Kajaanin rautatieaseman odotustilat sulkeutuvat päivittäin klo 15:30. Jos linja-auto-/junayhteys osuu myöhempään ajankohtaan, matkustajan täytyy odottaa tuulessa ja tuiskussa tai kovassa pakkasessa ulkona kärvistellen tai raahautua matkatavaroiden kanssa entisen linja-autoaseman vastapäätä sijaitsevan matkahuollon tiloihin.
Eikä se odottaminen kesähelteellä tai sateessa tai ukonilmalla ole sen herkullisempaa. Asemalla on kaksi kauempana sijaitsevaa penkkiä, MUTTA ne on yleensä kajaanilaisten alkoholistien käytössä. Ja niiden ympäristö on täynnä roskaa ja tupakantumppuja. Viime kesänä seurasin, kun asiakkaat joutuivat sattuneista syistä istumaan aseman kylmillä kivirappusilla?!?!
Mitäköhän turistit ajattelevat tällaisesta 'palvelusta'?
Muualla Suomessa matkakeskukset ansaitsevat matkakeskus-nimen, sillä keskusten odotustilat ovat avoinna myöhään iltaan asti.
Kajaanin uusi matkakeskus
12
2290
Vastaukset
- solarnolla
Tähän aukioloaikaan odotan itsekin parannusta. Ideaali tilanne olisi, että rautatieaseman odotustilat olisivat auki siihen asti kunnes viimeinen junavuoro lähtee. Vaikkei kahvila olisikaan auki klo 15.30 jälkeen, niin miksei asemarakennusta voisi pitää vaikka klo 21 asti avoinna? Tosiaan, aika monen muun kaupungin asemat ovat myöhempään auki.
En tiedä, kannattaako matkakeskukseksi vielä nimittää tuota rautatieaseman tienoota vaikka siellä onkin viitta, jossa lukee matkakeskus. Koska matkakeskukseksi se valmistuu vasta ensi elokuussa. - drinkandnarc
Voishan tuonne jonkin työmaakopin varmaan tuoda ja jonkun vahtimaan. Vahti on pakko olla, muuten narkit valtaa ja paskoo sen täyteen viikossa.
- Sivusta_seuraaja
Tällä hetkellä matkustajat tekevät tarpeensa lumipenkkaan "matkakeskuksen" ympäristöön ja alue näyttää käyvän pieneksi paikoituksen osalta vaikka linja-autot ei vielä etes pysäköi aluella... Juna-aseman sisätilat on suojeltuja kohteita joten niiden muuttaminen nykyisille asiakas määrille on todella vaikeaa... WC tilat on jätetty alueelta kokonaan pois suunnittelussa joten kun linja-autot rupeaa pysähtymään alueella niin ympäristössä alkaa haisemaan varmaan ihmis kusi voimakkaasti
- Anonyymi
Koko 'matkakeskuksessa' on yksi ainoa pieni vessa, joka toimii euron kolikolla... mitään matkatavarasäilytystä ei ole... joten yksin matkustava tunkee vessaan mukanaan kaikki matkatavarat... jos sattuu se euron kolikko taskusta vielä löytymään. Kortilla kun nykyään lähes kaikki maksetaan. Tämä rakennus, jolla on jo museoarvoa, valmistui silloin kun hallitsijana Suomessa ei ollut Sanna Marin vaan Nikolai II, Venäjän keisari, Puolanmaan kuningas ja Suomen suuriruhtinas. Pihalla ei odotelleet taksimiehet vaan hevosmiehet. Jotka kuseskelivat pitkin lumipenkkoja.. ja ilmeisesti näin se on ajateltu ja suunniteltu että vieläkin kävisi päinsä..? Ja käyhän se näinkin kun pakottava tarve on...
- Anonyymi
Matkakeskus senkun rakentuu mutta mitenköhän mahtaa käydä alueen liikenteen sitten kun linja-autot alkavat liikennöimään siellä? Kovin ahtaanpuoleiselta rautatieaseman alue näyttää. Sen lisäksi jalankulkijat joutuvat ylittämään vilkasliikenteisen tien päästäkseen linja-autolaitureille, jotka tulevat sijaitsemaan kivikukon etupuolella. Pahoin pelkään ettei vaaratilanteilta vältytä.
Vaikea tuonne olisi voinut enää kuvitella matkahuollon liikennettä sopivan.
Odotustiloja saisivat kyllä pitää auki iltamyöhään asti. - Anonyymi
Kyllä on korpikainuun touhua!
- Anonyymi
Entäs lumityöt kyseisessä labyrintissä?
Löytyyköhän pakolaispoikia tarpeeksi talkoohommiin ensi talvena?
- Anonyymi
Parkkipaikkojen suunnittelija oli varmaan humalassa. Sumppuja, josta ei meinaa päästä pois. Prisman puolen pää oltava ratojen vieressä ehdottomasti auki, jotta liikenne sujuu joustavasti. Eikö motskariparkki voisi olla erikseen. Isossa ruudussa yksi pyörä ja autoilla ei tilaa. Inva- ruutuja käyttää muutkin, koska parkkiruutuja ei vaan ole riittävästi. Suunnittelija pitäisi olla joku, joka itsekin käy ongelmat toteamassa.
- Anonyymi
Niinpä niin. Hyviä pointteja. Kompromissien kompromissilta koko alue vaikuttaa. Oli näköjään vaan pakko änkeä rautatie- ja linja-autoasema samalle alueelle. Suojeltujen rakennusten ja Prisman takia tilaa oli kuitenkin rajallisesti. Olisi pitänyt älytä vaikka varata maata hyvissä ajoin matkakeskusta varten ennen kuin Prismaa alettiin rakentamaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä niin. Hyviä pointteja. Kompromissien kompromissilta koko alue vaikuttaa. Oli näköjään vaan pakko änkeä rautatie- ja linja-autoasema samalle alueelle. Suojeltujen rakennusten ja Prisman takia tilaa oli kuitenkin rajallisesti. Olisi pitänyt älytä vaikka varata maata hyvissä ajoin matkakeskusta varten ennen kuin Prismaa alettiin rakentamaan.
Merkkejä ja viittoja on paljon mutta selkeys puuttuu, olen samaa mieltä, juovuksissa on suunniteltu.
- Anonyymi
Mikähän virka edes noilla kahden tunnin parkkipaikoilla on? Eihän siinä ajassa kerkiä käydä edes Kontiomäellä. Rajoittamattomia pysäköintipaikkoja on liian vähän, ja osa niistäkin näyttää näin talvella olevan lumia varten.
- Anonyymi
Ne on niille jotka jättää jonkun rautatie asemalle junan tuloa odottamaan ja saattaa kestää sen kaksikin tuntia junan tulo on hyvä olla näitä parkkeja monille eri ihmisille
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463347
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482087- 402058