Onko kokemusta norjalaisista veneistä - lähinnä Marexeista? Uusista tai vanhemmista - myös Scandeista? Asiallisia mielipiteitä? Haussa laadukas matkavene perheelle.
Marex-veneet
7
2045
Vastaukset
- Masiko
Meilläpäin on kahdella ko.merkkinen puoliliukuva n.8-9m vene ja niiden jättämät laineet ovat kyllä suurimpia kokemiani mitä missään vast.kokoluokan veneessä.Muilta ominaisuuksiltaan minulla ei ole tietoa,mutta ei ilmeisesti mikään kovin taloudellinen.Kulkevat puoliliukuvaksi melko lujaa(oma arvio n17-20kn),mutta mikä mahtaa olla tuolloin koneteho?.
- olli
Minun mielestäni laadukas. Minulla marex 7100 touring. Kun vertaa esim. 90 luvun jenkkeihin tai suomalaisiin daycrusereihin niin laadussa on hurja ero norjalaisen hyväksi.
- mareksi
Samaan merkkiin olen päätymässä. Ominaisuuksia ja laatua kun vertaa hintaan, niin ei muilla ole jakoa. Nidelv olis kyllä poikaa mut sitten pitäis ostaa ulkomailta 5 v. käytettynä (jos siis aikoo laittaa saman rahan kuin uuteen Marexiin). Ongelma uusien kanssa on huono saatavuus, mut jos ostaa uutena niin hyvä jälleenmyyntiarvo on oikein positiivinen juttu.
- harkitseva
Tarkoittaako huono saatavuus pitkiä odotusaikoja? Maahantuojahan Marexilla on, toisin kuin vaikkapa Scandilla tai Nidelvillä. Puoliliukuvia laatuveneitähän ei kamalasti ole markkinoilla, kovin on pientä valinnanvara.
- mareksi
harkitseva kirjoitti:
Tarkoittaako huono saatavuus pitkiä odotusaikoja? Maahantuojahan Marexilla on, toisin kuin vaikkapa Scandilla tai Nidelvillä. Puoliliukuvia laatuveneitähän ei kamalasti ole markkinoilla, kovin on pientä valinnanvara.
Voihan noita yksittäisiä löytyä jolleivat myyneet kaikkia jo messuilla. Yritä siinä sitten tingata kun ulkonakin on pakkasta -15. Mutta hyvää ei saa halvalla saati nopeesti, paitsi tsägällä.
- Marex kippari
Ostin uutena vuonna 1989 MAREX 8900 SC:n. Niitä tuotiin maahan tuolloin noin 10 kpl, silloisen maahantuojan toimesta.
Moottori on veneessäni jo vaihdettu kuten myös kuomut kahteen kertaan. Muuten vene on kuin uutena. Työn laatu on erittäin hyvää ja runko on vahva. Tunnen veistämön ja sen johdon, ja tiedän että laatu on säilynyt hyvänä, ellei jopa parantunut entisestään.
Aion pitää veneeni vielä vuosia, kun uuteen esimerkiksi 290:seen vaihtaminen ei miellytä paljon muovin käytön vuoksi. Omassa veneessäni sisustus on koknaan puuta.
Lokissa on liki 30 000 nM ja vielä jatketaan toinen mokoma ! - Norski
Mulla on Scand 7800 tropic vm 90 ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Erittäin vankkaa tekoa ja merikelpoinen. Tilaratkaisuiltaan norjalaiset osaavat veneenrakennustaidon. Myös puupinnat ovat aitoja ja kestäviä sisätiloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937658
- 403702
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021856- 241120
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32983Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27951Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31752Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703