Jihadin todellinen merkitys

Jihad liitetään yleensä islamiin, mutta tosiasiassa jihadin käsite löytyy kaikista uskonnoista, kuten kristinuskosta. Islam määrittää jihadin kamppailuksi ja ponnisteluksi henkisen kehittymisen vuoksi sekä itsensä, omaisuutensa ja kotimaansa puolustamiseksi. Jihad tulkitaan myös kamppailuksi pahaa vastaan, jota on ihmisessä tai yhteiskunnassa ulkoisesti tai sisäisesti. Jihadia on mm.:

- Opiskella, opettaa ja harjoittaa islamia kaikilla elämän alueilla, jotta saavuttaisi parhaan koulutuksen hyödyttääkseen itseään, perhettä ja yhteiskuntaa.

- Islamin viestinviejänä oleminen kaikkialla, käyttäytymisessään ja kaikissa teoissaan.

- Pahaa, väärinteko ja epäoikeudenmukaisuutta vastaan taistelu kaikella voimallaan käsillään (teoilla), kielellään (puheella) tai edes sydämellä (rukouksella).

- Jihadin kutsuun vastaaminen rahalla, ponnistelulla, viisaudella ja elämällä; taistelematta kuitenkaan koskaan muslimiveljeä vastaan, muslimimaata tai ei-muslimi yhteiskuntaa, joka kunnioittaa sen sopimuksia ja turvapaikkoja, eikä omaa aggressiivisia suunnitelmia islamia tai muslimeja vastaan.

Itsemurha millään verukkeella ei ole hyväksyttävää islamin jihadissa.

Ihmisten pakkokäännyttäminen islamiin ei ole koskaan jihadia, vaan laissa rangaistava teko.

Käsitys muslimimiehistä, jotka ryntäävät tappamaan itsensä saadakseen "70 tanssivaa neitsyttä" on hyvin hölmö.

Tosiasiassa "Paratiisin seuralaiset" ovat puhtaita ja niin paljon kaiken yläpuolella, mitä voimme maassa kuvitella, joten meille he ovat pysyvästi "neitsyitä", eivätkä ihmiset tai demonit ole "koskeneet" heihin.

Sanojen "pysyvästi neitsyt" jopa suomen kielellä, pitäisi saada kaikki ymmärtämään, etteivät ne ole sellaisia, joita voimme maassa kuvitella.

Nämä seuralaiset ovat puhtaita ja viattomia, siitä ei arabian kielesä jää epäilyksen varaa.

11

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lölkölkölk

      Kyllä rakas ihminen ne ovat sitten niitä sinun omia uskonveljiäsi, jotka ovat väärin ymmärtäneet jihadin, eivät kristinuskon ihmiset yms.

      • Anonyymi

        Jihadin uhka

        ”Ne jotka haluavat vaihtaa tämän elämän tuonpuoleiseen taistelkoot Allahin tiellä. Me annamme heille suuren palkan, saavatpa he sitten voiton tai tulevat surmatuiksi.” (Suura 4:74)

        ”Kun rauhoitetut kuukaudet ovat kuluneet taistelkaa uskottomia vastaan missä heidät tapaattekin, vangitkaa heidät, saartakaa heidät ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he katuvat pitävät rukouksensa ja antavat almuja, antakaa heidän mennä rauhassa. Allah on anteeksiantava ja armelias.” (Suura 9:5)

        TÄMÄ ON MINIKERROKSINEN TUNKEUTUMA JA KAIKILLA MENETELMILLÄ
        - vaaroiksi luotu ihmiskunnalle, mitähän luulevat tätä levitäessään saavutavan kun ain päivät loppuu kesken


    • Itse en tiedä vielä Jihadista paljon mitään. Kuitenkin Ibn Hishamin Profeetta Muhammedin elämänkerran perusteella näkisin, että Jihad ei ole mitään sotaa sellaista kuin krisitityt mielikuvituksessaaan sen käsittävät tai ehkä jopa eräät islamin lahkot.
      Jihad on jo siinä, että muttaa omasta kotikaupungistaan naapurikaupunkiin. Näin ainakin Siran perusteella voi päätellä.
      Mikä on usko tuossa naapurikaupungissa ja mikä omassa kotikaupungissa voivat erota toisistaan. Itse muutin 13 vuotiaana pienestä maalaiskunnasta, jossa oli Apostolinen uskontunnustus naapurikaupunkiin, jossa oli Nikean-Konstantinnopolin uskontunnustus. Kun kävin kirkossa niin seurakunta kerran luki tuon oman tunnustuksensa kertaakaan hegittämättä tavattoman nopeasti ja sanoi minulle hengessään: Meidän pitää nyt lähteä tästä kaupungista sun uskontunnutuksesi tähden, joka on Apostolinen, koska emme tahdo taantua. Muista aina kuinka nopeasti ja vetämättä henkeä kykenemme lukemaan oman tunnustuksemme.
      Mulle jäi pieni häpeän tunne, mutta olen saanut todella hyvän kohtelun tuossa naapurikaupungissa, jonne muutin osakseni, vaikka olen beggar ja laiska työnvieroksuja ollut. Kyse oli tavallaan siis Jihadista, mutta seurakunta on ollut lempeä eikä altistunut kilvoitteluun kovin paljoa, vaan lähti lätkimään pois kaupungista.

    • Anonyymi

      Jihad = rukoilet 5 kertaa päivässä... ajoissa... wudu päällä ja muutenkin oikein... siinäpä jihadia! Oikeaa jihadia.

    • Anonyymi

      Transfobiasta ja homofobiasta kärsivät paitsi muslimi seksuaalivähemmistöt, myös seksuaalienemmistöön kuuluvat muslimit, jotka eivät mahdu perinteisten sukupuoliroolien muottiin, kuten balettia tanssivat miehet tai bodaavat musliminaiset.

    • Anonyymi

      What the fak
      Siis suurin osa ihmisistä kannattaa tiäks ihmisoikeuksia ja vapauksia kaikille? Mitä sä niiku yrität sanoa? Pelottaaks sua jotenki seksuaalivähemmistöt vai?

      • Anonyymi

        Ei noita mikään pelota vaan kaiken valtaus on noitten päämäärä
        - se on siis kaiken ylikäyvä näitten aatoksiin mailma vallata


    • Anonyymi

      Asettaessaan ehtoollisen sakramentin Jeesus sanoi ”niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan” (1. Kor. 11:26). Jumalan lapsi saa mennä turvallisella ja vapaalla mielellä ehtoolliselle niin usein kuin se on mahdollista. Sakramentin vaikutus ei riipu sen jakajasta, vaan keskeistä on, että sen ottaa vastaan uskolla (CA VIII). Ehtoollinen on tarkoitettu uskossaan heikkoutta tuntevalle Jumalan lapselle taivasmatkan voimaksi.

      Suomalaisen askel, se on askel askeleelta kohti yhtenäisyyttä

    • Anonyymi

      Sairas on maailma kun sitä/tätä johtaa mielisairaat päättäjät.

      Muttas koskas se viimeistään herättää kansat näitten helvetöintipyrkimyksistä jot tajytaan mikäs on edessä jonsei noi kadoteta

    • Anonyymi

      Se on. Älä kehity, älä ajattele . Jaa ihmiset oikea- ja vääräuskoisiin. Tapa tai alista jälkimmäiset. Miesten kunnia on naisten perärei issä. Palkinto neitsyt viittaa naiseen. Siinä koko uskontojihad. Joten?

      • Anonyymi

        Sen takiahan nämä pitää ruokia ja silti näitten järki huutaa vain kuniastaan
        - puluutaja resukkkoitah kaikki


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      373
      4714
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1904
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1631
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1566
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      229
      1463
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1410
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1386
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1367
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    10. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1234
    Aihe