Mitä liikuntaa kun jalat ei toimi hyvin?

Onko mitään liikuntalajia jossa ei tarvitsisi käyttää jalkoja. Jalat toimivat huonosti. En kuitenkaan pyörätuolissa istu. Kävellä pystyn huonosti. Olen kokeillut käsien treenaamista, mutta se alkaa jo tympiä kun on aika heikot kädetkin. Miten voisin liikkua enemmän? Paino nousee koko ajan, mutta pakko on syödä, että elää. Vinkkejä??
Ilmoita

2 Vastausta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Uinti. Itellä sama juttu jalkojen kanssa ja oon harrastanut uintia vuosia kilpatasolla. Tolla perusteella saa kv. uimaliiton vammaisluokituksenkin, jos kisata haluaa. Kysy uimaliitosta, uimaliitto.fi ja sieltä vammaisuinti. Mutta voi tietty uida harrastepohjalta, tekniikkatunteja kantsii ottaa koska ne on isoksi hyödyksi.
Ilmoita
Varmaan montaakin lajia voi soveltaa. Olen nähnyt vaikkapa ontuvien harrastavan keilailua, joko tavallisella tavalla tai vierityskourun avulla. VAU:lta saa varmaan paremmin vinkkejä: https://www.vammaisurheilu.fi/mika-on-vau/yhteystiedot
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mitä liikuntaa kun jalat ei toimi hyvin?

Onko mitään liikuntalajia jossa ei tarvitsisi käyttää jalkoja. Jalat toimivat huonosti. En kuitenkaan pyörätuolissa istu. Kävellä pystyn huonosti. Olen kokeillut käsien treenaamista, mutta se alkaa jo tympiä kun on aika heikot kädetkin. Miten voisin liikkua enemmän? Paino nousee koko ajan, mutta pakko on syödä, että elää. Vinkkejä??

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta