No niin, taas on Karpolla asiaa
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=40813.msg657882;topicseen#new
Tuossa topikissa kivasti infoa siitä, kuinka öljypolttimeksi muuttunut moottori korjataan moneen kertaan väärin ennen varsinaista korjausta joka poistaa ongelman. Vaihdetaan kansi, vaihdetaan turbo, yksin näistä asiakkaalle tuhansien lasku ei ongelma edes poistunut?
Topikissa mainittu kuinka toiselle oli vaihdettu kansi kun kulutus 1 litra / 3000 km, sen jälkeen kulutus oli 1 litra / 2000 km eli paheni. Omaan 1.4 TSIU moottoriin tarjottiin vain huohotinta. Oleellista tuossa topikin motissa se, että kulutukset kun oli alkaneet niin kohta oli syönyt jo 2,3 litraa / 1000 km mikä tekee 69 litraa huoltovälillä 30 (tkm).
Jos tarkasti katsoo noita kuvien mäntiä, niin öljyrenkaissa on melko pienet reiät, eli olisi samaa ongelmaa kuin 2.0 TSI koneessa jonka TM tutki 2017 ja totesi suunnitteluvirheeksi.
Tämän suunnitteluvirheen ansiosta VW korjaamo saa kivasti lisätöitä kun vääränlaiset mäntien öljyrenkaat aiheuttaa öljynsyöntiä ja vaihdellaan kansia ja turboja asiakkaan piikkiin ennenkuin suunnitteluvirhe havaitaan. Valmistaja VW Group ei selvästi hallitse moottoreiden suunnittelua tai sitten tekee tahallaan tätä paskaa jotta pääsee korjaamaan.
Volkswagen 1.2 TSI moottori - suuri öljynkulutus
7
976
Vastaukset
- arvailu.firma
Arvailuun perustuu VW huollot ja korjaukset. Arvailun maailmanmestarit asialla, VW konserni on niin nolo...
- Kitukalle
Älä nyt ihan paskojas kirjoitte jotta kannen korjaaminen tai uuteen vaihtaminen vähentää öljyn kulutusta.
- VW.arvailun.mestari
Lopullinen korjaus oli tietenkin mäntäremppa, mutta sitä ennen korjattiin kaikki muut joista asiakasta voitiin erikseen laskuttaa, lopulta asiakas oli maksanut koko rempan itse. Olisi tietenkin pitänyt korjaantua jo heti ekalla kerralla jos olisi tehty oikea tutkinta ja korjaus vian mukaan eikä arvailemalla.
- harmittaaaaa
Harmillista että 1,2 on raakile. Itse koko ja tehon tuotto olisi mainio moneen autoon. Tuo kone pitäisi jalostaa 120hv 200nm laajaalaiseen tuottoon ja kesto mitoittaa varmuudella 500tkm . Se olisi haluttassa helppoa mutta elämme pörssi maailmassa joten ei tehdään sutta ja sekundaa,harmi.
- Cupra.Kusetus
Volkkarin 1.2 ja 1.4 TSI ovat susia, suunnitteluvirheiden mallikappaleet kuinka moottoria ei pidä tehdä, samoin 2.0 TSI jotkin mallit. Volkkarilla hämää eniten se, että samankokoisia bensakoneita on miljoona eri mallia ja niitä asennetaan samaan aikaan tuotannossa oleviin autoihin, näin myös epäkurantit kiertää asiakkaille jne.
Esim. Seat leon Cupra 2.0 TSI koneella. siitä tuli vuonna 2014 2 eri tehoversiota, 265 hp ja 280 hp. Ja kuinka ollakaan, niin 265 hp moottori oli joku vanha romu patarauta jossa mm. paska Turbo, 280 hp oli hyvällä koneella, ei siis ollut pelkkä teho erona, vaan myös selkeä laatuero tekniikassa. Hintaeroa oli pari tuhatta, eli paskemman sai halvemmalla, siitä pisteet Seatille!!! Hintaeron piti oll tehon ja varustelun takia kun oli esim. eri kokoiset renkaat ja jarrut, mutta mitä vielä, 265 hp oli jäteasema jossa myytiin epäkuranttia osaa tyhmille kuluttajille. Ajettavuudessa ei ollut mitään eroa, ajooin molemmat radalla perätysten eikä 15 hp eroa huomannut mitenkään, tuskin oli oikeasti tehoissa eroa eli sama softa ja moottorinohjaus molemmissa, mutta eri osista kasatut autot.
- Jereeeh
Omistaakohan valtio osan tuosta VV autosta kun noin röyhkeää touhua?
- mafia.meininkiä.on
Tai siis Trafi mukana juonessa, saavat vapaasti temmeltää. On kuulemma VW tehdas ihmetellyt VV auton toimintaa jo pitkään, mutta eivät voi mitään kun on maahantuojalla vapaudet toimia miten haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692703
- 632644
- 681782
- 241617
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 371180