pekka haavisto

linnaanb

Petti koko kansan hyväksyi kataisen pyynnöstä myydä koko maamme sähkönsiirto ulkomaisille sijoittajilla parivuotta sitten. Sähkönsiirto noussut jo 180%. Yarakin myytiin norjalaisille 250me:lla eli yli 20 kertaiseen alihintaan. Sairasta, kun maamme olisi saanut molemmista valtavasti osinkoa tulevina vuosina. Kuka saattaisi nämä kansallisomaisuuden myyjät vastuuseen??

21

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jykäkierokusibbe

      kuinka poliitikot voivat olla niin sairaita, että myyvät maataan halvalla sijoittajille, siitä hyvästä, että saavat itselleen viran brysselistä (30 000e kk) kataisen jyrki.

      • vasenlaita

        Paavo Arhinmäki vastusti ainoana ministerinä ja oikeassa oli , kunnia siitä hänelle .


    • pyhyysjahulluus

      Pekka on pelkkä hintti. Paskat välittää yhtään mitä suomalainen maksaa sähköstä. Päinvastoin on kerran niin vihreä, että omalla mökilläänkin on sähköpatterit juu tosi vihreää ja tekopyhää.

      • savumerkki

        Se on wattenfallin vesivoimasähköä ja on ekologisempi vaihtoehto. Mikä olisi mielestäsi ympäristöystävällisempää? Polttaa kuutio päivässä märkiä halkoja jotka ei yhtään savuta?


      • Kopekka

        Pekka säästää luontoa asumalla entisen suurlähetystön vaatimattomissa ja ahtaissa tiloissa. Pekka harrastaa saastuttavia kuplavolkkareita ja lentää mielellään bisneksessä ja paljon. Pekan lentämiset vastaavat noin 20-30 keskivertokansalaisen lentämisiä. Pekka on jälleen yksi ad yhoc -tyypin profeetta, joka ei itse elä kuten opettaa. Pekka pyrkii presidentiksi ylioppilaspohjalta. Pekan politikointi ei kestä arkipäivää ryvettymättä ja siksi Pekalle on varattu Naftaliini-asiantuntijan rooli. Pekka vedetään esiin poliitikan "asiantuntijaksi" aina tarvittaessa ja uskotaan että sähköverkkojen myyminen voisi joskus unohtua. Pekka on jämerä mies noin muuten, mutta näkemykset ja mielipiteet voi vaihtua lennosta.


      • Ekskanisteri

        Vatajakosken sähköä ei unohdeta koskaan vaikka kuinka soitellaan ministeriöihin.


    • Oikeatieto

      Tämä nimmerkki ei taafusti ole vihreiden poliitikko Pskka Haavizto. Niin kauas totuudesta hänenväitteensä menevät.

      Ensinnäkin, valtio ei myynyt koko sähkönsiirtoverkkoa ulkomaille.

      Suomessa onkymmeniä sähköyrityksiä, joilla on omat verkkonsa. Jokainen laskuttaa omaan aleeseen kuuluvat sähkönsirrot omken hinoitteluiden mukaan!

      Toise,seen, valtio ei myynyt mitään sähköverkkoja. FORTUM, pörssiyhtiö myi joitakin verkkoja Carunalle paremmpken liiketoimintojen toivossa.

      • oletväärässä

        sul on poika väärää tietoa.


    • katainenK

      Kyyl se tytöt oli Heidi Hautala, kun sähkön siirron myi. Mutta ihan hyvä, että jotakuta kiinnostaa. Politiikkaa yli 40 vuotta seuranneena ja äänestäneenä, niin kertokaa nyt minullekin ketä äänestän. Yleensä olen tuota kokoomusta äänestänyt, mutta voi vihjaista jotakin muutakin puoluetta perusteluineen. Syy miksi olen kokkareita äänestänyt on yksinkertaisesti se, että kuulun siihen kuuluisaan ylempään keskiluokkaan ja he ovat asioitani hyvin ajaneet tähän asti.
      Jos vaan osaisitte edes arvata, mitä nuo kokkarit Holkerista Orpoon ovat meille antaneet, väitän ette uskoisi. On sellaisia vähennyksiä, että itsekin miettii kehtaako niitä kaikkia edes käyttää, no olen kehdannut. Lopuksi toivon, että Antti Rinne ei pääse vallankahvaan, liittoineen huseeramaan hyvää järjestelmää.

    • kansa.kai.unohtaa

      Pekka Haavisto oli vastuussa valtion omistajaohjauksesta ja sähköverkon myymisestä Carunalle.

    • pskannatusnousee

      Kokoomus on myymässä kaiken pois tai yksityistämässä. Haluavat tuhota suomen mm mamuilla ja matalilla palkoilla. Ranska hyvä esimerkki. Siellä presidentti perunut jo kaikki verokorotukset ja pieniä eläkkeitä ja palkkoja korotetaan 100e kk. Kansa ranskassa on vahva nyt!! Sellainen mies on hullu, joka kokkareita äänestää. Ainoa oikea puolue on halla-ahon ja huhtasaaren ajama politiikka. Ps menee äänet. Siitä kunnia, kun ps edustajamme pitivät puolia 3v sitten eikä matuja otettu kuntaamme, vaikka kaikki muut puolueet ihan kiimoissaan niitä oli tänne tuomassa. Ruotsi on esimerkkinä, kun asiat menee päin persettä. Pommit paukkuu joka päivä. He elävät kurjasti mamupolitiikan takia. Kansa sielläkin herää. Ruotsi ei saa aikaan hallitusta

    • katainenK

      pskannatusnousee nimimerkille. Miten kokoomus ja persut erottuvat noin niinku poliittisesti. No siten että persut on vielä enemmän oikealla kun kokkarit. Minulle käy myös persut hallitukseen, kuten kävi viime vaaleissakin. Hyvin hekin ovat asiaani ajaneet. Kaikki vaalikauden päätökset ovat oikeistolle hyviä. Käsittääkseni yli 500000 ääntä sai persut. Se on toinen tarina, että muuttuivat sinisiksi, mutta alun perin persuja ja hyvää politiikka ovat tehneet. Nyt vaan halla-aho hallitukseen Orpon kanssa j hyvä tulee. Eli kaikki jatkuu entisenlaisena.

    • namusetä

      Sanopas nyt satusetä mitä vero yms vähennys ja muita hyötyjä olet saanut. Olet pelkkä satusetä. Pääomavero noussut . On nyt 34% yli 30te saavilla. Osinkovero on, jota ei ollut v 2002 vielä. Elatusmaksut sai ennen verotuksessa vähentää ei saa enään, lainan korkovähenykset heikentyneet .jne.. jne..

    • katainenK

      Jaa, että satusetä. No minä kerron. Normaali asuntolainan korkovähennys on 2019 25% No minä vähennän sijoitusasunto lainan korot 100%. Yhtiövastikkeet vähennysoikeus 100%. Torstaina myin kaikki tappiolla olevat osakkeet ja rahastot, ostin perjantaina takaisin. Nykyään saa osake tappiot vähentää muista pääomatuloista. Asuntoon ostettavat koneet ja laitteet vähennyskelpoisia. Matkat kodin ja vuokra asunnon vähennyskelpoisia. Vähennykset voimassa myynti vuodesta seuraavat 5 vuotta. Asunnon korjauskustannukset vähennyskelpoisia, jos saa asunnosta myydessä voittoa.
      Tietokoneen hankinta vähennyskelpoinen, jos koneella tekee sijoitustoimintaa/kirjanpitoa.
      No onhan noita, mutta rahvas ei noista tiedä ja tuskin edes kiinnostaa.
      Tutkimuksen mukaan suomalainen hyväksyy rikastumisen lottoamalla, mutta ei sijoittamalla. TSEESUS sanon minä.
      Siis noita minä käytän hyväkseni.

    • katainenmätänee

      Kyllä joka ainoa noi vähennykset tietää. Ainakin pitäisi.Syöpä tai muu vastaava sinutkin korjaa. Ei rahalla kaikkea saa.

    • katainenK

      Nimimerkille ´´ katainenmätänee´´ Vai syöpä korjaa. Mitäs sillä on väliä mikä ja milloin korjaa. Näyttäisi ihan, että toivot jopa sitä minulle. Älä ala kohtalolla leikkimään. Itse olen kyllä valmis kuolemaan koska tahansa, mutta oletko sinä, kun noin kirjoitat. Niin tuo kohtalo, se on paha se. Kun tuollaisia kirjoitat, voi olla että se kohtalo ja Syöpä iskeekin sinuun. Odotellaan sitä tässä porukalla, mutta älä pelkäämään ala, se ei kannata.

      • katainenkk

        ip-osoitteen jäljitys helppoa niille ken osaa.


    • Anonyymi

      Pekka on ikuinen ylioppilas, joka ei ymmärrä lukemaansa.

    • Anonyymi

      FORTTUMIN TALIAIVOT LEIKKII ISOA ÖLJYYHTIÖÖ TOTTA KUN PUHUTAAN FORTTUMIN HERRAT EI TIEDÄ PASKAAKAAN ÖLJY HOMMISTA. HYVÄ ESM VENÄJÄN HOMMAT VENÄJÄLLE PAKOTTEET KUSI FORTTUMIN REISILLE SAMOIN SAKSAN KAASU HOMMAT NÄÄ NIITÄ LEHMÄN KAUPPOJA.

    • Anonyymi

      Aloittajalta vähän lipsahti. Nimittäin iso osa sähkönsiirtoverkosta on yhä kotimaisten toimijoiden omistamia. Esim. asuinalueellani toimii kunnallinen yritys!

      • Anonyymi

        Homo Pekka ja Katainen myivätkin Fortumin verkot jotka olivat Suomen suurimpia ja toimivat nyt Caruna nimellä ja ovat 100% ulkomaisessa omistuksessa, kuten Kemiran lannoitetehtaatkin ja kaivokset, että sillä lailla ja nyt sitten ollaan niin isänmaallisia jopa presidentiksi pyritään, taatusti en äänestä homoa.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      309
      3658
    2. 208
      3009
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2564
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      241
      2027
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1455
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1344
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe