsikin.
        ja ainonkin nyt vallan suuntautua tuon tunneteorian kehittelyyn. Se ei ole aivan minkään käytössä olevien yleisten psykologien vastaanottojen mukainen, joten en sovellu asiakkaakseen, koska he pilaisivat minulle nimenomaisen oleellisen suunnitteluprojektini tuputtamalla omia teorioitaan.. .enkä edes halua ilmaiseksi jakaa heille omaani.

        Et siis usko tunnettujen, yleisten psykologien teorioihin, vaan olet kehitellyt ihan oman teorian ja selvitellyt sitä äidillesi. Omaa teoriaasi et edes ilmaiseksi jaa, koska nämä pilasivat suunnittelusi sillä, kun tuputtivat omaansa. Mikähän taso olisi valmis vastaanottamaan sinun kehittelemäsi tunneteorian, jos sen suostuisit maksun jälkeen julkaisemaan?


      • poiuytrdfgh

        Minun omaan teoriaani kerään tietoa kaikkein uusimmasta ja spesifeimmästä neurotieteellisestä tutkimuksesta ja sovellan sitä käytäntöön ikäänkuin kokeenomaisesti


      • poiuytrdfgh

        Olen itseasiassa jotain tuon tapaista tehnyt ennen aivovauriotani, tosin vähin äänin sanomatta tuota ajatteluani ääneen ja itseasiassa onnistunein tuloksin. (Päätin jo tuolloin olla hiljaa vuosikymmenen tai kaksi ja mahdollisesti kertoa vasta kun olen saanut selville lopputuloksen, noh tänä päivänä tiede on mennyt samaan suuntaan. )


      • poiuytrdfgh

        Kirjoitan täällä siistä syyzstä myös aiheiden sivusta, jotta ilmenee että olen kykynevä monipuoliseen ajatteluun sisällöllisesti eikä ongelmissani todellakaan ole kyse sisällöllisen ajattelun puutteesta vaan minulla todellakin on ollut fyysisesti aivovaurio ja siksi ajattelukin oli oudon toköttävää ja toistavaa päällisin puolin..


      • sitäodotellessa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Olen itseasiassa jotain tuon tapaista tehnyt ennen aivovauriotani, tosin vähin äänin sanomatta tuota ajatteluani ääneen ja itseasiassa onnistunein tuloksin. (Päätin jo tuolloin olla hiljaa vuosikymmenen tai kaksi ja mahdollisesti kertoa vasta kun olen saanut selville lopputuloksen, noh tänä päivänä tiede on mennyt samaan suuntaan. )

        Aiot siis tulevaisuudessa aivovaurioituneenakin saada tuon tunneteoriasi suunnitteluvaihetta pidemmälle ja tuoda julki.


      • poiuytrdfgh

        Kun fyysiset aivot antaa mahdollisuuden, entisiä kykyjä voi palautua noin vain.


      • poiuytrdfgh
        sitäodotellessa kirjoitti:

        Aiot siis tulevaisuudessa aivovaurioituneenakin saada tuon tunneteoriasi suunnitteluvaihetta pidemmälle ja tuoda julki.

        No tuon sen julki ainakin taiteen muodossa, minkä homman olen jo aloittanut.


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kun fyysiset aivot antaa mahdollisuuden, entisiä kykyjä voi palautua noin vain.

        Outo juttu on että juuri ennen aivovauriotani minulle suositeltiin kirjaa jossa aivovaurioitunut lääkäri parani 8:ssä vuodessa aika hyvin aivovauriosta. Ja nyt on itelläni kohta 8 vuotta täynnä. En osannut koskaan odottaa että itse tulisin läpikäymään aivovaurion.


      • vaintaiteellisille
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No tuon sen julki ainakin taiteen muodossa, minkä homman olen jo aloittanut.

        Siitä tunneteoristasi ei siten kyllä ole laajemmalti apua, jos sen taiteen muodossa tuot esille. Kosketuspinta on aika suppea.


      • tervekinsairastuu
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Outo juttu on että juuri ennen aivovauriotani minulle suositeltiin kirjaa jossa aivovaurioitunut lääkäri parani 8:ssä vuodessa aika hyvin aivovauriosta. Ja nyt on itelläni kohta 8 vuotta täynnä. En osannut koskaan odottaa että itse tulisin läpikäymään aivovaurion.

        Psykoosihan voi puhjeta kenelle vaan, eikä sitä voi kuulemma etukäteen tietää.


      • poiuytrdfgh

        Minulle tapahtu fyysinen onnettomuus joka vaurioitti jalat, sydämen jne siinä missä päänkin.


      • poiuytrdfgh

        Aivovaurion tajusin kunnolla vasta kun se alkoi parantua. Ensin huomasi rammat jalat, sydänoireet jne.


      • kaikensuhteen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minulle tapahtu fyysinen onnettomuus joka vaurioitti jalat, sydämen jne siinä missä päänkin.

        Toivottavasti olet toipunut ennallesi.


      • poiuytrdfgh

        Osa näkyi myös ulkopuolisille, joista jopa kommentoivat oma-aloitteisesti.


      • poiuytrdfgh
        kaikensuhteen kirjoitti:

        Toivottavasti olet toipunut ennallesi.

        No ennalle siitä ei parane, mutta uudenlaiseen aika hyvään kuntoon mahdollisesti. Mutta ongelmana on että tuo aika on tuottanut uusia sairauksia, jotka ei ole suoranaista alunperäistä vammaa, Siis esim. 8 vuotta liikkumatta sisällä ei tee kovin hyvää terveydelle ja liian vähillä ravinteilla vaurioihin nähden ja kauheessa stressissä. jne.


      • poiuytrdfgh

        Ensimmäiset vuodet nukuin usein 30min-1h yössä koska hermostovauriot esti nukkumisen. Ja tuokin yleensö 5 min välein heräillen. että tuo on voinut lisätä aivovauriota,


      • poiuytrdfgh
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        No ennalle siitä ei parane, mutta uudenlaiseen aika hyvään kuntoon mahdollisesti. Mutta ongelmana on että tuo aika on tuottanut uusia sairauksia, jotka ei ole suoranaista alunperäistä vammaa, Siis esim. 8 vuotta liikkumatta sisällä ei tee kovin hyvää terveydelle ja liian vähillä ravinteilla vaurioihin nähden ja kauheessa stressissä. jne.

        korjaan 6 vuotta sisällä. Viimeisen vuoden olen liikkunut ja viime kesänä toinen rampa jalka parani.


      • poiuytrdfgh
        vaintaiteellisille kirjoitti:

        Siitä tunneteoristasi ei siten kyllä ole laajemmalti apua, jos sen taiteen muodossa tuot esille. Kosketuspinta on aika suppea.

        Taide on kaikkien oikeus muistaakseeni YK:n julistustenkin mukaan.


      • vainpienijoukko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Taide on kaikkien oikeus muistaakseeni YK:n julistustenkin mukaan.

        Niin se onkin, vaan monikaan ei tunteitaan ei perusta taiteen varaan.


      • poiuytrdfgh

        Joo siinähän se onkin että minä olen nyt innostunut perustamaan tunteeni lähes yksinomaan taiteeseen ja mulle tuntuu todella epämiellyttävälle kun joku ei taiteilija koittaa sorkkia tunne-elämääni muka avuksi ja ei sitten edes usko jos koitan sanoa että jätetään se se tunne-elämä nyt sorkkimatta, niin sitten alkaa: Joo mutta miksi miksi miksi ?
        No siksi että tunteita pitää käsitellä hienovaraisesti kuin taideteosta, ei sörkkiä peukaloilla miten sattuu,


      • poiuytrdfgh

        Näin kuitenkin mielestäni tulisi toimia myös ei taiteellisten kohdalla, Tunteita pitää käsitellä kuin särkyviä arvoesineitä


      • poiuytrdfgh

        Mutta sen sijaan luureissa vastaillaan kuin tunteet olisi jotain rumaa halpaa roskaa.


      • poiuytrdfgh

        Ihan kuin rivien välissä kysyttäisiin oleellisimpana asiana: "Sä varmaan piilottelet jossain varpaanvälissä jotain todella halpoja äklöjä paskoja tunteita eikö vain ? Myönnä että' siitä tässä on kyse !"


      • poiuytrdfgh

        tarvitaan asennemuutos. Tunteet on jaloa kaunista ja hienoa !


      • vaintaiteellisille
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Joo siinähän se onkin että minä olen nyt innostunut perustamaan tunteeni lähes yksinomaan taiteeseen ja mulle tuntuu todella epämiellyttävälle kun joku ei taiteilija koittaa sorkkia tunne-elämääni muka avuksi ja ei sitten edes usko jos koitan sanoa että jätetään se se tunne-elämä nyt sorkkimatta, niin sitten alkaa: Joo mutta miksi miksi miksi ?
        No siksi että tunteita pitää käsitellä hienovaraisesti kuin taideteosta, ei sörkkiä peukaloilla miten sattuu,

        Sepä se, kun et hyväksy tunnettujen psykologien tunnetoriota, vaan sinulla on se yksi ja ainoa oikea, jonka itse olet soveltanut ja sekin on vielä vaiheessa. Vaikuttaa siltä, että muun maailman olisi elettävä sinun oikeaksi toteaman ja tieteellisesti varmaksi todetun teorian mukaan, niin kaikki olisi kohdallasi hyvin, etkä saisi aivovauriollesi lisää painetta.


      • poiuytrdfgh

        Siis mikäli käsitellään minua kyllä silloin tulisi seurata minun teoriaani mutta ei sen mukaan muiden tarvi itsensä suhteen elää tietenkään. Minö olisin iloinen jos jokainen esittelisi minulle oman tunneteoriansa koska jokaisen tunne-elämä ON erilainen. Saman teorian soveltaminen ei voi olla realistisesti toimivaa.


      • poiuytrdfgh

        Olen nyt tehny sen oivalluksen kuinka ihmisten tunne-elämät on ihan yhtä erilaisia kuin vaikka erilaiset maalaukset. Mun mielestä ei ole järkevää vääntää samaa rautalankaa muutamasta perustunteesta kaikkien kohdalla, Jo sellainen teoria on jotain niin paljon jäykempää kuin elävät tunteet, ettei se voi olla totuudenmukainen


      • nyt10neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis mikäli käsitellään minua kyllä silloin tulisi seurata minun teoriaani mutta ei sen mukaan muiden tarvi itsensä suhteen elää tietenkään. Minö olisin iloinen jos jokainen esittelisi minulle oman tunneteoriansa koska jokaisen tunne-elämä ON erilainen. Saman teorian soveltaminen ei voi olla realistisesti toimivaa.

        Tätä ihmettelin, miksi luureissa kyselet neuvoja, kun et sitten hyväksy niiden neuvoja, vaan koet ne vääriksi juuri tunneteorian kautta pelkiksi vääriksi tuputuksiksi`? Heti kohta sanotkin, " olisit iloinen jos jokainen esittäisi oma tunneteorian sinulle". On niin ristiriitaisia nämä kommenttisi.


      • poiuytrdfgh
        nyt10neurologistavaivaa kirjoitti:

        Tätä ihmettelin, miksi luureissa kyselet neuvoja, kun et sitten hyväksy niiden neuvoja, vaan koet ne vääriksi juuri tunneteorian kautta pelkiksi vääriksi tuputuksiksi`? Heti kohta sanotkin, " olisit iloinen jos jokainen esittäisi oma tunneteorian sinulle". On niin ristiriitaisia nämä kommenttisi.

        En ole kysellyt aiheista joista he ovat minulle puhuneet. Olen esittänyt omat soittosyyni, joista yleensä keskustelu käännettiin pois. koska aiheet olivat uusia ja vieraita.


      • poiuytrdfgh

        Itse luulin 7 vuotta sitten puhuvani jotain ikäänkuin outoa mutta maailma on jo nyt muuttunut niin ettei se oikeastaan ole mitään niin outoa enää.


      • nyt10neurologistavaivaa

        Aha, sitä en kykene, koska en ole tietääkseni aivovaurioinen. Tunteille ei tarvita perusteellisia, varmoja tieteellisiä faktoja.


      • Huomionhakuinen

        Mutta oletko tutkiskellut, olisiko sinulla itselläsi huomionhakuinen persoonallisuushäiriö ja vanhemmat ja psykopaatti olisivatkin normaaleja?
        Tieteellisessä lähestymistavassa tämäkin kannattaisi ottaa huomioon.
        Käsitteeseen "valemuisto" kannattaa myös tutustua.


      • poiuytrdfgh

        Ja sitä paitsi oli nää väitteeni nyt sitten äitini psykopaattisuudesta totta tai ei niin ei se minun mielestäni tässä asiassa ole niin vakava asia kun kyllä toi kuitenkin on ollut oikeaa suuntaa antavaa viitettä äidin käytöksestä. ja äiti itse sanoi tänään havainneensa hyvää vaikutusta oloonsa vihan purkauksia vähennettyään.


      • poiuytrdfgh

        Ei mun äiti missään tapauksessa usko minua huomiohalkuiseksi persoonaksi, kun minulle Aspergerdiagnoosia laitettiin ongelmansa oli ollut koko nuoruuteni ajan ihmisten liiallinen kiinnostus minuun, joka ahdosti minua kun olisin halunnut elellä omissa oloissani ja koin etteio sitä minulle sallittu ja peloteltiin ajatuksilla että yksinään elelevät ovat jotenkin epäilyttäviä ja siten koin itseni painostetuksi huomion kohteeksi. Koko nuoruus oli tuota.


      • poiuytrdfgh

        Sitä paitsi taiteilijana saa huomiota 100 kertaa paremmin kuin millään kummallisilla psykologioilla. Raha vain rajoittaa. Mutta jos mulla olisi rahaa minut tunnettaisiin jo ympäri maailmaa koska nykyään taidemaailmassa on uudenlaista hieman bisnespohjaista toimintaa joka kuitenkaan ei ole taiteilijalle mitään hillittömän kallista, mutta mullekin on tarjottu esinm mahdollisuuksia ympäri maailmaa levitettäviin julkaisuihin, mutta se vaatis pari tonnia rahaa.


      • kummallista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei mun äiti missään tapauksessa usko minua huomiohalkuiseksi persoonaksi, kun minulle Aspergerdiagnoosia laitettiin ongelmansa oli ollut koko nuoruuteni ajan ihmisten liiallinen kiinnostus minuun, joka ahdosti minua kun olisin halunnut elellä omissa oloissani ja koin etteio sitä minulle sallittu ja peloteltiin ajatuksilla että yksinään elelevät ovat jotenkin epäilyttäviä ja siten koin itseni painostetuksi huomion kohteeksi. Koko nuoruus oli tuota.

        Miksi sinulle on noin tärkeätä se, minkälaiseksi äitisi sinut mieltää? Olet jo yli viiskymppinen ja oman elämäsi "herra".


      • riskinotto
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sitä paitsi taiteilijana saa huomiota 100 kertaa paremmin kuin millään kummallisilla psykologioilla. Raha vain rajoittaa. Mutta jos mulla olisi rahaa minut tunnettaisiin jo ympäri maailmaa koska nykyään taidemaailmassa on uudenlaista hieman bisnespohjaista toimintaa joka kuitenkaan ei ole taiteilijalle mitään hillittömän kallista, mutta mullekin on tarjottu esinm mahdollisuuksia ympäri maailmaa levitettäviin julkaisuihin, mutta se vaatis pari tonnia rahaa.

        Jos kerran uskot mahdollisuuksiisi, niin ota sen parin tonnin verran lainaa. Tunnetuksi tullut maineesi taidepiireissä maksaisi sen pian takaisin.


      • Suusanallista
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Sitä paitsi taiteilijana saa huomiota 100 kertaa paremmin kuin millään kummallisilla psykologioilla. Raha vain rajoittaa. Mutta jos mulla olisi rahaa minut tunnettaisiin jo ympäri maailmaa koska nykyään taidemaailmassa on uudenlaista hieman bisnespohjaista toimintaa joka kuitenkaan ei ole taiteilijalle mitään hillittömän kallista, mutta mullekin on tarjottu esinm mahdollisuuksia ympäri maailmaa levitettäviin julkaisuihin, mutta se vaatis pari tonnia rahaa.

        En viitsi vastata... Et ole oikein rehellinen suurudenhullukaan, vaan tosiaan se asperger joka vetää henkeä vain pulputtaakseen lisää. Olen kuullut vastaavaa ennemminkin muualta... Oltiin niin suuria niin suuria kuin ikinä voi venyttää totuutta suusanallisesti.


      • poiuytrdfgh

        Ja nuo mainostajat ottaa yhteyttä ihan sen perusteella että ovat nähneet taulujeni kuvia,.


      • poiuytrdfgh
        Suusanallista kirjoitti:

        En viitsi vastata... Et ole oikein rehellinen suurudenhullukaan, vaan tosiaan se asperger joka vetää henkeä vain pulputtaakseen lisää. Olen kuullut vastaavaa ennemminkin muualta... Oltiin niin suuria niin suuria kuin ikinä voi venyttää totuutta suusanallisesti.

        No eihän tämä edes ollut mitään suurta vaan ihan pientä mitä tässä kerroin. Taiteen saa nykyään rahalla kansainvälisesti laajalle nähtäväksi mullekin on tarjottu julistepaikkoja vilkkaille metroasemille suurkaupunkeihin ja kaikkea, jos olisi rahaa. Rahalla saa, ei tarvi olla niin suuri.


      • poiuytrdfgh

        Rahalla saa sitä näyttävyyttä, ei se ole mitään suursanallista vaan fakta. Olen saanut myös kutsuja aivan upeisiin rahalla maksettaviin paikkoihin joihin en voi mennä-.mutta rakennukset päältä päin niin upeita että on se tuntunut jännälle mielikuvituksessa että voisin olla siellä jos mulla olisi rahaa...palatsin näköisissä rakennuksissa.


      • En_osaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siellä luurissa he yritti hajottaa mun koko 50 vuotta melkeen huolella rakennetun perusteluverkon. Sellainen EI ole mitään oikeaa apua miten hyvää tahansa tarkoittaa.

        En osaa sanoa perusteluverkostasi sitä enkä tätä, mutta sillä, että joku on rakennellut verkkojaan 50 vuotta, ei ole mitään merkitystä muille ihmisille. Ennemminkin on huolestuttavaa ja etäännyttävää ihan liikaa.
        Minun a-tuttunikin ymmärtää (ymmärsi?) selvästi että hänen ajattelumuksensa eivät olleet suurelle yleisölle merkityksellisiä.
        Jos tekee asioita joilla ei muille ihmisille ole mitään merkitystä, on syytä hyvin vahvasti ottaa se huomioon. Siis että sillä ei ole muille merkitystä. Sellainen vain haittaa muita.
        Niin makaa kuin petaa, sanotaan.

        Muistan kun a-tuttuni oli jostain kanssani samaa mieltä ja eräs minun tuttuni eri mieltä, niin a-tuttuni käski kertoa sille eriävälle että hän on minun kanssani samaa mieltä ja lisäsi vielä että muistan sanoa että hänen ajatuksensa asiasta perustuu hyvin pitkälliseen ja syvälliseen pohdintaan... Häntä nauratti tämä viimeinen, pohdintansa... Minun a-tuttuni ei ollut erakko eikä hänen elämänsä ollut somessa.
        Hänen elämänsä käytännössä oli hänelle todellista terapiaa. Oli tietoisuutta siitä mitä kuinkin sisäiset pohdinnat muille merkitsevät tai eivät merkitse... Tuo sinulta puuttuu. Odotat asioita jotka eivät tule toteutumaan ikinä. Sinunkin pitäisi nähdä tuo ulkopuolisten silmin.


      • poiuytrdfgh

        Tuli mieleen että tässä tilanteessa voisi olla hyvä semmonen epäsosiaalinen mutta rikas mies, ni päästäisiin molemmat palatseihin ja seurapiireihin. No tuo oli huumoriani nyt.


      • Huomionhakuinen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ei mun äiti missään tapauksessa usko minua huomiohalkuiseksi persoonaksi, kun minulle Aspergerdiagnoosia laitettiin ongelmansa oli ollut koko nuoruuteni ajan ihmisten liiallinen kiinnostus minuun, joka ahdosti minua kun olisin halunnut elellä omissa oloissani ja koin etteio sitä minulle sallittu ja peloteltiin ajatuksilla että yksinään elelevät ovat jotenkin epäilyttäviä ja siten koin itseni painostetuksi huomion kohteeksi. Koko nuoruus oli tuota.

        Lapsiko olet? Ei ketään kiinnosta, pitääkö äitisi sinua huomionhakuisena persoonana.
        Kysymys oli, oletko tieteellisesti suuntautuneena ITSE pohtinut, voisiko sinulla olla huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.


      • poiuytrdfgh

        No ei tietenkään voi olla mutta poikkeuksellisesti "politikoin" itseni huomion kohteeksi kun olin vaarassa kuolla.


      • poiuytrdfgh

        Tätä ennen mua ei yhtään kiinnostanut politiikka, mutta nyt kiinnostaa jo vähän sekin,


      • Huomionhakuinen
        Huomionhakuinen kirjoitti:

        Lapsiko olet? Ei ketään kiinnosta, pitääkö äitisi sinua huomionhakuisena persoonana.
        Kysymys oli, oletko tieteellisesti suuntautuneena ITSE pohtinut, voisiko sinulla olla huomionhakuinen persoonallisuushäiriö.

        Janoan vastaustasi poiu.


      • poiuytrdfgh

        Vastasin
        25.12.2018 16:28

        "No ei tietenkään voi olla mutta poikkeuksellisesti "politikoin" itseni huomion kohteeksi kun olin vaarassa kuolla."

        Tietoinen tilannekohtainen politikointi vaikka huomion kohteeksikaan menemiseksi ei ole persoonallisuushäiriö.


      • poiuytrdfgh

        Toisissa tilanteissa olen toiminut juuri päinvastoin: livistänyt huomion keskiöstä.


      • poiuytrdfgh

        Saatan näitä vaihdella jatkossakin.


      • poiuytrdfgh

        Nii joo j a kun mun vanhemmat on semmoisia varsin vähän huomiota herättäviä henkilöitä niin voihan olla että tämä on vain piristänyt heitä että hekin ovat aktiivisen puheenaiheena näin ansiostani. .


    • fvdfvdfvdfvdv

      PITÄÄ AJATELLA NÄIN:

      Kun äiti yrittää tehdä parhaansa lapsen kasvatuksessa, samoin lapsikin sitten yrittää sitten olla paras mahdollinen lapsi äidilleen. Molemmat epäonnistuvat.

      Vanha sanonta, Se mitä kylvät sitä niität pätee kyllä. Parhaansa yrittäminen ei tarkoita että oikein tehty, vaan se voi olla myös täysin väärin tehty. Tällä palstalla nämä tyhmät steariiniaivot yrittävät povosoida. Loppunpalaneet kynttiläpäät :)

      • perustelujaodotetaan

        …..ja "väärin kasvatettu" näemmä sitten tietää kuinka olisi pitänyt kasvattaa?


      • otemporesomores
        perustelujaodotetaan kirjoitti:

        …..ja "väärin kasvatettu" näemmä sitten tietää kuinka olisi pitänyt kasvattaa?

        ...miten niin, eihän tuossa sitä tuoda esille, mitä itse haluat julkituoda...
        --näemmä oletkin itse yksi palstan viisaista..


      • perustelujaodotetaan
        otemporesomores kirjoitti:

        ...miten niin, eihän tuossa sitä tuoda esille, mitä itse haluat julkituoda...
        --näemmä oletkin itse yksi palstan viisaista..

        Olen nyt palstan viisas, tai tyhmä niin se ei kumminkaan ole oleellista, vaan miten tämä "väärin kasvatettu" voi tietää mikä on se oikeaa kasvatusta?



        ?


      • poiuytrdfgh

        Miksi minun on kiellettyä sanoa toisille kiitos tai että heillä on kiva nicki tms. ?


      • poiuytrdfgh

        Miksi mun on sääntöjen vastaista sanoa mitään kilttiä toisille ? :)
        Jotta vaikuttaisin sille etten huomaa toisia ?


      • Voisit
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Miksi mun on sääntöjen vastaista sanoa mitään kilttiä toisille ? :)
        Jotta vaikuttaisin sille etten huomaa toisia ?

        Voisit vaikuttaa siltä että huomaat toisia. Mutta se menee niin että haluat itse sitä huomiota.
        Tämä narsismipalsta on siitä kenkku paikka etsiä kovasti huomiota itselleen, koska täällä näitä uhreja vain itsekin jotka menettäneet itsensä lähes kokonaan ja nyt keräämässä jäännöksistä itseään kasaan.
        Yleensä kukaan todellinen uhri ei tule palstalle keräämään koko huomiota itselleen vaan vain selviytymiseen etsitään apua...


      • Jepjeppi
        perustelujaodotetaan kirjoitti:

        Olen nyt palstan viisas, tai tyhmä niin se ei kumminkaan ole oleellista, vaan miten tämä "väärin kasvatettu" voi tietää mikä on se oikeaa kasvatusta?



        ?

        Entäpä onko se joku päänarsisti joka määrittelee joidenkin kasvattamisen tason jonka pitäisi olla se oikea ja jonkun muun väärä?


    • poiuytrdfgh

      Luin netistä, että vieläkin filosifit keskustelevat siitä mitä emootiot itseasiassa ovat,,.,
      eli kysymmys on vielä auki ja minulle elämäni kiintoisimpia kysymyksiä...

      • KunniaHänelle

        Wow! Että osaatkin yhdistyä niin ylös. Ihan päätä huimaa.


      • poiuytrdfgh

        No ei voi mitään että sitä kysymystä minä nyt päätekemisekseni mietin oli sitten ylhäällä tai alhaalla...
        Ootko kades vai miksi tommonen teksti ? Kyllä sinäkin saat sitä miettiä, Melkein mitä vain aihetta saa miettiä kuka vain.


      • poiuytrdfgh

        Minöä olen jo "pienenä" tyttönä miettinyt paljon filosofisia kysymyksiä ja tiedän kyllä että usein siihen suhtaudutaan joki karsaasti tai huumorilla....mutta pitäisi tulla sen verran tasa-arvoa että tytötkin saisivat miettiä niitä kysymyksiä ilman sortoa.


      • poiuytrdfgh

        Sitä paitsi tämän kysymyksen pohdiskelu edistää tunteiden käsittelyä mikä on vaikeaa näissä narsistikuvioissa.


      • poiuytrdfgh

        Tarkoitin ihan vain sitä että aihe on mielekäs pohdiskeltava koska kysymyskin on ikäänkuin vielä auki.

        Ja muutenkin minä koen psyykkisesti kaikkein ahdistavimmaksi asiaksi kognition luonnottoman rajoittamisen


      • poiuytrdfgh

        Olempa minä päässyt vielä vaikeampienkin kysymysten äärelle pohtimaan, että oppimisinspis on kova.


      • lastenoikeudet
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Minöä olen jo "pienenä" tyttönä miettinyt paljon filosofisia kysymyksiä ja tiedän kyllä että usein siihen suhtaudutaan joki karsaasti tai huumorilla....mutta pitäisi tulla sen verran tasa-arvoa että tytötkin saisivat miettiä niitä kysymyksiä ilman sortoa.

        Kuuluu lapsen kehityskaareen että lapsi miettii moraalisia filosofisia kysymyksiä.


      • poiuytrdfgh

        No minua sanottiin vielä 25 vuotiaana välillä "little girl" kun olin sellain pienikokoinen jne. niin että se näytti ihmisille välillä hassulle kun tosissani filosofoin, siksi minua useat ihmiset nimittikin filosofiksi silleen vähän sarkastisesti, niin mä ihan kasvoin siihen "identiteettiin" että mua sanottiin "filosofiksi", kun mua nimitettiin just siksi eikä mikskään muuksi. niissä nimittelyissä yleensä ja sitä nimikettä käytti minusta ainakin kolme eri kulttuuria edustavaa ryhmää


      • poiuytrdfgh

        Tää on vain aidon itseni takaisin etsintää aivovaurion ja narsistien jäljiltä


      • tasapainoon
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tää on vain aidon itseni takaisin etsintää aivovaurion ja narsistien jäljiltä

        Niin minä arvelinkin sen olevan.


      • Vaan_etpä

        Vaan etpä tiedä mitä minä tein pienenä tyttönä ja miten minut nähtiin.


      • poiuytrdfgh

        Auttajien olisi hyvä lukea sivu 89 kirjasta : Interviewing and change strategies for Helpers, International Edition
        Tekijät Sherry Cormier, Paula S. Nurius, Cynthia J

        En nyt ehtinyt lukea tarkempaa mutta toi vois olla hyvä kirja sellaiseen puhelinvastaamiseenkin

        Löytyy google booksista ja kirjakaupoista. Lukisin tuon itse jos menisin johonkin puhelimeen vastaamaan


      • poiuytrdfgh

        Siinä kerrotaan mm. siitä jos esim henkilöä jolta on lapsuudessa evätty tunteiden ja kokemusten validointi, niin jos sellasta toistetaan henkilölle myöhemmin auttamistilanteissa, se voi heikentää autettavan koherenssia .
        Onko jonkun luurien tarkoitus heikentää soittajan koherenssia ?


      • poiuytrdfgh

        En minä oikeastaan niin psykologiaa kritisoi vaan sellaista erikoista syyttelevää psykologisointia jota on esim luureissa ja täällä joka ei edes vastaa sellaista psykologiaa mitä opetetaan alan hyvässä kirjallisuudessa ja uudessa psykologisessa tutkimuksessa.

        Tuossakin kirjassa aiheen kohdalla neuvotaan välttämään kommentteja, jotka saattavat kuulostaa asiakkaalle kriittisille.


      • Jos_ikinä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siinä kerrotaan mm. siitä jos esim henkilöä jolta on lapsuudessa evätty tunteiden ja kokemusten validointi, niin jos sellasta toistetaan henkilölle myöhemmin auttamistilanteissa, se voi heikentää autettavan koherenssia .
        Onko jonkun luurien tarkoitus heikentää soittajan koherenssia ?

        Jos ikinä olisin luurissa vastaamassa niin toivoisin että autettavat eivät pyrkisi käyttämään kaikkea mahdollista koherenssiaan luuriväen pumppaamiseen tyhjiin.


      • poiuytrdfgh

        minusta taas on tärkeää että haavoittuvassa asemassa tai tilassa soittavien ihmisten tilanne huomioidaan niin, ettei heitä haavoiteta lisää.


      • poiuytrdfgh

        jos toimintaa perustuu soittajien syyllistämiseen soitollaan rasittamiseen, siitä olisi syytä varoittaa etukäteen, jotta haavoittuvassa tilassa oleva ihminen ei erehdy soittamaan


      • poiuytrdfgh

        kauhea sellainen henkinen syyllistysloukkuansa


      • poiuytrdfgh

        Semmonen ikäänkuin toisen olemattomaksi tekeminen on aika perustavanlaatuinen loukkaus. Sellaisesta on luonnollista ja aiheellistakin loukkaantua.


      • poiuytrdfgh

        Siis eihän nyt normaali-ihmissuhteissakaan niin voi tehdä että toinen kertoo elämäntarinaansa ja toinen käyttätyy niinkuin tyyliin: "En usko". Onhan se röyhkeää.


      • Kyllähän
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        jos toimintaa perustuu soittajien syyllistämiseen soitollaan rasittamiseen, siitä olisi syytä varoittaa etukäteen, jotta haavoittuvassa tilassa oleva ihminen ei erehdy soittamaan

        Kyllähän jotkut luurit ovat joutuneet menemään vähän rajoitetumpaan moodiin kun kaikki eivät ymmärrä että luuriväki ei ole kaikkivoipaa ja heidän resurssinsa ja mahdollisuutensa kuitenkin mekoisen suppean rajalliset.
        Kaikki ihmiset eivät vain ymmärrä vaikka luulisi että peruskoulun käyneet selviytyisivät alkeellisesta ajattelusta tuossa. Meitä on niin moneksi.

        Että pitää oikeen erikseen ilmoittaa että älä ihan mahdottomissa odotuksissa soita jollet mitään jatkoa muualla edes hyväksy itsellesi.


      • poiuytrdfgh

        En minä ala toista kyseenalaistaa paitsi enintään kertomalla jos hän on ITSE kertonut minulle jotain muuta.


      • Uskoi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis eihän nyt normaali-ihmissuhteissakaan niin voi tehdä että toinen kertoo elämäntarinaansa ja toinen käyttätyy niinkuin tyyliin: "En usko". Onhan se röyhkeää.

        Uskoi tai ei niin tuskin missään luureissa asialle mitään voidaan kuitenkaan.
        Niinkuin ei tällä palstallakaan.


      • poiuytrdfgh
        Uskoi kirjoitti:

        Uskoi tai ei niin tuskin missään luureissa asialle mitään voidaan kuitenkaan.
        Niinkuin ei tällä palstallakaan.

        Kyllä voidaan keskustella loukkaamatta ihmisiä emotionaalisesti. Sehän siinä on oleellista.


      • poiuytrdfgh

        En minö ainakaan milleen mitään edes haluaisi tehtävän esim tässä nyt tänä päivänä- Tärkeää on vain tunteellisesti hienovarainen keskustelu jos keskustellaan


      • Muistaakseni
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Siis eihän nyt normaali-ihmissuhteissakaan niin voi tehdä että toinen kertoo elämäntarinaansa ja toinen käyttätyy niinkuin tyyliin: "En usko". Onhan se röyhkeää.

        Muistaakseni minulle on aikoinaan joku yksittäinen sanoi jossain luureissa että ei ihan usko...kun kerroin ongelmistani. Mutta ihan vain yksi tai kaksi, ei muut. Soitin ja useaan eri kertaan kun tilanteeni senkun jatkui ja jatkui.
        Mutta luultavasti minun neurologiani tuottaa ymmärrettävämpää tekstiä kuin sinun silloin. Että kun olet kertonut että olit osittain halvaantunut tms.


      • Joo_mutta
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä voidaan keskustella loukkaamatta ihmisiä emotionaalisesti. Sehän siinä on oleellista.

        Joo mutta toiset nyt vain on sen verran kolhompia että eivät välttämättä ihan taida. Miksi niitä sitten joitain sellaisissa luureissakin on niin mistäpä tuon tietää. Toivottavasti eivät nyt enää ole siellä.


      • Mutta_minä

        Mutta minä en jatka enää tällä palstalla yhtään luurihöpötystä.


      • poiuytrdfgh

        Joo siis mulle puhuttiin tosi omituisesti noin puolet puheluista.
        Mulla oli niinku semmonen tilanne että siellä oli niinkuin kaksi eri leiriä, joilla oli päinvastaiset näkemykset minusta ja sitten se meni niinkuin semmoseksi kilpailuksi kumpi leiri voittaa.


      • poiuytrdfgh

        Joo ei minuakaan kiinnosta...se vaan ei niin äkkiä lähde tajunnasta kun on hyvä muisti


      • poiuytrdfgh

        Mua niinku ei kai uskota siksi kun minulla on elämässä useampi erikoinen episodi peräkkäin.


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa en kirjoita kritosoidakseni vastaajia vaan siksi että kun minulle ei suostuttu antamaan sosiaalisesti korjaavaa kokemusta, niin minä annan sen näin itse itselleni. Validoin itse itseni jos muut ei sitä tee.


      • Miksi_
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Itseasiassa en kirjoita kritosoidakseni vastaajia vaan siksi että kun minulle ei suostuttu antamaan sosiaalisesti korjaavaa kokemusta, niin minä annan sen näin itse itselleni. Validoin itse itseni jos muut ei sitä tee.

        Miksi et mene kadulle tai tielle saarnaamaan? Tai bussiin tai junaan?


      • poiuytrdfgh

        muunmuassa kerään kirjallisuudesta kokemuksiani validoivaa aineistoa ja luen sitä.


      • poiuytrdfgh

        Itseasiaassa katsoin juuri videon että ei pidä osallistua tietynlaisiin keskusteluihin ollenkaan edes aivoissaan. Narsistien voimakkain ase on houkutella keskusteluun, videossa sanottiin. Joten lopetan nyt viiimeinkin keskustelun


      • poiuytrdfgh

        Lopetan keskustelut tähän narsismia koskevaan informaatioon perustuen, Tärkeintä on kieltäytyä keskustelusta narsistin kanssa ja minä sanoisin että myös kuviota tukevien muiden henkilöiden kanssa.
        https://www.youtube.com/watch?v=AgSLzdhLEC4


      • poiuytrdfgh

        Eli nytpä kerronkin suunnitelmani. Jätän kaikki narsistikeskustelut ja alan tutkia kauniita emootioita ja mihinkään muuhun en suostu


    • poiuytrdfgh

      Invalidi on kyllä aivan käsittämätön sana. Kuulostaa ihan siltä kuin vammautunut olisi myös jotenkin epävalidi. On kyllä outoa, että tuollaisia sanoja edes on.

      • poiuytrdfgh

        noh, mun ei pidä miettiä näitä epäeettisyyksiä nyt enempää kun ne on niin ahdostavia että mulle tulee aivohäiriöitä pelkästään muutaman sekunnin ajattelusta niin kamalia asioita.


      • poiuytrdfgh

        Mulle ei sovellu keskusteluapu koska mä en voi kestää keskusteluja joissa teoriassakaan hyväksytään minkäänlaista esim. sortoa, kiusaamista tai muuta epäeettisyyttä, koska semmonen keskustelu visualisoituu mulle hirveinä kuvina.
        Keskustelun tulee olla eettinen ja harmoninen, jotta se visualisoituu kauniina.


      • poiuytrdfgh

        Hui minä luin zunamiuutisen...se oli kauhea elävänä visualisaationa....


    • poiuytrdfgh

      Sitäpaitsi vaikka äitini ei olisi psykopaatti olen silti nähdäkseni tehnyt vanhemmilleni vain hyvää saattaessani heidät tietoiseksi henkisestä eksyneisyydestään, että äiti sitten voisi ainakin miettiä miksi sitten käyttäytyy kuin psykopaatti, jos ei ole. Onko esim hän itse jonkun manipuloima ?

      • Huomionhakuinen

        Sinäkö omahyväisesti olet määritellyt heidät henkisesti eksyneiksi?


      • surkeatapaus

        Tuskin hän on psykopaatti kenenkään muun mielestä kuin sinun. Olet katkera, kun hän ei ole mielestäsi rakastanut sinua tarpeeksi. Näistä pitkistä monologeistasi se on tullut hyvin esille. Vielä yli viiskymppisenäkin olet hänestä läheisriippuvainen ja kaiken paskan mitä hänestä täällä kirjoitat, laitat aivovauriostasi johtuvaksi.


      • outoolio
        Huomionhakuinen kirjoitti:

        Sinäkö omahyväisesti olet määritellyt heidät henkisesti eksyneiksi?

        Poiuhan ei hyväksy mitään muuta totuutta kuin omansa. Hän tekee kaikesta omat teoriansakin ja tuo ne sitten taiteensa kautta esille, kun ei niitä teorioitaan osaa suusanallisesti esittää silloin, kun kysytään.


      • poiuytrdfgh

        Siis on kyse omasta kokemuksestani joka tulisi validoida, invalidointi omasta kokemuksesta koskien omaa elämää on henkistä väkivaltaa, se on ihan eri asia kuin mielipiteet muissa asioissa. Tämä pitäisi ymmärtää- Siis jos toinen avautuu kipeistä todelliisista elämänkokemuksistaan niiden invalidointi on henkistä väkivaltaa. Se on ihan eri asia kuin avaramielisyys erilaisiin mielipiteisiin noin yleensä ja koskien toisten elämää. Kuinka tätä jotkut ei hahmota ei millään ?


        http://psychopathsandlove.com/invalidation/


      • poiuytrdfgh

        Yritän kyllä myös vertailla sitten noita molempia vielä tieteeseen , joka päivä etsien uusia tutkimuksia. Jos asiat menevät vielä tieteen kanssa yksiin, niin sillon olen sitten usein aika vakuuttunut asiasta. Siis jos omat havainnot, toisten vastaukset ja tieteelliset tutkimukset ikäänkuin sopii yhteen.


      • poiuytrdfgh

        Mutta siis miksi minut kyseenalaistetaan noinkin tarkan työskentelyn jälkeen kuin useimmilta muilta riittää pelkät heitot lonkalta ?


      • poiuytrdfgh

        Ja jos minun ei pidä uskoa isäni sanoja niin kenen sitten ? Isä on sanonut etten saa kuunnella vieraita. Ja on vihainen jos olen kuunnellut vieraita. Se on kuulema mun vikani jos kuuntelen vieraita-


      • poiuytrdfgh

        Ja kuten kerroin psykopaattini on sanonut että kyllä mulle on vielä hyötyä myös psykopatiatutkimuksistani jollakin tavalla.


    • poiuytrdfgh

      MInulla oli nuorena avara monipuolinen henkinen elämä, ja yhtäkkiä aivovaurioiduin ja jouduin kummalliseen maailmaan, jossa ihmiset lähinnä hokee vain yhtä lausetta: " Ajatteletko ettei itsessä ole vikaa ?"
      Maailma on täynnä monipuolista kaunista kieltä, taidetta, henkisyyttä, runoutta, tiedettä.
      Mitä järkeä hokea kaiken aikaa tuota onko itsessä tai toisessa vikaa. Kuulostaa minulle jo tässä vaiheessa vähäjärkiselle lauseelle noin ylipäätään varsin vuosia yksipuolisesti hoettuna kuin mantraa. Kannattais unohtaa koko lause ja miettiä jotain monipuolisempaa. Aivovauriossa minunkin pääni alkoi sitä hokea, mutta kunhan aivot toipuu en kyllä aio jämähtää moista hokemaan

      • poiuytrdfgh

        Kyllä on silloin vikaa kun pää jää pyörittelemään semmosta lausetta toistamiseen ja toistamiseen. Kuten voi käydä esim aivovauriossa.


      • poiuytrdfgh

        Ja sellanen jonka oma pää on jämähtänyt hokemaan muutamaa lausetta, olin se sitten minä tai joku muu, ei välttämättä ole kovin hyvä auttaja toiselle,


      • Huomionhakuinen

        Poiu on taas itse ristiriitainen eli ensin väitti vanhempiaan henkisesti eksyneeksi ja mahdollisesti psykopaateiksi ja sen jälkeen kysyy mitä järkeä on hokea, että toisessa on vikaa.
        Henkisellä tasolla jotain puberteetti-ikäisen ihmisen p-jauhantaa. Höystettynä hurmoksellisella itsekehulla.
        Noin niinkuin kirjoitusten perusteella objektiivisesti tarkasteltuna.


      • poiuytrdfgh

        Aivovaurioituuna juttelin kaikkea tyhmää. Oikeastaan yksikään keskustelu ei ole järkevä, jos se ei ole progressiivinen jo sen keskustelun aikana.


      • mitämuuta

        Kertomasi mukaan sait tämän "aivovaurion" n. 7v sitten. Olit silloin jo yli nelikymppinen, etkä enää mikään nuori avarahenkinen . Sun juttus ei oikein täsmää kaikilta osin.


      • selvennä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kyllä on silloin vikaa kun pää jää pyörittelemään semmosta lausetta toistamiseen ja toistamiseen. Kuten voi käydä esim aivovauriossa.

        Minkä lauseen ja kenestä pyörittäjästä nyt puhut?


      • oletylenpalttinen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Aivovaurioituuna juttelin kaikkea tyhmää. Oikeastaan yksikään keskustelu ei ole järkevä, jos se ei ole progressiivinen jo sen keskustelun aikana.

        Voisit muuten lopettaa tuon sivistyssanojen ylettömän käytön, koska et niitä käyttämällä kuitenkaan tee itsestäsi sivistyneempää kuin olet. Niille kun on aivan puhekielessäkin käsite.


      • poiuytrdfgh

        Niin en ole missään vaiheessa sanonut että äidissäni olisi vikaa, vaan että hänen käytöksensä muistuttaa lukemiani kuvauksia psykopatiasta. Ja että kärsin hänen manipuloinnistaan.
        En ole määritellyt psykopatiaa viaksi ja toisekseenkin onhan ainakin teoriassa mahdollista että joku jostain syystä olisi eksynyt ajatuksissaan niin, että olisi päätynyt käyttäytymään kuin psykopaatti olematta psykopatti. Vaikka mikä on maailmassa mahdollista, Minä tutkin ilmiöitä ja ihan vilpittömästi minua tuli vastaan yhtäläisyys kuvauksista psykopaatin käytöksestä ja äitini käytöksestä ja tunneominaisuuksista ja kun sitten kun puhuin äidille vielä suoraan asiasta niin häneen puheensakin vielä meni yksin kun hän niin inhosi jo rakkaus, empatia ja lempeys sanojakin omien sanojensa mukaan. Valehdellako minun pitäisi ? Suhtaudun asiaan neutraalisti tutkimusasenteella, kuten yleensä ainakin aina kun en ole vakavasti aivovammainen. Ja mulla on kyllä 40 vuoden kokemus tosi kummasta äitini mentaalisemotionaalisesta pelistä minun tajunnassani. Se on meidän yhteinen kummallinen elämä, jonka me kyllä tiedämme eläneemme. Minä en vihaa äitiäni, mutta hänen aivovaikutuksensa on omaa laatuaan.


      • poiuytrdfgh

        Ja olen vasta päässyt sivistyssanojen makuun niin en aio lopettaa vaan opetella niitä lisää aivojen virkistykseksi ja ajattelun tasin kehittämiseksi aivovaurion jälkeen. Tuntuu hyvälle aivoissa se sellaiset sivistyssanat, neurologinen nautinto ja aion jatkaa nautiskelua.


      • poiuytrdfgh

        Kerran mun äiti jäi vähän miettiin ja sanoi että kyllä hän ehkä sitten vois olla psykopaatti, jos hän sillä saa anteeksi käytöksensä.


      • poiuytrdfgh

        Vähän niinku mä olin valmis ottaan aspergerstigman jos mä sillä saan anteeksi tottapuhumisen


      • ihanviskistyksiä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Niin en ole missään vaiheessa sanonut että äidissäni olisi vikaa, vaan että hänen käytöksensä muistuttaa lukemiani kuvauksia psykopatiasta. Ja että kärsin hänen manipuloinnistaan.
        En ole määritellyt psykopatiaa viaksi ja toisekseenkin onhan ainakin teoriassa mahdollista että joku jostain syystä olisi eksynyt ajatuksissaan niin, että olisi päätynyt käyttäytymään kuin psykopaatti olematta psykopatti. Vaikka mikä on maailmassa mahdollista, Minä tutkin ilmiöitä ja ihan vilpittömästi minua tuli vastaan yhtäläisyys kuvauksista psykopaatin käytöksestä ja äitini käytöksestä ja tunneominaisuuksista ja kun sitten kun puhuin äidille vielä suoraan asiasta niin häneen puheensakin vielä meni yksin kun hän niin inhosi jo rakkaus, empatia ja lempeys sanojakin omien sanojensa mukaan. Valehdellako minun pitäisi ? Suhtaudun asiaan neutraalisti tutkimusasenteella, kuten yleensä ainakin aina kun en ole vakavasti aivovammainen. Ja mulla on kyllä 40 vuoden kokemus tosi kummasta äitini mentaalisemotionaalisesta pelistä minun tajunnassani. Se on meidän yhteinen kummallinen elämä, jonka me kyllä tiedämme eläneemme. Minä en vihaa äitiäni, mutta hänen aivovaikutuksensa on omaa laatuaan.

        No nyt sä vaihteeksi perut puheitasi. Kun noita sun viestejäsi lukee taakse päin, niin kutsut niissä äitiäsi psykopaatiksi. Nyt sitten lieventelet sanomiasi sillä, että koet hänellä vain olevan samanlaisia käytöstapoja kuin on todellisella psykopaatilla. Oletko nyt sitten parantunut eilisen jälkeen aivovauriostasi, kun sanot puhuneesi näitä psykopaattijuttujasi aivovaurioituneena? Ai ihan virkistyäksesi käytät sivistyssanoja keskusteluissasi. Onko sun pakosti oltava vielä naurettavakin näissä jutuissasi?


      • muttaloppuivatko
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Kerran mun äiti jäi vähän miettiin ja sanoi että kyllä hän ehkä sitten vois olla psykopaatti, jos hän sillä saa anteeksi käytöksensä.

        Ei kai tuollaisten jatkuvien syyttelyiden jälkeen ole muuta mahdollisuutta kuin olla myöntyväinen saadakseen typerät jutut loppumaan.


      • Huomionhakuinen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Niin en ole missään vaiheessa sanonut että äidissäni olisi vikaa, vaan että hänen käytöksensä muistuttaa lukemiani kuvauksia psykopatiasta. Ja että kärsin hänen manipuloinnistaan.
        En ole määritellyt psykopatiaa viaksi ja toisekseenkin onhan ainakin teoriassa mahdollista että joku jostain syystä olisi eksynyt ajatuksissaan niin, että olisi päätynyt käyttäytymään kuin psykopaatti olematta psykopatti. Vaikka mikä on maailmassa mahdollista, Minä tutkin ilmiöitä ja ihan vilpittömästi minua tuli vastaan yhtäläisyys kuvauksista psykopaatin käytöksestä ja äitini käytöksestä ja tunneominaisuuksista ja kun sitten kun puhuin äidille vielä suoraan asiasta niin häneen puheensakin vielä meni yksin kun hän niin inhosi jo rakkaus, empatia ja lempeys sanojakin omien sanojensa mukaan. Valehdellako minun pitäisi ? Suhtaudun asiaan neutraalisti tutkimusasenteella, kuten yleensä ainakin aina kun en ole vakavasti aivovammainen. Ja mulla on kyllä 40 vuoden kokemus tosi kummasta äitini mentaalisemotionaalisesta pelistä minun tajunnassani. Se on meidän yhteinen kummallinen elämä, jonka me kyllä tiedämme eläneemme. Minä en vihaa äitiäni, mutta hänen aivovaikutuksensa on omaa laatuaan.

        "Suhtaudun asiaan neutraalisti tutkimusasenteella, kuten yleensä"
        Tuo jo kertoo että olet ihan pihalla. Analyysis kohteena on sinun subjektiivinen ja tunneperäinen kokemuksesi äidistäsi, ei äitisi luonne.
        Tutkiskelet siis omia käsityksiäsi.
        Sellaista fakiiria ei löydy, joka pystyisi siihen objektiivisesti.


      • Huomionhakuinen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja olen vasta päässyt sivistyssanojen makuun niin en aio lopettaa vaan opetella niitä lisää aivojen virkistykseksi ja ajattelun tasin kehittämiseksi aivovaurion jälkeen. Tuntuu hyvälle aivoissa se sellaiset sivistyssanat, neurologinen nautinto ja aion jatkaa nautiskelua.

        Usein ihmiset, joilla ei ole mitään todellista sanottavaa, yrittävät upottaa pälinänsä turhiin sivistyssanoihin siinä toivossa, että kuulija/lukija ei huomaisi pälinän olevan tyhjää täynnä.


      • poiuytrdfgh
        ihanviskistyksiä kirjoitti:

        No nyt sä vaihteeksi perut puheitasi. Kun noita sun viestejäsi lukee taakse päin, niin kutsut niissä äitiäsi psykopaatiksi. Nyt sitten lieventelet sanomiasi sillä, että koet hänellä vain olevan samanlaisia käytöstapoja kuin on todellisella psykopaatilla. Oletko nyt sitten parantunut eilisen jälkeen aivovauriostasi, kun sanot puhuneesi näitä psykopaattijuttujasi aivovaurioituneena? Ai ihan virkistyäksesi käytät sivistyssanoja keskusteluissasi. Onko sun pakosti oltava vielä naurettavakin näissä jutuissasi?

        No koko kokonaisuus pitää sitten lukea, että saa kokonaiskäsityksen Tarkennan monissa viesteissä että psykopatia on suhteellinen käsite, enkä voi varmuudella sanoa ylittääkö vai alittaako äiti sen rajan vai onko kovinkin psykopaatti, että en osaa sitä sanoa, mutta että hänellä on varsin paljon niitä ominaisuuksia minuun verrattuna. Ei taida olla täällä monella muullakaan sen tarkempia diagooseja psykopaateistaan. En koe pyörtäneeni mitään sanojani , vaikka toki sitä voi vaikuttaa jos jotkin kaksi kaukana toisistaan olevaa tekstinpätkää laitetaan rinnakkain, koska en voi joka viestissä esim määritellä uudestaan mitä tarkoitan psykopaatilla, mutta se ilmenee kokonaisuudesta. Mutta minulle tuli vain muussa yhteudessä ihan muiden aiheiden yhteudessä semmoista tietoa, että sehän on aina mahdollista teoriassa ettei ihminen ilmene toisille sellaisena kuin pohjimmiltaan on, niin ajattelin vaan ettö olisihan se periaattessa aina myös mahdollista että henkilö käyttäytyisi kuin psykopaatti muttei olisi, ku mikä vaan on maailmassa melkeen mahdollista. ei tämä mitään kumoa vaan ottaa huomioon lisää mahdollisuuksia siitä mitä teoriassa voi olla. Koska harva asia on kuitenkaan sata sata sata varmaa.


      • poiuytrdfgh
        Huomionhakuinen kirjoitti:

        Usein ihmiset, joilla ei ole mitään todellista sanottavaa, yrittävät upottaa pälinänsä turhiin sivistyssanoihin siinä toivossa, että kuulija/lukija ei huomaisi pälinän olevan tyhjää täynnä.

        Jaa minä ihan aidosti haluan oppia akateemista kieltä. Johan on jos jo sekin on paha asia.


      • poiuytrdfgh

        Tilanteeni kun on se että omaan suuren määrän sisältöä, mutta se ei oikein pääse arvoonsa muotoseikkojen vuoksi, joten akateeminen kieli edistää asiaani.


      • Akateeminen
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jaa minä ihan aidosti haluan oppia akateemista kieltä. Johan on jos jo sekin on paha asia.

        Akateemisissa piireissä tyyppiä joka turhaan viljelee sivistyssanoja, pidetään usein pellenä.


      • poiuytrdfgh

        Kyllä minä vaan näen että vallan akateemisesti lähes kaikki akaatemiset kirjoittaa niin että sivistyssanat vain vilisee.


      • poiuytrdfgh

        Välillä koko teksti on sellaista ettei siinä ole juuri yhtäkään tavallisempaa sanaa, vaan täynnä semmoisia ihanan kuuloisia abstrakteja mielenkiintoisia termejä peräperään koko teksti.


      • poiuytrdfgh

        Mua jotenkin ihastuttaa semmonen teksti. Sen kun ottaa käsiinsä, niin tunne on vähän kuin lapsena sitä äidin vanhaa latinankirjaa mystisesti pölöttäessä. Koko maailma muuttuu jännemmäksi.


      • poiuytrdfgh

        Opettelen tässä hiljalleen. Minäkin haluun oppia semmosta.


      • VinkVink
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Välillä koko teksti on sellaista ettei siinä ole juuri yhtäkään tavallisempaa sanaa, vaan täynnä semmoisia ihanan kuuloisia abstrakteja mielenkiintoisia termejä peräperään koko teksti.

        Katsos, sun pitäisi myös ymmärtää ne termit mitä käytät.


      • poiuytrdfgh

        Miksi tästö on poistettu vastaukseni että ymmärrän.


      • poiuytrdfgh

      • poiuytrdfgh

        ymmärrän helpoiten abstraktia tekstiä.


      • poiuytrdfgh

        Sitä ei yksi kurssiopekaan kai uskonut että joku voi ymmörtää abstraktia tekstiä helpommin kuin käytännöllistä-. Tiskaaminen on hillittömän vaikeaa mulle.


      • poiuytrdfgh

        Tämä toki vaikeuttaa kommunikaatiota, kun mä en ymmärrä mitä he ymmärtää ja he ei ymmärrä mitä mä ymmärrän niin kosketuspinta jää olemattomiin usein.


      • poiuytrdfgh

        En tiedä melkein mitään niin hirveää, kuin että jos pitää sosiaalisesti sopeutua ajatuksiin joiden tiedän 100% varmasti olevan vale. Se on siis tosi karmeaa.


      • Palaamme
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Jaa minä ihan aidosti haluan oppia akateemista kieltä. Johan on jos jo sekin on paha asia.

        http://jkorpela.fi/kielenopas/7.4.html
        "Mitä laajemmalle yleisölle kirjoitetaan ja mitä käy­tän­nöl­li­sem­mis­tä asioista on kyse, sitä enemmän on syytä käyttää yleis­tajuisia sanoja, ei sivistys­sanoja. Tämä voi merkitä ilmaisun tarkkuuden hei­ken­ty­mis­tä ja kielen tyylillisen len­nok­kuu­den tason laskua, mutta nämä ovat pieni hinta sii­tä, että viesti menee perille edes jollain ta­paa. Muuan nyrkkisääntö sanoo, että jo­kai­nen sivistyssana pudottaa pois puolet lukijoista. Siksi on tärkeää, että sivistyssanoja vältetään etenkin otsikoissa ja esityksen alussa."

        Palaamme tähän asiaan uudelleen niinkuin kaikkiin muihinkin asiohin, koska nämä keskustelut kiertävät kehää päätymättä mihinkään järkeviin käytännön ratkaisuihin.
        Muistan edellisestä kerrasta että kyseinen maallikkorustailija käsitti pyrkimysensä naurettavuuden, mutta käsitys on painunut ulapalle...

        Siis rustailijalla hahmotuksissa ja muistissa merkitseviä puutteita. Tämä pyrkimys kääntää kieltä jopa heikompaan asuun kuin alkuperäisesti olisi hänelle mahdollista kirjoittaa, osoittaa sen taas omalla tavallaan...


      • Joo_Noin
        Akateeminen kirjoitti:

        Akateemisissa piireissä tyyppiä joka turhaan viljelee sivistyssanoja, pidetään usein pellenä.

        Joo. Noin varmaan. Eikä akateemisuus todellakaan takaa hyvää tekstinkirjoitustaitoa eikä hyvää puhetaitoa siitä puhumattakaan, että ulosannilla saavuttettaisiin jotain sellaista mihin sillä ehkä pyritään. Turha sanojen kieputtaminen on todellakin turhaa puuhaa. Pelle on hyvä nimitys sellaiselle kieputtajalle.
        Ja mikä nimitys sopii kouluja käymättömälle maallikolle joka yrittää matkia ammattikieputtajaa?


    • Jepjeppi

      Kuin myös sivistyssanat ovat ainoastaan opeteltuja toisten teksteistä luettuna, joiden tarkoituksena on kenties näyttää kyseinen ihminen sivistyneempänä kuin hän omin toimin olisi. Kirjanoppineet ja fariseukset.

      Totuus on syvemmällä ihmisissä kouluja käymätön voi olla enemmän, sillä hänellä on oma ymmärrys.

      • poiuytrdfgh

        Tuo on ihan totta ettei viisaus koulusta ole kiinni, mutta kyllä ne sivistyssanatkin säväyttää.


      • poiuytrdfgh

        Sekin on oma taitolajinsa sommitella ne koristeelliset sanat mielenkiintoisesti.


      • poiuytrdfgh

        minulle vaikeampaa muodot kuin sisältö


      • poiuytrdfgh

        Tauluissakin mulle on helpompaa värit kuin muodot


      • poiuytrdfgh

        Mua kiinnostaa nämä muotoseikat koska mulla on pelkkää sisältöä ja paljon.


      • poiuytrdfgh

        Sitä tais joku palstakaverinikin harmitella että sisältöni menee vähän täten hukkaan. Hän lienee oikeassa-


      • poiuytrdfgh

        ja tämäkin höhlää tänne kirjoittaa puolitahallaan huonolaatuisesti.


      • poiuytrdfgh

        Heti jo tuli kritiikkiä kun muutaman sivistyssanan sekaan ujutti.


      • YmmärtämätönPässi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mua kiinnostaa nämä muotoseikat koska mulla on pelkkää sisältöä ja paljon.

        Voisitko sitten suomentaa meille yksinkertaisemmille lauseesi: "vaan tilanteen tekee ongelmalliseksi se kognitiivinen dissonanssi että ympäristö ei millään haluaisi validoida realiteetteja joissa elän vaikka mikään ei viittaa siihen ettei ne olisi realiteetteja"
        Tässähän on vaarana, että emme ymmärrä viisaita ajatuksiasi.


      • poiuytrdfgh

        Siis jos minä pinoamistani pinoan todisteita että jokin asia on jollakin tavalla ja se on minulle ihan selvää kun ei ole tullut pitkälläkään aikavälillä esille mitään miksi ei olisi eikä kukaan muukaan ole osoittanut mitään miksi asia ei olisi niin, niin miksi kuitenkin ympärilläni on joukko ihmisiä jotka ikäänkuin viestii: "En usko että asia on niin ?" Kun siis kaiken järjen mukaan on, niin mikä heitä oikein vaivaa ?


    • poiuytrdfgh

      Kyllä mun olis ollut hyvä sanoa heti luuriin soittaessani, että minulle on sutten tärkeää säilyttää koherenssini. Kerranhan kun puhuin vähän hienommin kun vähän olin lukenut psykologisia tekstejä minulta kysyttiin luurissa olenko psykologian alan ammattilainen ? :)

      • poiuytrdfgh

        Olisinhan mä voinut oikeesti huijata heitä ja saada hyvää kohtelua. ...heheheh


      • poiuytrdfgh

        Olsin joka puhelua varten ettinyt netistä jonkun uuden hienon psykologisen teorian mitä olisin tärkeenä selittänyt...
        Noin mä tekisin, jos oikeesti motivoituisin huijaamaan...


    • poiuytrdfgh
      • poiuytrdfgh

        Tätenkin katson, ettei ole vanhemman haukkumista jos sanoo hänellä olevan psykopaattisia piirteitä.


      • poiuytrdfgh

        Ja tuo todistaa etten minä voi olla psykopaatti, koska olen äärimmäosen herkkä kauhistumaan kamalista kuvista. Takuulla laajenee pupillit leipälapioiksi ja lisäksi muita kamalia fyysisiä reaktioita. Munkin psykopaatilla on jonkinlaista herkkyyttä mutta toisaalta sitten ei , niin vaikea sanoa,


      • poiuytrdfgh

        Mutta minä itse olen joutunut henkisellä tasolla pelottavilla mielikuvilla pelottelun kohteeksi, (ihmisten taholta joille se on ollut puolihupia) mistä aivoillani on ollut rankka selvitä.-


      • varmaanleviävät
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Ja tuo todistaa etten minä voi olla psykopaatti, koska olen äärimmäosen herkkä kauhistumaan kamalista kuvista. Takuulla laajenee pupillit leipälapioiksi ja lisäksi muita kamalia fyysisiä reaktioita. Munkin psykopaatilla on jonkinlaista herkkyyttä mutta toisaalta sitten ei , niin vaikea sanoa,

        Oletko seurannut laajeneeko äitisi pupillit leipälapioiksi, kun nimität häntä psykopaatiksi?


      • parantunutvaiei
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Mutta minä itse olen joutunut henkisellä tasolla pelottavilla mielikuvilla pelottelun kohteeksi, (ihmisten taholta joille se on ollut puolihupia) mistä aivoillani on ollut rankka selvitä.-

        Juurihan olet selvittänyt, että olet aivovauriostasi parantunut. Miten muiden ihmisten puolihupaiset pelottelut saa sun aivosi vieläkin reagoimaan niin ettet selviä?


      • poiuytrdfgh

        En ole missään ensinnäkään väittänyt parantuneeni kuin aika paljon.
        Minulla on erittäin voimakas visualisointi, s iksi. Ja olen herkkä kaikelle kamalalle. Ja tämä on tiedossa kutakuinkin kaikilla minut tuntevilla ihmisillä


      • poiuytrdfgh

        Kuulun ihmisiin jotka visualisoi hyvin kirkkaita kuvia. Sen on lähes sama kuin näkisin ne kamalat asiat elvänä edessäni ja toisille se on hupia tosiaan, hyvin julmaa sellaista.


    • poiuytrdfgh

      Mut en jaksa tätä hokemista että muka olisin sanonut parantuneeni...tämä on hidasta paranemista. Jos olisin parantunut olisin palannut entiseen liikunnalliseen tekemiseeni.

      • poiuytrdfgh

        Mutta lopetan tän keskustelun jossa kyseenalaistat koko ajan ilman syytä En ymmärrä miksi osalla ihmisistä on sellainen keskustelutyyli.


      • poiuytrdfgh

        Mut tosiaan mitä psykopsaatimpi niin ei kauheat kuvat tee heikkoajaan eikä toisen kärsimys vaan se on hupia heille.


      • kuinkassittenkävikään

        Tänään myönnät klo.13.09 ettei yksikään keskustelusi ole ollut järkevä, vaan olet puhunut kaikkea tyhmää. Kuitenkin nyt taas ihmettelet miksi puheitasi kyseenalaistetaan. Olet taas valmis poistumaan keskusteluista, kun et löydäkään kysymyksille vastauksia.


      • poiuytrdfgh

        Missä niin sanotaan ?
        Niin aivovaurion aikana lähdin mukaan mihin tahansa keskusteluun johon mut vedettiin mukaan. sitäkö tarkoitat ? Mut saatiin puhumaan vaikka mitä tyhmää. Esim, psykoaattini sai minut provosoitua huutamaan kaikkea valetta pahaa itsestäni lukuisia kertoja.
        On mulla varmaan vieläkin lievästi aivovaurioita mutta ei tolleen että mua noin vois manipuloida.


    • poiuytfdcvb

      Tässä tärkeä video siitä kuinka haitallista on aivovaurioiden huomiotta jättäminen. Kuinka oleellista erilaisen ongelmian ratkaisemisessa on fyysisen aivokudoksen kunto ja sen ottaminen huomioon.

      https://www.youtube.com/watch?v=esPRsT-lmw8

      • setapahtuumuualla

        Ei täällä palstalla keskitytä sun aivovauriosi hoitoon.


      • poiuytrdfgh

        Tämä liittyy myös käyttäöytymisen ongelmiin mikä liittyy myös narsisteihin ja psykopaatteihin


      • poiuytrdfgh

        Tämä liittyy myls siihen miksi olen äidilleni armollinen siinäkin tapauksessa että hän on psykopaatti, koska koskaan ei voi tietää että josko onkin jokin esim aivovaurio kun ne ovat videon mukaan tavallisia ihan niinkin tavallisesta syystä kuin jalkapallon pelaaminen


    • YmmärtämätönPässi

      "vaan tilanteen tekee ongelmalliseksi se kognitiivinen dissonanssi että ympäristö ei millään haluaisi validoida realiteetteja joissa elän vaikka mikään ei viittaa siihen ettei ne olisi realiteetteja"
      Poiju ei suostu suomentamaan. Yritän itse, oletan että termin " kognitiivinen dissonanssi" poiu on käsittänyt väärin.
      Eli: "minnuu erityisesti ketuttaa, että kaikki muut ei mukisematta niele miun pitkiä ja miun ihan ite kehittämiä selityksiä muitten ihmisten ajatuksista ja miun versioita siitä, mitä on sattunu"

      • varmatjatotuudelliset

        Sillähän on ihan omat tieteellisen varmat toteelliset teoriat joka ikisestä asiasta ja muut jotka ovat toista mieltä valehtelevat ja ovat vain häntä vastaan aiheuttaen lisää aivovauriota. YouTubesta hakee linkkejä, joita sitten tuo palstalle vakuuttaakseen puheensa.


      • poiuytrdfgh

        No minä käytän termia en ihan wikipedian tarkoituksessa vaan siinä merkityksessä jossa Youtuben narsismiasiantuntijat sitä käyttävät. Huomasin jo aiemmin että merkitykset ovat hieman erilaisia eri yhteyksissä


      • poiuytrdfgh

        Kuka sinä olet ?
        Miksi juuri sinulle minun kyseenalaistamiseni olisi niin kauhean tärkeää ?
        Kukaan läheiseni et ole


      • poiuytrdfgh

        Miksi sinulle olisi tärkeää että ongelmieni todellisia syitä ei havaittaisi ?


      • 10neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Miksi sinulle olisi tärkeää että ongelmieni todellisia syitä ei havaittaisi ?

        Sinun ongelmiesi syy on yksinkertaisesti se, että olet läheisriippuvainen äidistäsi ja mielestäsi et ole saanut häneltä lapsena tarpeeksi äidillistä rakkautta. Kaikissa keskustelun vaiheissa palaat äitiisi ja psykopaattisuuteensa. puheitasi puolustelet aivovauriollasi, kun niitä täällä aletaan kyseenalaistaan. Palaa klo.13.09 keskusteluun, jossa hetkellisesti jopa myönnät järkeilyjesi järjettömyyden.


      • poiuytrdfgh

        Olet täysin väärässä-
        Mistä sinulle kumpuaa tarve vääristellä asia ?


      • poiuytrdfgh

        Ja ylipäätäänkään pelmistät maailman ja elämän niin yksinkertaiseksi kuvioksi, että se ei edes mitenkään voisi olla realistinen teoria. Meihin vaikuttaa lukemattomat asiat samanaikaisesti todellisuudessa. Äitikään ei kaikkea ratkaise., Taidat itse olla äidin poika ?


      • poiuytrdfgh

        Tai sitten olet opiskellut yksipuolisesti jotain teoriaa ja yrität soveltaa sitä kaikkeen, Etkä kestä ettei teoriasi ole kaikenkattava ?


      • poiuytrdfgh

        Välil en jaksa suomentaa sillä vaikka en osaa englantia hyvin, niin ajattelen osan ajasta englanniksi.


      • 10neurologistavaivaa
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Tai sitten olet opiskellut yksipuolisesti jotain teoriaa ja yrität soveltaa sitä kaikkeen, Etkä kestä ettei teoriasi ole kaikenkattava ?

        Tuo on minun saama käsitykseni sinusta. Se ei ole mikään tieteellinen todistelma, vaan mielipiteeni sinusta, jonka olet itse luonut kirjoituksillasi.


      • poiuytrdfgh

        Enkä ole luonut. Mitään tuommoista en ole sanonut. Sinun pääsi ne tulkinnat tuottaa. ..jos se tuottaa jotakin muuta kuin mitä tässä kirjaimellisesti lukee.


      • turhaselitellä
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Enkä ole luonut. Mitään tuommoista en ole sanonut. Sinun pääsi ne tulkinnat tuottaa. ..jos se tuottaa jotakin muuta kuin mitä tässä kirjaimellisesti lukee.

        Voi "ju,malan" pyssyt ja puukuulat. Et näy ymmärtävän.


      • Hänellä
        turhaselitellä kirjoitti:

        Voi "ju,malan" pyssyt ja puukuulat. Et näy ymmärtävän.

        Hänellä puutteita asioiden hahmotuksessa ja muistissa. Sellaisia puutteita jotka kätännössä aihettuvat vaikeuksia.


    • poiuytrdfgh

      Kyllä tämmösistä videoisya voi olla paljon apua kun jos on uusia asioita, niin jos niitä kertoo joku vaan vaikka minä tuon videon sisältöä joku vähemmän opiskellut voi luulla ettei se ole totta ollenkaan jos hän ei ole ennen kuullut, niin kun katsoo tuollaisen videon ymmärtää että maailmalla tämmöisiä asioita puhutaan ja miljoonat ihmiset niitä miettii, ettei se ole vain joku minun aiheeni.

    • poiuytrdfgh

      Nyt asiasta kolmanteen. Oletteko tienneet että Sam Vakninilla aivan täysin poikkeuksellisen erittäin harvinaisen korkea älykkyysosamäärä. Youtubesta löytyy video.

    • Tuossa_nyt

      " poiuytrdfgh

      26.12.2018 1:15
      Itseasiaassa katsoin juuri videon että ei pidä osallistua tietynlaisiin keskusteluihin ollenkaan edes aivoissaan. Narsistien voimakkain ase on houkutella keskusteluun, videossa sanottiin. Joten lopetan nyt viiimeinkin keskustelun"

      Tuossa nyt yksi syy miksi juuri kukaan ei tahdo keskustella kanssasi, saatika sitoutua johonkin tiettyyn moodiin keskusteluissa niinkuin sinä olet vaatimalla vaatinut.
      Tällä palstalla tuskin kukaan muu kuin keppos-trolli on sinua tahtonut enempää kuulla. Lähes kaikki kommentit ovat sellaisia joissa toivotaan sinun lopettavan kirjoittelusi. Sinulta on pydetty vetäytymistä jo pitkään.
      Olet useissa käänteissä erittäin narsistisesti kirjoittava.

      • Se_lähellä

        Se lähellä normaali vajaa 30 prosenttinen psykopaatti olen.
        Kirjoitan hulluja mutta sinä olet aiheeni hulluihin kirjoituksiin. Mikään ei todista etten olisi oikeassa.


      • Olet_vapaa

        Olet vapaa lopettamaan.


      • poiuytrdfgh

        Sanon vielä tähän loppuun että minulla on yksi muutos elämässäni. Minulle ei tunnu enää lainkaan surulliselle se jos joku ei ole kiinnostunut kommunikoimaan kanssani, vaan olen helpottunut siitä-
        Siis emootiossa on tapahtunut jokin merkittävä muutos enkä tavallaan enää käyttäydy samalla tavalla emotionaalisesti kuten ennen. Kertakaikkiaan tykkään olla yksinäni. Eikä minua sureta yhtään jos minusta ei olla kiinnostuneita, vaan minä vaan toivon että se on varmasti totta ettei minusta olla kiinnostuneita, että voin vihdoinkin ajatella jotain mikä kiinnostaa minua ihan itsekseni. Viihdyn niin hyvin ypöyksin, että tänään kauppareissulla purskahdin itsekseni kaksi kertaa ääneen nauruun ja sitten vähän kattelin nympärille kuka kuuli.


      • Joo_eikö

        Joo, eikö ole jännää että tällaisella pastalla ei voi tuntea ketään henkilökohtaisesti ja noin ollen ei voi olettaa loputonta empatiaa keneltäkään kun kukaan ei loppujen lopuksi tiedä sadalla mitä kirjoittajat todellisuudessa ovat. Epäilyttävän sinusta tekee nuo vahvat, loputtomat ja tinkimättömät pyrkimyksesi jotka eivät enää ole palstan aiheen piirissä.

        Myös olen osoittanut niinkuin vain tällaisella palstalla nyt yleensä voi mitään osoittaa, että myös asperger saattaa pikkuhiljaa kehittyä hyvin narsistiseksi tavoiltaan ja jopa vahingoittaa toisten ihmisten mainetta ajattelemattomuudella... Myös voi tulla niskanpäälle pyrkimistä hyvin vahvasti ja tinkimättömästi lähes keinoja kaihtamatta.

        Minulle entuudestaan hyvin tuttua. Mikään ei puhu sen puolesta ettet olisi hakemassa niskanpäälle kiipeämisen oppia.

        Myös huvittavaa oli viittauksesi piireihin jotka tukevat narsistisia toimintamalleja, kun juuri itse tuet vanhempiasi hyvin voimakkaasti tällä palstalla. En sinänsä arvostele, haluat nähdä heissä hyvää. Mutta palsta on väärä. Eikä täällä voi kukaan tietää mitä he ovat todellisesti.


      • poiuytrdfgh

        Tämä nyt todellakin on kaiken huipentuma. Sinä saat kirjoittaa toisesta noin törkeää valetta, mutta minä en saa vastata siihen että kirjoitat hulluja, vaikka sinä aloitit törkyn puhumisen toisesta.


    • niih

      Mikä sua pitää täällä? Ja anteeks ja kiitos, mutta olette kaikki ihan pähkähulluja varsinkin he jotka tekevät diagnooseja tuntemattomista kirjoittajista. Mut senkust jatkatte sitten vaan kun olette niin kiinni toisissanne, melko narsistista eikö? Montako vuotta tätä siis on jatkunut? Ei silti, etten sillä tiedolla mitään tee, mutta jos itse heräisitte ymmärtämään jotain mitä siitä sitten pitääkin ymmärtää. Tää touhu tuntuu siltä, että pieni piiri hakkaa päitään vuositolkulla keskenään yhteen. Jos oon väärässä niin sorry. Tuntuu vaan noidankehältä päättymättömältä. Voitteko muuttaa koodia?

      Ja siihen ehdotukseen jonka joku esitti, niin en ala leikkimään mitään roolia jostain psyykkisestä vaivasta, tääkö on tapanne?

      • poiuytrdfgh

        Minä olin täällä väliaikaisena pidempiaikaisena lähinnä monologin kirjoittajana. En tunne toisia täällä ollenkaan.


      • poiuytrdfgh

        Päädyin tänne siksi että jouduin onnettomuuteen jonka seurauksena tietyn mutjan kautta päädyin soittamaan auttacaan puhelimeen josta sain paljon emotionaalista ímputia mutta en mahdollisuutta vapaasti ilmaista omaa asiaani, niin sitten sen seurauksena ensimmäisen kerran elämässäni päädyin sitten tänne output palstalle sen outputin osalta. Eli sekä ilmaisemaan asiani sekä sen emotionaalisen kuorman purkamaan joka niskaani oli kaadettu aivovaurioisena. Aluksi myös verryttelin täällä aivovaurioituneita aivojani., Mutta nyt ne toimii sen verran etten tarvi tätä siihen tarkoitukseen. Ja kyllä se outputinkin osalta mulle riittää jo. Enkä halua täältä lisää inputia, joten siksi heippa


    • poiuytrdfgh

      Tämä moderointi on aivan epäoikeudenukaista.
      Minua saa nimitellä, mutta mitään aivan vastaavaa en saa sanoa takaisin. Ja minun saa väittää suunnittelevan ihmisten pettämistä ilman millään perusteella. Ja mä en saa vastata siihen ? Miten tämä on mahdollista ? Todella oksettavan epäeettistä. Kertakaikkiaan epäeettistä tunne sanoo nyt niin.

      • poiuytrdfgh

        Minä en ole tehnyt diagnoosia kenestäkään , vaan ensin minusta on sanottu että ehkä olen narsisti ja väitetty minun suunnittelevan epäeettisyyksiä, jonka jälkeen olen saninut että hän kirjoittaa hulluja ja kysynyt onko varmaa ettei hän ole psykopaatti ?
        Eli ihan on täömä toinen kirjoittaja aloittanut nämä törkeydet minä en ole ollut kiinnostunut hänestä pätkääkään, Ja minun vastaukseni poistetaan, muttei hänen aloitustaan. Tämä on puolueellista miten tätä on moderoitu.


      • poiuytrdfgh

        Minusta on kirjoitettu täällä näin tosi törkeää tämä toinen kirjoittaja on krjoittanut:

        "tahdot oppia esittämään että olisi ja voisit ehkä pettää ihmisiä taidoillasi"

        Hän väittää että suunnittelisin jotakin epäeettistä. Eiks toi ole niinku herjaus tai jotain


      • poiuytrdfgh

        Selvennän vielä että minä pidän tuota väitettyä asiaa sellaisena joka ei ole eettistä eikä itselleni sallittua KOSKAAN tehdä- ja minua oksennuttaa ajatuskin suunnattomasti ihan vain kuviteltunakin.

        Ehkä jossain äärimmäisissä hätäolosuhteissa tuollaista voisi olla eettistä tehdä-
        mutta edes tämmösissä olosuhteissa joissa nyt elän niin en todellakaan pitäisi hyväksyttävänä missään tapauksessa.


      • poiuytrdfgh

        Jos haluan jotakin oppia, niin se on ainoastaan kyetäkseni aiempaa korkeampaan eettisyyteen ja onnistumiseen siinä myös käytännössä, Tämä on aivan ensisijaisen ehdoton periaate minulla. Rauhoituin jo. Ja voin nyt selittää asian näin rationaalisesti emootion sijaan.


      • poiuytrdfgh

        Tuli niin voimakas oksennutusemootio minulle. ..koska eettinen järjestelmäni hylki tuota ajatusti niin rajusti että näin jo kuvia lentävästä oksennuksesta


      • poiuytrdfgh

        Melkein mikään ei ole minulle niin kauheaa kuin ihmisen pettäminen...ja varsinkaan sellaisen joka on luottanut minuun. En ole tietoisesti sellaista koskaan tehnyt, enkä kykene tietoisesti tekemään paitsi siinä että en tiedä koska lopetan kirjoittamisen...


      • poiuytrdfgh

        En IKINÄ pystynyt edes lapsena leikkimään semmosta että haluutko karkkia, mutta pussi onkin tyhjä...mun tunne 100% estää tommosen tekemisen. Se on yksi voimakkaammista luonteenpiirteistäni juuri tuo ollut KOKO elämäni ajan.


      • poiuytrdfgh

        Mun on kauhea kuvitellakaan semmosta että joku on luullut että on jotain muttei olekaan. On muitakin ihmisiöä satuin just eilen lukeen netissä joita juuri tämä asia suunnattomasti kammottaa.


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa tuo pelko on minua joskus saanut valehtelemaan nurinpäin itseäni vastaan väittäen itseäni varmuuden vuoksi huonommaksi kuin mitä totuus on.
        Mietin tota just tänään kauppamatkalla älykkyydenkin osalta. Ihmisillä on taipumusta ajatella itsensä älykkäämmäksi kuin mitä on ja siinä on etuna se itsevarmuus, muutkin uskoo helpommin kun käyttäytyy itsevarmasti, mutta toisaalta itsensä aliarvioimisessakin on se etu, että voi paljastua älykkäämmäksi kuin luuli. Kumpi lopulta kannattaaisi enemmän pohdin juuri tänään.


      • poiuytrdfgh

        Sanon suoraan, se on mulle ihan hirveä pelko että jos joutuisi jonkun pettämään jotenkin vasten tahtoaan, koska en ainakaan tahdo sitä ikinä. Ja kyllä kaikissa eämäni merkittävissä kiistoissa minut on petetty ensin. Sanon merkittävissä että koska semmosta on saattanut sattua että olen valehdellut kokeneeni jonkun avun ihan hyväksi vaikken olekaan kokenut koska olen pelännyt kritisoida, Niin tuossahan voisi valitettavasti tulla jonkinlainen emotionaalinen petetyksi tulon tunne ja olen pahoillani mutta kun autettavia niin tunnutaan vaadittavan olevan kitollisia ihan mistyä vaan mitö annetaan, niin tuommosessa olen paineessa kiitellyt ilman että se nyt niin olisi ollut autenttinen tunne.


      • poiuytrdfgh

        kohtelias siis joskus olen käytökseltäni ilman tunnettakin koska minulla oli ennen luuriin soittelua tapana käyttäytyä aivan aina kohteliaasti ensimmäinen 40 vuotta. Luuri oli sitten elämäni muutos koska siellä kohteliaisuus kääntyi niin rankasti minua vastaan että oli pakko muuttaa tapani. .


      • poiuytrdfgh

        Mutta minulla on hirvee pelko että jos vahingossa pettäisin jonkun esim siksi että fyysinen ruumiini pettäisi minut....ja siksi aika kova stressi koko ajan. Se on mun perustressi koko ajan ja just tän hermostovaurion rankimpia puolia, kun pitää peltä jos oma fyysinen hermosti pettää niin ettei onnistu suorittamaan asioita eettisten suunnitelmien mukaan


      • poiuytrdfgh

        Itseasiassa se on aivan ensisijainen syy jonka vuoksi soitin luuriin. Tuo pelko. Minulla ei alunperin ollut oikeastaan mitään muuta asiaa. Minut vedettiin sitten mukaan kaikenmaailman muihin juttuihin. Selitin sitä että kun mulla on niin paha hermostovaurio niin pelkään onnistunko hoitaan kaikki asiat oikein (siis eettisten suunnitelmieni mukaan) siis ilman aisteja jne.


      • poiuytrdfgh

        Olen pelänny asiaa hirveesti joten en kyllä omaa suurta pelkoani ikimaailmassa alkaisi tahallisesti ja suunnitelmallisesti toteuttaa.


      • poiuytrdfgh

        Mutta lähden nyt ennekuin minusta aletaan väittää taas jotain uudenlaista valetta. Se on loputonta eiikä tästä tekstistä siten ikinä tule loppua. Joten poistun


      • poiuytrdfgh

        Mutta mun mielestä tämä nyt on ollut just sitä itteään että minusta yritetään saada irti negatiivinen tunnereaktio. No onnistuikin, muttta ei pitkäksi aikaa :)
        Mä menen nyt "työni" ääreen, joka on mukavien emootioiden kehittelyä.


      • poiuytrdfgh

        Tulin tänne vielä kertomaan todellisen syyn intohimoiselle oppimishalulleni. Katsoin juuri tieteellisen videon jonka mukaan oppiminen lisää uusien neuronien kasvua jopa iäkkäämmän aivoissa. Eli katson, että se on tosi tärkeä osa aivovauriosta paranemisessa. Siinä on todellinen motiivini. Ihan tunnenkin sen kun luen että mitä vaikeampaa tekstiä luen niin se ihan tuntuu sille, että neuronien kasvu aktivoituu aivoissa ja paranemismahdollisuudet aivovauriosta lisääntyvät. .


      • poiuytrdfgh

        Mun diagnoosissakin lukee, että mulle on tiettyjen periaatteiden noudattaminen tärkeetä...niih...
        että alköös yrittäkö periaatteitani sotkea...sen enempää luurissa kuin täälläkään.


      • poiuytrdfgh

        Niin ja yksi oleellisimpia periaatteitani on ollut koko elämäni ajan se, että tietävää ei aleta esittämään ennenkuin asiaan on perehdytty kunnolla.
        Se mieluiten edellyttää kirjallisen aineiston läpikäymisen ja yksityiskohtaisen omakohtaisen kokemyksen yhdistämisen, ja kun ne käyvät tosi hyvin yksiin, silloin voi alkaa ajatella että saattaa tietää jotain,


      • poiuytrdfgh

        Tarkennan vielä että oleellisin kummastukseni jo useita vuosia on ollut että :
        Esitän esimerkin:
        Jos jollakin on jostakin asiasta omakohtainen kokemus, sekä runsaasti kerättyä tietoa ja toisella ei ole kumpaakaan lainkaan, niin millä perusteella sen, jolla ei ole kumpaakaan lainkaan katsotaan tietävän asian paremmin ? Mistä se tieto teknisesti hänelle tulee ? Millä metodilla ?


      • poiuytrdfgh

        Nyt olen taas lukenut koko päivän jos jonkinlaista tieteellistä ja psykologista teoriaa. Olen yhä hämmentyneempi mitä ihmettä nämä keskuskestelut: Onko itsessä vikaa, syytätkö toista, sun pitää antaa anteeksi ovat olleet, ja joita pyörittää jotkut sosiaaliset pienet piirit hyvin aktiivisesti.
        Koko keskustelut pyörii noiden suunnilleen muutaman ajatuksen ympärillä ja vuosia ja niin että usea ihminen osallistuu niihin ja kaikille tyrkytetään sitä samaa pyöritystä ja vuosia ! Ihan uskomatonta ! Minäkin jo aloin luulemaan että psykologia on nykyään jotain niin tyhmää ja aloin siten kovin kritoísoimaan psykologisointia. Mutta kun luen noita tiedearkistoja, niin eihän psykologia edes ole mitään semmosta. Mitä ihmettä se oikeen on toi juttu mitä oon minkäkin päätynut kokemaan ja rankemman päälle.


      • poiuytrdfgh

        Miettikää nyt, tommoset lauseethan on suoraan kuin jostain päiväkodista. Eikö se ole vähän noloa aikuisten keskustella sellaisia ainakaan pidempään ?


      • poiuytrdfgh

        Mutta psykpaattini sanoi minulle tänään jotain hauskaa: "Noh sä nyt oot taiteilija, mutta ehkä susta olis kumminkin pitänyt tulla tiedemies".

        heheh


      • poiuytrdfgh

        Olen saanut vähän selville miksi asiat ovat menneet pieleen. Käytössä on todellakin ollut väärä teoria jo ihan periaatetasolla. Ja ensin pitää korjata teoriaa ja sitten mukauttaa muuta uuteen teoriaan.


      • poiuytrdfgh

        Psykopaattini on ainoa etuoikeutettu joka pääsee kuulemaan uudesta teoriastani ihan omin korvin. Tänään hänen kiintiönsä tuli täyteen , mutta ehkä joskus toiste jatkan teoriani selostusta :)


      • Psykopaatiksi
        poiuytrdfgh kirjoitti:

        Psykopaattini on ainoa etuoikeutettu joka pääsee kuulemaan uudesta teoriastani ihan omin korvin. Tänään hänen kiintiönsä tuli täyteen , mutta ehkä joskus toiste jatkan teoriani selostusta :)

        Psykopaatiksi pääsee jos sinun emotionaalinen teorioiden vuodattamisesi on vain liikaa. Minulle se on liikaa myös. Olen siis psykopaatti, kiintiöni on ihan täynnä vaikka vain vähän silmäilin todisteitasi.


      • poiuytrdfgh

        Ei suinkaan niin. Psykopaattini on kuullut tänään aivan uutta teoriaa minulta, joka ei selitä asiaa suinkaan noin, vaan selittää tosi hyvin psykopaattini negatiivisen reaktion minua kohtaan neutraalisti selitettävissä olevana ilmiönä, josta minun ei edes tarvitse olla pahoillani oikeastaan.
        Keskustelimme juuri tänä iltana. Eli taas sanot toisesta mitä et voi tietää.


      • poiuytrdfgh

        Meillä oli ihan harvinasen hyvä keskustelu. Se on ihan ymmärrettävää että hänellä tulee mitta täyteen nopeammin koska hänellä on varmaan lähes kolmanneksen pienempi pää kuin minulla.


      • poiuytrdfgh

        Tuo ei ole kuitenkaan se teoria josta hänelle keskustelin.
        Mutta älä huoli sekin on tieteellisellä teorialla selitettävissä kenties miksi sinäkään et kestä. Ja miksi olette välillä heittämässä minut ulos palstalta. Kaikki ihan luonnollista. Jotkut 41 vaivankin väitteet on aivan selitettävissä olevia. Ainoastaan se mättää ettei minua uskota kun puhun totta silloin kun olisi järkevää uskoa, Oikeastaan se on lähes ainoa asia josta minulla olisi syytä kritisoida muita sekä sitten siitä että ihmisiä opetetaan väärin joiltain osin nähdäkseni yleisesti siis minuakin on opetettu väärin.


      • poiuytrdfgh

        Kuitenkin olen pahoillani etten voi esitellä kyseisiä teorioita täällä- ja se on valitettavasti täysin ehdotonta mm-. muiden ihmisten kunnioittamiseksi.
        Mutta tulen olemaan täällä yhä vähemmän ja tutkailemassa noita uusia kiinnostuksiani.

        Jopa se olisi mielestäni mahdollista että psykopatia olisi jossain mielessä ymmärretty väärin. ..ja se tultaisiin joskus vielä ymmärtämään hyvin toisin.


      • poiuytrdfgh

        Saatatte itseasiassa toimia kuin luonnonlaki yrittäessänne heittää minut palstalta. En siten ole asiasta edes loukkaantunut. Älkää tunteko syyllisyyttä siitä jos on tehnyt mieli saada minut ulos palstalta. Mutta minun ei nyt kuitenkaan kannata ilmaista teille rakkauttani vielä lisää koska sitten ainakin haluatte minut ulos palstalta ja haluan olla empaattinen enkä aiheuttaa teille moista, tosin liika empatianikin saattaa aiheuttaa teille samaa tunnetta joten niin en tiedä miten päin tähän kannattaisi sanoa. ...
        ehkä jotain niinkuin että "Noh. perkele!"


      • poiuytrdfgh

        Yksi väärä asia mitä meille opetetaan on se että aina negatiivisen palautteen antaminen olisi huono asia ja kertoisi jotain huonoa sen antajasta.
        Tuo on varsin huono opetus .


      • poiuytrdfgh

        Ottaisin esimerkiksi vaikka tämän. Nähdäkseni en ole valehdellut että äitini käytös on muistuttanut pitkän ajan netistä löytämiäni kuvauksia psykopaateista. Mutta minulla ei liity löytööni mitään vihaa tai katkeruutta. En näe mitään syytä leimata häntä siltä pohjalta. ja sitten nähdäkseni ilmiötä olisi lähdettävä tutkimaan avoimin mielin.
        Minun mielestäni tulisi toimia näin.

        Js kritiikkini auttamiseen johtuu tästä, koska koen että auttajat manipuloimalla koittavat estää tuon mielestäni rakentavan lähestymistavan ongelmaan. He ensin yrittävät kieltää havaintoni, sitten valehdella syys havaintoon esim. väittämällä että syy havaintoon olisi pettymys tai vihan tunne vaikka oikeesti syy havointoon on se että päädyin lukemaan paljon netistä psykopatiasta ja kirjoittamaan samaan aikaan eräänlaisen elämäntarinan itsestäni ja yhtäkkiä minulle pongahti silmiin äitini omituiset roolit tarinassani jotka menivät jännästi yksiin psykopatiakuvausten kanssa. Siitä kekkasin ajatuksen että hän lienee psykopaatti, Sitten auttajat tekevät tämän hankalaksi painostamalla ajatteluun että jos olisin oikeassa henkilö pitäisi ikäänkuin leimata, koska myös siten ilmiön avoin tutkiminen käy mahdottomaksi, kuten myös siten että koko tutkimukseni leimaamisen sijaan kielletään ja torjutaan vääränä tekona. Ja näin he tuottavat ikäänkuin umpikujan, josta ei päästä mihinkään. Ja sitten alkavat ruikuttaa: "Oih ja voih tarvitset 15 vuotta kestävää terapiaa ! " Noin minulle sanottiin luurissa alussa kun soitin sinne. olin aivan järkyttynyt ja ihmeissäni mitä he puhuvat. Että vääntäisin jotain typerää pulmaa kehää jossain terapiakopperossa kunnes olen vanhus ? Mietin että no ei ihme jos ihmisiä ahdistaa. En näe tuossa edellä kuvaamassani järkeä.
        Mieluummin olen vaikka psykopaatilleni soitellen inspiroituneena huumori suupielessä "itseoppinut tiedemies" tai jotain...heheheh


      • poiuytrdfgh

        Oon samaa mieltä kun näin jossain videossa että
        Että jotain rankempaakin, jos siihen on kasvanut, oikeastaan ei se vielä niin pahasti traumatisoi vaan se kun sitten paikalle rynnistää niitä toisen maailman ihmisiä pällistelemään ja kauhistelemaan. ..että jos kertomani olisi totta se olisi jotain hirveetä mistä ei vois selvitä, mutta että todennäköisesti valehtelen käsityksensä mukaan.. Toi on kauheeta: ensinnäkin eräänlaista pelottelua ja toisekseen mitätöintiä. Ja nimittävät "avuksi". On se vaan niin outoa.


      • poiuytrdfgh

        Oikeestaan mun suurin ongelma on, että lähes kaikki mun erilaiset "tutkimustulokset" erilaisissa asioissa ympäristö sosiaalisesti kumoaa ennenkuin on edes tosissaan tarkastellut niitä esim. tieteellisesti.


      • poiuytrdfgh

        Minä ajattelen vähän eri logiikalla melkein kaikki asiat ehkä, niin se on niiden "auttajien" ynnä muiden illuusio, että he voisivat jotenkin tietää minun sisimmästäni jotain koittamatta ajatella minun loogiikallani.


    • niih

      Jaa- vaikeaa tietää tätä jutskaanne, yksi joukosta on ylläspidoista se selittää näin nopeat poistot. Mut ihan se ja sama mulle. Eo oo ollut sellaista keskustelua joka kiinnostaisi, koska mikään ei tunnu aidolta.

    • poiuytrdfgh

      Vois nyt vaan se ylläpitö poistaa koko tämän ketjun loppupätkän ainakin siitä törkyviestistä asti ja sitten poistun minäkin.
      Tämä on niin epähienoa nyt kaikki että miten tämmöstä voi olla !!!!
      Ei kiinnosta sosialisointi enää pätkääkään.
      Toi törky vaan tuolta pois ja minä en palaa

      • poiuytrdfgh

        Yksin on niin ihanaa. ilman tämmöstä törkyä


    • niih

      Niin en teistä ketään tunne, en siis voi alkaa ees arvioimaan ketään ja tuskin se on tarpeellistakaan. Jutut ovat vaan niin sanoisinko luonnottomia, etten voi luottaa kenenkään persoonaan todellisena. Eli paino on LUOTTAMUKSELLA. Se taitaa muuten just olla elementti joka liittyy narsismiin tai siis johtaa jotenkin siihen sen puute. Tai jotain.

      Meille teki jouluaattona narsistisen tempun yksi läheinen joka ei ole mulle sukua. Prinsessanarsisti joka oli toisen ihmisen luona kylässä, mutta alkoi sanelemaan koska joulupirskeet ovat ohitse. Ja voihan hitsi, kun oltaisiin tajuttu siinä hetkessä lykätä hänelle itselle ne taksirahat käteen. Se tietty on jotenkin äitinarsisti, kun alkoi komentelemaan tyttärensä vieraita. Voihan pahkenainen, mutta ensi jouluksi opimme taas lisää. Mikähän hiivatti siinä on kun jonkun tiedetään olevan juomatta, niin sitä kyytiä pitää keinoja kaihtamatta kärkkyä, kun taksitkin on olemassa ja kello ei ollut edes paljoa siihen aikaan. Kolme/neljä ihmistä olisi ollut joidenka olisi pitänyt laittaa hänet taksiin.

    • niih

      No moikka sitten.

      • niih

        Poist ny tämäkin sitten, kun et sitten poistunutkaan itse, kiitos. Ja leikkikää hiekkalaatikollanne ihan itseksenne.


    Ketjusta on poistettu 45 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe