Onko normaalia uupua pätkätöiden takia? Olen työskennellyt samalla työnantajalla 6 vuotta ja sopimuksiani on ketjutettu sinä aikana muutaman/parin kuukauden pätkissä. Työpaikkani vaihtuu usein, mutta yleensä olen ollut 1-2 vuotta samassa paikassa.
Tuntuu kuin roikkuisin koko ajan löysässä hirressä. Stressaan töiden jatkumisesta ja stressaan uusia työpaikkoja. Pomot ovat töykeitä ja töksäyttävät asioita.
Itse työni on ihan mukavaa ja työkaverit ovat kivoja. Ehdin tehdä työni ja työn teko ei stressaa. Olen silti jatkuvasti masentunut ja stressaan tätä jatkuvaa epävarmuutta. Missään työpaikassa en tunne olevani tasaveroinen muiden kanssa ja on aina vähän ulkopuolinen olo. Tunnen itseni huonoksi ihmiseksi ja umpisurkeaksi työntekijäksi, koska en ole vakituisen paikan arvoinen. Vielä muutama vuosi sitten jaksoin uskoa, että kyllä töitä riittää, mutta nykyään olen sen suhteen ahdistunut. Olen muuttunut aika kyyniseksi ja kaikki työhön liittyvä into on kyllä kadonnut.
Oireilen fyysisesti. Olen jo näin nuorella iällä rytmihäiriölääkityksellä. Sydän todettiin sairaalassa terveeksi ja ilmeisesti rytmihäiriöt johtuvat stressistä. Olen väsynyt ja iloton. Nukun huonosti, päätä särkee usein jne. Mieliala on masentunut ja ahdistunut. Sain masennustestistä melkein täydet pisteet.
Olen todella väsynyt tähän tilanteeseen. Työsopimukseni loppui jouluun, koska pätkätyöläisenä olen juhlapyhät työtön. Kukaan ei osannut sanoa perjantaina, jatkuuko sopimukseni joulun jälkeen. En voi kai edes sitten mennä työterveyteenkään, koska tällä hetkellä olen työtön.
Pätkätöiden takia uupunut
2
64
Vastaukset
- Vakkarityö2
Sijaisuuksien tekeminen pätkissä on raskasta ja niitä saa tehdä tietyn määrän jolloin työntekijä pitää vakinaistaa mutta kun kerroit että työpaikkasi vaihtuu niin siihen ei pysty ammattiliitto vaikuttamaan et ns.samassa työpisteessä useita sopparista peräkkäin. Onko nykyiseen tehtävään mahdollista hakea toisen työnantajan palvelukseen vaihtamalla firmaa. Lähtemällä toiseen kaupunkiin muuttamalla tai kulkemalla autolla junalla työmatkaa noin 40-50 km työmatka päivittäin ol ihan normaalia monelle. Ehkä olisi työurasi kannalta hyvä että seuraavan serran lähdet muualle ja jos nykyiseltä työnantajalta vapautuu vakkari työtä haet sitten vuoden parin päästä jos vielä siltä tuntuu. Elämää pätkätöiden varaan on vaikea rakentaa. Ellet ota siitä iloa irti pidät pätkien välissä lomaa. Laitat joka kk pienen summan säästöön ja käytät ne työpaikkojen vaihtojen välillä. Ei kannata kauaa tuota jatkaa oman terveyden vuoksi. Älä suostu siihen enään. Ja myös määräaikaisesta työstä voi irtisanoutua sopimalla ja noudattamalla irtisanomisaikaa. Hae vakkari työtä heti kulje tai muuta.
- Äläalistu
Tuo vaikuttaa laittomalta. Kuulutko liittoon tai YTK yhdistykseen? Ota yhteyttä jompaan kumpaan ja myös työsuojeluun niin he sanoo mitä kannattaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559