Kaipaan rakkautta

nainenpohjoisesta

Miten sitä löytäisi rakkauden jälleen niin kuin joskus aiemmin? Sen rakastumisen tunteen, jonka viimeksi tunsin kauan aikaa sitten. Välillä olen tietoisesti etsinyt että jos joku " kolahtas" ja rakastuisin. Välillä olen ajatellut, että en etsimällä etsi ketään. Tindereihin en lähde mukaan.

Tuntuu, että kukaan ei liikauta enää sisintäni niin että sitä voisi kutsua kiintymykseksi, rakastumiseksi. Kivoja ihmisiä tapaan välillä ja jotkut haluaisivat treffaillakin, mutta en lähde "leikkimään" kun en aidosti ole kiinnostunut. En ole nuori mutta en ikäloppukaan. Välillä uskoni hiipuu siihen, että löytäisin vielä jonkun keski-ikäisen miehen johon rakastua ja mietin että yksinkö tässä tallustan tätä polkuani... Tätä yksinäisen naisen sinkkuelämää on ollut jo kuusi vuotta eli ihan riittävästi.

10

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Knainen

Rakastuminen on mielentila ja osittain päätöskin

Ihminen rakastuu kun on valmis rakkaudelle

Et ole valmis. Jokin menneessä pitää sinua kiinni

Itse huomannut että jos on ollut jonkinlainen epäselvyys menneisiin suhteisiin niin ei ole pystynyt rakastumaan uudelleen.

Ne pitää ensin käsitellä loppuun.

Mun on helppo alkaa näkemään muutkin miehet kun tiedän että edellisen kanssa ei tuu mitään.
      Esim kun toisella toinen ja hänen käytös huonoa minua kohtaan alan huomaan että se miten muita miehiä katselee muuttuu.

Ennen ei osannut nähdä ketään muuta mut sit kun jotenkin tiedostaa et siitä ei mitään tule ja sillä on joku muu niin jotenkin alkaa katseleen muita miehiä miehinä. Huomaakin et jonkinlainen kiinnostuskin herää..

Se on se mihin annat itsellesi luvan ja miten hyvin mennyt on mennyttä

Pidätkö toivoa yllä menneeseen

Mulla paras tapa rakastua uudelleen ja mennä eteenpäin on toivon menetys vanhaan.

Siitä irrottaa otteen ja hylkää toivottomana asiana suunnaten katseensa tulevaan

Miehiäkin pitää katsoa tietyllä asenteella. Jos sydämessä jo yksi niin siihen ei pysty. Sydämeen ei mahdu kuin yks kerralla ja niin kauan kuin toivoa pitää yllä uutta ei tule

Tietysti on sellaisiakin jotka elää ihailusta ja ihastuilee sarjassa mut puhun nyt meistä yksiavioisista normaali suhteisiin kykenevistä ihmisistä

• mistänäitäsikiää

Älä yleistä omia ajatuksiasi. Jos sinä rakastut helposti niin kaikki muut eivät välttämättä niin tee. Nämä on niin moninaisia juttuja, historiasta, ihmisen luonteesta jne.kiinni. Jotkut esimerkiksi ei rakastu kuin kerran elämässään ja puolison kuoltua tai eron kohdattuuaan ei enää koskaan rakastu. Jotkut sarjaihastuu ja rakastuu heti, kun vaan joku tuntuu kivalta. Oikeasti miten joku voi pitää aina omaa juttuaan ja tapaansa parempana ja ainoana oikeana tietäjänä itsen. Monet erotkin johtuu siitä, että ihmiset on vaan niin erilaisia eivätkä omaa joustavaa mieltä.

• Knainen
        mistänäitäsikiää kirjoitti:

Älä yleistä omia ajatuksiasi. Jos sinä rakastut helposti niin kaikki muut eivät välttämättä niin tee. Nämä on niin moninaisia juttuja, historiasta, ihmisen luonteesta jne.kiinni. Jotkut esimerkiksi ei rakastu kuin kerran elämässään ja puolison kuoltua tai eron kohdattuuaan ei enää koskaan rakastu. Jotkut sarjaihastuu ja rakastuu heti, kun vaan joku tuntuu kivalta. Oikeasti miten joku voi pitää aina omaa juttuaan ja tapaansa parempana ja ainoana oikeana tietäjänä itsen. Monet erotkin johtuu siitä, että ihmiset on vaan niin erilaisia eivätkä omaa joustavaa mieltä.

Niin no eri asia on jos on läheisriippuvainen ja sillä tavoin sairas että suhteen kariuduttua jää jumiin stalkkaan, raivoaan ja riippumaan pystymättä jatkaan ollenkaan elämäänsä

Äitini oli tällainen henkilö

Erittäin raskasta kuunneltavaa jolle itse parahdin varmaan 50 kertaa vuodessa että

” äiti!!? Te erositte isän kaa yli 25 vuotta sitten ja me lapsetkin joiden huoltajuudesta siinä jäkätät katkerana ollaan oltu aikuisia yli 15 vuotta jo! Pääse yli!”

Se on raskasta kuunneltavaa kun joku jää jumiin exäänsä 25-30
        Vuoden ajaksi. Ihan näin heidän lapsenkin näkökulmasta

• nainenpohjoisesta

Osuit oikeaan sillä tunnistan, että jotenkin haikailen menneisyyteen.

Seuraava huomiosi vahvistaa myös minun havaintoni: "Tietysti on sellaisiakin jotka elää ihailusta ja ihastuilee sarjassa mut puhun nyt meistä yksiavioisista normaali suhteisiin kykenevistä ihmisistä". Meitä on niin moneksi ja tosiaankin tunnen monta ikäistäni, jotka ihastuvat sarjassa.. Itse en kykene toimimaan niin, en ihastu helposti saatika rakastu. Joskus olen miettinyt, että jos ihastuisi helposti eikä pohtisi niin syvällisesti ehkä olisi helpompaa... mutta silloin valehtelisin itselleni ja sille toisellekin. Kiitos Knainen viisaista sanoista.

• mistänäitäsikiää

Mitenkä vastasit minun kommentteihin, et mitenkään! Sä jauhat trollina vain tuota yhtä casiä. Ihmisten erotkin on erilaisia, ihmisten suhteet on erilaisia, joitakin roikotetaan tai jätetään roikkumaan. Entä joidenkin toiveet, haaveet rakkaudessa/ rakkauden kohteesta nekin joillakin toteutuu. Sinulla itselläsikin on jonkinmoinen tunnevamma, kun niin pelkäät tuota riippuvuutta. Tiedätkö, että hyvä suhdekin perustuu jonkinmoiseen riippuvuuteen (ja tämä on fakta ja tulee itsellenikin jatkossakin olemaan joniinmoinen ongelma). Suomalaisten suuri ongelma suhteissakin (ja jopa eroja aiheuttaa) on niin suuri riippumattomuus ts.meidät opetetaan jo hyvin nuorena pärjäämään itsenäisesti, sen parempaa ja leuhkittavampaa miten aikaisin on jo itsenäinen ja pärjäävää ja tämä on surullista.

• Knainen
        mistänäitäsikiää kirjoitti:

Mitenkä vastasit minun kommentteihin, et mitenkään! Sä jauhat trollina vain tuota yhtä casiä. Ihmisten erotkin on erilaisia, ihmisten suhteet on erilaisia, joitakin roikotetaan tai jätetään roikkumaan. Entä joidenkin toiveet, haaveet rakkaudessa/ rakkauden kohteesta nekin joillakin toteutuu. Sinulla itselläsikin on jonkinmoinen tunnevamma, kun niin pelkäät tuota riippuvuutta. Tiedätkö, että hyvä suhdekin perustuu jonkinmoiseen riippuvuuteen (ja tämä on fakta ja tulee itsellenikin jatkossakin olemaan joniinmoinen ongelma). Suomalaisten suuri ongelma suhteissakin (ja jopa eroja aiheuttaa) on niin suuri riippumattomuus ts.meidät opetetaan jo hyvin nuorena pärjäämään itsenäisesti, sen parempaa ja leuhkittavampaa miten aikaisin on jo itsenäinen ja pärjäävää ja tämä on surullista.

Sori, mulla on tapana lopettaa lukeminen jos eka lause on hyökkäävä tai loukkaava.
        Vastaan vain sen ekan lauseen mukaan ja muusta sisällöstä en tiedä koska en lue sitä

Tapa suojella itseäni loukatuksi tai suututetuks tulemiselta.
        Lukeminen kun on vapaaehtoista
        En halua itselleni pahaa joten suojelen itseäni negatiivisilta tunteilta

Ihminen vastaa itse onnestaan. Jos jää roikkumaan johonkin tunnekoukkuun on ehkä vähän lapsentasoinen.

Tunne on vain tunne. Sitä ei ole pakko tuntea. Kehittynyt aikuinen pystyy kontrolloimaan tunteitaan

Esim. Itse pystyn tekeen tunnesiirtoa. Jos katson jonkun rakkauden olevan esim. Vaarallinen väkivaltaisuuden takia ja katson että sen kokeminen ja sellaisessa suhteessa oleminen vaarantaa minun henkeni. Siirrän tunteen.

Alan tietoisesti ensin siirtään tunnetta tekemiseen. Työ, liikunta

Sitten teen toisen vaiheen alan tietoisen tunteen muuntamisen

Ensin helpoin reitti on viha. Myöhemmin kanavoin sen sääliin tms.

Mut vaihdan rakastumisen toiseen tunteeseen. Kun aikaa kuluu ja asioihin saa etäisyyttä alkaa tajuaan ettei se ollut rakkautta vaan sairasta riippuvuutta

Mitä rakkautta on suhteessa jossa saa puukosta ja nyrkistä ?

Lopulta saa kaikki loputkin tunteet kuolemaan kun alkaa järkeistään asiat

Se on irrottautumisen prosessi jolla pyrkii selviään hengissä ilman että tulee puukotetuksi hengiltä intohimorikoksen uhrina

• Knainen
        Knainen kirjoitti:

Sori, mulla on tapana lopettaa lukeminen jos eka lause on hyökkäävä tai loukkaava.
        Vastaan vain sen ekan lauseen mukaan ja muusta sisällöstä en tiedä koska en lue sitä

Tapa suojella itseäni loukatuksi tai suututetuks tulemiselta.
        Lukeminen kun on vapaaehtoista
        En halua itselleni pahaa joten suojelen itseäni negatiivisilta tunteilta

Ihminen vastaa itse onnestaan. Jos jää roikkumaan johonkin tunnekoukkuun on ehkä vähän lapsentasoinen.

Tunne on vain tunne. Sitä ei ole pakko tuntea. Kehittynyt aikuinen pystyy kontrolloimaan tunteitaan

Esim. Itse pystyn tekeen tunnesiirtoa. Jos katson jonkun rakkauden olevan esim. Vaarallinen väkivaltaisuuden takia ja katson että sen kokeminen ja sellaisessa suhteessa oleminen vaarantaa minun henkeni. Siirrän tunteen.

Alan tietoisesti ensin siirtään tunnetta tekemiseen. Työ, liikunta

Sitten teen toisen vaiheen alan tietoisen tunteen muuntamisen

Ensin helpoin reitti on viha. Myöhemmin kanavoin sen sääliin tms.

Mut vaihdan rakastumisen toiseen tunteeseen. Kun aikaa kuluu ja asioihin saa etäisyyttä alkaa tajuaan ettei se ollut rakkautta vaan sairasta riippuvuutta

Mitä rakkautta on suhteessa jossa saa puukosta ja nyrkistä ?

Lopulta saa kaikki loputkin tunteet kuolemaan kun alkaa järkeistään asiat

Se on irrottautumisen prosessi jolla pyrkii selviään hengissä ilman että tulee puukotetuksi hengiltä intohimorikoksen uhrina

Mut tää on korkeamman tason tunteiden hallintaa ja vaatii tietoista toimintaa

Eli teet päätöksen järjen kautta alkaa hallinnoimaan tunnekokemuksiasi

Itsekään en pysty siihen aina. Se vaatii tietyn pisteen jossa ylittyy kaikki sietorajat ja tulee fiilis et nyt täytyy järjen nousta hallitseen.

Tavallaan se järki on se ”herra isoin herra ” joka seuraa sivusta pitkään miten tunteiden ohjatessa hommat menee mutta jos järki alkaa huomaamaan että minun elämäni on vaarantumassa tunteiden ohjatessa se tulee ja ottaa hallinnan ja huutaa viimeiset käskyt. Tunteiden valtakausi on ohi.

Järki tulee tilalle ja silloin usein teot on kylmiä rationaalisia ja tunteille on sanottu

” turpa kiinni. Tapatte tän ihmisen jos johdatte. ”

Korkeamman luokan prosesseja joita päässä menee

• ja jokainen rakkautta kaipaa, ja jokainen siitä unelmoi..

se on näitä ihmiskunnan vitsauksia, avioliitotkin suurin osa päättyy nykyään =(

• laulukaunis

Onhan kaunis laulu tuo?

• Sisintäsitarkkaillut

Olet menettänyt miehesi ja koet surua hänen pois menostaan. Et ole vielä valmis rakkaudelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      77
      1486
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      13
      987
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      892
    4. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      91
      870
    5. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      714
    6. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      664
    7. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      136
      641
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      48
      631
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      51
      631
    10. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      71
      593
    Aihe