Öljynkulutuskorjaus-mitä se on?

HuhHahHei

TSI (ja FSI) moottoreita vaivaa toisinaan öljynkulutus joka korjataan. Mutta miten?
- uudet männät ja kiertokanget?
- hoonataanko sylinterit ja menetetäänkö silloin ns laserhoonauksen pintakäsittely (jos sellainen tehtaalla tehty)?
- männänrenkaiden vaihto vain? Lienee kosmeettinen korjaus?
- muuta?

94

2867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skädäm_

      taitaapa korjaus olla vain kirjaimia paperilla, ainakin lähipiirissä "korjatut" tsi moottorit ovat edelleen kuluttaneet öljyä. rahat vaan pois hölmöiltä.

      • skodajulli

        Et taida olla kovin suosittu edes lähipiirissäsikään.


    • ExPassattilainen

      Kaverini Fsi korjattu ensimmäisen kerran 130 tkm ja nyt toisen kerran 160 tkm. Autoliike hyvittää n. 4 teur näistä vähemmän kun olet vaihtelemassa parempaan. Eli kun ostat tällaista autoa niin tarjoa myös 4 teur vähemmän koska joudut myös varautumaan koneremonttiin.

      • Ettävieläkavereitakin

        No no, ei sitä 130 tkm korjattu. Kaverisi oli vain niin tyhmä, että luuli niin.

        Mitä autoliike muuten hyvittää, kun on vaihtelemassa huonompaan, kuten Toyotaan? 4 teur enemmän?


      • spämmäri
        Ettävieläkavereitakin kirjoitti:

        No no, ei sitä 130 tkm korjattu. Kaverisi oli vain niin tyhmä, että luuli niin.

        Mitä autoliike muuten hyvittää, kun on vaihtelemassa huonompaan, kuten Toyotaan? 4 teur enemmän?

        Järjästetään keräys tälle automerkki palstan häirikölle. Hyvälle kuuppa lääkärille ja lääkkeet päälle. .Niin sekaisin että olis lekuri käynti paikallaan. .Harhoja ja sairasta jatkuvaa pakonomaista trollausta.


      • Huolestunu

        Kovasti tuntuu toisten autoasiat toisia huolestuttavan, eiköhän jokainen joka autolleen korjausta tarvitsee ole ne jo itse hoitanut kuntoon...ei tartte trollien niistä huolehtia luulisin näin..


    • AikaYksiselitteistä

      "Öljynkulutuskorjaus-mitä se on?"

      Se on Audi, VW, Skoda, ja Seat merkkisiä autoja riivaava runsas moottoriöljyn kulutus, joka pitää korjauttaa, ennen kuin sen vie vaihtoon, tai sen vaihtohyvitys
      näkyy sitten hyvityshinnassa, jos remonttia ei ole tehty.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/201710182200469303

    • HuhHahHei

      Mielestäni olisi oleellista kertoa mitä korjauksessa teknisesti tehty, myös myynnissä olevissa autoissa.

    • Kolmekakaraajarakki

      Yhden konetyypin ongelma, nekin jo vanhoja autoja. Ei kummonen tehdä itsekkään, eikä kallis. Kone pöydälle, auki, uus mäntäsarja, kone kasaan ja paikalleen. Osat n. 1000€, puolen päivän työ.

      • öljysyöpötauditVW

        Paneppa ilmoitus hesariin niin saat töitä tuhanneksi vuodeksi


      • Rehellisesti.toyota

        No olipas helppoa ja halpaa. Vain yhden vanhan konetyypin pikkuvika. Kuluttajat testaa ja maksaa.


      • Anonyymi
        Rehellisesti.toyota kirjoitti:

        No olipas helppoa ja halpaa. Vain yhden vanhan konetyypin pikkuvika. Kuluttajat testaa ja maksaa.

        Näinhän tuo korona rokotekin nyt toimii !


    • Fsi

      Viimeviikolla sain Fsi:n myytyä. Tuli Joulu kotiin. Ei enään koskaan Vaggilaista meidän perheeseen.

      • Entoijotaa

        Minäkin vaihdoin laadukkaan japanilaisen auton.


      • kallisylläpitääVWaudi
        Entoijotaa kirjoitti:

        Minäkin vaihdoin laadukkaan japanilaisen auton.

        onko outoa kun ei tuhansien e remontteja


    • awinkawink

      Noille moottoreille on ominaisuus syödä oljyä se puoli litraa tuhannelle, samaten polttoaine maistuu tehoihin nähden hyvin. Korjauksen saat tehdä 50 000km välein, en pitäisi kovinkaan edukkaana moottorina ottaen huomioon muut puutteet.

    • ExPassat

      Puoli litraa = 5 litraa 10 tkm:lle. Aika helkutin paljon saa kuluttaa. Onkohan tämä ohjeistus VW:ltä vai joku muu puolueeton taho.

    • Harashsoo

      Ainahan skootan moottorit on pitänyt remontteerata sadantonnin välein, takatuuppareista lähtien. Ei ole laatu parantunut ryssäntekeleistä.

      • Anonyymi

        Ei niillä takatuupparin moottoreilla ole mitään tekemistä volkswagenin kanssa kestävyys taisi olla samaa luokkaa sen kuplan moottorin kanssa max 120 000


    • nikalikkan

      Kysynkin sulta anonyymi HuhHahHei miten kiertokangen vaihto vähentää öljyn kulutusta ?????

    • MikaOjantaus

      Jaa luulin et kulutus ongelma koskee vain TFSi koneita.
      Noh mutta jos männän renkaat väärin niin silloin pitäisi mennä vaihtoon sekä ne, sylinterit ja kansi kannen pultit tietty kun alumiinia.
      Antureista tai ECU:sta en tiedä ymmärtävätkö uutta kantta, aika tarkkaan ne on ohjelmoitu siihen metalliin mikä tehtaalla kasattu.

    • MikaOjantaus

      Pintakäsittely tehdään kannelle ja sylintereille silloin kun ne valmistetaan.

    • kikalaki

      Voi lapsi raukka sinähän et ymmärrä moottorin korjaamisesta enempää, kun sika tuulimyllstä

    • HuhHahHei

      - uudet männät saattavat vaatia uudet kiertokanget
      - jos sylinterit hoonataan pintakäsittely menetetään. Ja uudet männät kyllä vaatinevat hoinauksen
      —>aika virityksiä nykymoottorien korjaukset ovat

      • spämmäri

        Pelkkää trollausta on automerkki palstan häirikön päivät.


    • ryhmäkannetuleeVWskoda

      EA 888 on moottorityyppi kertoo TM

      jokos ryhmäkanne on viritteillä?

    • Toyota_Hybrid1

      volkkarin uusin TSI moottorisukupolvi kuluttaa myös öljyä luvattoman paljon.

      • Luettua

        Pitkä valhe lue testejä eivät uudet tsi moottorit kuluta öljyä on monesti jo todettu....


      • eaakasikasikasiVWaudi
        Luettua kirjoitti:

        Pitkä valhe lue testejä eivät uudet tsi moottorit kuluta öljyä on monesti jo todettu....

        eli myönnät että kaikki vanhemmat TSI ja TFSI kuluttaa
        kiitos


      • Tutkittua

        Lähinnä semmoset vanhemmt tsi moottorit on kuluttaneet öljyä joilla on ajettu pitkillä Long Life öljynvaihtovälellä...Tiedän että on paljon tapauksia jotka on ajaneet normaali 10 tkm vaihtoväleillä niin ei ole ilmaantunut
        ylimääräistä öljynkulutusta.. Pitkä öljynvaihtoväli tukkii öljyrenkaat kun öljy menee liian nokiseksi...ja sitten ei muu auta kun moottorin aukaisu..


      • Toyota_Hybrid1
        Tutkittua kirjoitti:

        Lähinnä semmoset vanhemmt tsi moottorit on kuluttaneet öljyä joilla on ajettu pitkillä Long Life öljynvaihtovälellä...Tiedän että on paljon tapauksia jotka on ajaneet normaali 10 tkm vaihtoväleillä niin ei ole ilmaantunut
        ylimääräistä öljynkulutusta.. Pitkä öljynvaihtoväli tukkii öljyrenkaat kun öljy menee liian nokiseksi...ja sitten ei muu auta kun moottorin aukaisu..

        ensimmäisessä 30tkm öljynvaihto huollossa öljypohja auki, öljysihdin puhdistus tai uusinta, nokka akselit vaihtoon moottorin öljynkierto häiriön takia. ja kaikki tämä vain LL-öljynvaihtovälin takia. asiakas maksaa kaiken. lukekaa googlesta "öljysihti tukossa". kaikki linkit ohjaavat VAG areenalle saman konsernin ajoneuvoihin.


      • Tutkittua

        Aika kaukaa haettua totuutta jos 30 tkm ensihuollossa öljysihti tukossa onko ajettu sahajauhoilla...Se LL öljynvaihtoväli pitäs kieltää jo vw itsensä puolesta valitettavasti näillä uusillakin moottoreilla ajetaan 30 tkm öljynvaihtoväleillä..saahan siinä sitten moottoria syyttää kun melkein varsin särjetään..


      • Toyota_Hybrid1
        Tutkittua kirjoitti:

        Aika kaukaa haettua totuutta jos 30 tkm ensihuollossa öljysihti tukossa onko ajettu sahajauhoilla...Se LL öljynvaihtoväli pitäs kieltää jo vw itsensä puolesta valitettavasti näillä uusillakin moottoreilla ajetaan 30 tkm öljynvaihtoväleillä..saahan siinä sitten moottoria syyttää kun melkein varsin särjetään..

        vw on markkinointi syistä autoille luvannut pitkän 30tkm öljynvaihtovälin että on "halpaa" huoltamista. vw ei pysty nyt puolittamaan öljynvaihtoväliä koska siitähän asiakkaat vetäisivät jälleen koko vw yhtiön oikeuteen ja kuluttavalituslautakuntaan. siitä syntyisi maailmanlaajuinen katastrofi vw:lle.


      • Tutkittua

        Tästä olen kanssasi samaa mieltä..Uutena on ajo halpaa vw :llä kun öljyjäkään ei tartte vaihtaa juuri koskaan. mutta kostautuu sitten kalliisti myöhemmässä vaiheessa...säästöä volkkarilta väärässä
        paikassa..luulisivat tuon jo huomanneen oman maineensa takia..


    • Toyota_Hybrid1

      sehän on sitä kun vw korjaamo lätkäisee eteesi paperin ettei tämä moottori kuluta öljyä, vaikka kaikki moottorin pultit ja mutterit ovat koskemattomia. tappeleppa siinä sitten vw yhtiön asianajajia vastaan, helpompi pysäyttää maapallon pyöriminen.

      • OCU

        tismalleen näin! kun vw nyt vaan väittää jotain ja laittaa verikoirat perääsi niin olet kyllä avuton tuon huijarikonsernin edessä.


    • halpaa.bulkkia

      en ihmettele yhtään kun skodasta on kyse. surkeaa on laatu kaikinpuolin.

    • Tiivitaavix

      Auttaako paksumman öljyn käyttäminen?

      • Anonyymi

        Onko se nyt joku kustannus vaihtaa öljyt kymppitonnin välein


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko se nyt joku kustannus vaihtaa öljyt kymppitonnin välein

        Ei varmaankaan, mutta mihin se auttaa?

        Samalla tavalla ne liian apeat ja veltot männänrenkaat väsähtää ennen aikojaan.


    • RMB54

      Tässä yksi konsti lähes 50 vuotta sitten, kun aloitin nämä autohommat.
      Kysymyksessä on edesmennyt automekki Vauxhall Viva HC vuodelta1971 eli "lentävät linjat" niin kuin mallia sanottiin HA laatikkomallin Vivan jälkeen.
      Tämä ohjeistus oli tehtaalta ja tehtiin tarvittaessa takuun alaisiin autoihin.
      Naama sitten peruslukemiin eli hymy pyllyyn.
      Vauxhall Viva kärsi myös aikoinaan suuresta öljynkulutuksesta. Vaiva oli yksi tämän merkin monista vioista.
      Männät irroitettiin sylintereistä. Mitattiin sylinterien ja mäntien halkaisijat. Vanha mäntä sijoitettiin siihen sylinteriin, mikä oli toleranssien sisällä.
      Näin toisinaan päästin sijoittamalla männät uudelleen, mutta jos ei sylinterille löytynyt sopivaa, tilattiin tilalle oikealla toleranssilla oleva mäntä.
      Kun jokaiseen sylinteriin löytyi oikean kokoiset männät, eli vakka kantensa, hoonattiin sylinterit ja laitettiin uudet renkaat.
      Näin kulutus pieneni ja saatiin asiakas tyytyväiseksi.
      Tämä tarina on tosi.
      Öljyn laadutkin olivat silloin erit. vaihtoväli oli 2.500 - 3000 km. Jotkut ajoivat jopa 5.000 km, mutta sen venttitlikopan sisältä näkikin.
      Että joo.

      • ÖLJY.JA.BENSA.ROSVOT

        SEAT Tarraco 1.5 TSI EVO Style alkaen 38 244,93 € sisältäen toimituskulun 600 €. Hinta CO2-päästöllä 169 g/km ja yhdistetty EU-kulutus 7,5 l/100 km. SEAT Tarraco 1.5 TSI EVO Xcellence alkaen 42 083,25 €

        Hehehee.vw.n kusetuksien aika ohi..7.5 litraa satasella.

        Plus pakollisen lisälämmittimen aiheuttama kulutus noin 1.5l

        Nyt tuota onnetonta 1.5 tsi moottoria tuputetaan jokaiseen vag konsernin autoon saastuttavien dieseleiden lisäksi..noh minkäs teet kun parempaakaan ei ole

        HEHEHIHII RÖHÖÖÖ..vw jäi junasta.

        218 HV JA 5 litraa satasel

        Camry-hybridin tehokas 2,5 litrainen moottori tarjoaa vaikuttavaa voimaa ja vääntöä. Luvassa on helposti tarjolla olevaa, saumatonta suorituskykyä – lähes äänettömästi. Lisääntyneen voiman ohella auton tehokkuus ja kokonaistaloudellisuus ovat myös parantuneet.uudella mittaus tavalla mitattu kulutus on vain 5.0 litraa sadalla kilometrillä..

        Uusi corolla meneekin 3 litralla satasen


    • SkodistiX

      Mikä on sallittu ja mikä suotava öljynkulutus per 1000km? Ja jos kuluttaa tarpeeksi tarvisiko öljyjä vaihtaa koskaan?

    • ryhmäkanneoikeusVWteki
    • seataudiskodaVWsamaTSI

      Eli onko niitä maailmalla myyty miljoonia kun vuosimallit 2009-2011.

      miten muissa maissa on korjattu? ostajako maksaa 8000e?

      joku väitti että Usassa moottorit vaihdettiin. Pitääkö paikkansa?

    • Awinkawink

      Nostetaanpas tämäkin ajankohtainen aihe esille ettei kukaan lankea.

    • EI.KELPAA.VAIHDOSSAKAAN

      Usassa saastuttavat öljyn polttimot kerättiin pois ja romutetaan.

      Mutta skeidojahan ei jenkkiläiset huoli,itäpulkka nääs.

      Mut suomessakin nää vanhanaikaiset öljyn polttimot pitäisi romuttaa.

      • valitettavaa

        Euroopassa täytyy katsoa huijarikonsernin toimia hiukan läpi sormien.


    • TotuusSkodisteista

      Ei ole mitään korjausta öljyä syövään ja saastuttavaan itäpulkkaan.

      Tätäkään faktaa skodisti ei vain hyväksy.

    • larvanto

      Tässä sitä ollaankin, ostaa 4000 euron auto johon saa tehdä 5000 euron remontin, ei paljon pahemmin omille nilkoille voikkaan kusta. Konsernin vastaus on ettei ole valmistevika ollenkaan korjatkaa ite, kuka tuommoisen firman kanssa haluaa olla vapaaehtoisesti tekemisisssä? Ainoastaan vajaamielinen.

    • Anonyymi

      Pikkujuttu toi korjaus jos 5ke:lla selviää
      On se Tsi niin hieno kuitenkin ettei muutama sentti haittaa.

    • Anonyymi

      Saksalaisen Vox kanavan Autodoktor heput ovat ratkaisseet öljynkulutusongelman. No, ainakin tilapäisesti. Imakanavat kautta puhalletaan venttiilit puhtaiksi jollain pähkinänkuoriseoksella.
      Tällä pääsee jo päästömittauksista läpi ja auton saa myytyä. Jos auto tulee omaan käyttöön, on sylinterinkansi irrotettava ja uudet isommilla männänrengasurilla varustetut männät täytyy asentaa.
      Usein se tulee turhan kalliiksi, jos ei VW suostu tulemaan vastaan valmistusvirheen aiheuttamista kuluista. Netistä vo katsella autodoktorien tubekanavalla.

      • Anonyymi

        "Imakanavat kautta puhalletaan venttiilit puhtaiksi".

        Mitäs luulette, olisiko kirjallisessa ilmaisussa parantamisen varaa?


    • Tuo pähkinänkuori puhallus ei vaikuta öljynkulutukseen millään lailla, se on ihan varma. Sillä saadaan ainoastaan puhdistettua suorasuihkutuksen ja egr-venttiilin aiheuttama imukanavien / venttiilien karstoittuminen.

      • Anonyymi

        Jos vaikuttaa tilapäisesti tukkimalla öljyreikiä? Tärkeintähän on saada myytyä pois tuollainen petoskatiska...


    • Anonyymi

      Onko kukaan tehnyt? Kokemuksia?

    • Anonyymi

      Ummikkona kyselen ei kai öljynkulutus voi olla iso ongelma. Senkun täyttöaukosta kaataa lisää? Ja ehkä öljynvaihtokin on tarpeeton eli säästää? Kiitos! Pentti

      • Anonyymi

        Ainakin ennen oli litra kymmenelle tuhannelle hyväksyttävän rajoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin ennen oli litra kymmenelle tuhannelle hyväksyttävän rajoissa

        Eli käytännössä öljytikun ylärajalta alarajalle vaihtovälin puitteissa


    • Anonyymi

      asiakas maksaa tehdasviat juu

    • Anonyymi

      merkin vaihto-toyota

    • Anonyymi

      soon tuho perheelle

    • Anonyymi

      Tarpeetonta touhua koko korjaus! Riittävästi öljyä matkaan! Eikä tarvi vaihtaa!!!

    • Anonyymi

      iloa lompakolle 8000e

    • Anonyymi

      audin merkit keulalle....

    • Anonyymi

      TM tutki ja sanoi että tehdasvika

      ryhmäkanne?

      • Anonyymi

        Koittakaapa laittaa se ryhmäkanne viimeinkin,, että ei tartte haihatella turhaan joka päivä samasta asiasta kun mitään ei tapahdu..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaapa laittaa se ryhmäkanne viimeinkin,, että ei tartte haihatella turhaan joka päivä samasta asiasta kun mitään ei tapahdu..

        Ei oikein voi ymmärtää, miksi sitä huijaavaa konsernia pitää suomalaisten paapota?
        Mikään ei oikein ota toimiakseen ja toimii kuin kriminaali ikään, mutta ostaa pitäisi kun on eurooppalainen. Pitääkö suosia oman maanosan epäluotettavaa rikollista enemmän kuin luotettavaa aasialaista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koittakaapa laittaa se ryhmäkanne viimeinkin,, että ei tartte haihatella turhaan joka päivä samasta asiasta kun mitään ei tapahdu..

        Kukakohan täällä haihattelee päivittäin?


      • Anonyymi

        Ei noin vanhaa autoa kannata ostaa jobbarilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin vanhaa autoa kannata ostaa jobbarilta.

        Itse erehdyin pari kertaa 2000-luvun alkupuolella ostamaan yli 200tkm ajetun 5-sarjan Bemarin jobbarilta. Eivät ne öljyä syöneet, mutta muuta vikaa olikin ihan kiitettävästi. Hyvityshinta oli huono, kun vaihdoin Skodaan. Siitä lähtien olen Skodilla ajellut, ja autoilun kustannukset ovat olleet kohtuulliset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse erehdyin pari kertaa 2000-luvun alkupuolella ostamaan yli 200tkm ajetun 5-sarjan Bemarin jobbarilta. Eivät ne öljyä syöneet, mutta muuta vikaa olikin ihan kiitettävästi. Hyvityshinta oli huono, kun vaihdoin Skodaan. Siitä lähtien olen Skodilla ajellut, ja autoilun kustannukset ovat olleet kohtuulliset.

        saksalaista huijausta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei noin vanhaa autoa kannata ostaa jobbarilta.

        Näin iltalehti tänään käytetystä skeidasta.

        TSI-moottoreiden jakoketjuongelmistaja DSG-vaihteiston ongelmista on paljon puhuttu, ja tässä autossa jakoketju on vaihdettu tänä vuonna. DSG-vaihteistosta kannattaa kysellä myyjältä hieman tarkemmin ja mielellään hyödyntää lisätakuita, vaikka maksullisia, jos niitä on tarjolla.
        öljyn kulutus myös kannattaa ottaa puheeksi.
        vesivuodot ja korin ruostuminen ovat myös skodan ongelmalistalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin iltalehti tänään käytetystä skeidasta.

        TSI-moottoreiden jakoketjuongelmistaja DSG-vaihteiston ongelmista on paljon puhuttu, ja tässä autossa jakoketju on vaihdettu tänä vuonna. DSG-vaihteistosta kannattaa kysellä myyjältä hieman tarkemmin ja mielellään hyödyntää lisätakuita, vaikka maksullisia, jos niitä on tarjolla.
        öljyn kulutus myös kannattaa ottaa puheeksi.
        vesivuodot ja korin ruostuminen ovat myös skodan ongelmalistalla.

        Tuo kaikki on varmaan totta, mutta.... Mikä on nykyisin sellainen, taviskäyttäjän alle 10 vuoden ikäinen, bensamoottorilla varustettu käytetty auto jossa on seuraavat ominaisuudet:

        -hyvin ruostumista vastustava kori
        -ongelmaton moottori
        -ongelmaton vaihdelaatikko

        Volvo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse erehdyin pari kertaa 2000-luvun alkupuolella ostamaan yli 200tkm ajetun 5-sarjan Bemarin jobbarilta. Eivät ne öljyä syöneet, mutta muuta vikaa olikin ihan kiitettävästi. Hyvityshinta oli huono, kun vaihdoin Skodaan. Siitä lähtien olen Skodilla ajellut, ja autoilun kustannukset ovat olleet kohtuulliset.

        Samaa kokemusta oli tojotoista ei syöneet öljyä mutta kaikki muu sitten loppui ympäriltä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kokemusta oli tojotoista ei syöneet öljyä mutta kaikki muu sitten loppui ympäriltä...

        Että niin kuin tuohon nähden joku pieni öljyn lisäys ei ole edes haitta


    • Anonyymi

      10000e

    • Anonyymi

      muista autotohtori ennen ostoa

    • Anonyymi

      Pikku muutaman tunnin huoltohomma!

    • Anonyymi

      kts. moottorihiomo sivut

    • Anonyymi

      VW on hieno mainos mutta huono käytös

    • Anonyymi

      skoda hoitaa?

    • Anonyymi

      onko sana toisinaan oikea?

    • Anonyymi

      Kohta 300tkm Passat 1.4 TSi DSG:llä, kertaakaan ei ole koskettu jakopäähän tai laatikkoon ja öljyä vie vähemmän kun riisikipot, kateellisten mustamaalausta.

    • Anonyymi

      Tämä on kosmeettinen pikku fixaus, normijuttu! Rahaa voi toki mennä useampi keuro, mutta se on vain rahaa!

    • Anonyymi

      moottorihiomo kertoo

    • Anonyymi

      uudetkin hajoaa?

      • Anonyymi

        Terolle tiedoksi että uudet ei hajoa.


    • Anonyymi

      monta miljoonaa autoa maailmassa on viallisia?

      katsoppa moottorihiomo sivut...

      useat vw konsernin merkit ja mallit viallista kamaa jo tehtaalta.Jopa TDI mallit

      • Anonyymi

        Jullinjunttiko se siellä? No morjens!

        Toyota on virheetön auto ja paras valmistaja, ei koskaan vikoja!


    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      977
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe