Vuoden 2018 kalenterista repäistään pian viimeinenkin sivu, vai säästetäänkö pöytäkalenteri kaikkine päiväkirjamerkintöineen myöhempiä tarkistuksia varten, monta on käyttötapaa kalenterillakin.
Palstan mennyttä vuotta en käy käsittelemään. Se on elänyt omaa elämäänsä palstan käyttäjien ohjaamaa tietä ihmisten tietoisuuteen.
Kertailin mielessäni omaa elämääni josta en yksityiskohtia ole jakamassa, koska minun tuntemukseni ja kokemukseni kuluvasta vuodesta eivät ole niin kiinnostavia ja merkillisiä, että uutisiksi kohoavat.
Kesän koin kuumana ja kuivana. Ikkunasta avautui keväällä kaunis vihertyvä puistonäkymä ja sininen järvenselkä peltomaiseman takana. Kuljin maaseudulla ajellen autolla pitkiä matkoja vain ihaillekseni kuinka vihreys valtasi maisemat.
Omalla pihalla suuret puut puhkesivat lehteen. Tammet ja vaahterat kukkivat sireenipensaiden yllä ja tuomen kukkien tuoksu huumasi sen tienoon minne jasmiinin kukkien huumaava tuoksu ei yltänyt.
Sateeton kausi kuivatti nurmet ja pelloille nousseet oraat kellastuivat kertomaan tulevan sadon jäävän pieneksi.
Syyskausi onkin sitten kastellut minua ja maisemaa. Siitä ei ole paljon iloa löytynyt, mutta nyt on tullut talvi ja lumi.
Valkoisen lumen puhtautta toivottavasti riittää meille kaikille ja avaa mielemme puhtaana vastaanottamaan uuta vuotta.
Uuden vuoden tervehdykseni olkoon tämä viesti.
Omaan elämääni toivon seesteitä päiviä ja terveyttä, että jaksan hoitaa oman elämänsarkani omaksi ja muiden parhaaksi.
Ei sille mitään voi.
18
<50
Vastaukset
- tuvanuuno
Ei voi, vuosi on pian lusittu, sanoi vanki toiselle.
Minun kalenterini on ammattiliiton lähettämä taskukalenteri josta en sivuja revi, ellei joku tarvitse tyhjää sivua muistilapuksi, vaikka osoitteen tai puhelinnumeron tallettamiseen. Olen kerran repäissyt sivun ja jätin sen pysäköidyn auton tuulilasille, kun näin sitä autoa kolhineen auton ja nappasin rekkarin talteen.
Niin oli kesä kuuma minullakin, mutta nyt ei palele, kun en onneksi valittanut kuumasta.
Kiitos toivotukseen ja samoista asioista omat tinanvaluun toivomukset on. Huomenna se viimeinen sivu täytetään ja kalenteri, taskusemmonen, siirtyy tuonne kaikkien vanhojen allakoitten joukkoon.
Historiaa on noihin taskukalentereihin tallentunut, taitaa vanhin olla appiukkoni vanha työajan kalenteri. TVH:n tuntipäiväkirja. Siihen on merkitty tilipäivät ja tili tuli käteen ruskeessa paperi pussissa johon nimi on kirjoitettu ihan kosmoskynällä.
Muistatkos, kun piirsi sillä käteensä, väri nousi otsaan? Mitähän sekinn väri sisälsi, kiellettäskö nykylapsilta joita suojellaan jopa punaselta maidolta?
Naapuri teki jouluksi jäälyhtyjä rappusille. Pitänee pakasteeseen kantaa kun pakkaset muuttuikin räntä ja vesisateeksi. Se on huomisen murhe, palaako kynttilät jäälyhtyjen sisällä vaikko vesilammikossa vieressä.
Vuosihan on ollut kansainvälisiä selkkauksia, maahanmuutto asiaa ja hallituksen toilailuja eipäs, juupas lausuntoina ja yleinen epävarmuus on vain lisääntynyt. Minuun ne asiat ei kovasti vaikuta, elän omaa elämää ja nautin niistä jutuista joita on. Turhakkeita on maailma pullollaan, mitä ei ole, sitä en haaveile omistukseeni.
Ei sille tosiaankaan mitään voi, rahat ei riitä kuuhun eikä muille taivaankappaleille lentämiseen, mutta onhan tuota nähtävää riittänyt maajalassakin tämän vuuen ja kaikkien menneitten aikana. Ei voi missään unikuvissa elää, herätys on tullut tänä vuonna monelta taholta.
Puhut kesästä. Olihan se kuuma ja kuiva, vaan ei ollut hyttysiä. Yhtäkään hyttyystä en iholtani hätistelemään joutunu, yksi oli hukkunut vesiämpäriin ja yksi mehulasiin. Janoissani olen jopa hotkaissut juomani mukana niitä uimareitakin.
Syksyn sateet, juupas eipäs päivät. Perunan maasta ylös nostamisessa vierähti päiviä pilviä pidellessä, eikä satokaan hääppöinen ollut.
Leikkuupuimurit seisoivat pelloilla, kun kesken puinnin yllätti yläkerran isäntä kaatosateella ja työmiehetkin lähtivät miettimään mitä tekis.
Lunta on ollut ja mennyt kun koko vuotta miettii, leivän hinta vaihtelee ja sokeria saa alennuksella joka kuukausi. Kiljun tekijöillä juhlaa! Hiiva taitaa olla samoissa hinnoissa, mutta minä leivon juureen ruisleipää ja hiivaa on kuivahiivana varalla jos joku nuorista haluaa sämpylöitä. Tuovat tullessaan mitä herkuttelevat.
Ei tämän vuuen aikana ennättänyt Viroon, eikä Tukholmaan risteilemään. Selasin tuota kalenteriani ja löysin toukokuulta merkinnän, - tilaa risteily ennen 12.6 lahjakortti vanhenee-. Vanheni sekin ja niin minäkin.
Lainaan viestin alkua. Ei sille mitään voi. Vanhenin vuoden tänä vuonna.
Kuinka onnellisia ollaankaan kun tuleva vuosi on viimeisessä päivässään, kun niin onnea toivotellaan.Noin soljuvaan tekstiin harvoin törmää tällä saitilla?
Jos minä olisin kirjoitusraadissa antaisin tenpoints siis niin täydellinen kuvaus oli,kaikista risteilymahdollisuuksista huolimatta,jotka jäivät toteuttamatta!
Kerronta oli mukaansatempaavaa,kertoja ei asettanut itseään etusijalle,vaan hän kertoi
suomalaisen elinkeinohistorian lähes katovuosista ja hän kantoi todella huolta maatalouspoliitiikastamme,jotka ilmastonlämpiminen oletetusti nostavat ruuanhintaa jaa sitä hän ei tainnut mainita??
- eirekattuvanha
Tänne palstalle tulin mukaan muutamalla viestillä jo niihin aikoihin kun 60 palsta loppui. Johan niitä oli keskustelupalstoja sitäkin ennen ja tulipa niissäkin vierailtua, vaikka netti oli puhelimen päässä.
Että muutama kalenteri on suomi24 palstojen aikana vaihtunut.
Eipä kyllä joka vuosikaan ole tullut keskusteluissa puheenvuoroa käytettyä, nyt pikkuisen kihelmöi, tekisi mieli puhua enemmänkin kun tarpeen. Jääköönpäs sanomatta.
On niitä allakoita revitty ja säästetty.
On rakkauksista kerrottu ja niitä salattu.
Puurot ja vellit keitetty, paistettu nisupullaa ja pettuleipääkin kokeiltu, vaan elämäkerta vielä kertomatta.
Jos sen tekis ensvuonna? - kultaa.hiuksissa
Sattuvasti ja paikallaan on tämä allakkajuttu.
Alkaakin olla jokainen päivä allakastakin luettu
ja repaleisina sivujen kulmat sinne tänne näyttää.
Ei taida kannattaa siihen tämän päivän tietoja täytää.
Jos en minä niin joku muu sen kuitenkin roskikseen heittää,
tai puuhellan pesässä polttaa, kun aamupuuronsa taas keittää.
Mukavahan se on taas uusi kalenteri tyhjin sivuin avata ja täyttää.
Vuoden päästä sitten katsellaan millaiselta mennyt vuosi näyttää.- jokinenleenako
Oikeilla jäljillä..
Ei taida monella olla kalenteria,. epäilen ettei netiltä jouda päiväkirja merkintöjä tekemään.
onhan tämä palsta sellanen sekametelosoppa että arempaa hirvittää.
Aikuiset, vai onko täällä kurittomia kakaroitakin?
ainakin noista muutamista porukaksi heittäytyneistä voi puhua suoraan jonkulaisena rasismin lähettiläinä. vaikuttaa häirinnältä avaruudesta. ei ihminen toiselleen voi noin susikaan olla.
Minä pyyhin pölyt jaloistani. Hei jaa kalenterista sivur roskiin, ei kannata muistella.
- puhelimella
tänään ei taiat näy taivaalla ilotulitukset taitaa vieä tuuli.. ,
tinanmyyntikin taitaa olla lopetettu.
mistä valutinaa. - lisää
Ainoa ketju ilmeisesti, jossa ei riidellä!
Enemmän näitä! Kiitos rech!
Olet jotain ihanan kannustavaa,olet uutta uskottavaa kerrontaa palstalla,kiitos siitä!
Saatat olla olla uusi kirjoittelija palstalla ,saatat olla vanha uusin nicin kera!
Olet kyllä rauhanenkeli palstalla!
Kerrontasi on aina kannustavaa avauksesi todella ajanhermolla,tai muisteloissa, terveeltä pohjalta!
Kesä oli todella yllättävän lämmin,vesi katosi tosta järvestä ja nyt tietty vesijohto jäätyi.
Eilen tein taas töitä sen putken suhteen,koska lämpökaapelista huolimatta,en ole saanut pumppua toimimaan.
No tietty muistelin missä se johto vois mennä ja lapion jään paljaaksi ja touholla,siis kaasupuhalltimella yritin paljastaa näköalaani sinne jäänalle.
Kairasin varovaisesti reiän ja uskomatonta osuin löytämään sen putken ensimmäisellä kairauksella.
Sitä putkea on kymmen metriä siellä järvessä joten ajattelin,että katkaisen sen ja laitan uuden pohjaventtiilin.
Anteeksi tämä ei ole aivan kerrostaloasukin jokapäiväinen selviytymistarina,mutta tämä on minulle tätä päivää?"Kauneus on katsojan silmässä", sanotaan ja se tuli mieleen tästä aloituksesta ja kesän kuvauksesta.
Siksi en oikein tohtinut kertoa omasta vuodestani, josta en mitenkään voi sanoa: "päivääkään en vaihtaisi pois". Kyllä minä vaihtaisin montakin päivää..)).
Tietysti näin vanhana tulisi osata ajatella kuten toinen kirjoittaja: "Moni menetys tai tappio voi olla uuden alku". Sen näkee kuitenkin vasta myöhemmin.
Tässä vaiheessa voi kai vain latteasti todeta: selvittiinhän tästäkin..))
Mutta uusi vuosi ja uusi kalenteri on kuitenkin vielä avoin, jospa se sisältää myös iloa ja yllätystä ja opin näkemään sen puolityhjän lasin puoliksi täytenä..))
Viime kesän veroista en aikoihin olekaan kokenut. Tietenkin siihen liittyi omakohtainen hyvinvointi ja ilo oireilun väistyessä, joten ne monet retket merenrannoille, kahvilatapaamiset ystävien kanssa mitä kauneimmassa suvessa jäivät kesästä mieleen.
En tienyt muuttaessani kerrotaloon, miten hyvin ja huolella hoidetaan suurta pihapiiriä, jota varjostaa suuret tuuheat puut, pihakeinuja on istutusten keskellä, ja huvimajakin sadepäivien kahvihetkiä varten.
Juhannuksen vietin Nuuksion luonnossa järven rannalla, majotuimme paikalliseen hotelliin grilliaterialle tihkusateessa, myös aamusauna ja allasuinti oli virkistävää. Kerrassaan ikimuistettava kesäni.Joskus kyllä tuntuu,että asetamme omanelämämme aloituksentehneen raameihin ja aloitamme luoda omaa kuvamme aloituksesta,kuin omastamme.
Alamme paukutella henkseleitämme ja ylläpitää olematonta julkiskuvaamme?
Olemme niin paskantärkeitä ja jos joku rikkoo julkiskuvamme siellä puskassa,sen piilossaolevan,niin heti olemme niin tietoviisaita ja armottomia,että kyllä nyt toi rituliini-38 on parasta ajaa alas ja kertoa siitä skeidaa,jota pohjanmaalla tuskin kukaan koskaan edes kuullut?
Näin toimii hajupojan entineen yhteisö- kutupaikka
Älä vedä hajupoikaa ketjuusi hän on kaltaistesi yläpuolella.
kutupaikka kirjoitti:
Niin mitä siitä hajupojasta?
Hajuja tuntuu leiijjuvan. Ihmettelenkin jatkuvaa alasajoa?
Nyt avautu kissanpojalle silmätkutupaikka kirjoitti:
Infoa hieman?
Hajupoika oli menettää koneensa ne viisi,että turha irvailla,tiedän kyllä!- rech.ei.kirjautunut
kutupaikka kirjoitti:
Tätä ketjua ei ole ama aloittanut, joten kommentointisi on turha.
Aloittaja olen minä, rekisteröitynyt palstalainen, mutta en ole päivystänyt palstalla, en siten ole myöskään viesteihin vastannut.
Profiilini on avoin, julkinen, ja avauksenkin lukijat näkevät etten ole rantatontilla asuva.
Kiitos jos tarkistat.
Meitä todella kirjoittajia johtaa tämä sairas hajupojan klaani Aloitukset tulevat sieltä ja jos yrität mielipiteitäsi tuoda esille,niin ne heti lytätään.
- rech.ei.kirjautuneena
Kiitän vastaajia ja toivotan menestystä tälle alkaneelle vuodelle 2019.
Erinäisistä syistä johtuen en vastaa jokaiseen viestiin erikseen, mutta palaan ehkä myöhemmin kiinnostaviin juttuihinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 175540
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2242795- 412495
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus02211Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella432161Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon332126Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731727Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme131510- 381390
- 1651310