varo tarvikesuodatinta

tomi

Olen vuosia käyttänyt alkuperäistä öljynsuodatinta. Nyt kuitenkin ostin Bosch-merkkisen tavikesuodattimen. Vaihdon jälkeen varmistin ettei vuoda. Joku tippa aina vielä tulee rakenteista enkä huomannut muuta. Pakkasaamuna jätin auton vähäksi aikaa käymään pihaan. Töistä tullessa huomasin aika lätäkön öljyä pihassa, kurkistus auton alle, ja sieltä valui lisää. Onneksi en lähtenyt Lappiin. Toyotalta haettiin uusi suodatin ja vuoto loppui. Tarkastelussa todettiin tiiviste liian leveäksi ja kovaksi, olisi tarvinnut pitkävartisella avaimella kiristää. Sehän ei kuitenkaan ole mahdollista.

9

2683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1-laatua!

      Boschin suotimet on kylläkin todettu jotakuinkin parhaiksi. Ei ole minusta suotimen vika, jos sitä ei pääse kiristämään käsin tarpeeksi tiukalle vaan pikemminkin moottorisuunnitelijan kömmähdys. Tiukassa paikassa suodin on vaikkapa eräissä Golfeissakin, käsin ei pääse kiristämään mutta suotimen päässä olevasta isosta "mutterista" pystyy onneksi vääntämään tiukalle.

      • aivan hyviä

        kokemukseni tarvikkeista ovat aivan hyviä.
        Jo tosi paljon kilometrejä tarvikkeilla --- ja toimii hyvin (esim teho-suomi)


      • ei sovi

        Eiköhän suodatin (myös bossi) pitäisi tehdä moottoriin sopivaksi eikä päinvastoin.


    • olleet aina hyviä tai riittävän hyviä 0,8 milj. km:n kokemuksella. Myös TM:n testissä taannoin. Kaikista kehnoin kyseisessä testissä oli Toyotan suodin, jossa paperin liimasauma oli auki koko matkalta. Hakivat toisenkin alkuperäissuotimen Touotaan, sama juttu. Siihen loppui Toyotan mainokset "käytä aina alkuperäisvaraosia".

      • kylläbä

        on 1,sen kokemus ,just sama bosse tarvike sudatin ja kävi tismalleen samoin ,tiiviste on kovaa kumiseosta ja ohut ja tehty malesiassa, alkuperäistä bochea siinä ei ole edes nimeä ,ajo kokemusta on n,1 milj,km ,99% olen vaihtanut öljyt ja suodattimet v,1968 lähtien.


    • kuin Toyotassa

      Tuo ongelma ei koske muita automerkkeja kuin Toyotaa. Ehkä siinä kannattaa käyttää alkuperäistä, vaikka paskaksi sekin on todettu. Boschin suodattimet on todettu hyvin toimiviksi useissa vertailuissa.

      • Jamppa1

        ei voi oikein yleistää että Bosch olisi hyvä tai huono. Saksalaiseen ja ainakin volkkariin uskaltaa huoleti ostaa boschia kun se on niihin mannin tekemä, joka on yksi orkkisvalmistajista.

        Bosch tosiaan ostaa eri paikoista niitä suodattimia eri autoihin. Ilmeisesti niiden joukossa on myös sutta ja hyvä että asia otettiin esiin.

        Itse olen ollut sillä linjalla etten yksityishenkilönä vaihda kavereille ja muille kelle nyt välillä tulee vaihdettua, muuta kuin alkuperäistä tai laadukasta merkkiä kuten Mann, Fram, Fiaam tai Hengst. Sama koskee öljyjä, ei kiinnosta ottaa vastuuta huonoista osista. Omassa käytän Mannin öljynputsaria hyvällä menestyksellä.


      • on ostaa
        Jamppa1 kirjoitti:

        ei voi oikein yleistää että Bosch olisi hyvä tai huono. Saksalaiseen ja ainakin volkkariin uskaltaa huoleti ostaa boschia kun se on niihin mannin tekemä, joka on yksi orkkisvalmistajista.

        Bosch tosiaan ostaa eri paikoista niitä suodattimia eri autoihin. Ilmeisesti niiden joukossa on myös sutta ja hyvä että asia otettiin esiin.

        Itse olen ollut sillä linjalla etten yksityishenkilönä vaihda kavereille ja muille kelle nyt välillä tulee vaihdettua, muuta kuin alkuperäistä tai laadukasta merkkiä kuten Mann, Fram, Fiaam tai Hengst. Sama koskee öljyjä, ei kiinnosta ottaa vastuuta huonoista osista. Omassa käytän Mannin öljynputsaria hyvällä menestyksellä.

        tarvikesuodatin ku originaali , 2 vuoden takuulla , on vaan sen 1-2 egee kalliimpi ???

        Jos se tarvikesuodatin skrabaa , ni et sä sihen saa huoltotakuuta voimaan ... aaa mut se huolto täytykin teettää merkkiliikkeessä ja siellähän laitetaan vaan alkuperäisosia , ei ne muita suostu laittaan , mut todella jos esim. merkkihuollettu auto ja merkkihuollossa laitettu suodatin hajoo ni ... ei muuta ku hinauksen ja hotillan laskut volskille , kaikki ne maksaa , tosi näin !

        tojotissa ei maksa , tosi niin !

        mersussa ja bemariskin maksaa ... ja volvossa !

        ei tojotissa


      • ....
        on ostaa kirjoitti:

        tarvikesuodatin ku originaali , 2 vuoden takuulla , on vaan sen 1-2 egee kalliimpi ???

        Jos se tarvikesuodatin skrabaa , ni et sä sihen saa huoltotakuuta voimaan ... aaa mut se huolto täytykin teettää merkkiliikkeessä ja siellähän laitetaan vaan alkuperäisosia , ei ne muita suostu laittaan , mut todella jos esim. merkkihuollettu auto ja merkkihuollossa laitettu suodatin hajoo ni ... ei muuta ku hinauksen ja hotillan laskut volskille , kaikki ne maksaa , tosi näin !

        tojotissa ei maksa , tosi niin !

        mersussa ja bemariskin maksaa ... ja volvossa !

        ei tojotissa

        ....


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      189
      1905
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      554
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      202
      479
    Aihe