Volvot edelleen pappa-autoja

Koeajoin piruttain xc90 t8n. Akku täynnä oli mukavasti vääntöä, ja Hki-Mikkeli sujui kivasti kun ohituskiihtyvyyskin oli kohtuullinen isolle autolle. Kun sitten päästiin mutkaisemmalle Mikkeli Puumala tielle, pappamaisuus iski vasten. Mutkia, ylä ja alamäkiä, vaihtelevaa nopeutta kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Oli kyllä valovuosia saksalaisia jäljessä, huono automaatti, sikasurkea alusta ja moottorin reagointi ala-arvoinen vaihtelevassa ajossa. Vanhoille papoille varmasti kelpo menopeli, mutta dynaamisimmille suosittelen ehdottomasti saksalaisautoja. Xc60 kanssa ihan sama kokemus.
Ilmoita


19 Vastausta

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.


Dynaamisuus :) Hehe :)
Ilmoita
Samaa mieltä - Audi on Audi ja BMW BMW highendistä kuten Porschesta puhumattakaan. Osuvasti sanottu nuo pappa-volvot...heh, niin totta...
3 VASTAUSTA:
Totta
Audi täys pappa-auto Bemarin ja Mersun rinnalla ajettavuudessa sekä kiihtyvyydessä.
Samoilla hevosvoimilla Audi jää kun tikku p*skaan.
Jebulisx kirjoitti:
Audi täys pappa-auto Bemarin ja Mersun rinnalla ajettavuudessa sekä kiihtyvyydessä.
Samoilla hevosvoimilla Audi jää kun tikku p*skaan.
Mene nyt imemään peukaloasi ja mutuilemaan muualle. Alla faktaa.
Samat moottorikoot, sama kokoluokka ja sama teholuokka 184-190hv. Bensamoottorit.
Kaikki mallit uusimpia, eli 2018-2019.

Katsos ei se Audi voi jäädä kuin tikku paskaan. Vaikka sä kuinka rakastat ja hinuroit noita bemareita ja mersujas pakoputkeen. Faktat eivät vain ole muutettavissa omien mieltymyksien mukaisiksi.

Mersu A220 2.0 ltr 190 hv 7.0 sek. 0-100 km/h
BMW 320 2.0 ltr 184 hv 7.3 sek. 0-100 km/h
Audi A4 2.0 ltr 190 hv 7.3 sek. 0-100 km/h

Volvoltahan ei vielä ole tullut S60 malleja, ainoastaan V60 ja dieselinä, joten ei ole suoraa verrokkia.
+Lisää kommentti
Volvot ovat tosiaan lussumiesten pelejä.
1 VASTAUS:
Surullistahan se on kun ei ole resursseja omistaa Volvoa kuin päiväunissa.
+Lisää kommentti
Voi näitä pappoja Veijo Esson baarissa. Kun ei ole kuin lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia. Ei klopit tiedä autoista mitään. Volvo on auto ja muut jotain sinne päin.
1 VASTAUS:
Juuri näin. Mulla on munaa sanoa, että jos mulla olisi rahaa, ostaisin heti Volvo D3 Momentumin 2019.
+Lisää kommentti
No saksalaisista Audi aikalailla samanlainen.
Tunnoton liian kevyt ohjaus, hidas vaihteisto ja hidas reagointi kaasupolkimeen.
Mersu ja Bemmu ovatkin sitten niitä dynaamisia ja sporttisia ajettavia kunkkuja mutkateillä.
9 VASTAUSTA:
Suksi nyt suolle. Yksi bimmeri pihassa ja eemelillä (220d vm. 2017) ajettu 70 tkm. Molemmissa automaatti kyllä miettii huomattavasti kauemmin kuin audin suorakytkentävaihteisto. Volvon Uutta V60 mallia geartronic vaihteistolla kävin testaamassa ja olipas mukava (myöskin sporttinen) pirssi ajella. Laitoinpa tilaukseen ja tulossa Maaliskuun lopulla. Katsos kun on omaa kokemusta autoista, niin voi kertoa faktaa, ei tarvitse mutuilla. T. 80-90 tkm vuodessa ajava.
5476734745 kirjoitti:
Suksi nyt suolle. Yksi bimmeri pihassa ja eemelillä (220d vm. 2017) ajettu 70 tkm. Molemmissa automaatti kyllä miettii huomattavasti kauemmin kuin audin suorakytkentävaihteisto. Volvon Uutta V60 mallia geartronic vaihteistolla kävin testaamassa ja olipas mukava (myöskin sporttinen) pirssi ajella. Laitoinpa tilaukseen ja tulossa Maaliskuun lopulla. Katsos kun on omaa kokemusta autoista, niin voi kertoa faktaa, ei tarvitse mutuilla. T. 80-90 tkm vuodessa ajava.
Suorakytkentävaihteisto ei ole automaattivaihteisto. Älä siis vertaa niitä keskenään.
Automaattivaihteistosta puhuttiin joka Volvolla ja Audilla ovat valovuoden päässä Mesestä tai Bemarista puhumattakaan VW-konsernin laatikoiden kestävyydestä, kaksoiskytkinlaatikko ei kestä mitään.
Kaksoiskytkin myös huippu nopea edelläkävijä Bemarilla ja Mersulla ja se kestää myös rääkkiä.
Harvalla tosin on suomessa varaa Bemariin tai Mersuun joka on varustettu kaksoiskytkimellä koska autovero nostaa autojen hinnat pilviin.
5476734745 kirjoitti:
Suksi nyt suolle. Yksi bimmeri pihassa ja eemelillä (220d vm. 2017) ajettu 70 tkm. Molemmissa automaatti kyllä miettii huomattavasti kauemmin kuin audin suorakytkentävaihteisto. Volvon Uutta V60 mallia geartronic vaihteistolla kävin testaamassa ja olipas mukava (myöskin sporttinen) pirssi ajella. Laitoinpa tilaukseen ja tulossa Maaliskuun lopulla. Katsos kun on omaa kokemusta autoista, niin voi kertoa faktaa, ei tarvitse mutuilla. T. 80-90 tkm vuodessa ajava.
Numerosarjalla varustettu nimimerkki kyllä ajaa autoilla muttei sitten tiedä autoista mitään.
Mixuu kirjoitti:
Suorakytkentävaihteisto ei ole automaattivaihteisto. Älä siis vertaa niitä keskenään.
Automaattivaihteistosta puhuttiin joka Volvolla ja Audilla ovat valovuoden päässä Mesestä tai Bemarista puhumattakaan VW-konsernin laatikoiden kestävyydestä, kaksoiskytkinlaatikko ei kestä mitään.
Kaksoiskytkin myös huippu nopea edelläkävijä Bemarilla ja Mersulla ja se kestää myös rääkkiä.
Harvalla tosin on suomessa varaa Bemariin tai Mersuun joka on varustettu kaksoiskytkimellä koska autovero nostaa autojen hinnat pilviin.
Silloin kun vaihteisto hoitaa vaihtamisen automaattisesti, ilman kuskin vaihdekepin vatkausta, puhutaan yleisesti automaattivaihteistosta, katsos siitä se nimitys juontaa juurensa, ei siitä, millä tekniikalla se toteutetaan. VW-konsernin vaihteistojen kestävyydestä. 11-vuotta ja 5 kpl DSG7 ja 6 vaihteistoilla ajaneena, jokaisella yksilöllä n. 150 tkm ja parilla meni tuonne 180 tkm:iin. Ei koskaan mitään ongelmia kestävyyden suhteen. Viimeisin moottori oli väännöltään 400 nm ja tehoiltaan 190 hv. Hyvin kesti. Kuten aiemmin sanoin, minä puhun kokemuksesta, en mutuile asioista, joita olen kuullut naapurin pertin kaimalta.

Kyllä hyvinkin usealla on varaa Bemariin tai Mersuun, jotka ovat varustettu kaksoiskytkin vaihteistoilla, kyse on lähinnä siitä, haluaako niitä kaikki ostaa.
JApeex kirjoitti:
Numerosarjalla varustettu nimimerkki kyllä ajaa autoilla muttei sitten tiedä autoista mitään.
Olen melkoisen varma, että tiedän autoista keskimäärin hyvin paljon enemmän kuin sinä. Äläkä viitsi nolata itseäsi, jatkamalla tähän, että olet automekaanikkona jossain perslävessä/Pärnäsen korjaamolla.
756464373 kirjoitti:
Silloin kun vaihteisto hoitaa vaihtamisen automaattisesti, ilman kuskin vaihdekepin vatkausta, puhutaan yleisesti automaattivaihteistosta, katsos siitä se nimitys juontaa juurensa, ei siitä, millä tekniikalla se toteutetaan. VW-konsernin vaihteistojen kestävyydestä. 11-vuotta ja 5 kpl DSG7 ja 6 vaihteistoilla ajaneena, jokaisella yksilöllä n. 150 tkm ja parilla meni tuonne 180 tkm:iin. Ei koskaan mitään ongelmia kestävyyden suhteen. Viimeisin moottori oli väännöltään 400 nm ja tehoiltaan 190 hv. Hyvin kesti. Kuten aiemmin sanoin, minä puhun kokemuksesta, en mutuile asioista, joita olen kuullut naapurin pertin kaimalta.

Kyllä hyvinkin usealla on varaa Bemariin tai Mersuun, jotka ovat varustettu kaksoiskytkin vaihteistoilla, kyse on lähinnä siitä, haluaako niitä kaikki ostaa.
150-180 tkm pääsit VW vaihteistolla, no sehän onkin saavutus, oikeissa merkeissä kestävyys aletaan mittaamaan vasta 300 tkm jälkeen.
78564657 kirjoitti:
Olen melkoisen varma, että tiedän autoista keskimäärin hyvin paljon enemmän kuin sinä. Äläkä viitsi nolata itseäsi, jatkamalla tähän, että olet automekaanikkona jossain perslävessä/Pärnäsen korjaamolla.
Ja tiedoksi, olen mekaanikko VW merkkihuollossa ja nimenomaan korjaan noita paskakasoja päivästä toiseen vähäisillä kilometreillä.
Kun saisikin töitä jostain jossa myydään oikeita autoja.
MikaOjantaus kirjoitti:
150-180 tkm pääsit VW vaihteistolla, no sehän onkin saavutus, oikeissa merkeissä kestävyys aletaan mittaamaan vasta 300 tkm jälkeen.
Katsos kun ei minun tarvitse autoillani kilometriennätyksiä tehdä. Hankin aina uuden auton ja ajan sillä pari vuotta ja vaihdan taas uuteen. Köyhät ajakoot ne sitten loppuun. Uskon että niillä, jotka taakseni olen jättänyt, niin paljon on ajettu minunkin jälkeen. Minähän sanoin, että minä olen ajanut niillä sen verran, en sanonut, että ne ovat olleet epäkunnossa sen jälkeen, kun olen vaihtanut uuteen. Onko luetun ymmärtämisessä ongelmia?
Mixuu kirjoitti:
Ja tiedoksi, olen mekaanikko VW merkkihuollossa ja nimenomaan korjaan noita paskakasoja päivästä toiseen vähäisillä kilometreillä.
Kun saisikin töitä jostain jossa myydään oikeita autoja.
Arvasin tämän, se on niin helppo ennakoida tuon tason ihmisen järjen juoksua. Olin 98 prosenttisen varma, että seuraavaksi otetaan tuo "olen mekaanikko" kortti omien kirjoitusten tueksi. Kyllähän on helppo yksinkertaisen ihmisen järjenjuoksua lukea ennalta.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Volvot edelleen pappa-autoja

Koeajoin piruttain xc90 t8n. Akku täynnä oli mukavasti vääntöä, ja Hki-Mikkeli sujui kivasti kun ohituskiihtyvyyskin oli kohtuullinen isolle autolle. Kun sitten päästiin mutkaisemmalle Mikkeli Puumala tielle, pappamaisuus iski vasten. Mutkia, ylä ja alamäkiä, vaihtelevaa nopeutta kiihdytyksiä ja jarrutuksia. Oli kyllä valovuosia saksalaisia jäljessä, huono automaatti, sikasurkea alusta ja moottorin reagointi ala-arvoinen vaihtelevassa ajossa. Vanhoille papoille varmasti kelpo menopeli, mutta dynaamisimmille suosittelen ehdottomasti saksalaisautoja. Xc60 kanssa ihan sama kokemus.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta