uuden hirsitalon lämmönjako uunilla

batterit

onko kukaan miettinyt miten kannattaisi uuden hirsitalon lämmönjako saada paremmaksi eri huoneisiin kun olohuoneessa on leivinuuni lämmönlähteenä?
nimittäin olohuone ja keittiö on 23 astetta mutta makkarit 18 asteen hujakoilla.
maalämpöä ei ole eikä vesikiertoa ,ilmanvaihto on mutta se ei oikein jaa lämpöä.
rakennus on vm.2017 ja seinävahvuus 200mm hirsi.
ei sillä etteikö tllä parjäisi mutta voisiko uunin lämpöä saada makkareihin ilman pattereita?

12

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pietuu55

on tehty, nimittäin palomuurilla ja sen risteävillä pitkillä tiiliseinillä se tehtiin .tiiliseinä lämpenee kun on yhteydessä uuniin.
      ei ole pattereita eikä pumppuja eikä maalämpöä hirsitalossamme vaikka seinäpaksuus 18cm liimahirsi. mökissä kokoa 105 neliötä ja 3 vuotta vanha.

• kotinikkari

Tee makuuhuoneiden ovien päälle katon rajaan ritilät jotta katonrajassa oleva lämpimämpi ilma pääsee kiertämään makuuhuoneisiin.

• TeppoEiLaulaja

Kaksi noin 2500€ hintaista ilmalämpöpumppua, varaava , ammattilaisen rakentama takka parisenkymmentä Norjalaisvalmisteista (N) sähköpatteria edellämainitut kattorajaritilät.
        Koko talo 21-22 astetta tasaista lämpöä.

• kuinkameniomastamielestä

Ei voi kuin onnitella uusien talojen omistajia!

• Rakennus2017

Lainanmaksuja asunnosta 860€/kk, ei liene mikään onnittelunaihe.

• onneavalinnallesi

Asuinmukavuus suoraan 50- luvulta ja uuden talon velat.

• Rakennus2017
        onneavalinnallesi kirjoitti:

Asuinmukavuus suoraan 50- luvulta ja uuden talon velat.

Jos 50-luvulla oli raitis sisäilma, josta me koko perhe olemme saaneet nauttia, ilman yöllisiä yskimiskohtauksia, ilman pienintäkään flunssaa, ilman vuotavaa nenää, ilman sairauspoissaoloja työstä/koulusta, niin palataan sitten sinne 50-luvulle. Velat vievät 1/3 osan toisen palkasta, joten eipä ole huolta siitäkään. 1kk lainanmaksun säästämme lääkärikuluissa, ei ole yhtään lääkärikäyntiä ollut hirsitalon valmistuttua.

• tsemppiävelanmaksuun
        Rakennus2017 kirjoitti:

Jos 50-luvulla oli raitis sisäilma, josta me koko perhe olemme saaneet nauttia, ilman yöllisiä yskimiskohtauksia, ilman pienintäkään flunssaa, ilman vuotavaa nenää, ilman sairauspoissaoloja työstä/koulusta, niin palataan sitten sinne 50-luvulle. Velat vievät 1/3 osan toisen palkasta, joten eipä ole huolta siitäkään. 1kk lainanmaksun säästämme lääkärikuluissa, ei ole yhtään lääkärikäyntiä ollut hirsitalon valmistuttua.

Kun teillä on mennyt kuukauden kulut, eli noin tuhat euroa kuukaudessa lääkärikuluihin, niin ymmärrän oikein hyvin. Eihän sairaalla perheellä ole kunnon taloon varaa.

Uskomushoidot ovat hieno asia. Pää vain pensaaseen ja laput silmille.

• UimaseuranNarut
        tsemppiävelanmaksuun kirjoitti:

Kun teillä on mennyt kuukauden kulut, eli noin tuhat euroa kuukaudessa lääkärikuluihin, niin ymmärrän oikein hyvin. Eihän sairaalla perheellä ole kunnon taloon varaa.

Uskomushoidot ovat hieno asia. Pää vain pensaaseen ja laput silmille.

Oisko joku yläastelainen ? Sen verran lapsellista touhua. Välitunnilla kirjoitettu.
        Onneksi italiasta tuotettu marmoritakka lämmittää ulkoa ja lasillinen Laphroaig Quarter Caskia sisältä.

• laphroaigolikinkossua
        UimaseuranNarut kirjoitti:

Oisko joku yläastelainen ? Sen verran lapsellista touhua. Välitunnilla kirjoitettu.
        Onneksi italiasta tuotettu marmoritakka lämmittää ulkoa ja lasillinen Laphroaig Quarter Caskia sisältä.

Uskomushoitoihin hurahtaneelle

Ei ole olemassa yläastetta, vaan yläkoulu.

Yläkoululaisilla on talviloma parhaillaan. Eivät ole välitunnilla.

Italiasta tuotettu marmoritakka lämmittää näppärästi sen takan edustan kuumaksi ja sitten muualla palellaan. Tämähän se alkuperäinen ongelma on. Tosin aloituksessasi se oli leivinuuni ja nyt muuttui takaksi.

Jätä nyt tuo viinalla läträäminen välistä. Vaikka työnsit kätesi sontaan, niin laita ensiksi korkki kiinni, hyväksy mitä ostit ja sitten mieti vaihtoehtoja.

• nouvuokra

no parempi sekin kuin 860 euroa vuokraan jollekkin läskille isännälle :)

• RikuNiemenkärki

Tiina Vainio-Kailan tutkimus. LUE, niin tiedät miksi ei yskitä.

"onneavalinnallesi" , ei tiedä näistä asioista yhtikäs mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe