Eksistentiaalinen kriisi

eskapismi

Olen pohtinut eksistentiaalisia kysymyksiä niin paljon, että tuntuu, että sekoan. Tänä aamuna pelkäsin jo hiukan, ettei mielenterveyteni kestä tätä paskaa ja menen psykoosiin. Välillä niin epätodellinen olo; onko mitään oikeasti olemassa, onko tämä kaikki vain illuusiota. Mä olen muutenkin yksinäinen eikä ole ketään, kenelle jutella ajatuksistani. Ajatus psykiatriasta kuvottaa minua niin, että haluan pitää kyseisen primitiivisen saastan kaukana elämästäni. Noin puolitoista vuotta sitten lopetin massiivisen psyykelääkekoktailini, ja lääke on viimeinen asia tai siis ”lääke” ei edes kuulu harkittaviin asioihin. Olen taas minä, mä olen elossa, pystyn ajattelemaan ja tuntemaan ja tekemään sitä, mitä rakastan. Olen helvetin traumatisoitunut niistä vuosista joina psykiatria dominoi mua, joina olin vapaasti pahoinpideltävissä oleva ihmisyytensä ja ihmisoikeutensa menettänyt zombi. Ja tiedän kyllä psykiatrien leikistä nimeltä lääketeollisuus, valta & raha. He eivät ole tähän mennessä löytäneet mielisairauksista biologista korrelaatiota, eivätkä tule koskaan löytämäänkään. Mielisairaus ei ole objektiivisesti todistettava tosiasia. Psykiatria on pseudotiede.
Olen aika pahasti hukassa, olen masentunut, traumatisoitunut, yksinäinen, nukun paskasti, ja olisi kiva jutella näistä jollekin ilman, että viedään piipaa-autolla sairaalan nimissä toimivaan keskitysleiriin pakkolääkittäväksi. Tää on aika perseestä.

7

850

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kärsimysjalostaa

      Hyvin menee ja pärjäät hienosti ilman hoitoa. Jatka valitsemallasi tiellä, kyllä se sitä!

    • Deva

      Se on paha kun ei ole juttelukaveria. Jossain pisteessä alkaa miettiä olenko oikeasti olemassakaan.
      Siinä tilanteessa yritän pystyä menemään ulos, edes näkemään ihmisiä.
      "Sosiaaliset suhteeni" (paljon naurua) ovat useimmiten kaupan kassa jolle sanon moi ja kiitos.
      Tai kirjasto, jossa kukaan ei puhu mitään.
      Mutta tulipa nähdyksi, että maailma on olemassa. Kaikki ulkopuolella on ennallaan.
      Yksinäisyytenikin. Yritän pystyä olemaan sekoamatta, Luen paljon,
      kun lukee ei ole yksin.
      Ei uskalla oikein edes mihinkään joukkoon.
      Jospa vaikutankin ihan sekopäältä ?
      Juttukaverin puute on musertavaa, vie järjen viimeisenkin rippeen.
      Pakko yrittää pärjätä.
      Yritä sinäkin !
      Millä lääkkeillä sinun pääsi yritettiin tuhota ?

    • muurahainen.keossa

      Älä pohdi ja pyörittele niitä eksistentiaalisia kysymyksiä enää.
      Tee jotain arkista ja mieti vain arkisia asioita.
      Arjen askareissa kiinni pysyminen auttaa.
      Älä päästä ajatuksiasi lentelemään asiohin, jotka pahentavat henkistä olotilaasi.
      Arikipäiväisyys on yksi lääke "maailman hallitsematonta mielettömyyttä" vastaan.

    • Huolestunutihminen

      Hyvä keskusteluapu esim. Kirkon kautta voisi tehdä sinulle hyvää.

      Ehkä mahdolliset menneisyytesi tapahtumien purkaminen täysimääräisenä jollekin olisi hyvä alku. Itse puhun paljon itsekseni. Se auttaa jonkin verran akuutimpaan "puhehätään".

    • caveriton

      Miten käytännössä kirkon kautta voi saada juttukaverin ?

    • ILtoimittaja

      Kuinka runkataan, mä en osaa.

    • Hei,

      Oletko ajatellut, että voisit jutella ajatuksistasi ja tilanteestasi jonkin ulkopuolisen tahon kanssa? Kerroit, että psykiatrille et halua, mutta on olemassa muitakin auttavia tahoja, joihin voit olla yhteydessä. Tässä alla muutamia vaihtoehtoja. Kaikkiin näihin voi ottaa yhteyttä anonyymisti ja matalalla kynnyksellä.

      - Verkkokriisikeskus Tukinet, https://www.tukinet.net/. Tukinetistä saa halutessaan tukihenkilön, jonka kanssa voi keskustella kahden kesken. Keskustelut ovat luottamuksellisia. Tukinetissä on myös monenlaisia keskusteluryhmiä ja chattejä, joista voi saada vertaistukea sekä ammattilaisten neuvoja. Tukinet on avoinna vuoden jokaisena päivänä kellon ympäri.

      - Jos soittaminen tuntuu sinulle sopivimmalta tavalta hakea apua, niin valtakunnallinen kriisipuhelin päivystää numerossa 010 195 202 arkisin klo 09.00-07.00 sekä viikonloppuisin ja arkipyhinä klo 15.00-07.00.

      - Ympäri Suomea toimii myös kriisikeskuksia, joihin voi mennä keskustelemaan paikan päälle. Yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.mielenterveysseura.fi/fi/tukea-ja-apua/kasvokkain/kriisikeskusverkosto

      Ystävällisin terveisin
      SOS-kriisikeskus/Kata

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      33
      7531
    2. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      83
      4476
    3. Mies sinä olet kaunis katsella

      Olet myös rauhallinen, tavallinen, varovainen, lämmin, poikamainen, komea, ryhdikäs, rentotyylinen, kiva, mukava... jne
      Ikävä
      62
      2933
    4. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2156
    5. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1689
    6. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      7
      1667
    7. Persut tyrmäsivät Suomen osallistumisen Ukrainan jälleenrakentamiseen

      Siinä meni sitten kokoomusyrittäiltä bisnekset sivun suun putinistipersujen takia. Jälleenrakentamiseen osallistuvat mu
      Maailman menoa
      351
      1453
    8. Miksi suomussalmelaiset haisee niin pahalle?

      Kaupassa käydessä huomaa, miten monet ihmiset haisee todella kammottavalle. Eikö täällä osata käydä pesulla tarpeeksi us
      Suomussalmi
      13
      1362
    9. Miksi miehet pelkäätte jotain naista?

      Iskeekö ujous, paniikki ja hävetys. En ole niin pelottava miltä vaikutan vink vink.
      Ikävä
      58
      1109
    10. Nuorisojoukko ryösti merkkikengät teinipojan jalasta Helsingin Itäkeskuksessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010709501.html Muun muassa näidenkin rikosten huomattavan suurista kasvamismääristä vi
      Maailman menoa
      276
      1060
    Aihe