Hitsaustyöpaikoilla

tighitsauspahin

Työpaikoilla ei ole herätty nanohiukkasten riskeihin - voivat tunkeutua keuhkoihin ja aiheuttaa sairauksia.

Hiukkasia mitattiin muun muassa kahdessa konepajassa ja leipomossa. TIG-hitsauksessa pitoisuudet nousivat 110  000  -  350  000 hiukkaseen ilmakuutiosenttimetrissä. Mittaukset tehtiin työntekijän lähellä hänen hengitysvyöhykkeellään, mutta hengityssuojaimen ulkopuolelta.

https://www.iltalehti.fi/uutiset/a/201704182200104298

8

61

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokainenlähteeajallaan

Joku voi myös ajaa päällesi niin että henki lähtee, vaikka olisit terve kuin pukki. Se on kuule asiat sillain, että täältä lähdetään sitten kun päivät on täynnä hengität hiukkasias tai et.

• SyöpäN0PS

Turha noita hiukkasia on pelätä, joka kolmas sairastuu syöpään joka tapauksessa.
      Tosin vittumainen tapa lähteä, saatat juosta vuosiakin syöpähoidoissa kärsimässä eikä auta kuin hetkesi.
      Saat terveen paperit ja parin vuoden päästä napsahtaa uudelleen.
      Selätin syövän, otsikoidaan. Kuinka moni selättäjistä on elossa 10 vuoden jälkeen, ehkä 2% avannepussi paskaa täys.

• nevalinnat

Hitsauspajat ovat nykyänsä kuitenkin vallan toista kuin ennen muinoin. Silloin paksua hitauskäryä leijui joka paikassa. Välillä mentiin pihalle happea ottamaan ja kakomaan. Kärynpoistajia ja suodattimia ei juurikaan tunnettu. Kotona räittiin ja nistettiin mustaa verensekaista moskaa nenästä ulos. Kärynpoiston vaatijia pidettiin inisevinä mammanpoikina eikä miehinä. Kombinaatio tupakka hitsauskäryt asbesti vei raavaita miehiä kuoppaan ennen eläkeikää. Ei ollut hitsari eikä mikään ellei ollut pullottavia verenpunaisia silmiä. Onneksi maailma on kehittynyt työturvallisuuden ja ajattelutavan osalta paljon paremmaksi. Kun tekee niitä omia ammatinvalintojansa, niin samalla kannattaa miettiä ruvetako ehdoin tahdoin hitsariksi vain ihan muuhun terveellisempään ammattiin. Omilla jokapäiväisillä valinnoilla on valtava merkitys kaikkeen omassa elämässä. Yhteen juttuun ei saisi lukittua pysyvästi. Erilaisia "ammatteja" on lähes rajaton määrä.

• ripuli124

Hyvin kirjoitettu. Se on kyllä jännä miten iso teho on sillä että haukutaan äitin pojaksi tms. Ja kyllä siellä haukutaan vaikkei oliskaan. Että se siitä. Niin taikka näin ja työpaikalla kuin työpaikalla, kyllä ripulia tulee välillä naamalle, koska ihmiset tekee aina virheitä ja jotkut on myös vähän ilkeitä.

• MIKR0BI

Nanohiukkasista uutisointi pitäisi lopettaa, tälle alalle on muutenkin vaikea saada nuoria kiinnostumaan.

• EihänVaan

Ettei vaan olisi niin, että nuoria hakijoita olisi pilvin pimein, mutta heitä ei kelpuuteta töihin, koska eivät ole sukulaisia tai kavereiden kavereita?

• MIKR0BI
        EihänVaan kirjoitti:

Ettei vaan olisi niin, että nuoria hakijoita olisi pilvin pimein, mutta heitä ei kelpuuteta töihin, koska eivät ole sukulaisia tai kavereiden kavereita?

Jos et ole kenenkään tuttu tai kaveri. Sinussa on jotain vikaa, älä tule meille töihin!

• meneekö.jakeluun

Hitsaushommat ovat edelleenkin vaarallisia terveydelle.
      Älä koskaan mene niihin hommiin jos sulla on vähänkin järkeä päässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4629
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      271
      2361
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2237
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe