Onko mitään liikuntalajia jossa ei tarvitsisi käyttää jalkoja. Jalat toimivat huonosti. En kuitenkaan pyörätuolissa istu. Kävellä pystyn huonosti. Olen kokeillut käsien treenaamista, mutta se alkaa jo tympiä kun on aika heikot kädetkin. Miten voisin liikkua enemmän? Paino nousee koko ajan, mutta pakko on syödä, että elää. Vinkkejä??
Mitä liikuntaa kun jalat ei toimi hyvin?
7
311
Vastaukset
- fasfat
Uinti. Itellä sama juttu jalkojen kanssa ja oon harrastanut uintia vuosia kilpatasolla. Tolla perusteella saa kv. uimaliiton vammaisluokituksenkin, jos kisata haluaa. Kysy uimaliitosta, uimaliitto.fi ja sieltä vammaisuinti. Mutta voi tietty uida harrastepohjalta, tekniikkatunteja kantsii ottaa koska ne on isoksi hyödyksi.
- Soveltavaliikkuja
Varmaan montaakin lajia voi soveltaa. Olen nähnyt vaikkapa ontuvien harrastavan keilailua, joko tavallisella tavalla tai vierityskourun avulla. VAU:lta saa varmaan paremmin vinkkejä: https://www.vammaisurheilu.fi/mika-on-vau/yhteystiedot
- Anonyymi
Melomaan ehdottomasti!
Rakastin sitä hommaa ja meloisin kajakilla vieläkin jos sairaus ei ois hajottanut käsiä ja selkääkin ...
Jalkoja siinä ei tarvita joten sopii jalkavaivaisille.
Harvassa hommassa pyörätuolinkäyttäjäkin on ihan samalla kykenevä kuin melomisessa, tarkoitan että on kiva voittaa kävelevät kaverit melontakisassa ;).
Siinä on tuolilaisen käsivoimista hyötyä.
On ihana vapauden tunne kun voit meloa minne vaan .
Suosittelen yksiköllä melomista, saatat rakastua hommaan. - Anonyymi
Joko olet kokeillut melomista? Kyllä se onnistuu vähemmilläkin käsivoimilla, siinähän ne vahvistuu.
Eikä varmasti käy tylsäksi, muutama tunti hurahtaa kajakissa huomaamatta ja tuntee että kroppa on töitä tehnyt ja kaloreita palanut.
Kertaakaan en ole nurin mennyt kajakilla että sitä ei ainakaan tarvi arkailla.
Jos vielä pystyisin, ehdottaisin että mennään yhdessä.. - Anonyymi
Jooga, zumba, , keppijumppa, discotanssi sovelletusti, etc.
- Anonyymi
eSports
- Anonyymi
Mulla on liikuntavamma, ollut koko elämän, pyörätuoli käytössä. Muru, kaikkea voi harrastaa ilman jalkoja!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 275353
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34697- 1571757
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1551466Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141292Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike231134- 931114
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701023viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101013- 37849